Митът за „Велик е нашият войник“ остава в историята. Славните победи на армията ни на Балканите също ще останат спомен.
Политиците ни спорят дали трябва да се купува нов изтребител, какъв БТР и други подобни сделки, от които изглежда искат да извлекат само добра комисионна.
В същото време авторитетното специализирано издание Global Firepower прави класацията на боеспособността на отделните национални армии за 2017 г. Сред 133 държави България се нарежда на 67 място, заедно с Хърватия и Афганистан.
Някои ще кажат супер – в средата на таблицата. Дяволът обаче е в детайлите. Класацията е направена по 50 критерия, чрез които малки, но високотехнологични нации могат да изпреварят по-големи и по-слабо развити нации. Класацията не отразява наличието на ядрено оръжие. Все пак членството в НАТО носи бонус при оценката на страните.
В Топ-3 на Балканите влизат Турция, Гърция и Румъния, а зад нас са само Албания, Босна и Херцеговина, Македония и Сърбия. Турция заема 8 място, Гърция – 28 място, Румъния – 42 в генералното класиране.
Армията на България наброява 52 650 души. От тях 33 150 са в активна служба и 19 500 души от резерва.
Ако е вярно, че войните на XXI в. се решават от авиацията ни, то по този показател България се нарежда на 85 място в компанията на Грузия и Армения. След нас е Албания на 112 – място, Босна и Херцеговина – 116 място и Македония – 119 място, а Сърбия ни изпреварва със своето 67 място. Белград през последните месеци започна активна кампания по модернизацията на своята авиация. Турция е на 9 място, Гърция – 19 място и Румъния на 62 място.
По показател боен флот България заема 71 място. Очаквано Македония и Босна и Херцеговина са на последните места.
По танкове се изкачваме на 34 място. Все пак не трябва да забравяме, че бившият Варшавски договор залагаше на танковите дивизии, а с миналото най – трудно изглежда се разделят нашите военни. Все пак да сме снизходителни и да отбележим, че по този показател Турция се нарежда на 12 място, Гърция – 17 -то., а Румъния – 22 място.
Най-силните във военно отношение нации са САЩ, Русия и Китай, а в дъното на класацията са Сиера Леоне, Суринам и Бутан.
Във ЕС призовата тройка се оформя от Франция (5-то място), Великобритания (6-то място) и Германия (9-то място). След напускането на Лондон на Общността, той ще бъде заменен от Италия (11-то място).
В НАТО България е на 19 място от 26 страни – членки. Зад нас са само страни с по-малко население.
Турция със своето 8 място в класацията е най-силната на Балканите. Израел със своите 8 млн. население, но политиката за подкрепа на иновациите се нарежда на престижното 15 място, изпреварвайки редица по - многолюдни нации.
В същото време България губи военна мощ, която отразява неспособността на полиците да формулират и отстояват единна национална доктрина за заплахите за родината ни.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 юрист
Коментиран от #32
10:25 11.07.2017
2 гост 2
Имахме силна армия.
10:39 11.07.2017
3 юрист
България / гр.Крумовград
Редактор, Резон ООД
Интернет/Електронна търговия
Образование Софийски Университет "Св. Климент Охридски" (СУ)
България / гр.София
от 1990 - до 1995
Класическа филология, Грецистика (Магистър)
http://probook.bg/profile/56268046
Тцъ, тцъ, тцъ- взех , че познах- авторът НЕ Е магистър по исторически науки, нито е бил слушател във Военна академи, но иначе претендира, че мнооого разбира кое е мит и кое -не е...
Коментиран от #5, #79
10:42 11.07.2017
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Венци Михайлов
До коментар #3 от "юрист":
Данните са точни, г-н юрист. Искам да възбудя дискусия за армията ни. 25 години политиците ни не могат да купят читав изтребител за армията ни. В класацията, раздел за НАТО, зад нас са само страни, които в пъти имат по-малко население. Прибалтика обаче модернизира армията си. Ние пеем Велик е нашият войник.... Поздрави, авторътКоментиран от #6, #9, #40
10:53 11.07.2017
6 юрист
До коментар #5 от "Венци Михайлов":
Не пиша за данните, г-н Михайлов, а съм абсоилютно несъгласна с това Ваше мнение:“...Публикувано във факти.бг: Митът за „Велик е нашият войник“ остава в историята....“ Не можете да отречете, че в това изречение се съдържа Вашето СУБЕКТИВНО мнение и че то НЕ СЪДЪРЖА никакви данни, освен Вашата субективна емоция....Коментиран от #11
10:57 11.07.2017
7 на гол шкембак чифте пищови
България няма спечелена НИТО ЕДНА ВОЙНА, да, не сме губили битки, но сме загубили войните, което показва, че трябва да заложим на силна икономика, а не на армия от пушечно месо.
Както се казва: "Хем на.рани, хем големи", нямат пари за храна, да напълнят хладилниците, заплатите смешни, но пък камикадзетата бълнуват за силна армия.
Коментиран от #13, #44
11:00 11.07.2017
8 стоян георгиев
11:00 11.07.2017
9 юрист
До коментар #5 от "Венци Михайлов":
“...Публикувано във факти.бг: Искам да възбудя дискусия за армията ни....“ В такъв случай, нека да го направим така, както трябва- http://www.parliament.bg/bg/const КОНСТИТУЦИЯ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ Чл. 8. Държавната власт се разделя на законодателна, изпълнителна и съдебна. Чл. 62.(1) (Предишен текст на чл. 62 - ДВ, бр. 12 от 2007 г.) Народното събрание осъществява законодателната власт и упражнява парламентарен контрол.
Чл. 5. (1) Конституцията е върховен закон и другите закони не могат да й противоречат.
(2) Разпоредбите на Конституцията имат непосредствено действие.
Та- трябва да събудите такава дискусия в НС, защото единствено то е законодателната държавна власт в България, то създава законите на държавата и то определя тяхното съдържание. НС е създало сегашният текст на ЗАКОН ЗА ОТБРАНАТА И ВЪОРЪЖЕНИТЕ СИЛИ НА РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ изм. и доп. ДВ. бр.103 от 27 Декември 2016г. http://www.lex.bg/laws/ldoc/2135631954. а съгласно Конституцията ни, Чл. 4. (1) Република България е правова държава. Тя се управлява според Конституцията и законите на страната.
Обикновен диспут в гражданското общество без участието на законодателната власт, би имал нулен ефект.
Коментиран от #73
11:02 11.07.2017
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 гост 2
До коментар #6 от "юрист":
Браво! Браво! Вие сте истински родолюбец. България има нужда от повече хора отдадени като вас!11:06 11.07.2017
12 До юристката
Ходи пред огледалото да си репетираш за съдебната зала и не разваляй конструктивната дискусия тук.
11:10 11.07.2017
13 Ulavia
До коментар #7 от "на гол шкембак чифте пищови":
Ква икономика те гони па тебе със 7 млн. население, половинка мангусти и половинка пенсионери.Коментиран от #22
11:12 11.07.2017
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Киро
Отдавна силата на армията не се измерва с броя на човечетата, тичащи по баирите!
Вече има НАТО, парите могат да се използват за далеч по-необходими дейности, повишаващи стандарта на живот.
Така или иначе, колкото и да заделим, то те НЯМА да са достатъчно в това ново време, определяно от високи технологии, а не от брой железа.
Безсмислено е да хвърляме пари на вятъра за въоръжения - стигат ни 10-15 самолета (НОВИ), неколкостотин танка, 30 000 обучени военни с подготовка и оборудване и тн., колкото да си пазим границите от вредители.
За останалото си има НАТО.
А и отдавна трябваше да направят армия на ЕС.
Коментиран от #23, #80
11:55 11.07.2017
21 onq s konq
11:56 11.07.2017
22 до алтавия
До коментар #13 от "Ulavia":
Е ПА как каква, оная икономика, дето се бачка, не да се стои в "казармата" да се чоплят семки, да се плющи сварка и да се пие кафе и кола в лафката до 5 и после вкъщи, после мрънкане, заплатите малки, нямали сме военна мощ, а поне сексуална мощ имаме ли?11:57 11.07.2017
23 на гол шкембак чифте пищови
До коментар #20 от "Киро":
Кире, тия 15 амсолета ти ли ще ги купиш?????Я кажи колко годишен дарак караш и що не си купиш НОВА близалка?
Ами щото сме супер Кире, нЕма кинти, скоро нЕма да си взимам Бентли.
Коментиран от #26
11:59 11.07.2017
24 на гол шкембак чифте пищови
Коментиран от #77
12:04 11.07.2017
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Morgoth
По-силна армия само ще изтощава ресурса на страната, а в мисиите на които ще ходи ще се бие за чужди интереси.
12:26 11.07.2017
31 Този коментар е премахнат от модератор.
32 Светльо Чернев
До коментар #1 от "юрист":
Публикувано във факти.бг: Митът за „Велик е нашият войник“ остава в историята. Славните победи на армията ни на Балканите също ще останат спомен.Моля, прочети отново написаното. Имам усещането, че не разбираш какво четеш.
Коментиран от #36, #39
12:35 11.07.2017
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 юрист
До коментар #32 от "Светльо Чернев":
Напротив- отлично разбирам за какво точно става въпрос! Не е мит онова, което е историческа истина! “Велик е нашият войник“ е българският военен химн. Кое в неговият текст не е истина и не отговаря на историческите военни събития ?Велик е нашият войник
Велик е нашият войник
(Марш на 23-ти пехотен Шипченски полк)
Текст: подпор. Константин Георгиев
Музика: Михаил Шекерджиев
Велик е нашият войник!
Велик, велик, велик!
Измокрен, гладен, уморен,
без отдих би се ден и нощ,
бърдата цепи разярен
със страшния си вик „На нож!“
От Китка литна в един миг,
прецапа Тимока дълбок,
при Равна, Вина, Лясковик,
черта му път самият Бог.
При Маврово, заровен в сняг,
с ръце премръзнали се би,
в Ботум отвори път за Дрин,
прокуди врага до един!
И пак спокоен, мълчалив,
при Охрид днеска той стои
и чака нов враг да срази
със страшния си вик „На нож!“
https://edinzavet.wordpress.com/2008/02/17/velikenashiatvoinik/
Коментиран от #41, #59
12:43 11.07.2017
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 юрист
До коментар #32 от "Светльо Чернев":
Лично Вие знаете ли какви боеве е водила българската армия при селищата Китка , Равна, Вина, Лясковик, р. Тимок, Маврово, Ботум, Охрид? Ако не ги знаете, но сте българин- научете ги, защото тези битки са част от българската бойна слава! Как така ги отричате, без да сте наясно какви битки е водила българската армия в / около тези селища/ реки, за какво се е била и дали е спечелила победа в тях?12:46 11.07.2017
40 Този коментар е премахнат от модератор.
41 Светльо Чернев
До коментар #36 от "юрист":
Само помолих. Очевидно няма полза. Хубав ден!Коментиран от #45
12:56 11.07.2017
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 676
12:58 11.07.2017
44 Sergiy
До коментар #7 от "на гол шкембак чифте пищови":
За силната економиката-напълно съгласен- Израел, Швейцария и др. Обаче: "Нито една спечелина"- не е вярно, не че съм запознат много, обаче само една кратка, ама много показателна война, когато "великите сили" били сръщу България.Сръбско-българската война започва на 14 ноември (2 ноември стар стил[2]) 1885 г., когато Сърбия, недоволна от осъщественото Съединение на Княжество България с Източна Румелия, обявява война на България." .....Русия изтегля офицерите си от българските войски като демонстрация против Съединението........На 12 ноември Русия и останалите велики сили пращат нота на България за започването на мирни преговори между воюващите страни, нотата е подкрепена и от Османската империя, която вече сериозно се безпокои за сигурността на териториите си. В искането на Великите сили, обаче не е споменато нищо за признание на Съединението на България. Българското правителство отлага отговора си с извинението, че Александър I е на бойното поле (което е вярно); след 14 ноември нотата е отхвърлена; българският княз заповядва нападението да продължи. Мирни преговори щяло да има само при признаване на Съединението."...
Коментиран от #47, #81
12:58 11.07.2017
45 юрист
До коментар #41 от "Светльо Чернев":
Няма полза, разбира се, и аз и Вие никога няма да се разберем! Не мога да се разбера с човек, който отрича българската война слава и победите на българската армия, които са увековечени и в българската военна история! Ако не посягате на толкова съкровени за българите неща, все ще намерим общ език, но точно по гореописаното- не, няма как да се разберем!Коментиран от #49
13:08 11.07.2017
46 юрист
Коментиран от #50, #51
13:12 11.07.2017
47 на гол шкембак чифте пищови
До коментар #44 от "Sergiy":
Правете разлика между война и битка, Сръбско - Българската война е отбранителна война, сърбите ни нападат, ние се отбранявамеи печелим битките, съответно си запазваме териториите и Съединението.От там нататък, печелим всички битки, НО губим ВОЙНИТЕ благодарение на родителите на "Цар" Симеон 2, Фердинанд и Борис 3, за това днес се кланяме и почитаме Мадридският комарджия и неговите роднини, даже му подарихме и имоти купени с кървавите пари на неговите родители. Националните предатели в България край нямат!
Коментиран от #53
13:15 11.07.2017
48 на гол шкембак чифте пищови
Швейцарците нямат силна армия, НО са най-силните в Света, ПО ПАЧКА, а държавата им е КУКЛА и ПРИКАЗКА, което ще рече, че не е важно да имаш силна армия, за да си важен.
Излезте малко от традиционната парадигма за сътворението на световния ред, като доминиране на мускула над акъла и ще осъзнаете, че лева в джоба на данъкоплатеца е по-добре от ръждясващ танк в казармата.
Коментиран от #54
13:22 11.07.2017
49 Светльо Чернев
До коментар #45 от "юрист":
Ей! Лоша работа. Не искате да разберете, мила госпожо.Не отричам нито славата, нито победите на българската армия. Дори се гордея с тях.
Само исках да кажа, че една статия не се чете, както дявола чете евангелието.
13:23 11.07.2017
50 на гол шкембак чифте пищови
До коментар #46 от "юрист":
От какво да се засрамвам бе, че плащам заплатите на военните с МОИТЕ данъци, относно този факт имам пълното право да съм много по-горд от украинчето или русначето Сергей.Баба ти е комунистка.
Айде вземи прочети история, да видиш, колко жертви отиват нахалост, заради кухите лейки на кобургите.
След ВСВ България плаща репарации на Гърция до 1964 г., 20 години гърците ни обират до шушка, заради гениалния Борис 3, бил много готин пич, така разправят медиите.
Коментиран от #60
13:31 11.07.2017
51 Монго
До коментар #46 от "юрист":
Много ме е срам...от такива изтрещели, като теб!13:33 11.07.2017
52 ВИТО
13:33 11.07.2017
53 Sergiy
До коментар #47 от "на гол шкембак чифте пищови":
Това не беше "битка", а направо "войната" или ако и направим дефиницията по вашият начин "битка", с което не съм съгласен, тя-войната беше спечелена, обаче "великите сили" не дадоха това Съединение да си остане, както беше преди сърбите да нападнат. Обаче след намеса на "великите сили", след като видяха, че още малко и Българите ще влезнат в белград, което би било нормално, тъй като -те започнаха, пратиха нотите за спиране на България, обаче нищо не пращаха на сърбите, когато те започнаха. И така, България имаше изход към Средиземното море (това изначалното значение на Съединение) и в рамките на 1,5 години, горе-долу, картата на България се промени три пъти и накрая стана "средата". Всичко това: дати, документи и мн.др. има и в Карлово (2-музея). Как започна, какво точно беше и как "великите сили" се противопоставиха на Съединение и какви последици донесе това противопоставяне. Тогава, те (великите сили+сърбите) не искаха България да бъде основният фактор на Балканите, а залагаха на сърбите и затова днешна България-няма изход към Средиземното море. Ами 1,5 години и три различни карти-това много показва. Така че, територии на Съединение трябваше да има до Средиземното море, обаче "велики сили" направиха своето. Имаше спечелена война и накрая-картата на България която имаме днеска. Това не са измислици, а историческите факти и последци от тях.Това е от онези години.
P.S. Много скоро, надявам се, България ще има още изтребителите, това, което липсва на д
13:46 11.07.2017
54 Sergiy
До коментар #48 от "на гол шкембак чифте пищови":
Само един факт за тях,Швейцарията в рамките на 24 часа макс, затваря изцяло своята държава (планини и др.), когато казвам-затварят, значи няма начин-освен от въздуха да стигнеш до тях. имат цялата система за затваряне+оборудована много добре+мобилност в рамките на същите 24 часа, така че, Швейцарията -няма армията (това са илюзиите).Тука не става въпрос за "пачките", това са изобщо друго, това че са икономически силни-няма спор, обаче имат здрава армия, ако на тях им потрябва.
14:16 11.07.2017
55 бОКО
14:29 11.07.2017
56 Георг Георгиев
14:39 11.07.2017
57 бай Тошо
16:23 11.07.2017
58 Грую
16:46 11.07.2017
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 юрист
До коментар #50 от "на гол шкембак чифте пищови":
“...Публикувано във факти.бг: От какво да се засрамвам бе...“ От българофобията си, от вопиющото си незнание на историята на България, от липсата на елементарно уважение към българската бойна слава и към жертвите, които България е дала, за да отстои военно суверенитета и независимостта си и за изпълнение на националният си идеал- обединението на 5тте части на България в една единна българска държава. Що се отнася до данъците- семейството ми плаща поне 5 пъти повече данъци от теб- ако ти мразиш България и факта, че съществува българска държава, защото не си българин, моето семейство сме българи и се радваме, че ние- българите- си имаме собствена държава!16:52 11.07.2017
61 MANGO
17:26 11.07.2017
62 Станислав
17:32 11.07.2017
63 Бат Ваню
Коментиран от #64
17:50 11.07.2017
64 Станислав
До коментар #63 от "Бат Ваню":
Ето с това съм изцяло съгласен! Много верен коментар, особено що се отнася до целите, които трябваше да имаме! Даже и за ващабна автоматизация и роботизация плюс безусловен базов доход трябваше да се дийства вече... За съжаление, нашите управляващи са още на етап - война срещу доходите на населението.17:58 11.07.2017
65 помнещия
18:08 11.07.2017
66 1234
Коментиран от #67, #68, #69, #70, #71
18:16 11.07.2017
67 Доктор Ох Боли
До коментар #66 от "1234":
.....ха ха ха.... Теа САЩ ли са ФАЩ ли са...... толко лошииии...... ама доларите им толко сладкиииии .... ха ха хаха..... и тиа гейове от евросъюза..... такива п...лиии ... ама тва евроооо.... така вървежнооооо.... ха ха ха..... тиа немски коли така са плазгат..... като ... като.... ае да не казвам като какво се плъзгат... .... хах ахх хаха....Коментиран от #75
18:44 11.07.2017
68 Sergiy
До коментар #66 от "1234":
При арт.5 чети тука http://www.nato.int/cps/cn/natohq/topics_110496.htmКакво значи. Сервен Кипър, по-скоро Кипър-Гръция и двете страни са в НАТО, арт.5 не важи. Крим-Украйна не е в НАТО, арт.5- не важи. За Косово няма да говоря-загуба на време. Поне прочети какво значи този art.5 и тогава пиши тези глупости. Това е от мен.
P.S по-голям терорист от путьо няма и вие трололове на путьо , го знаете. Започни по някакъв друг начин. Нали путьо искаше и Балтийските страни, ама art.5 спира и ще спира всеки, който се закани на НАТО и това го знаят в кремъл, само че вас трололове на путьо не ви уведомяват, а вие не си правите труда да разберете тези неща ;))
19:12 11.07.2017
69 Sergiy
До коментар #66 от "1234":
конфликт Кипър-Турция за северен Кипър. всичките са в НАТО. Конфликт 1974г. между двете страни в НАТО и двете в НАТО от 1952г. Прави разликата. за art5. когато го разбереш. Нямаше случай когато накой напада страна в НАТО от другата, която не е в НАТО, защото...... и няма да има таково, защото няма как САЩ, Британия, Франция, Германия и др.-да гледат безучастно-това е факт. На един знчи на всичките. Тея неща не просто така ги подписват. Това ти е не "русия", както каза Фон Бисмакр, договор подписан с русия/московия не струва хартия, на която подписан.Коментиран от #76
19:20 11.07.2017
70 Sergiy
До коментар #66 от "1234":
"и двете"- чети Гърция и Турция в НАТО от 1952г. а не Кипър. Така че art.5 няма сила.19:30 11.07.2017
71 onq s konq
До коментар #66 от "1234":
На такива като тебе как да им се обясни че НАТО е СЪЮЗ ЗА ВОЕННА ВЗАИМОПОМОЩ?И за да го асимилира по-добре тиквата ти с партизански корени ще го сравня с бившия ВАРШАВСКИ ДОГОВОР!Та н НАТО има страни-членки,в НАТО има и ЧЛЕНСКА ВНОСКА.Въпросните Кипър и Крим които особено те вълнуват,НЕ СА ЧЛЕНКИ НА НАТО И ВОЕННИЯТ ПАКТ НЕ ГИ КАСАЕ РЕСПЕКТИВНО.А ето го и добронамерения съвет:ходи си в гората да помилваш сърничката,не се страхувай от вълка-той като те види и ще избяга,НО МНОГО СЕ ПАЗИ ОТ СОЙКАТА,щото ти кълве от мозъка,а той хич не е много!19:45 11.07.2017
72 Скорпион29
19:53 11.07.2017
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Диди
20:57 11.07.2017
75 Бат Ваню
До коментар #67 от "Доктор Ох Боли":
....ха ха ха..... за Русия нищо не каза..... Ае недей , недей..... За Русия или убаво или нищо.....;-)...21:29 11.07.2017
76 Хасан
До коментар #69 от "Sergiy":
По отношение на Кипър ..имате мнение по въпроса но нямате знания...Кипър не е Гърция..тя е независима държава с турско и гръцко население и гаранти Англия,Турция и Гърция..След преврата в Гърция от военната хунта ,военните ръководени от един поп решават да присъидинят острова към Гърция..”еноксис”...което е в противоречие с международните норми..почват гонения ,убийства,побои и депортация над турското население..Позовавайки се на международното право Турция се намесва и окупира част от острова..В тая част се създава независима Севернокипърска Турска Република...която все още не е призната...Коментиран от #78
21:34 11.07.2017
77 Хасан
До коментар #24 от "на гол шкембак чифте пищови":
Подаряват имот който е бил притежание на коренното арабско население..евреите правят едно две деца арабите 12....така че21:36 11.07.2017
78 Sergiy
До коментар #76 от "Хасан":
Какво точно се случи в Кипр (с подробностите мога да опиша, нямах и нямам време и не това беше най-важното) а най-важното беше в тази криза една от многите (Кипър-Турция-Гръция тези години) НАТО и art.5., защо, кой и кога, как работи този артикул и кога, това беше същество на отговара към другият. За подробностите в самата криза-нямам време и затова поправих себе си, зашото в бързина не ги подредих правилно (всичките страни). Но повтарям-целта беше Аrt.5.22:39 11.07.2017
79 ГЕРО
До коментар #3 от "юрист":
Кошукавак, аджемия младеж. Аз съм служил там, картинката ми е ясна. Там няма българи, ти си пришълец от хасково май02:10 12.07.2017
80 ЗАПОЗНАТ
До коментар #20 от "Киро":
ЕСТЕСТВЕНО Е ИЗРАЕЛ ДА Е ЗАД ТУРЦИЯ !!! АКО ЦЯЛАТА ТУРСКА АРМИЯ СЕ ИЗПЪРДИ ТВОИТЕ МОШЕНЦА ЩЕ ВДИГНАТ КОПИТОТО !!!ПОЛОВИНАТА ОТ ЕВРЕЙСКАТА АРМИЯ СА МОМИЧЕТА,КОИТО ПРИ ВОЙНА С ТУРСКИЯ АСКЕР ЩЕ СЕ ОЗОВАТ В ХАРЕМА МУ !!! ИСТИНАТА Е ЧЕ ТУРЦИТЕ СА СЪЗДАДЕНИ ДА ВОЮВАТ !!! В МОМЕНТА ТУРСКИ ВОЙНИЦИ СЕ НАМИРАТ В СЕВЕРНА СИРИЯ И ИРАК !!! ДОКАТО НА НАС НИ НАЛАГАТ НЮЙСКИЯ ДОГОВОР ТУРЦИЯ СЕ НАДИГА И ОТХВЪРЛЯ УНИЗИТЕЛНИЯ СЕВЪРСКИЯ ДОГОВОР !!!
17:40 06.11.2018
81 Анонимен
До коментар #44 от "Sergiy":
Защо се аргументирате с неща случили се преди около сто и петдесет години?21:09 21.02.2019