Aston Martin разшири семейството на DBX с представянето на нов, по-мощен вариант: DBX S. Тази последна итерация, разположена над вече спрения базов модел и наред със съществуващия DBX707, обещава подобрена производителност за тези, които търсят още повече от високопроходимия претендент на британската луксозна марка.
Инженерите на Aston Martin допълнително са подобрили познатия 4,0-литров V8 двигател с два турбокомпресора, извличайки общо 717 к.с. чрез усъвършенстване на турбокомпресора, заимстван от хиперавтомобила Valhalla. Макар че това е сравнително малко увеличение на мощността, то скъсява с няколко десети от секундата спринта на SUV от 0 до 200 км/ч. Ускорението от 0 до 100 км/ч остава зашеметяващите 3,1 секунди, а максималната скорост остава непроменена - внушителните 311 км/ч. По този начин DBX S се намира в рядка среда, като само Lamborghini Urus SE изпреварва минимално максималната му скорост само с 1 км/ч сред SUV автомобилите с фабрично оборудване.

За да оползотвори по-добре тази увеличена мощност, DBX S разполага с преработена схема на превключване на предавките за своята деветстепенна автоматична трансмисия при работа в режими Sport и Sport+. Сега се твърди, че смяната на предавките е по-твърда и по-бърза, което подобрява ангажираността при шофиране. Кормилната уредба също е коригирана с малко по-стегнато усещане и по-бързо предавателно число, което обещава по-директно и отзивчиво управление. Системата за задвижване на всички колела, способна да изпраща до 50% от въртящия момент към предния мост или 100% към задния в зависимост от условията, остава непроменена спрямо DBX707. По подобен начин се пренася и настройката на окачването, която получи повторна калибровка като част от миналогодишното освежаване.
Докато интериорът до голяма степен отразява DBX707, като новите опции за тапицерия и емблемата „S“ са основните отличителни белези, екстериорът разказва малко по-различна история. Преработената предна част включва по-агресивен сплитер, докато задната част се отличава с по-изчистен цялостен дизайн с по-изразен дифузьор. Въпреки това, най-впечатляващата визуална промяна е възприемането на ново подредено оформление на изпускателната система отзад, с вертикално ориентирани двойни накрайници от всяка страна, напомнящи на Lexus IS F.

Интересно е, че намаляването на теглото се изтъква като ключов елемент на пакета DBX S. Новите 23-цолови магнезиеви джанти, за които Aston Martin твърди, че са първите за SUV, предлагат значително намаляване на теглото с 18,6 кг в сравнение с алуминиевите им аналози. Опционалният покрив от въглеродни влакна допълнително допринася за намаляване на теглото и според информацията е най-голямото единично парче въглеродни влакна, което Aston Martin някога е монтирал на автомобил. Новата решетка тип пчелна пита, заимствана от DBS 770 Ultimate, също е по-лека и тъй като е разположена в предната част, спомага за подобряване на разпределението на теглото на DBX. Допълнителни елементи от въглеродни влакна, вариращи от капачките на огледалата до праговете на вратите, също се предлагат като опция. Като цяло тези промени могат да намалят малко над 45 кг от значителното собствено тегло на DBX, което е 2198 кг.
Тук се крие основната уговорка: нито една от тези мерки за намаляване на теглото не се предлага серийно за DBX S. Магнезиевите джанти, карбоновият покрив, олекотената радиаторна решетка - всички те са допълнителни опции. Цените на тези допълнителни екстри остават неразкрити, но като се има предвид премиум характерът на магнезиевите джанти и обширните компоненти от въглеродни влакна, те едва ли ще бъдат евтини.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 карчи
17:02 30.04.2025
2 НАшите
17:25 30.04.2025