Новите цени на винетките вече са факт. Вече официално – цената на най-масовата годишна винетка, тази за леките автомобили, скача с 30 лева. Стикерът ще струва 97 лева. Месечната винетка ще е 30 лева, а седмичната - 15 лева.
За тежките машини и камиони винетките
ще струват 1743 и 1340 лева според европейските изисквания за вредни емисии на двигателите.
В периода от 2009 г. до момента са инвестирани над 3 млрд. лв. за строителството на 300 км нови магистрали и рехабилитация на над 2500 км пътища. Около 1,5 млрд.лв. от средствата са предоставени безвъзмездно от ЕС, а останалите 1,5 млрд.лв. са от бюджета и заеми, защити поскъпването на винетките министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова. Извън тези средства, средно годишно в текущ ремонт и поддържане се инвестират приходите от винетки, които са в размер на 200 млн.лв. „Европа не дава пари за кърпене на дупки и поддръжка, а само за ново строителство и рехабилитация на основни направления от мрежата. Изцяло ангажимент на българското правителство е поддържането на пътищата, средствата за които идват от продажбата на винетни стикери“, подчерта регионалният министър.
Според нея не достигат
700 млн. лв. за поддържане на пътищата
Реалната цена на годишните винетки за леки автомобили трябва да е 150 лева, каза още министърът на регионалното развитие. Затова с всяка следваща година стикерите ще скачат поетапно с около 10 лв.
От началото на годината до края на ноември са продадени 6 160 264 бр. винетки. Начислените приходи са 225 521 182 лв. Спрямо същия период на миналата година начислените приходи нарастват с близо 8 млн. лв., а броят на продадените стикери се увеличава с около 164 хил. бр. Към края на ноември 2014 г. приходите са били 217,5 млн. лв. Към настоящия момент има нарастване на приходите спрямо предходната година от винетни такси и до края на декември очакваме голямо търсене на месечни и седмични винетки за тази година, обобщи инж. Лазаров.
На дирекциите „Социално подпомагане“ до края на ноември т. г. са предоставени 189 271 бр. безплатни годишни винетки. Те са за 12 681 157 лв. и са за сметка на бюджета на АПИ.
Вместо да вдигат цената на винетките правителството трябва да се заеме със сивия пазар на бензин и дизел,.
Най-малко 800 млн. лв. на година губи България от контрабандата на горива.
Това каза пред Факти.бг изпълнителният директор на Българската петролна и газова асоциация (БПГА) Андрей Делчев. Той се позова на официалните данни, според които легалният бизнес отчита годишно около 2,4 млн. т. горива.
От асоциацията признават, че пазарът на горива е изкривен заради сивият и черен сектор и нежеланието на властите да се справят с него.
Експертът от Българската петролна и газова асоциация (БПГА) Светослав Бенчев посочи, че голяма част от този сив сектор е видим. Горива се продават от цистерни или от бракувани камиони за превоз на мляко. Преди година предупредихме институциите, че от цистерна се продава гориво в центъра на Самоков. Последваха проверки и цистерната продължава да продава гориво без документи за произход и при никакви мерки за безопасност. Не се издават дори и касови бележки.
Последният хит е доставката на дизел и бензин по интернет в туби. Това е опасно, предупреди Светослав Бенчев.
В момента близо 1200 бензиностанции работят на светло.
Те са свързани с митниците, НАП, проверявани са от държавни и екологични организации. Те работят и спазват най-строгите изисквания към бизнеса от ЕС. При тях опазването на околната среда и рециклирането е изведено на преден план.
В същото време имаме близо 6300 ведомствени бензиностанции. Голяма част от тях работят в сивия сектор. Няма ясна информация за постъпилото гориво и за това как то се използва. Дали за стопански нужди или за препродажба на черно.
Няма гаранция дали се спазват и екологичните норми. В нормална бензиностанция има строга документация кога, къде и как се съхранява горивото. Системата за съхранение и продажба на гориво минава поне веднъж годишно на проверка не само от фирмата, а и от държавните органи.
Производителите и вносителите на акцизни стоки няма да бъдат контролирани
автоматизирано още поне година, а по-вероятно – никога, прогнозира в. „Капитал дейли“.
Причината е, че приетото през миналия декември задължение да се сложат измервателни уреди в акцизните складове за горива, цигари и алкохол не влезе в сила, ще бъде отменено и чак тогава ще се търси одобрение от Брюксел. Тогава в последния момент депутати вкараха в текста условието уредите да бъдат нотифицирани и в ЕК. Подозренията бяха, че това условие е в полза на местни производители на алкохол и цигари, за които отчитането значи разходи и засилен контрол. Около година отне на двете ангажирани ведомства - на финансите и на икономиката, да "открият", че Европейската комисия се пита предварително. Резултатът е, че автоматизирано отчитане няма, а митничарите не могат постоянно да присъстват физически в цехове и складове, т.е. контролът остава слаб.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 rtrtrtrt
Коментиран от #2, #13
09:32 16.12.2015
2 що ли
До коментар #1 от "rtrtrtrt":
Не питат, щото, факти, макти, повечето медии, от няколко години и онлайн медиите са купени от дъртите комунета и ченгета и бълват дезинформация и лижат здраво, за това не питат. :)Идеята е да се манипулира обществото, а не да му се поднася обективна и реална информация.
За това, ако човека насреща е тъп му промиват мозъка без проблем и ефекта е поразителен, както сте забелязали, може би.
09:42 16.12.2015
3 Glavata me boli
Да не им поствам статистика на дейността, че още по лошо ще ми стане.
значи купиш ли си кола и веднага ставаш виновен, че в тъпата държава се толелира контрабандата на гориво и неплащането на фишове и актове. Няма такава пародия.
09:48 16.12.2015
4 ГостКост
10:00 16.12.2015
5 Баба Сфанга
Бензина е скъп щото може, винетката ще е скъпа щото си мълчите.
Робско племе от невежи,мърлячи......
10:47 16.12.2015
6 777777
10:52 16.12.2015
7 spasov
Коментиран от #12
10:54 16.12.2015
8 spasov
11:12 16.12.2015
9 гост
11:27 16.12.2015
10 1000лв
11:42 16.12.2015
11 мемфис
11:45 16.12.2015
12 гост
До коментар #7 от "spasov":
И 100 х. човека да излязат, няма разлика. Няма да променят нищо понеже политиците и хората които държат контрола са едни и същи. Единственото нещо е политиците да ги хване страх от народа, за да си променят отношението, а те имат страх само за собствения си живот. Следователно ако не започнат да дават жертви, няма нищо да се промени, ясно е.12:03 16.12.2015
13 Владимир Путин
До коментар #1 от "rtrtrtrt":
Защото няма бензиностанция "Марешки" във всеки град.Той сигурно работи за загуба като социално дружество за да продава на 1,80 за литър дизел.
Коментиран от #14
12:59 16.12.2015
14 дедо стефчо
До коментар #13 от "Владимир Путин":
Сайбията на тези бензиностанции да покаже спесиментите за купено гориво и за платени акцизи. Да не се окаже, че по документ от месеци продава една туба дизел и все още не може да я продаде. От документа ще стане ясно откъде е внесено горивото...13:05 16.12.2015
15 оня същия
Коментиран от #16
13:11 16.12.2015
16 оня същия
До коментар #15 от "оня същия":
това беше за оня с 1000та лева...13:11 16.12.2015
17 вш
13:31 16.12.2015
18 фори
14:10 16.12.2015
19 tikvata boiko
15:14 16.12.2015
20 възмутен
15:40 16.12.2015
21 Lyd1q
Коментиран от #34
16:34 16.12.2015
22 точно бързо немедлено
Коментиран от #24, #36, #38
18:03 16.12.2015
23 Карам пил
18:04 16.12.2015
24 Майка ти
До коментар #22 от "точно бързо немедлено":
Чудя ти се усещаш ли се колко си прост и ограничен? Едно е да си селянин което аз уважавам, но селяндури като теб не мога да ги дишам верай ми!Коментиран от #26
18:06 16.12.2015
25 abv
20:09 16.12.2015
26 Баща ти
До коментар #24 от "Майка ти":
че ти купим една винетка не плачи да караш москвето у дерето нали си гражданин от селски тип със гуолф модел 1987-година?21:07 16.12.2015
27 Комън Фючър
21:17 16.12.2015
28 сланината
22:44 16.12.2015
29 Plodviv
22:57 16.12.2015
30 1234
Коментиран от #33
23:28 16.12.2015
31 мечо пух
Коментиран от #42
23:53 16.12.2015
32 Велислав
00:38 17.12.2015
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Адвокат
До коментар #21 от "Lyd1q":
Препоръчвам ти да си вземеш мотор не толкова заради разходът колкото заради кефа от карането.По темата време е да се намалят цените на горивата.08:16 17.12.2015
35 Руски Шпеков Салам
09:48 17.12.2015
36 Този коментар е премахнат от модератор.
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 миседниш накура
До коментар #22 от "точно бързо немедлено":
сигурно живееш на една туба бензин от софия но се пишеш софиянец-нищо,простена ти е простотията...щом е евтина винетката,застраховката и горивото ела да ми направиш на мен винетка,застраховка и да ми заредиш колата-точно заради келеши като теб се вдигат като те лъжат че ще се инвестират в пътища-ами ти да си видял път който е направен в последните години който да не е пропаднал,да не е в дупки или да не е в ремонт-преди няколко дни минах от Свиленград за Пловдив по "магистралата"-ВЕЧЕ Е В РЕМОНТ НОВАТА ЧАСТ на места,така че не мисля да купувам винетка която е живо ограбване на обикновения шофьорКоментиран от #39, #40
13:08 17.12.2015
39 Танашибатанахака
До коментар #38 от "миседниш накура":
точно дойдохме си на думата еми нали вие провансалците от далечният и близък прованс ги правите новите пътища и магистрали и защо са некачествени и пропадат и са 3-4 пъти по скъпи от цените в европа за ново строителсто....защото само крадете и .ерете.14:09 17.12.2015
40 миголапашмигосмучеш
До коментар #38 от "миседниш накура":
и като нямате пари защо имате коли и защо неслизате оттях по-цял ден и нощ бръмчите като мургави магистрални труженички за всички от прованса 3-по скъпи винетки и застраховки защото са много вървежни дашни и ларж специалисти в духовата музика начело със славка трифонова и боленка сидерова и рамаданка кънчова.14:31 17.12.2015
41 gnida
14:53 17.12.2015
42 гост
До коментар #31 от "мечо пух":
Българите са зле от гледна точка на разум и приоритети. Данъците и таксите са ниски спрямо реалността. Мнозинството купуват стари коли, бълващи смрад и сажди, които на всичкото отгоре са и най-евтини за употреба. Никъде го няма това най-старите коли да са с най-ниски налози, точно обратното е в истинските държави. Просто не разбирам защо това продължава у нас.Тук всеки маха филтри и катализатори, прегледите мерят газове само за пред камерата, данъците на коли с евро 6 са в пъти по-високи от такива които не са чували за евро норма.
Всички които мрънкат да отидат в Германия и да видят колко хиляди евро такси, застраховки и данъци трябва да плащат годишно за тяхната кола, и после да викат, че било малко.
Аз искам да плащам 300 лв винетка, но да ги няма дупките, разпадащите се коли и облаците отровни газове, с удоволствие ще заплащам тези пари.
12:37 21.12.2015