Следващата Mazda MX-5 ще бъде по-лека, по-мощна и с механична трансмисия

15 Април, 2025 10:44 936 2

  • mazda-
  • mx-5-
  • skyactiv-
  • кабриолет-
  • роудстър

Очаква се теглото да бъде запазено под 1 тон

Следващата Mazda MX-5 ще бъде по-лека, по-мощна и с механична трансмисия - 1

Mazda залага на основните принципи на идеята за MX-5 за следващото поколение: лекота и чисто шофиране. Генералният мениджър на дизайнерското подразделение Масаши Накаяма категорично заяви, че целта е да се запази тегло под магическата 1000 килограма, което е съвсем малко над вече лекото специално издание 990S, предназначено само за Япония. Този лазерен фокус върху минимизирането на масата подчертава ангажимента на Mazda към пъргавото управление и директното усещане на MX-5.

За тези, които копнеят за повече пространство в купето, Накаяма предостави доза реалност: следващата Miata ще остане компактна машина, с дължина под четири метра, което отразява компактните размери на сегашния ND. Като освежаващ ход главният технически директор Рюичи Умешита потвърди, че следващият MX-5 отново ще се откаже от турбокомпресора, като вместо това ще заложи на новоразработен двигател с атмосферно пълнене. Този „идеален двигател с вътрешно горене“, Skyactiv-Z, ще бъде по-голям 2,5-литров четирицилиндров агрегат, който обещава „много добра мощност и икономия на гориво“.

Следващата Mazda MX-5 ще бъде по-лека, по-мощна и с механична трансмисия

Въпреки 181-те конски сили на настоящия 2,0-литров ND (и 197-те конски сили на 12R само в Япония), Mazda избра увеличен работен обем при Skyactiv-Z, за да избегне дефицита на мощност. От решаващо значение за феновете е фактът, че новият двигател ще се съчетава изключително с механична скоростна кутия, което е успокояващ знак в ерата на нарастваща автоматизация и системи за подпомагане на водача, които често са ориентирани към автоматични трансмисии. Макар че Mazda проучва възможността за изцяло електрически MX-5, тя признава, че това ще доведе до увеличаване на теглото. Леко хибридната конфигурация остава по-вероятен път за изпълнение на строгите разпоредби за емисиите, без да се прави значителен компромис с лекото ДНК на автомобила.

Следващото поколение MX-5 не се очаква в близко бъдеще, като ND3 вероятно ще има още няколко години в жизнения си цикъл. Първият автомобил, който ще бъде оборудван с новия двигател Skyactiv-Z, ще бъде хибридният CX-5, предвиден за края на 2027 г., проектиран да отговаря на строгите стандарти за емисии Euro 7.


Поставете оценка:
Оценка 5 от 7 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Авто сервиз

    17 0 Отговор
    Всеки който наистина разбира от коли винаги ще ви каже -голям обем на двигателя и механични скорости .Браво на Мазда .
  • 2 Очакаваме подобрения изгряващи слънца

    10 1 Отговор
    Японците убиха пазара с продажби на MX-5 , продадоха над 1 мил. бройки , като Мерцедес и БВМ само гледаха и не вярваха какво се случва. Първо дизайна на Мазда е по-добър, второ предложиха ръчна скоросна кутия и хубав мощен двигател. Както навремето Мерцедес удариха пазара по продажби с SLK сега и Мазда го прави, само трябва да я направят малко по широка вътре за европейският пазар. Там БМВ и Мерцедес имат предимство във вътрешният салон и удобството при шофиране.