На изложението IAA Transportation 2024 в Хановер DAF Trucks показва обновените си тежкотоварни камиони - модели XD, XF, XG и XG+. Благодарение на подобрената двигателна линия и оптимизираната аеродинамика разходът на гориво е намален с 9%.
Да започнем с двигателите Paccar MX-11 и MX-13, които получиха различни фази на тазоразпределение, двойна помпа на охладителната система, актуализирани системи за турбото и иновационна рециркулация на отработените газове. Новите горивни инжектори също са по-ефективни и надеждни.
Задният мост SR1344 разполага с нови предавки, които са по-здрави и по-издръжливи и изпълнява стратегията на DAF за осигуряване на максимална мощност на двигателя (до 530 к.с.) при по-ниски обороти. За това помага и автоматизирана скоростна кутия с нов алгоритъм за превключване, който прави възможно намаляване на оборотите със 7% при крейсерска скорост - от 1 030 до 950 в минута.
Благодарение на по-добрата икономия и намалените вредни емисии, камионите отговарят на стандартите Maut Class 3, което ще спести хиляди евро от пътни такси в Германия. И още нещо. Сега всички нови модели DAF XD, XF, XG и XG+ с колесна формула 4x2 и 6x2 са стандартно оборудвани с камери DAF Digital Vision вместо традиционните огледала.
Предсказуем круиз контрол и гуми с намалено съпротивление при търкаляне са също част от новостите. Всичко това позволява намаляване на разхода на гориво с още 6%. Така общата икономия на гориво достига 9% - в сравнение с предшествениците. Реалният разход на гориво може да бъде още по-нисък, тъй като стандартното оборудване вече включва и нов аеродинамичен пакет.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Тираджия
10:52 22.09.2024
2 Батенце
Коментиран от #13
10:53 22.09.2024
3 ДжефриСъкс
10:57 22.09.2024
4 Таркторист
11:20 22.09.2024
5 БКП Плд
Коментиран от #16
11:29 22.09.2024
6 Валентин
11:51 22.09.2024
7 Бен тен
Ако при шофьорите на лични автомобили има емоция при избора на автомобила, то при шефовете на логистичните фирми цена на пренесен тон на километър е параметър номер едно по важност.
Коментиран от #12
13:04 22.09.2024
8 Пенсара
Коментиран от #10, #15
13:10 22.09.2024
9 Радо
13:53 22.09.2024
10 гост
До коментар #8 от "Пенсара":
ДАФ от много , мнооооого години не е холандски , това че фабриката е там е по чисто икономически , по-точно данъчни причини и технологично е напълно все едно в коя държава ще е !! А иначе фирмата е европейския клон на американския PACCAR , който в Щатите и Австралия продава доста повече от Мерцедес и Волво в Европа примерно , но карай , за тебе важното е да се направиш на "разбирач" !17:10 22.09.2024
11 Някой си
18:59 22.09.2024
12 Анонимен
До коментар #7 от "Бен тен":
Тротинетка,ти ли бре?21:08 22.09.2024
13 Шофьор
До коментар #2 от "Батенце":
Ако не са тировете, вие какво ще правите? Леката кола е 1 тон, това е 40 тона, нормално е да гори повече, но не е 40 пъти, с от два до три пъти повече от един автомобил...Коментиран от #14
21:58 22.09.2024
14 Остави това
До коментар #13 от "Шофьор":
ама да се напрегне малко и да помисли ако може-колко повече полезна работа и стока превозва с тези 2-3 пъти по-висок разход, т.е. колко пъти е по /ефективен от това да си вози д-то… и не на послено място-колко стотин хиляди км го повтаря това!???00:35 23.09.2024
15 Това
До коментар #8 от "Пенсара":
с холандските шкоди беше актуално за старите 2800-3300-3600… и първите 95-ци от края на 80-те…А на кое кабината е по-удобна, на прехвалената исикания или Волвото ли!??
00:38 23.09.2024
16 Ха ха
До коментар #5 от "БКП Плд":
Не светлият комунизъм ще донесе прогрес по света.Старият комунизъм беше тъмен и за това не ни провървя с него.Да вземем да копираме политическата система в русия и ще тръгнем скоростно напред към сияйни висини ха ха14:24 23.09.2024
17 незнайко
Коментиран от #18
17:06 23.09.2024
18 Ти по
До коментар #17 от "незнайко":
вид ли ги гледаш…. той и затова още само се опитва….20:19 24.09.2024