Желанието на хората да се маскират по време на Карнавала е бизнес за милиони, пише ДПА.
Само в сезона 2015 г. /2016 г. производителите на костюми, шапки, маски, гримове или съответни аксесоари са отбелязали оборот от 288,9 милиона евро, отчете специализираната група „Карнавал“ на Германския съюз на индустрията за играчки (DVSI) във вторник в Нюрнберг.
Това били 5,6% повече от предходния сезон. Числата обаче включвали и оборота по време на Хелоуин, подчертава говорителят на DVSI Дитер Чорн. За страшни костюми и принадлежности през 2015 г. германците са изхарчили около 28,9 милиона евро. Той изхождал от това, че оборотът по време на карнавалните увеселения и Хелоуин през текущия сезон ще се движи на подобно ниво. Все още обаче нямало актуални числа. Като цяло по време на миналогодишните карнавали са закупени 2,34 милиона костюма за възрастни, 1,9 милиона детски костюма, един милион перуки, 1,95 милиона шапки и 6,3 милиона комплекта гримове. Освен това са продадени 50 милиона други аксесоари. В последно време обаче само малка част от карнавалната маскировка се произвеждала в Германия. „Голямата част се внася от Далечния Изток, Източна Европа и Северна Африка“, отчита DVSI.
Сред „евъргрийните“ при костюмите до днес са индианските, каубойските и принцеските костюми. Шегобийците в Германия обичали да се преобличат и като полицаи или пожарникари. Все по-често ентусиастите – карнавалисти влизали в ролята на любимите си филмови герои и посягали към костюми на герои от филми като „Междузвездни войни“, „Спайдърмен“, „Батман“ и пиратски филми. На карнавалите обаче се копирали и главните герои от американски телевизионни серии, като „Красавицата и Звяра“. Най-новата тенденция били шарени костюми във всички цветове на дъгата и щури животински костюми.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 no name no face no number
19:20 11.02.2017