Неправителствени организации сигнализираха, че в София е извършен поредният некачествен ремонт. Според "Спаси София" на столичната улица "Цар Симеон" по нищо не личи, че са били извършени дейности по възстановяване на асфалта и на пешеходната зона. Въпросът отново повдига темата за некачествените ремонти в столицата и как така се налага да се ремонтира нещо, което само преди 5 месец е било ремонтирано.
Ремонтът на улица "Цар Симеон" между бул. "Константин Величков" и ул. "Опълченска" започна през 2015-а година и протече на два етапа. Строително-ремонтните дейности завършиха през месец май, 2016-а година. Резултатът - участъкът беше изцяло преасфалтиран, а тротоарите - пренаредени с унипаваж. Цената, заплатена от Столична община, за ремонта е 1,6 млн. лв.
Изпълнителите на проекта са "ПСТ Груп", а строителният надзор се осъществява от "ЕТА консулт".
Паветата се вадят с голи ръце
"Подобно на много други ремонти в София и на улица "Цар Симеон" изглежда приемливо, докато не се вглеждаш в детайлите. Загледаш ли се, започваш да забелязваш некачествено наредени павета, които вече се вадят с голи ръце, пропадания в паважа, продънени шахти, хлопащи под гумите на автомобилите, безобразни понижавания за хората с намалена подвижност, мърлявост при границите на ремонта с неремонтираните тротоари. Очевидно и този път строителният надзор и "специалният" български строител са се спогодили да не работят съвестно и качествено, разбира се - за наша сметка", коментираха от организацията за строителните дейности в района като допълниха, че това е поредният ремонт със съмнително качество.
"Поредните обществени пари, похарчени неефективно. Няма смисъл да се строят тротоари и улици, които след година пак ще изискват ремонт", заявиха още от "Спаси София". Те призоваха общината да предприеме мерки по случая.
Хлътнали шахти
Проверка на Факти.бг установи, че голяма част от шахтите, разположени на пешеходния тротоар, са хлътнали. Разместени и неравни са специалните тротоарни плочи за незрящи хора, както и част от паважа, който е потънал в земята. За сметка на това всяка една от т. нар. "тактилни плочи" (предвидени специално за хора, които имат проблеми със зрението) тракат при натиск и се превръщат в т.нар. "плюещи плочки", особено характерни при дъжд.
Стърчащи железа
Някои от шахтите са стари, неподменени и със стърчащи железа. По-голямата част от тях са с капаци на десетки години, независимо, че по документи тук се е водил ремонт. Интерес представляват скосените бордюри за хора с намалена подвижност - някои съвпадат с асфалта, други са под него, а трети над него. На места има и недовършена работа по изграждането на паважа.
Столична община: Слагаме колчета, шофьорите причиняват щети
От Столичната община коментираха за Факти.бг, че причината за създалата се ситуация е продиктувана от това, че там редовно автомобили паркират върху част от тротоара и това е довело до повреда на новоизградената инфраструктура. От "Московска" 33 коментираха още, че възнамеряват да сложат колчета, за да забранят паркирането на автомобили и да не се руши повече част от изградения паваж.
336 хиляди лева глоба за некачествен ремонт на булевард "Витоша"
Това не е първият случай за тази година, който поражда съмнения за недовършена работа. В края на август, само 15 дни след като беше пуснато движението и беше завършен ремонтът на булевард "Витоша", Столичната община наложи глоба на фирмата-изпълнител за 336 хиляди лева. Бяха констатирани фрапиращи нарушения - сменената пътна настилка изглеждаше като стара, имаше кръпки по асфалта, нефугирани, разместени и хлопащи бордюри, които бяха недостъпни за инвалиди и майки с колички. Отделно от проверките на общината независима лаборатория извърши анализ на строително - монтажните дейности. Една от констатациите - при по-обилни дъждове булевардът може да заприлича на река, заради немарливо покритите с бетон шахти. Освен това велоалеята, вместо да бъде свързана с Южния парк, просто завършваше в шосето. Така за велосипедистите не оставаше друга възможност, освен да нарушат правилата и да карат по пешеходната пътека.
Случаят с "асфалтираните дървета"
Случаят обаче бледнее пред т. нар. "асфалтирани дървета" в столичния булевард "Владимир Вазов", където през средата на юли осъмнаха асфалтирани растения насред тротоара. Това беше част от ремонт за 13,5 млн. лв. , който включва 5.2 км на бул. „Владимир Вазов” от моста „Чавдар” до бул. „Ботевградско шосе”, включително прилежащите му съоръжения, и 1.5 км от бул. „Ботевградско шосе” от ул. „Витиня" до ул. „Летоструй".
Тогава от общината обясниха, че са били "асфалтирани" 3 малки саморасли дървета, които е трябвало да бъдат премахнати от Дирекция „Зелени системи”, но изпълнителите бързали да приключат отсечката и ги отсекли сами. Затова и след това фирмата смени асфалта и положи нов за своя сметка.
За миналата година само една компания е глобена с 600 хил. лв. за некачествен ремонт в София - заради лошия ремонт на трамвайния път по бул."България". Останалите фирми, към които общината е имала оплаквания, са отстранили повредите за своя сметка.
Един от най-проблемните случаи на общината в миналото обаче се оказва улица "Костенски водопад". Това е основната връзка на живеещите в кв."Борово" с центъра на София. Тя пропада на два пъти, след като беше направен подземен колектор. През 2015-а година кметът на София Йорданка Фандъкова призна, че ремонтът е направен "изключително некачествено" и заради бързането изпълнителят не е изпълнил насипни работи и сега пътното платно пропада. Проблемът обаче първоначално не е бил в правомощията на Столична община, тъй като възложител на обществената поръчка е Министерството на околната среда и водите. Някои от дефектите обаче са с изтекъл срок и затова сега ги ремонтира общината с пари от софиянци.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 mediator37
07:21 08.10.2016
2 Строителя
10:11 08.10.2016
3 гост
12:40 08.10.2016
4 tt 1987
08:48 09.10.2016