Продажбите на електрически автомобили на Tesla в Европа са намалели още повече през февруари, докато германските марки Volkswagen и BMW бележат възход. Електрическите коли от китайски производители също увеличават продажбите. BYD и BEV Polestar показват най-високи резултати на пазарите в Европа. Информацията е на Ройтерс.
Електрическите автомобили на Илон Мъск наскоро бяха подложени на изпитание за лоялност в Европа, след като близкият съюзник на президента на САЩ Доналд Тръмп открито подкрепи крайнодесните партии на континента, включително публикувайки най-малко две дузини публикации в своята платформа X, рекламиращи германската партия Alternative fur Deutschland.
Според Фелипе Муньос, глобален анализатор в JATO Dynamics, ролята на Мъск в политиката, нарастващата конкуренция на пазара на електрически автомобили и липсата на сериозно обновяване на неговия най-продаван автомобил Model Y са повлияли на продажбите. „Марки като Tesla, със сравнително ограничена гама модели, са особено уязвими“, отбелязва Муньос.
Регистрациите на електрически превозни средства на Tesla в 25 пазара на Европейския съюз, Обединеното кралство, Норвегия и Швейцария са намалели средно с 44% в сравнение със същия месец на 2024 година, като достигат до по-малко от 16 000 продадени автомобила през февруари.
Пазарният дял на Tesla падна до 9.6% през последния месец на зимата. За автомобилния производител това е най-ниската стойност през февруари за последните пет години.
В същото време продажбите на електрически превозни средства на Volkswagen се увеличиха със 180% и възлизат на над 20 000 автомобила, докато марките BMW и Mini заедно са продали почти 19 000 електрически превозни средства през февруари.
Както отбелязва JATO Dynamics , китайските марки общо са продали повече електрически автомобили от Tesla. Продажбите на BYD и Polestar BEV на същите пазари са нараснали съответно с 94% и 84% до повече от 4000 и над 2000 автомобила. Xpeng е продал повече от 1000 автомобила, а Leapmotor е продал близо 900.
Общите продажби на автомобили на 25-те пазара на Европейския съюз, Обединеното кралство, Норвегия и Швейцария са намалели с 3% през февруари до 0.97 милиона, докато броят на регистрациите на електрически автомобили се е увеличил с 25%.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 боян расате
10:18 25.03.2025
2 Демократикус
Коментиран от #3, #12
10:19 25.03.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 таксиджия 🚖
Вземи тия мита Тръмпоч!
10:30 25.03.2025
5 Павел пенев
Коментиран от #7
10:36 25.03.2025
6 Гост
Коментиран от #8, #13
10:56 25.03.2025
7 тъй шъй
До коментар #5 от "Павел пенев":
Вече не са бъбреци, а зъби на бобър. Иначе поговорката, че каквото сам си направи.... е напълно валидна за самовлюбения Мъск. Сега пак ще се вайкат, че европейците не им купуват колите.10:57 25.03.2025
8 тъй шъй
До коментар #6 от "Гост":
Електрическата латерна е под прикритие-антитрол, в съседен форум и продължава да громи инакомислещите.Коментиран от #9
10:59 25.03.2025
9 таксиджия 🚖
До коментар #8 от "тъй шъй":
В кой сайт е колега? В дир.бг? Искам да му се посмея на пропагандата, все пак човека е няколко хиляди на загуба от тесла акции. 😄Коментиран от #11
11:12 25.03.2025
10 Щщщщщщщ
11:19 25.03.2025
11 тъй шъй
До коментар #9 от "таксиджия 🚖":
В аутомедия май11:33 25.03.2025
12 Гост
До коментар #2 от "Демократикус":
Има каквото търси потребителя и все пак го има. Живели сме във времена, когато и да искаш да си купиш кола, трябва да чакаш 20 години и след това купуваш пак каквато ти докарат. За "чакам цвят" изобщо да не говорим. Та т.нар Есср е най-доброто от съзнателния ми живот. П.С. Карам чисто нова кола и си доплатих за цвят. Избрах си и екстрите. След 4-5 месеца я шофирах. Не се наложи да я ремонтирам веднага след като ми я доставиха. И да карам я с бензин за 2.50лв, а не за 6стотинки/литъра, но все пак мога да си го позволя точно заради Ессср.12:39 25.03.2025
13 гост
До коментар #6 от "Гост":
не знам какви таблици гледаш ама за една седмица акциите са 22% нагоре17:28 25.03.2025