Защо плодовете и зеленчуците са поставени на влизане в супермаркета?

24 Март, 2025 15:57 3 929 17

  • плодове-
  • зеленчуци-
  • магазини-
  • супермаркети-
  • хитрост-
  • трик-
  • маркетинг-
  • пазаруване

Това се дължи на маркетингова хитрост от страна на магазините

Защо плодовете и зеленчуците са поставени на влизане в супермаркета? - 1
Снимка: Shutterstock

Замисляли ли сте се защо почти винаги ви се налага да прекосявате целия супермаркет, само за да купите кутия мляко или яйца? Оказва се, че причината не е случайна, а зад всичко стои хитро измислена стратегия. Студент по архитектура разкри в TikTok някои от най-любопитните тайни зад дизайна на магазините и начина, по който те ни влияят.

Рийвс Конъли, който учи в института „Прат“, обяснява как супермаркетите използват психологически похвати и маркетингови тактики, за да влияят върху потребителското поведение.

„Количеството мисъл и планиране, което се влага в дизайна на един супермаркет, е просто изумително“, казва Конъли. „Супермаркетите разполагат секцията с плодове и зеленчуци близо до входа, за да ги вземете първи и да се чувствате по-малко виновни, когато по-късно сложите в количката си нездравословни храни“.

Но какво да кажем за най-необходимите продукти като мляко и яйца? Те умишлено се поставят в най-отдалечените части на магазина. „Вероятно сте забелязали, че основните продукти като млякото и яйцата са винаги в най-задната част на магазина. Целта е да ви накарат да преминете през повече щандове и да се изкушите да вземете и други стоки“, обяснява той.

Освен това, магазините внимателно подбират кои продукти да бъдат изложени в края на всеки щанд. „Там често са разположени нездравословни храни, като чипсове и газирани напитки, за да попаднете на тях, докато се опитвате да стигнете до основните продукти“, добавя студентът.

Конъли разкрива, че дизайнът на супермаркетите е внимателно обмислен дори и спрямо най-малките клиенти. „Зърнените закуски със захар обикновено са поставени на нивото на детските очи, за да ги виждат и поискат. По-здравословните опции пък са високо и далеч от тях“, посочва той.

Дори разположението на касите има своята логика – те са в края на магазина и на практика блокират изхода, за да не можете да напуснете, без да направите покупка.

Ако някога сте усещали, че независимо колко пъти посещавате любимия си супермаркет, винаги се губите и трудно намирате нужните продукти – това също не е случайно. „Магазините са устроени като лабиринти и редовно разместват продуктите, за да ви дезориентират и да ви накарат да разгледате повече щандове“, казва Конъли.

Така че следващия път, когато влезете за един продукт, а излезете с пълна количка, ще знаете защо се е случило това.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 28 гласа.


Подобни новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Mими Кучева🐕‍🦺

    11 5 Отговор
    Защото зеленчуци който не яде,
    у/я му не ще да порасте!
    🌈🌈🌈🤣🥳🖕
  • 4 Мхъм

    16 2 Отговор
    И от говорите звучи "Колбастик" за всички с промити до гладкост лидълски мозъци😉

    Коментиран от #14

  • 5 Запознат

    14 1 Отговор
    Доктор Пламен петров от софиамед е мошенник пазете се

    Коментиран от #7

  • 6 един

    16 3 Отговор
    Не съм сигурен че това е точната причина,за мен по-вероятно е,че въздухът до входа е сравнително най-чист и това помага на плодовете и зеленчуците да са свежи по-дълго време и да издържат по-дълго време от загниване и разваляне!
  • 7 Ааа

    4 2 Отговор

    До коментар #5 от "Запознат":

    Какво точно докторува?
  • 8 Троян

    2 5 Отговор
    Защото нямате собствевена градина. Чао от селяците.
  • 9 Продуктово позициониране

    7 1 Отговор
    Първо салата и мезетата, а после ракията.
  • 10 Факт

    2 0 Отговор
    В любимия магазин не е така. А бързо развалящи стоки трябва да бъдат по-навътре, за да се хаби по-малко енергия за поддържане на температура
  • 11 БгТопИдиот🇧🇬

    4 2 Отговор
    Кирчовските избиратели у Баннанистан ги третират като балкански е деоти.
  • 12 канадски долар

    18 1 Отговор
    Аз като видя че го няма това което търся без никаква покупка напускам магазина независимо колко е голям. А в случай че го намеря взимам го плащам и си излизам. Изобщо не гледам какво друго има. Тия търговски номера на мене не ми минават.
  • 13 Дрънкат глупости

    1 1 Отговор
    Глупости дрънкат
  • 14 Измама

    8 1 Отговор

    До коментар #4 от "Мхъм":

    Освен това, масово плодовете, зеленчуците, месата и колбасите се осветяват с осветление с различна дължина на вълната, което им придава по-добър вид от действителния, също така предните заоблени стъкла на витрините са с увеличителен ефект, което подвежда за действителния размер на продуктите.
  • 15 Анонимен

    2 0 Отговор
    Пазарувам по списък и въобще не ме интересува логиката за подредба на стоките.
  • 16 Колорист

    8 0 Отговор
    Прясното месо се осветява със светлина със засилен зелен спектър, за да изглежда по-свежо.
    Плодовете и хляба се осветяват с по-жълта светлина с ниска цветна температура.
    Опакованитре храни се осветяват с бяла светлина 6500 Келвина.
    Осветеността в магазина е над 400 лукса. Това стимулира сетивата.
    Евтината стока е най-отдолу.
    Няма празни щандове.
    Стоката се избутва напред за да прелива от щанда.
  • 17 Така де

    0 0 Отговор
    Касите били в края на магазина. Ами още на входа ли да бъдат?