Дългоочакваното влизане на Cupra в сегмента на компактните електромобили - Raval - е подготвено за представяне през септември на изложението за мобилност IAA в Мюнхен. Този брат на предстоящия Volkswagen ID.2 се позиционира като ключов „играч, който променя правилата“ както за Cupra, така и за цялата VW Group.
Бившият главен изпълнителен директор на Cupra Уейн Грифитс, преди неотдавнашното си напускане, изтъкна Raval и самостоятелното стартиране на марката като „двата големи залога“ на компанията. Raval, наред с VW ID.2 и неговия кросоувър брат ID.2 All, ще се произвежда в завода на Cupra в Марторел, Барселона, а очакваната начална цена е около 20 000 евро. Epiq на Skoda, който използва същата платформа, но се произвежда на друго място, ще бъде пуснат на пазара през 2026 г.

За разлика от ID.3 и Born със задвижване на задните колела, тези по-малки електромобили ще имат конфигурация с предно задвижване. Моделите Raval от най-високо ниво се очаква да имат 223 к.с. и пробег от 436 километра, докато по-достъпните варианти ще предлагат намалена мощност и пробег, за да се постигне целевата начална цена.
Cupra позиционира Raval като по-спортна алтернатива на масовия ID.2, като предлага спортно окачване, отчетливо усещане за управление и персонализируеми софтуерни настройки, за да подчертае ориентирания към производителността му характер. Дизайнът на Raval ще остане верен на смелата концепция UrbanRebel от 2021 г., като табелката с името ще отдаде почит на квартал в Барселона.
Освен това в процес на разработване е високопроизводителен Raval VZ, който отразява стратегията на Cupra да предлага варианти с висока производителност в цялата си моделна гама, започвайки с Born VZ. Очаква се обаче Raval VZ да се появи едва през 2028 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тоя Равал
15:21 07.04.2025