Китайци се оглеждат в германските заводи на VW

30 Април, 2025 18:18 745 5

  • китай-
  • германия-
  • завод-
  • vw-
  • volkswagen-
  • chery
Китайци се оглеждат в германските заводи на VW - 1

Ветровете на промяната безспорно духат в европейския автомобилен сектор, а последният порив идва от Китай. Chery, значителен играч в китайската автомобилна индустрия, според съобщенията планира смел ход точно в сърцето на германското автомобилостроене, като потенциално може да придобие два скоро закрити завода на Volkswagen в Дрезден и Оснабрюк.

Въпреки че впечатляващите данни за продажбите на Chery през 2024 година в разнообразното портфолио от марки говорят за мащабите на компанията в Китай, пренасянето на този успех на силно конкурентния и натоварен с регулации европейски пазар е съвсем друга игра. Предпазливото признание на вицепрезидента Чарли Джан за „много, много сложната“ ситуация в Германия, в което се посочват регулаторни пречки, сложност на трудовите съюзи, сложност на веригата за доставки и разходни фактори, подсказва за значителните предизвикателства, които предстоят.

Планът за използване на тези германски съоръжения за производство на модели под новосъздадената марка Lepas на Chery добавя още един пласт интрига. Lepas, предлагащ модифицирани версии на съществуващата гама Tiggo с двигатели с вътрешно горене, plug-in хибридни и изцяло електрически задвижвания, е неизвестна величина на пазар, който вече е наситен с утвърдени играчи и все по-усъвършенствани местни и международни предложения за електрически превозни средства.

Съществуващата дейност на Chery в Барселона, създадена през 2024 година, за да се заобиколят потенциалните мита на ЕС върху китайските електромобили, осигурява ценна, макар и по-малка по мащаб опора в Европа. Планираното модернизиране на този завод за производство на повече модели PHEV и EV под марките Omoda и Jaecoo показва по-широк ангажимент към европейския пазар. Въпреки това, увеличаването на производството в Германия, с нейните по-високи разходи за труд и строги разпоредби, представлява значително финансово и оперативно начинание.

Разпределянето на производството в Испания и потенциално в Германия предполага стратегически ход за намаляване на търговските рискове и адаптиране на продуктите към местните вкусове. Това обаче също така води до логистични трудности и предизвикателство за поддържане на постоянно качество и идентичност на марката в множество европейски производствени обекти.


Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 7 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Госあ

    8 3 Отговор
    оранжадата нали това иска ? Китай гледа към Европа, обаче. Ще запазят работните места, ще има евтини и качествени електромобили и недоразумението Тесла ще бъде изхвърлено 💁 Освен ако германците не ходят да му целуват задните части и пак да субсидират американските боклуци, докато слагат мита на Китай.
  • 2 дойчо

    11 3 Отговор
    накрая ще слугува освен на всички опушени и на китайците
  • 3 анонимен

    9 1 Отговор
    Скоро ще поискат и заводите на Тесла.
  • 4 ахаха

    6 0 Отговор
    Скоро че се оглеждат и за германските им жени.

    Коментиран от #5

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.