В продължение на пет години Great Wall Motors тайно разработва собствен суперавтомобил, който би трябвало да съперничи на Ferrari по отношение на производителност и емоционално въздействие. Това разкри главният технически директор на GWM Ву Хуейсяо, потвърждавайки съществуването на предварително класифициран амбициозен проект, който е започнал през 2020 година. Ключовата цел е да се създаде истински суперавтомобил, който може да причини на водача не просто удоволствие, а истинска емоционална експлозия, оставяйки незабравимо впечатление при всяко пътуване.
Ву Хуейсяо също подчертава, че компанията обръща специално внимание на оптимизацията на разходите, опитвайки се да намали производствените разходи, без да прави компромис с качеството, динамиката или нивото на инженерна сложност на бъдещия автомобил. Тавя ще е истинска суперкола в пълния смисъл на думата, която според амбициите на GWM ще може да се конкурира наравно с иконите на автомобилния свят, включително с Ferrari.
Въпреки че техническият директор се въздържа от коментар относно евентуалното участие на прототипа в тестове на немската писта Нюрбургринг, стана известно, че компанията вече е привлякла специалисти, които имат пряк опит в работата на тази легендарна писта. Тази стъпка демонстрира сериозността на намеренията на GWM да изведе своя суперавтомобил на световно ниво и да създаде продукт, способен да се конкурира с най-добрите хиперколи в Европа.
Сред ключовите предизвикателства, пред които е изправен инженерният екип в момента, е производството на каросерия от въглеродни влакна. Ву Хуейсяо открито признава, че в момента в Китай няма компании, които да могат да осигурят производството на каросерийни елементи от въглеродни влакна на ниво на прецизност и качество, които биха отговаряли на техническите изисквания на суперавтомобили от световна класа. Този фактор принуждава компанията да търси нови решения както в страната, така и в чужбина, вероятно чрез сътрудничество с чуждестранни партньори.
В същото време Great Wall Motors активно инвестира в привличането на водещи експерти в областта на изкуствения интелект, което може да показва дълбока интеграция на цифровите технологии в бъдещия суперавтомобил. Заплатите, които GWM предлага на своите най-добри инженери и разработчици, варират от 570 000 до 710 000 долара годишно - ниво, типично за най-конкурентните пазари в ИТ индустрията. Това е поредно доказателство за решимостта на компанията да създаде не просто автомобил, а технологичен пробив в тази категория.
Ву Хуейсяо също изразява убеждението си, че амбициозната разработка на GWM не само ще достигне, но и ще надмине характеристиките на модели като Ferrari SF90 Stradale - един от най-мощните хибридни суперколи на нашето време. Въпреки увереността си в собствените си способности, компанията винаги е готова да се учи от конкурентите, стремейки се към постоянно усъвършенстване. Фактът, че по-рано фотожрафи заснеха самия изпълнителен директор на GWM Вей Джианджун да шофира Ferrari SF90, също изглежда символичен. Подобен жест се тълкува от анализаторите като знак за задълбочен анализ на италианския опит с цел адаптиране на най-добрите решения в собственото развитие.
Проектът за суперкола, който все още няма официално име, остава една от най-интригуващите тайни на китайската автомобилна индустрия. GWM в момента не разкрива подробни технически спецификации, но съдейки по амбициите на компанията и нейните стратегически стъпки, говорим за създаването на автомобил, който трябва да се превърне не просто в символ на технологичен пробив, но и в национална гордост, способен да постави Китай на картата на световната индустрия за суперавтомобили.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 цяла европа ще реве
12:36 02.05.2025
2 Офф, викай пази Боже!
Коментиран от #4
13:23 02.05.2025
3 Смех
13:28 02.05.2025
4 Китайски номера
До коментар #2 от "Офф, викай пази Боже!":
"Не мисля, но коментирам".Като няма достъпно Ферарита за всички богати китайци, директорът Ву е решил проблема.14:29 02.05.2025
5 да ама не
19:47 02.05.2025
6 Хаха
22:07 02.05.2025