Вижте колко печели Great Wall от всяка продадена кола

16 Април, 2025 10:43 1 309 4

  • great wall-
  • печалба-
  • gwm

Оказва се, че най-голямата печалба на китайския концерн идва от автомобилите за износ

Вижте колко печели Great Wall от всяка продадена кола - 1

Печалбите на Great Wall от всяка продадена кола бяха разкрити от самата компания. Въз основа на резултатите от миналата година печалбата на концерна, който включва марките Haval, Tank, Wey, Ora и други, се е увеличила с 80 процента спрямо 2023 година. В Китай продажбите на GWM обаче спадат от 2021 година насам, но износът е спасението - обемите им са се увеличили 3.2 пъти през последните четири години - от 140 хиляди през 2021-а до 454 хиляди през 2024 година. В същото време себестойността на една кола за вътрешния пазар вече е 122 хиляди юана (14 736 евро), а продажната цена е 152 хиляди юана (18 359 евро). Тоест маржът е 19.9 процента.

През 2021 година средната себестойност на автомобил GWM за китайския пазар е била 86 хиляди юана (10 387 евро), а пазарната цена - съответно 103 хиляди юана (12 441 евро), като маржът на продажбите е бил 16.5 процента. Нещата бяха по-лоши с автомобилите за износ: себестойността беше 99 хиляди юана (11 957 евро) с продажна цена - 114 хиляди юана (13 769 евро), тоест марж от 12.7 процента.

През 2024 година концернът значително подобри тези показатели, като маржът от продажбата на един автомобил на вътрешния пазар достигна почти 20 процента. Себестойността на изнесените автомобили е равна на 145 хиляди юана (17 514 евро), продажната цена е 178 хиляди юана (21 500 евро), а маржът е 18.8 процента. Заслужава да се отбележи, че през 2023-а маржът в чужбина е дори по-висок и достига 26 процента.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 6 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Без

    1 4 Отговор
    външните пазари Китай е умрял. Сега какво ще правят след като Тръмп ги отряза?

    Коментиран от #3, #4

  • 2 Р Г В

    3 0 Отговор
    И ние можехме да печелим но бизнесмена Г.Ганчев присвои незаконно десетки декари чужда земя където построи завод за производство на цитираната марка. Впоследствие беше осъден и преустанови дейността . Не му отричам спортните постижения но бизнеса ум , предприемчивост и планиране. По същия начин срина и захарните заводи ,единия от които в гр. Девня, това нанесе щети и на селското стопанство / никъде не се сее захарно цвекло / от което се добиваше качествена захар .
  • 3 дедо..

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Без":

    Вече имат няколко завода в имперята и завод в масква за батарейки на bydauto от бандерски литий..а пекин ще намери начин как да заобиколи санкцийте..
  • 4 ромче..

    1 0 Отговор

    До коментар #1 от "Без":

    А бе..ще изнасят за баховица,там живее племе от смотана държава..