Печалбите на Great Wall от всяка продадена кола бяха разкрити от самата компания. Въз основа на резултатите от миналата година печалбата на концерна, който включва марките Haval, Tank, Wey, Ora и други, се е увеличила с 80 процента спрямо 2023 година. В Китай продажбите на GWM обаче спадат от 2021 година насам, но износът е спасението - обемите им са се увеличили 3.2 пъти през последните четири години - от 140 хиляди през 2021-а до 454 хиляди през 2024 година. В същото време себестойността на една кола за вътрешния пазар вече е 122 хиляди юана (14 736 евро), а продажната цена е 152 хиляди юана (18 359 евро). Тоест маржът е 19.9 процента.
През 2021 година средната себестойност на автомобил GWM за китайския пазар е била 86 хиляди юана (10 387 евро), а пазарната цена - съответно 103 хиляди юана (12 441 евро), като маржът на продажбите е бил 16.5 процента. Нещата бяха по-лоши с автомобилите за износ: себестойността беше 99 хиляди юана (11 957 евро) с продажна цена - 114 хиляди юана (13 769 евро), тоест марж от 12.7 процента.
През 2024 година концернът значително подобри тези показатели, като маржът от продажбата на един автомобил на вътрешния пазар достигна почти 20 процента. Себестойността на изнесените автомобили е равна на 145 хиляди юана (17 514 евро), продажната цена е 178 хиляди юана (21 500 евро), а маржът е 18.8 процента. Заслужава да се отбележи, че през 2023-а маржът в чужбина е дори по-висок и достига 26 процента.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Без
Коментиран от #3, #4
11:13 16.04.2025
2 Р Г В
11:22 16.04.2025
3 дедо..
До коментар #1 от "Без":
Вече имат няколко завода в имперята и завод в масква за батарейки на bydauto от бандерски литий..а пекин ще намери начин как да заобиколи санкцийте..13:10 16.04.2025
4 ромче..
До коментар #1 от "Без":
А бе..ще изнасят за баховица,там живее племе от смотана държава..13:12 16.04.2025