Мост на река Струма пропада

25 Декември, 2024 15:20 2 498 30

  • струма-
  • река-
  • мурсалево

По моста се преминава за 7-8 села по десния бряг на Струма

Мост на река Струма пропада - 1
Снимка: БГНЕС

Мостът на магистрала Струма при село Мурсалево е в критично състояние. Подкопан е прагът и устоите на моста с дължина от 102 метра, обяви областният управител на Кюстендил Александър Пандурски, цитиран от БНР. Съоръжението е построено преди повече от половин век. В момента е въведено ограничение за преминаването по него на камиони, но то не се спазва.

По моста се преминава за 7-8 села по десния бряг на Струма. Съоръжението попада в сервитута на автомагистрала "Струма". На един етап е бил общински, за него отговаряла Община Кочериново, но вече е държавен.

Областният управител на Кюстендил инж. Александър Пандурски:

"През следващата година ще чакат финансиране. Има един хидравличен праг на река Струма при Мурсалево по посока Благоевград, който е след моста, свързващ другите селища - Боровец, Бураново и от другата страна – Драгодан и Фролош, който започва да пропада и има опасност да пропадне пътя".

Кметът на с. Мурсалево Юри Ковачев е доста критичен:

"Този мост един ден ще падне, тъй като праговете са вече от 20 години и повече не са ремонтирани, а са паднали и мостът се подкопава. Един ден този мост ще падне и ще хвърлят сигурно милиони, милиони, милиони и никой не взима никакви мерки".


Поставете оценка:
Оценка 2.5 от 6 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Гост

    47 3 Отговор
    Цялата държава е в предаварийно състояние.

    Коментиран от #14

  • 2 незнайко

    32 3 Отговор
    Погледнах моста в Гугъл . Снимката е от 05. 2024 година . Той вече е обрасъл с трева а мантинелите са жестоко ръждясали . 35 години не е правено нищо по него !!!
  • 3 Тодор Живков

    40 8 Отговор
    Не сте кадърни да боядиса те ПОСТРОЕНОТО ОТ МЕН...

    Коментиран от #7

  • 4 От Варна

    36 7 Отговор
    Дано да не съм лош пророк, но тепърва ще пропадат пътни съоръжения. Може в един момент безотговорните, но скъпо платени служебни лица да се стреснат. И дано е по-скоро. Слава Богу, че при “соца” се строеше здраво, качествено и по много! Доказателство-жестока експлоатация на пътищата от тежки товарни камиони и много, много автомобили, без се подмаже и лъжичка асфалт и още носят…..
  • 5 Факт

    33 2 Отговор
    Щяха да проверяват мостовете в България след потопа при Царево. Нищо!
  • 6 набързо

    23 2 Отговор
    "Този мост един ден ще падне, тъй като праговете са вече от 20 години и повече не са ремонтирани, а са паднали и мостът се подкопава. Един ден този мост ще падне и ще хвърлят сигурно милиони, милиони, милиони и никой не взима никакви мерки".

    Никви милиони няма се хвърлят, много му дреме на някой, че моста ще падне, всеки се спасява поединично
  • 7 А ми

    6 24 Отговор

    До коментар #3 от "Тодор Живков":

    той мостът при Китен построен от тебе се срути през 1967 и загинаха над 38 човека, голяма част от тях деца, връщащи се от летен лагер. Ама пък мостът ти беше боядисан, нъл тъй.

    Коментиран от #9, #16, #17, #23

  • 8 Факт

    8 9 Отговор
    Някога мостовете са правени по калъп. Готови елементи за масово строителство. Ако изпуснат поддръжката, ще има производство по поръчка със съмнително качество.
  • 9 Ами съборете НДК

    19 5 Отговор

    До коментар #7 от "А ми":

    както мавзолея-постройте го наново-некадърници
  • 10 Анонимен

    2 2 Отговор
    Не обичам да обиждат мои хора!
  • 11 още

    4 4 Отговор
    Огромна коледна бълха. Или беше елха?
  • 12 кабел

    6 2 Отговор
    Пак българска работа.
  • 13 БгТопИдиот🇧🇬

    17 4 Отговор
    Мост на река Струма пропада.

    Нека да пада ,важно е да се дават пари на Урка.
  • 14 Варненец

    1 21 Отговор

    До коментар #1 от "Гост":

    Лъжец, държавата ни е добре, хората празнуват, магазините са пълни, само имбецили, като теб, лаят тук, защото нищо не става от тях.
  • 15 Факт

    8 2 Отговор
    Честита Коледа, все пак!
  • 16 някой

    13 2 Отговор

    До коментар #7 от "А ми":

    Когато поднасяш истината по Гьобелски , трябва да следваш своя идол до край. Истината за трагедията . Автобуса завива рязко , вероятно да избегне неравност по асфалта . Казват , че там имало малка гърбица от нагънат асфалт , нещо съвсем нормално за съвременните бойкови пътища. Автобуса излиза от от зоната на движение и стъпва на пешеходният банкет , който не е предвиден за тежки автомобили . Банкета пропада , и заедно с него и автобуса . Знаем от съвсем близкото ни минало , че мантинела не спира автобус . Височината е малка . За лош късмет , река Караагач е силно придошла от проливните дъждове и подмята автобуса и хората , за това има и много жертви. Но не моста пропада , а по скоро се касае за човешка грешка . Годината е около 60-те и Бай ви Тошо още не е огрял на всякъде .
  • 17 Беше катастрофа ,

    4 0 Отговор

    До коментар #7 от "А ми":

    Автобус , с деца, връщайки се от лагер , падна в реката . Беше през 1971 година. Много се издавиха. Малцина се спасиха!

    Коментиран от #20

  • 18 гражданин

    10 1 Отговор
    Боковистката сган ни докара до това положение !!!
  • 19 Факт

    7 0 Отговор
    Всеки шеф си има паж да му прави вятър, няма кой да проверява и нищо не се върши.
  • 20 А ми

    3 9 Отговор

    До коментар #17 от "Беше катастрофа ,":

    Враца 1967? Бях на 11 години и колкото и да криеха, мълвата бързо се разнесе. Стига с това превъзнасяне на строителството по онова време, защото дъртите още помним.
  • 21 n√Варна

    2 0 Отговор
    Е, "хаирлия да е"!!!
    Тази година мост, догодина ..... каквото и да е!
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 незнайко

    4 1 Отговор

    До коментар #7 от "А ми":

    И други са Ви го написали. МОСТА НЕ СЕ Е СРУТИЛ а рейса е излязал през мантинелата от него и пада в предошлата река. Това е документирано , но трябва да се чете !
  • 24 Шаран БГ

    12 1 Отговор
    Преди 70-73 години на Гара Горна Оряховица се появи инж. Хасъмски към 9-та ЖП секция. И двата ЖП моста над река Янтра / за София и за Русе/ бяха подкопани от реката. Инж.Хасъмски имаше немско висше технически образовение, съпруга немкиня и три хубави сламено - руси, като майка си , дъщери . Само за броени месеци с едно просто решение направи така, че реката сама да си натрупа извлечения от нея грунтов материа Първо "русенския" , който бе много зле, после "софийския" , Осигури и двата моста за десетилетия напред. Последвайте неговия опит !!
    Най, най, най-простото е винаги гениално !!
  • 25 Факт

    3 0 Отговор
    Водата е голяма сила!
  • 26 А50

    1 0 Отговор
    Това е реалноста в България иначе ще говорят сладси приказки и пожелания по празниците
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Марко

    5 1 Отговор
    Никакъв мост на магистралата над Струма няма в района на Мурсалево, става дума за моста, който свързва Мурсалево с Драгодан, Боровец и още няколко села на запад от селото.
    Там има изграден изравнителен бараж, който се е скъсал на няколко места, това вдига скоростта на водооттока към скъсаната част и така се подмиват опорите. Трябва първо да се оправи баражът / на две половинки/, а по време на осушаването откъм скъсаната част да се санират и опорите. Не е евтино, но не е и краят на света, това трябва да се свърши максимално бързо, защото ако се случи тотално пропадане, тогава ремонтът ще е Х 10.
    Правилно алармират кметовете Областният!
  • 29 Вай вай вай

    3 3 Отговор
    Българин и инженер одобено от ВУ Ленин. Хи хи
  • 30 Причината е

    4 0 Отговор
    Корупцията завзела държаватя. В случая името на тази корупция и Грома Холд ЕООД. -голяма строителна фирма, която незаконно черпи инертни материали от коритото на реката, усилва скоростта на водата, която подкопава основите на мостовете. Този не е първият, няма да е и последният мост.
Новини по градове:
Новини Айтос, Новини Балчик, Новини Банкя, Новини Банско, Новини Благоевград, Новини Бургас, Новини Бяла, Новини Варна, Новини Велико Търново, Новини Велинград, Новини Видин, Новини Враца, Новини Габрово, Новини Добрич, Новини Каварна, Новини Казанлък, Новини Калофер, Новини Карлово, Новини Карнобат, Новини Каспичан, Новини Китен, Новини Кнежа, Новини Козлодуй, Новини Копривщица, Новини Котел, Новини Кресна, Новини Кърджали, Новини Кюстендил, Новини Летница, Новини Ловеч, Новини Лом, Новини Луковит, Новини Мездра, Новини Монтана, Новини Несебър, Новини Нова Загора, Новини Нови Пазар, Новини Обзор, Новини Оборище, Новини Омуртаг, Новини Павликени, Новини Пазарджик, Новини Перник, Новини Петрич, Новини Плевен, Новини Пловдив, Новини Поморие, Новини Правец, Новини Радомир, Новини Разград, Новини Разлог, Новини Русе, Новини Самоков, Новини Сандански, Новини Сапарева Баня, Новини Свети Влас, Новини Свиленград, Новини Свищов, Новини Своге, Новини Севлиево, Новини Силистра, Новини Симитли, Новини Сливен, Новини Смолян, Новини Созопол, Новини Сопот, Новини София, Новини Средец, Новини Стара Загора, Новини Стрелча, Новини Суворово, Новини Тетевен, Новини Троян, Новини Трън, Новини Трявна, Новини Тутракан, Новини Търговище, Новини Харманли, Новини Хасково, Новини Хисаря, Новини Царево, Новини Чепеларе, Новини Червен бряг, Новини Черноморец, Новини Чипровци, Новини Чирпан, Новини Шабла, Новини Шумен, Новини Ябланица, Новини Ямбол, Новини Всички градове