Ясен Ишев пред ФАКТИ: Скоростта ни убива!

15 Април, 2025 09:02 2 025 56

  • ясен-
  • ишев-
  • пътища-
  • катастрофа-
  • асфалт-
  • ремонти-
  • безопасност

Много човешки животи могат да бъдат спасени, ако бъдем по-внимателни на пътя, казва експертът

Ясен Ишев пред ФАКТИ: Скоростта ни убива! - 1
Снимка: БТВ
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Всички ли носим вина за инцидентите, които се случват по българските пътища, особено когато има жертви. След всеки инцидент си говорим и … Пред ФАКТИ говори инж. Ясен Ишев – председател на Управителния съвет на Научно-техническия съюз по транспорта.

- Г-н Ишев, за пореден път си говорим с вас, когато стане някакъв тежък инцидент на пътя. Респективно, пак се повдига темата за пътната безопасност. Нека да започнем така. Вие сте бил на мястото, на което стана инцидентът с малката Сияна. Какви са вашите впечатления от това, което видяхте?
- Бях повече от час на мястото на катастрофата и това, което ми направи най-силно впечатление по отношение на пътя, е, че той беше изкърпен, а между отделните машинни кърпежи имаше денивелация. Имаше и наченки на коловози, банкетите не бяха в добро състояние след инцидента. Предполагам, че вече се оправени. Но най-силно впечатление ми направи това, че вече сложени в деня, когато бях там, знаците за ограничение на скоростта от 70 км никой не ги спазваше. Масово шофьорите караха с по-голяма скорост. Бих искал да споделя, като участник в движението, че знаците по нашите пътища не се спазват. По принцип това е масова болест да не се обръща внимание на знаците. Хората си карат както са си свикнали и без да обръщат внимание на пътните табели.

- Развиването на по-високата скорост на този участък е нещо нормално, така ли…
- Ако водачът на камиона е карал с над 90 км, ако е натиснал спирачките, за да намали скоростта в неподходящ момент, при влажна настилка, може би при не добри гуми, при не най-добро захващане на влекача за ремаркето, за да се получи това завъртане… Много въпроси. И, за съжаление, имаме трагичен инцидент.

- Самата настилка в какво състояние е?
- Настилката, според моите виждания, защото опипах асфалта с ръка, бе такава, че старата настилка беше по грапава от новия машинен кърпеж, който беше направен. Имаше една нехомогенност на настилката. Вижте, там всеки ден минават десетки тирове, хиляди коли, пътят е натоварен, но само на един се случи най-лошото...

- Преди около месец там е загинал и гръцки граждани?
- Тогава ситуацията е била друга, защото участъкът е бил в ремонт, но не е бил добре обезопасен. Имало е спряла кола заради ремонта, но е нямало втори сигнализиращ, който да спре следващите коли. Така следващият ТИР удря спрялата колата и шофьорът загива. Леката кола не е причина за инцидента на пътя, а причина е лошата сигнализацията, която колегите е трябвало да направят.

- И сега отново виждаме как ще прилагаме мерки, с които ще борим пътната безопасност. Как гледате на тях…
- Някой са добри, някой са малко повече написани. Вижте, всички мерки, при които ще има контрол върху тяхното изпълнение, ще са добри и ще подобрят пътната безопасност.

- Кои мерки ви допадат и с какво?
- Много са мерките, които са предложени, и не смятам да ги обсъждам една по една. Но ще дам такъв пример. Трябва в началото на всяка година да се залагат програми за ремонти по пътищата, по пътна безопасност, обезпечени със средства, и на база тези програми в края на годината да се дава отчет пред обществото, пред нас. Ето я програмата, ето какво сме свършили. Какво е обещано, какво е осигурено, какво е изпълнено. Няма ли контрол, нищо не правим. Сега чуваме от министъра, че е удовлетворен от работата на АПИ. Въпросът е, че ако това, което им се постави като задачи, те не го свършат в следващите месеци, след като има осигуряване на средства, какво ще последва. Без пари нищо не става и само ще си пишем и говорим.

- Само от драстични мерки ли разбира българинът. Сложихме колчета в Кресненското дефиле и там, слава Богу, няма тежки инциденти в последно време. Само от такива рестрикции ли разбираме…
- Колчетата вършат работа, но дали навсякъде ще е така. Ако в този участък, където загина Сияна, имаше колчета - какво от това!? Този ТИР, тази голяма платформа нямаше да ги помете ли. Щеше. При този участък има друго. Ако магистрала „Хемус“, която трябваше да бъде изградена до разклона за Плевен и Ловеч, където тежкото движение трябваше да бъде пренасочено, там почти не се работи или се работи само първият участък. Това трябваше да е готово преди една година. Ако беше готово и тежкият трафик бе отбит, може би нямаше да се случи инцидентът със Сияна. И това важи за всички магистрали, по които се работи. И магистрала „Европа“, която трябваше да бъде готова, след като беше завършен пътя от Ниш до Калотина от сръбската страна, вече трябваше да бъде готова и нашата отсечка – от София до Калотина. Сега ни обещават, че до юни-юли ще бъде пусната. Вижте, магистралите спасяват човешки живот, защото са най-безопасните пътища и при тях има много малко произшествията.

- А къде остава дисциплината и качеството на шофьорите в България. Когато караме в чужбина, сме много дисциплинирани, а у нас ставаме…
- За мен въпросът е защо е така. 90% от пътнотранспортните произшествия са по вина на водачите, а не по вина на пътя. Водачите управляват, те трябва да се съобразяват с пътните условия, със скоростта, с натовареността на движението и т.н. Така че във водачите най-много трябва да търсим вината. Трябва да търсим промяна в тяхното обучение, да има непрекъснато обръщане на внимание и контрол. Скоростта ни убива! Много човешки животи могат да бъдат спасени, ако бъдем по-внимателни, по-отговорни на пътя.


Поставете оценка:
Оценка 1.7 от 17 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Георги

    9 6 Отговор
    не високата скорост убива, а рязката и загуба! Рязкото вдигане на висока скорост също може да убие, но поне за сега това е недостъпно за обикновен човек.
  • 8 Грабеж

    35 4 Отговор
    Алчността ни убива, пътища няма, болници няма, ВИК няма, въздухът е черен, всичко се руши

    Коментиран от #55

  • 9 Тракиец

    22 17 Отговор
    Да та нямаше и м-а-лоумния "експерт" , не скороста а лошите пътища неподдържани ни убиват шапшал

    Коментиран от #19

  • 10 скоростта не ни убива

    26 5 Отговор
    Убива ни липсата на съдилища. На цяла София пътищата са в дупки, заради които мрем.
  • 11 Православен

    27 5 Отговор
    Не "Скоростта ни убива",
    а "Скоростно убиват българския народ", разни продажни марионетки вече 35 години.
  • 12 Данко Харсъзина

    14 4 Отговор
    Време е и бащата гербер да се появи.
  • 13 Аре нема нужда

    20 8 Отговор
    От такива нтс експерти сме на тоя хал. Същите одобряват ремонтите на ремонта и потвърждават актовете на милицията. А после, хайде дайте да дадете за дечицата и кученцата.
  • 14 Ясен

    23 6 Отговор
    Капитализма ни убива
  • 15 Гост

    22 1 Отговор
    На този участък товарен автомобил без ремарке максимално разрешената скорост е 80 км/час,а на тировете е 70 км/час.За тях скорост от 90 км/час е превишена скорост.Но тези н.авлеци се движат обикновено със 100 и над 100 км/час.

    Коментиран от #23, #51

  • 16 Внимаваме, защото иначе не оцеляваме

    15 8 Отговор
    А експерта дали знае, че 50% от загиналите при ПТП са чужди граждани, попаднали в невъзможното минно поле на българската пътна мрежа?
  • 17 замислен

    22 7 Отговор
    Започвам да се замислям сериозно що за хора са "експерти" и вече съм на ясно защо са ни такива и пътищата! Дадения камион има ограничител на 90, има и тахограф който постоянно записва скорост и кога се движи! Настилката се проверява съгласно стандарти а не "а бе пипнах с ръка" и т.н. НЕ може някакви си чичковци които не са карали автомобил последните 5 и повече години да дават съвети за пътна безопасност! НЕ може да се регулира със знаци некадърната поддръжка! Необходимо е пътя да отговаря на стандартите и този който кара да си поддържа определена скорост и да не си играе на - газ-спирачка-камера!
  • 18 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    10 4 Отговор
    🚔🚔 Престанете с тези МАНТРИ ‼️
    Не скоростта убива - за последните десет години колко пилоти или зрители са загинали на състезания от Ф-1❔
    Също като Ел таблата дето пише
    "Високо напрежение. Опасно за живота"
    Напрежението само по себе си не е опасно. А зависи токът ."Ама то се подразбирало" е отговорът който най-често ми дават ❕
  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 20 Разум

    18 2 Отговор
    СКОРОСТА И ПРОСТОТИЯТА НИ УБИВА !!!!!!
  • 21 освен това

    23 7 Отговор
    По-опасни са водачите движещи се с 60 при ограничение 80 отколкото тези движещи се със 100 при ограничение 80. По-интелигентните ще ме разберат.

    Коментиран от #40

  • 22 Факт

    6 3 Отговор
    Скоростта на движение се определя от Тежките камиони. Ако те са с превишение, всички останали са принудени да карат с превишение. Защо не ги контролират? Тогава любителите на високи скорости с луксозни автомобжли ще могат да бъдат отсети много бързо.

    Коментиран от #30

  • 23 Шофьор

    6 5 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    и аз тва предлагам. Евродупетатите да обявяват в Брюксел, че България забранява тотално трафика над 3.5 т в страната. Тва са мразени навлеци да обявят. Белким тогава ви е "по-сигурно", щото некадърността никой не може да ви я отнеме. Е, ще ядете, зареждате, забърсвате, произвеждате и т.н., т.нар. дедов, ама нали си имате изкуствен интелект -ще се надявате на него да цъфне налъмите, но ТИР-овете поне няма да ви пречат да се избивате, по- скоростно. Да и всред техните шофьори има шкарт, но процентно е незначителна част от тоталния боклук на пътя! Камионите, винаги съм казвал и доказвал, пречат единствено и само на некадърните, НЕВЪЗПИТАНИ правилно, самозабравили се и недоучили комплексари. Тва, че вече са убийствено много -проблема си е обществено ваш!

    Коментиран от #47

  • 24 Артилерист

    21 2 Отговор
    Не скоростта ни убива, г-н Ишев. Вие правилно казвате, че ВОДАЧИТЕ ТРЯБВА да се съобразяват с пътните условия, но защо, г-н експерте, обвинявате СКОРОСТТА? Нима тя не се вдига от ВОДАЧИТЕ? Според мен главната причина за катастрофите по пътищата (за тях е темата сега) е ГЛУПОСТТА И ОПРОСТАЧВАНЕТО НА ШОФЬОРИТЕ. А последните са следствие на ниското качество на образованието и общата зловредна среда в обществото: слободия, чувство за безнаказаност, антагонистично (просташко) политическо противопоставяне без оглед и отговорност за последствията за държавата и страната...

    Коментиран от #26

  • 25 Пилотът Гошу

    15 3 Отговор
    Така е, затова Германия е водеща в жертви от катастрофи... О, чакай, май е обратното...
    Сульо и Пульо седнал да обяснява, как шофьорите били виновни, защото е по-лесно и не струва нищо. Да направиш пътищата изисква финанси и време, също така и да няма чак такава корупция. Да не говорим, че така има причина да си накупят още камери, които са пълнят касичката на Мвр, а уж са за безопасност на пътищата.
    Колкото и да го усуква те, същите тея шофьори летят по немските магистрали също и не се лепят с 200 никъде. Достатъчно Ганьовец се мандахерца из Европа... Не омешвайте нещата, оправете пътищата.
  • 26 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    10 3 Отговор

    До коментар #24 от "Артилерист":

    🤔 Сетих се за един случай на АМ "Тракия"🤔
    Беше лято, карам с 130-150, настигам и изпреварвам една "русалка" дето караше с около 100-110 и си гледаше в телефона, може би видеочат. След няколко км влизаме в силен летен дъжд, всички намаляваме под 100 защото се образува пелена и видимостта е нищожна. Образува се колона с постоянна скорост .
    И в един момент .... виждам русалката в лявата лента и пак с телефона. След няколко км излязохме от дъждовния облак и .... настигнахме русалката 🤔
  • 27 грешка

    5 1 Отговор
    произвеждат по скоростни влакове, метро, транваи, коли . така е по добре . крият се причините за убитите , така всеки гадае какво го убивало . незнае . този скоростта го убивала . глупости . има кадърни и некадърни шофьори . много незнаят да карат и слухтят за съвети .
  • 28 Аман от

    12 6 Отговор
    Тъпи хора стъпи идеи и разсъждения! Предложенията им имат логиката на Сталин - няма човек, няма проблем! Дай да спрем да се движим, че да нямало жертви!!! Тия некадърни тъпаци и с 30 могат да сгазят някого! За тях 100 е колосална скорост! За умелия шофьор скорост от 150-160 на магистралата е напълно безопасна! Гледам масово млади мъже, които карат по-зле от баби - такива ниската скорост няма да оправи!
  • 29 преди 50 години

    15 0 Отговор
    автомобилите бяха без въздушни възглавници и повечето без колани и ограничението на пътищата бе 80км/ч. Днес е същото при задължителни колани и аърбези като стандарт. От утре водачите и пътниците в МПС с каски! И ограничението 60км/ч
  • 30 хе хе

    4 0 Отговор

    До коментар #22 от "Факт":

    Ами Тежките камиони са ограничени по скорост. Как точно определят високата скорост?
  • 31 обичайно

    13 3 Отговор
    отново се прехвърля проблема от болната на здравата глава... какво да направи шофьора... да слезе преди да мине, да опипа асфалта с ръка за да разбере дали е хомогенен и да прецени с каква скорост да премине.... глупости... докато няма политици, строители, надзорници в затвора за корупция и кражби нищо няма да се промени... Ако скоростта убиваше в Германия да не са останали живи хора... Корупцията убива - факт!
  • 32 А на мен

    8 0 Отговор
    ми направи впечатление, че пътя е обрасъл с храсти, без видимост! ЕТО ТОВА Е ПРЕДПОСТАВКА ЗА КАТАСТРОФИ! Но нали и експертите ни са ПРОСТИ - спасение няма!

    Коментиран от #33

  • 33 ст. инсп. Иванов - КАТ

    3 0 Отговор

    До коментар #32 от "А на мен":

    Не е виновен собственика, че не си поддържа пътя. Виновен е потребителя му, че не се съобразява с пътните условия. Не ли?
  • 34 мъска

    6 1 Отговор
    скоростта е прогрес.... хората се движат със скоростни автомобили, влакове, самолети и т. н. Освен при нас да се збранят колите и камионите и да развъждаме магарета, така ще сме в безопасност... Това че ние сме останали инфраструкторно в средата на миналия век е политически и корупционен проблем, и това е в основата на хаоса в БГто
  • 35 ДС Ушев лумпеният

    6 0 Отговор
    Убива ви алкохола и жалките подобия на пътища не скоростта!Дърт комсомолец.
  • 36 Хохо Бохо

    0 0 Отговор
    Верно ли бе гений? Аз все си мислех, че ускорението убива. А за ускорение се иска отнето предимство....предимно
  • 37 ЧОЧО

    2 1 Отговор
    Българина е герой,като седне зад волана не признава нищо.По Закон тировете са с ограничител до 90 км. Но в БГ нищо не се спазва все пак сме герои.

    Коментиран от #38

  • 38 здрасти

    3 1 Отговор

    До коментар #37 от "ЧОЧО":

    А защо същия българин когато напусне държавната граница и няма по-примерен водач от него?
  • 39 Пътищата са ужасни

    1 0 Отговор
    Но всички носим вина защото по ужасни пътища се кара свръх внимателно
  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Всъщност

    8 0 Отговор
    За произшествията по пътищата ни причините са комплексни - скапани пътища, скапани водачи и скапан контрол. Вчера даваха по новините, че са предвидили 30+ милиарда лева за ремонт на пътищата. Ми, че то с толкова пари ще могат да се построят няколко чисто нови магистрали. Обаче това няма как да стане, докато на хранилка на държавата, разбирай на конкретни управляващи, са няколко избрани фирми, които се изхранват от ремонти. Защото, ако се направят чисто нови пътища и то както трябва, няма да се налага да им се правят ремонти с години и фирмаджиите ще умрат от глад. А те не искат това. За шофьорите е ясно - отсяването на психонегодните от десетилетия не се прилага ефективно. Масово "книжките" се купуват без никаква сериозна подготовка. На пътя излизат хора с минимум умения, с нулево познаване на правилата за движение и с максимум самочувствие и комплекси за избиване. Моралът пък у нас отдавна е спомен. Всеки се чувства длъжен да покаже колко е велик зад волана. А онези полуинтелигентни служители с наднормено тегло, които вземат заплати в МВР да стоят в патрулките и да регистрират нарушения, вместо да ги предотвратяват, колкото и да ги коментираме, никога няма да си променят манталитета. Защото на тях им разпореждат да къртят глоби, защото трябва да се пълни бюджетът. Че били загинали 100 - 200 - 500 души на година... голяма работа! Те от рак умират повече. Да му мислят близките. Трябва да се хване голямата лопата и да се изрине всичката смет, която не върши

    Коментиран от #42

  • 42 Всъщност

    10 0 Отговор

    До коментар #41 от "Всъщност":

    не върши никаква работа. Трябва да се въведе ограничение в броя мандати за народните представители, министрите и министър - председателите, както има такива за президентите. Не може едни и същи хора да ни определят живота според техните частни разбирания с десетилетия, скрити зад някакви партии про форма. На практика у нас политиката не е проодник на народната воля, а на частните интереси на няколко души, дето се броят на пръсти и които от време на време си сменят местата, за да прилича този цирк на демокрация. Аман!
  • 43 Гост

    6 2 Отговор
    Егати, овехтелия "експерт"!
    Не скоростта убива, а на първо място лошите пътища и след това човешката глупост - чатещи по телефона "шофьори" по време на движение, безумно маневриращи и отнемащи предимство, отка.ени мотористи, които "трябва" да пазим...
    По стечение на обстоятелствата минах по въпросния път в деня на катастрофата и въпросните лек автомобил и тир бяха още там, в срещуположни ленти, а около тях полицейски коли. Времето беше дъждовно, пътя хлъзгав, а аз с лек автомобил 140 к.с. влязох в същия завой с не повече от 50 км/ч, защото с повече е безумие в това време, а той бръщолеви как тира "може би" бил с 90..... Така че в случая едва ли скоростта е причината, а по-скоро пътя, евентуално спирачки, претовареност, чатещ по телефона водач... - експерти да изясняват причините!
    Факт е че до 90 година, когато скоростите са били много по-ниски, почти без магистрали годишно е имало 3 /три/ пъти повече жертви на пътя - статистика, не аз го казвам!
    Сега какво - вместо да оправят пътищата и достоят магистрали - нови ограничения на скоростта по магистралите, засичане на средни скорости, покупка на софтуер и мощни, необозначени коли с зивилни милиционери да ни гонят по пътищата, като "абсолютн престъпници", че и конфискуват коли по тяхно усмотрение!
    Ама знаех си аз, че шофьорите на леки коли са най-големите "престъпници" у нас и не някакви "измислени" наркодилъри по училища, паркове, дискотеки и т.н.!
  • 44 Име

    2 1 Отговор
    Ако с камерите за средна скорост намалят произшествията, значи причината е била превишената скорост!
  • 45 Порно

    2 0 Отговор
    Карането в града с 50 кмч, на извънградско с 90 кмч и на магистрала с 140 кмч не убива, бива , когато превишението е поне 30 кмч в града или поне 50 кмч на извънградско или магистрала. В конкретния случай виновен си е тираджията, който не е преценил завоя, може да е имал и проблеми със спирачките и гумите. Но тираджиите по начало карат неразумно, всякога , когато съм на дълъг път, поне един такъв ми изправя косите. Ако намалите скоростите, единствено ще захраните хранилка на катаджии, който кара неразумно, пак ще кара неразумно. Именно с неразумното , опасно шофиране трябва да се борят, но милиционерите нямат капацитет за това
  • 46 Казуар

    3 3 Отговор
    По време на живковизма българското предприятие Международни превози имаше 1500 камиона и беше от най големите в Европа. Сега според някои сведения камионите за международни превози на България са над 60000. И така за шофьори се назначават всякакви, включително и криминално проявени, слабо квалифицирани. Този който уби Сияна е имал 18 нарушения повечето за превишена скорост и контролните органи само са попълвали статистиката за него, докато уби човек.

    Коментиран от #50

  • 47 Сус бре рязан!

    3 3 Отговор

    До коментар #23 от "Шофьор":

    Минавайте през Гърция, за по-напреко, пък да видим там как ще карате с превишена скорост!

    Коментиран от #48

  • 48 Гост

    2 4 Отговор

    До коментар #47 от "Сус бре рязан!":

    Май не си виждал как карат по пътищата в Гърция, еле пък в Атина и Солун....
    Нямаше как да го снимам в движение един грък на магистралата, с к.рник /кола/ набор 1980 г., караше с около 80, но около него пълно с всякакви вехтории, а на главата му - празна щайга! Според теб този по-безопасен ли е от някой нормално шофиращ мощен автомобил със 150 км/ч в лявата лента в хубаво време и по нормална магистрала!?

    Коментиран от #53

  • 49 Завърнал се

    5 1 Отговор
    В Германия на местата където няма ограничение на скоростта, защо скоростта не убива? Скоростта убива само при лош път, скапана кола и гуми, пияни и дрогирани шофьори и навлизане в насрещното при липса на видимост.
  • 50 Ти кво

    1 0 Отговор

    До коментар #46 от "Казуар":

    очакваш г-н Капацитет??? И аз карам тежък камион. Само в България. Ежедневно. И такива като мен са много. От служебни леки автомобили до автобуси и камиони. Понякога на месец имам по 3- 4 фиша за превишена скорост. И си плащам като поп, щото няма начин, ако искаш да работиш. И тук е скрито разковничето - куче касичка!!! Всички фишове са за "безумните" отгоре на ограничението от 11 до 15 км/ч. Щото под 12 реално превишени, като махнеш толеранса не притесняват. И след първият не плащам като теб 50 лв., а всичко е х2 до края на годината. Щото триногите ги разнасят на каквито се сетиш обрасли с храсти, ръждясали ограничения от 40, 50, 60 км/ч. Поставени там от някой преди 50 години, никому ненужни в момента хранилки-ограничения! А и да вярваш и да не (не ми дреме) понякога, когато си постоянно на пътя и хранилки, които ги знаеш ги пропускаш. Ей така нещо ти е в главата, караш си по прав път с 80- 90 и се отнесеш, че пред тази изоставена бензиностанция не са забравили ограничението 60. В последният момент успееш да понамалиш и ааайдее -фишче за 73 км/ч да речем! Та казваш такива като мен, щото сме много, ама много, сме най-закоравелите пътни престъпници, а? Щото, ако питаш на маса операторите на триногите сме най-добрите бизнес партньори... Така не се прави. Не се постига пътна безопасност с шумкарска алчност!
  • 51 МММ да

    1 0 Отговор

    До коментар #15 от "Гост":

    По принцип е така, но на ясно ли си ,че и самият асфалт е много зле от към сцеплението на автомобила макар и скоро поставен. На места е Ок, а на други трагедия. В Бг дори това жалко подобие на магистрала, не е както трябва. Дори в Румъния и всяка друга страна на запад под асфалта на магистралите има положен дебел пласт бетон, а над него 2-3 пласта асфалт, парите отпуснати в Бг са същите колкото и тия на запад, но много неща се спестяват.
  • 52 дядото

    1 0 Отговор
    и според този е същото - скоростта ни убивала,но коя е превишената скорост на тесния,изровен път с износен асфалт,с коловози,с постоянни завои и тесни мостове,претоварен от безкрайни върволици от тир - ове.тези идиоти до някое време ще въведат закони да не се движат леки а-ли и граждани или да преминем на волски впрягове и магарешки каручки.как в съседните държави може пътищата да чудесни,а у нас- ужасни.там явно политици и власт не крадат толкова и мислят и за хората.
  • 53 Казваш,

    0 0 Отговор

    До коментар #48 от "Гост":

    че маршрутът през Гърция и РСМ ще бъде радост за безпардонните тираджий?

    Съгласен съм, че ще са много щастливи, ако правителството в България им осигури извозване с БДЖ от турската до румънската и сръбската граници за по-500 евро на тир, а на който не му харесва - да минава през Гърция и РСМ.
  • 54 Шаран БГ

    0 0 Отговор
    Идеята за ЖП транспорт е отлична за "дупката" под Ламанша !! И за некадърниците в РБ, които не искат, НЕ ИСКАТ да направят пътищата пътища за съвременния автомобилен транпорт.! Пак питам знаещите : къде в желаната от нас Европа има автомагистрали със скорост по-голяма от 120 км/ч за леки автомобили. И колко е разрешената скорост там за огромните камиони ?
    Колата Ви може да е 1 000 коня и да подхвръква по земята. На пътя ще трябва да спазва правилата за всичко = не само за скорост !!
    Не разбирам ,защо на първокласен път има на 30-35 км път примерно 10 /десет/ ограничения на скоростта от 60 км/ч с разбег от 500 метра до 6-7 км !?. На участъци 2-4 на брой това е задължително......На останалите – " капани за мишки " !! Или на "вход" в главен път с видимост от 300-500 метра в двете посоки по главния път, има знак СТОП !? Там не може да има друг знак – само СТОП ! И там "дежури" полицейска /КАТ/ кола !?
    На подобно кръстовище аз спирам,/ знам от къде кой ме дебне/ два пъти леко ме блъскат отзад. Добре,че имам як теглич – аз щети нямам. " Колега, помислих, че няма да спреш напълно" - оправдава се де факто "потърпевшия". Като му посоча "синята лампа" в дебелата сянка под акациите се успокоява, единия даже ми благодари !? Гбобата - кило агнешко, ама като ги нямаш ...коприва и лапад .....
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Пънк2Фънк

    0 0 Отговор
    Тракия е завършена и открита 2013г. Поне 5 години бяха хвалби...а сега, като стават бели заради скапаните пътища - през последните 1300 г по тези земи качествени пътища не са строени! Ми...объркан съм! Българинът доста пътува и вижда какви са пътищата в чужбина...на знам до кога ще се гъбаркат с общото благо...