Стратегията на Mazda за електрически превозни средства е подложена на радикална промяна, подхранвана от засиленото сътрудничество с китайския партньор Changan. Изтеклият SUV EZ-60, който визуално се отличава от предишните усилия на Mazda в областта на електрическите превозни средства, сигнализира за глобален модел, вероятно обозначен като CX-6e.
Този конкурент на Tesla Model Y, изграден върху споделена архитектура на Changan, загатва за потенциална комбинация от задвижващи агрегати, включваща чисто електрически и бензинови варианти с удължен пробег. Въпреки това на европейските пазари може да се появи само чисто електрическият вариант, което отразява настоящата стратегия на Mazda за нейните модели с произход от Changan.

Дизайнът на EZ-60 е дръзко изявление, което изоставя традиционните SUV елементи в полза на елегантен профил с аеродинамични елементи и огледала с камери. Тази революция в дизайна бележи ясно отклонение от неубедителния MX-30, сигнализирайки за намерението на Mazda да окаже значително влияние в сегмента на електромобилите.
Mazda пази интериора на EZ-60 в тайна до дебюта му в Шанхай 2025 г., но очакванията са за високотехнологичен салон, доминиран от голям централен екран, отразяващ седана EZ-6. Mazda обещава първокласно изживяване, като по-качествените материали ще го отличават от китайския му аналог.

В перспектива Mazda проучва възможността за по-нататъшно разширяване на сътрудничеството с Changan, като обмисля пускането на два допълнителни модела по-късно през това десетилетие. Едновременно с това Mazda разработва своя собствена специализирана платформа за електрически автомобили, чийто дебют е планиран за 2027 г.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Край
19:47 10.04.2025