Mazda залага на основните принципи на идеята за MX-5 за следващото поколение: лекота и чисто шофиране. Генералният мениджър на дизайнерското подразделение Масаши Накаяма категорично заяви, че целта е да се запази тегло под магическата 1000 килограма, което е съвсем малко над вече лекото специално издание 990S, предназначено само за Япония. Този лазерен фокус върху минимизирането на масата подчертава ангажимента на Mazda към пъргавото управление и директното усещане на MX-5.
За тези, които копнеят за повече пространство в купето, Накаяма предостави доза реалност: следващата Miata ще остане компактна машина, с дължина под четири метра, което отразява компактните размери на сегашния ND. Като освежаващ ход главният технически директор Рюичи Умешита потвърди, че следващият MX-5 отново ще се откаже от турбокомпресора, като вместо това ще заложи на новоразработен двигател с атмосферно пълнене. Този „идеален двигател с вътрешно горене“, Skyactiv-Z, ще бъде по-голям 2,5-литров четирицилиндров агрегат, който обещава „много добра мощност и икономия на гориво“.

Въпреки 181-те конски сили на настоящия 2,0-литров ND (и 197-те конски сили на 12R само в Япония), Mazda избра увеличен работен обем при Skyactiv-Z, за да избегне дефицита на мощност. От решаващо значение за феновете е фактът, че новият двигател ще се съчетава изключително с механична скоростна кутия, което е успокояващ знак в ерата на нарастваща автоматизация и системи за подпомагане на водача, които често са ориентирани към автоматични трансмисии. Макар че Mazda проучва възможността за изцяло електрически MX-5, тя признава, че това ще доведе до увеличаване на теглото. Леко хибридната конфигурация остава по-вероятен път за изпълнение на строгите разпоредби за емисиите, без да се прави значителен компромис с лекото ДНК на автомобила.
Следващото поколение MX-5 не се очаква в близко бъдеще, като ND3 вероятно ще има още няколко години в жизнения си цикъл. Първият автомобил, който ще бъде оборудван с новия двигател Skyactiv-Z, ще бъде хибридният CX-5, предвиден за края на 2027 г., проектиран да отговаря на строгите стандарти за емисии Euro 7.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Авто сервиз
11:27 15.04.2025
2 Очакаваме подобрения изгряващи слънца
11:41 15.04.2025