Министрите на транспорта на страните от ЕС гласуваха вчера целият коридор номер 8 да стане част от основната, приоритетна европейска транспортна инфраструктура. Това означава, че проектите по коридора в България, Северна Македония и Албания ще имат по-лесен достъп до европейско финансиране. В срещата участва и служебният вицепремиер и министър на транспорта Христо Алексиев.
“Със задоволство искам да отбележа, че предложението на България за включване на коридор номер 8 в основната транспортна европейска мрежа към коридор Западни Балкани беше одобрено, включено и гласувано преди малко. Това е един сериозен успех за България, която активно лобираше за включването на този коридор и аз и екипът ми положихме неимоверни усилия това да стане факт. Заедно с чешкото председателство, с Италия заедно с Албания, Северна Македония успяхме да се преборим този коридор да стане част от основата европейска мрежа. Разбира се, това е много добро развитие и за този приоритетен и за България коридор, защото ще имаме по-лесен достъп до финансиране, както за Албания, така и за Северна Македония. България работи и полага всички усилия за интегрирането на Западните Балкани и Северна Македония към ЕС и мисля, че транспортната свързаност е на първо място в тази посока. Днес е един ден на сериозен успех за България. Макар и малка, макар и най-бедната страна в ЕС България успя да се пребори за тази кауза. Първоначално ЕК не приемаше радушно тази идея, но след активно лобиране от всички страни, главно и от България, успяхме и коридорът е включен в новия регламент”, каза Христо Алексиев - служебен министър на транспорта.
Във връзка с влязлото вчера в сила ембарго върху вноса на руски петрол и дерогацията на България, министър Алексиев потвърди, че страната ни забранява износа на нефтопродукти с произход руски суров петрол, с изключение на някои деривати и съпътстващи продукти, които се получават по време на производствения цикъл на рафинерията в Бургас. Според министъра те няма как да бъдат пласирани на вътрешния пазар.
"И точно подари това, за да не даваме поводи на "Лукойл" да затворят рафинерията, решихте само тези продукти да се изнасят. Мисля, че това е едно разумно решение. То е известно на ЕК, пратено им е. Всичко това е направено в близка комуникация с ЕК", каза Алексиев.
Служебният вицепремиер и министър на транспорта каза още, че България е предложила на ЕС проекти за допълнително развитие на пристанищата в Русе и Варна, за да може да се увеличат възможностите за оказване на логистична помощ за Украйна. Разработваме вариант да ползваме и фериботния комплекс във Варна, каза Алексиев. Според него България активно помага на Украйна за износа на зърно. Параходство "Българско речно плаване" от април досега e помогнало с превоза на около 200 хиляди тона зърно. Алексиев добави, че България осигурява и дизел за нуждите на земеделците в Южна Украйна.
6 Декември, 2022 05:11 1 746 2
Христо Алексиев: Коридор 8 става част от приоритетната европейска транспортна мрежа
Забраняваме износа на нефтопродукти с произход руски суров петрол, с изключение на някои деривати и съпътстващи продукти, заяви служебният вицепремиер и министър на транспорта
Снимка: БНТ
Поставете оценка:
Оценка 3 от 4 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 квя
Коментиран от #2
06:09 06.12.2022
2 гост
До коментар #1 от "квя":
Не знам коя карта си гледал , ама Румъния има едно пристанище на Черно море и това е Констанца ! Което не е по-голямо нито от Варна нито от Бургас , освен това е единствено за Румъния , която си го натоварва достатъчно със свои товари и едва ли може да отдели повече от 15-20 % от капацитета за Украйна !! Която пък е загубила поне 4 големи пристанища и едното останало е на минимален капацитет !! Проблема е , че и нашите и румънското не стигат , за да поемат товарите на Украйна , освен ако не ги разширят сериозно , но никой не знае колко време ще продължи това , за да влага такива пари !!18:02 07.12.2022