12 Юли, 2022 17:21 5 522 10

Прекратиха важна концесия

  • пловдив-
  • концесия-
  • централна гара-
  • ремонт-
  • концесионер-
  • прекратяване

Гарата в Пловдив се връща на държавата

Прекратиха важна концесия - 1
Снимка: БГНЕС

Договорът за концесията на жп гарата в Пловдив се прекратява по взаимно съгласие. Предложението е направено от концесионера Миролюб Столарски и е прието от правителството, съобщиха от Министерството на транспорта и съобщенията. Причината за прекратяване на концесионния договор са започналите от Национална компания „Железопътна инфраструктура“ строителни дейности на територията на гарата по проекта за развитие на жп възел Пловдив, който се финансира със средства от ЕС, уточнява БНР. Строителството ще препятства ползването на обекта на концесия за продължителен период от време, уточняват от ведомството.

Концесионният договор за гарата бе подписан през 2013 година с ангажимента да продължи 35 години и концесионерът да инвестира 11 милиона и 200 000 лева. Компанията Карат С на Миролюб Столарски реставрира чакалнята на гарата, изгради хотел в съседство, както и перон на автогара на паркинга пред гарата.

В същото време работата по пробива доведе до конфликт, тъй като навлиза в територията на концесията. Миролюб Столарски подаде жалба в Административния съд срещу издаденото от Община Пловдив строително разрешение. Сега се очаква в рамките на постигнатото споразумение с транспортното министерство той да оттегли жалбата си и строителството на пробива да продължи в посока бул. „Христо Ботев“.

От Министерството на транспорта потвърдиха, че е постигнато споразумение бизнесменът да получи компенсация от близо 10 милиона и 731 000 лева за направените инвестиции.

Процедурата по прекратяване на концесията трябва да се извърши в срок от 30 дни.


Поставете оценка:
Оценка 2.9 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Бойкикев съм

    23 5 Отговор
    Промяната - разваляне, пректатяване, спиране и т.н.... една тухла не са сложили върху друга, самп заеми, шуродаджанащина и перверзии

    Коментиран от #2

  • 2 Хмм

    24 0 Отговор

    До коментар #1 от "Бойкикев съм":

    Интересно сега като му платят 10 милиона и 700 хиляди, хотела и перона чии остават?

    Коментиран от #3, #4

  • 3 Бойкикев съм

    8 1 Отговор

    До коментар #2 от "Хмм":

    Държавни, т.е. ничии и следва нов разпад, преди концесията гарата приличаше на к енеф. Доказано държавата е лош собствени вкл. и на митницата... обаче лапацията е голяма
  • 4 Наблюдател

    9 0 Отговор

    До коментар #2 от "Хмм":

    На държавата, на него не му трябва, той така или иначе не е особено вървежен, пък и той като прибере между 5 и 7 милки разлика между обявеното и реалното похарченото, какъв хотел, какви 30лв за нощувка
  • 5 мда

    14 1 Отговор
    Концесията на Дънди кога? България губи милиарди на година.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 пловдивчанин съм

    12 1 Отговор
    10 милиона и кусур компенсация от министерство на пранспорта за "инвестиции". За един паркинг за автобуси и пребоядисване на салона на гарата! И Киро е от честните, няма що!
  • 8 Смех

    0 1 Отговор
    Ще я дадат на друг късметлия
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Държавни+Частни

    3 0 Отговор
    ИЗМАМНИЦИ!!!! Една дъска в гърба и в затвора!