Акио Тойода, председател на най-големия автомобилен производител в света Toyota, отново ясно изрази личните си предпочитания: за него квинтесенцията на спортния автомобил остава неразривно свързана с миризмата на бензин и рева на двигателя с вътрешно горене. В неотдавнашно интервю за Automotive News Тойода за пета поредна година изрази това мнение, признавайки, че макар в Toyota да се полагат вътрешни усилия за разработване на завладяващ електрически спортен автомобил, личните му предпочитания са твърдо свързани с традиционните задвижвания с ДВГ.
Важно е да се разбере, че гледната точка на Тойода не е тази на типичния ръководител на борда на директорите. Известен като „майстора шофьор“ на Toyota с алтер егото „Моризо“ - прякор, приет заради участието му в изтощителното 24-часово състезание за издръжливост на Нюрбургринг от 2007 година, а напоследък видим върху специални издания като GR Corolla Morizo Edition и кросоувъра Lexus LBX Morizo RR - неговите мнения са дълбоко вкоренени в страстта към шофирането и моторните спортове.
Тойода откровено признава, че в състезанията с електрически автомобили липсва търсеното от него „вълнение“, най-вече поради ограниченията на настоящата технология за батерии на писта, като посочва живот на батерията от около час в състезателни условия. Той твърди, че настоящите състезания за издръжливост на електромобили по същество биха се превърнали в „състезание за време за зареждане или смяна на батериите“ - формат, който не съответства на неговите предпочитания към традиционните състезания за издръжливост.
Въпреки личните му резерви, очевидно е, че Toyota, като световен автомобилен гигант, признава неизбежния преход към електрификация. Макар че самият Тойода преди малко повече от година прогнозира, че електрическите автомобили никога няма да надхвърлят 30 процента от световните продажби, компанията демонстративно увеличи усилията си в сектора на нулевите емисии, разширявайки гамата си от електрически автомобили в световен мащаб. Надеждата сред ентусиастите остава, че това разширяващо се портфолио от EV автомобили в крайна сметка ще включва и убедителен електрически спортен автомобил, който може да се открои от настоящия пазар, доминиран от SUV автомобили и китайските седани bZ3 и bZ7.
Преди обаче да се насочи изцяло към сегмента на електрическите спортни автомобили, Toyota изглежда ще се стреми да предложи стабилна гама от завладяващи автомобили с двигатели с вътрешно горене. Компанията вече потвърди, че емблематичната Supra ще продължи да се произвежда и след сегашното си поколение, и пусна интригуващи намеци за потенциалното възраждане на любими модели като Celica и/или MR2. Освен това се смята, че разработката на нов състезателен автомобил със спецификация GT3 ще проправи пътя за пътния му аналог с марката Lexus. Като допълнително масло в огъня на ентусиастите, слуховете от Япония сочат, че в момента се разработва и следващо поколение 86, което показва, че бъдещето за любителите на спортни автомобили Toyota, независимо от предпочитанията им за задвижване, изглежда обещаващо.
Затвърждавайки тази привързаност към двигателя с вътрешно горене, вицепрезидентът по продажбите и маркетинга на Toyota Австралия Шон Ханли наскоро увери ентусиастите, че „двигателите с вътрешно горене и ръчните трансмисии ще съществуват още дълго, дълго време“, подчертавайки разбирането на компанията за висцералната привлекателност - „щракане, пращене и пукане“ - която традиционните бензинови двигатели притежават за пуристите в шофирането.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 шефът на тойота
Коментиран от #3
13:40 30.04.2025
2 ЕСССР
Благодарете на умната по цялата глава Другарка Урсула за пълната електрификация на ЕСССР!
Електрификация + европейска власт = комунизъм!
14:08 30.04.2025
3 дедо..
До коментар #1 от "шефът на тойота":
Когато китай направи седем завода в щатите като тойода,тогава можеш да се изказваш..тойота от дузина години все е на първо място по продажба на коли направени в щатите..имат модели за които в е.с.могат да сънуват.15:07 30.04.2025