Не е ли време инж. Братоев да се пенсионира от столичния „Метрополитен“…

24 Февруари, 2025 08:57 4 303 41

  • метро-
  • братоев-
  • терзиев-
  • софия-
  • общински съвет

Остава да се види как ще действат общинарите в столицата

Не е ли време инж. Братоев да се пенсионира от столичния „Метрополитен“…     - 1
Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

2024 година
През юли 2024 година Столичният общински съвет гласува смяната на ръководствата на шест основни общински дружества, които имат годишен общ оборот от над 3 млрд. лева. Общинските съветници приеха доклад за обявяване на публичен избор за членове на съвети на директори и надзорни съвети на общинските търговски дружества „Център за градска мобилност", „Столичен електротранспорт“, „Столичен автотранспорт“, „Метрополитен“, „Топлофикация София“ и „Софинвест“. И всичко това, докато бъде обявен публичният избор, а с доклада бяха определени 26 нови имена в ръководствата на шестте дружества.

Съветниците обаче тогава гласуваха инж. Стоян Братоев, досегашният изпълнителен директор на "Метрополитен", да остане в Съвета на директорите на "Метрополитен", където може да се реши дали да бъде издигнат отново за ръководител на дружеството. "За" гласуваха 31 общински съветници, "против" - 29, "въздържал се" нямаше. Докладът бе приет с гласовете на групите на ГЕРБ-СДС, БСП, "Има такъв народ", Благовест Георгиев, който стана независим, след като бе изключен от групата на "Продължаваме промяната - Демократична България" ("Спаси София"), Карлос Контрера от ВМРО и двамата независими съветници - Севделина Петрова и Красимир Гълъбов, които бяха изключени от "Възраждане".

17 февруари 2025 година
В медиите се появи клип, който показва как в обект от националната сигурност можеш да проникнеш с ключ за 12 лева. Всичко това ясно се видя, след като потребител нa TikTok пусна клип как с въпросния ключ, който е универсален, влиза в кабината на машинист в столичното метро.
Веднага заваляха въпроси към столичния метрополитен, е ли това пробив в сигурността на метрото, или не е. Все пак метрото всеки ден използват около 340 хил. пътници.
От метрополитена отказаха първоначално коментар, от ДАНС също. Реално се оказа, че с въпросния универсален ключ може да се сдобие всеки - само за 12 лева с поръчка в Интернет.
От столичния метрополитен все пак поясниха, че метрото е обект от националната сигурност и няма да дадат подробности, но увериха, че достъпът до кабината на машиниста няма как да предизвика авария, а въпросните ключалки няма как да се сменят, защото осигуряват лесен достъп при евакуация.

Юли месец 2024 година – осуетен „атентат“ според кмета Терзиев
След като първоначално представителите на ГЕРБ, БСП и ИТН в Столичния общински съвет гласуваха в три комисии шефът на софийското метро инж. Стоян Братоев да бъде освободен, при решаващото гласуване на следващия ден те промениха вота си и го оставиха в директорския съвет на "Метрополитен". Това се случи и след като кметът Васил Терзиев реагира остро срещу отстраняването на Братоев. Терзиев коментира, че махането на Братоев е „атентат срещу софиянци“ и че ГЕРБ и БСП искат да вземат главата на човека, който има най-големи заслуги София да има метро.

След това Борис Бонев от "Спаси София" прогнозира, че след изказването на Терзиев ГЕРБ и БСП са се договорили Братоев да бъде запазен, за да не скандализират жителите на града. Той допусна, че лидерът на БСП-София и общински съветник Иван Таков ще се нагърби със задачата да каже, че Братоев е изключителен експерт и че групата на БСП не е съгласна с отстраняването му, въпреки че вчера е гласувала "за". Минути по-късно Таков съобщи, че БСП ще предложи Братоев да продължи да е член на СД на "Метрополитен". Искането бе направено от Ваня Григорова, която предложи той пак да е изпълнителен директор. През целия дебат от ГЕРБ не взеха думата и не коментираха предложените рокади в шест общински дружества, въпреки че към тях постоянно валяха обвинения, че стоят в дъното им.

С изключение на Братоев целият досегашен шефски състав на "Метрополитен" бе сменен. За новите членове бе съобщено - Николай Найденов е бивш зам.-министър на транспорта между 2022-23 г. и че е работил в НКЖИ, "Столичен автотранспорт" и е бил директор на дирекции в различни държавни структури. Петко Петков е с дълъг стаж в БДЖ. Константин Азов също има дълга кариера в транспортния сектор. Последно е бил директор в БДЖ. През 2022 до 2023 г. работи в Министерството на електронното управление. На ръководни постове е бил и в други държавни дружества като Пристанище Варна, Български пощи, Летище Пловдив, Информационно обслужване. Диляна Иванова е адвокат и управител на адвокатско дружество. От 2008 г. до 2022 г. е член на борда на общинското "Пазари Запад".

Февруари 2025 година – или какво се промени за 7-8 месеца
Темата за бъдещето на инж. Стоян Братоев отново се коментира в Столична община и ще влезе в дневния ред на работата на Общинския съвет съвсем скоро. Това научи ФАКТИ от свои източници. Та какво се промени за изминалите 7-8 месеца. Точно това е въпросът, на който скоро от общината ще дадат най-вероятно отговор? И всичко най-вероятно ще се базира на констатирани нарушения, като се започне от безопасността – с въпросния ключ за 12 лева, мине се през забавени доставки на резервни части за подвижния състав, липсата в пълен обем на предвидени средства по поддържането на изградените вече метростанции, слаба поддръжка на сграден фонд в дружеството. Също така има направени множество актове и протоколи по закона на МВР от 2020 г., като по тях има неизпълнени предписания като - липса на паник бутони, липса на автоматични перонни врати, аналогова система за видеонаблюдение, липса на видеонаблюдение на уязвими места, липса на контрол и допускане на външни лица в метровлакове и работни помещения и т.н. Съставени са също така и актове от ГД“Пожарна безопасност и защита на населението“, които не са изпълнени през годините, а по тях са платени глоби от дружеството за - липса на актуални планове за евакуация, стара и несервизирана техника, проблеми с пожароизвестителната система, липса на достатъчно персонал, липса на обслужване на кранове и шлангове и др. Също така има и неизпълнени решения на Съвета на директорите, има забавяне на качване на процедури по ЗОП, не са подписани заповеди по Кодекс на труда и т.н.

И тъй като всичко описано по-горе не е от последните 7-8 месеца, а се е знаело от 2020-а насам, въпросът е какво се промени, че сега в Общинския съвет отново ще се повдига темата. Всичко това е било ясно и към юли 2024 година... За седем месеца нещата явно се обръщат на 180 градуса – от „атентат срещу софиянци“ (думи на кмета Терзиев), до постъпки към пенсиониране.

Остава да се види как ще действат общинарите в столицата…


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мутрополис

    34 4 Отговор
    При феодализЪма постовете на държавна хранилка са до живот и се предават по наследство.
  • 2 Порно

    45 11 Отговор
    Това е човекът, който познава най добре работата и проблемите на метрото. Не случайно е там от времето на бай Тошо. Но пречи на розовите понита

    Коментиран от #7

  • 3 Идиотисър

    32 6 Отговор
    Оставете инженерите да свършат работа, те не са като вас, само се джавкате ....
  • 4 побърканяк

    8 15 Отговор
    Споко като си отиде специално за него ще има парцел в метрото.
  • 5 честен ционист

    5 22 Отговор
    Време му е да го пенсионират директно в ЦЗС
  • 6 Не е време

    21 11 Отговор
    Герб откраднаха с негова помощ стотици милиони при завършването на вече почнати лини на метрото. Достроиха метрото на Тодор Живков.

    Коментиран от #26

  • 7 Гост

    31 11 Отговор

    До коментар #2 от "Порно":

    Абсолютно вярно! Не случайно е там от поне 40 години! Без него метрото ще остане една вечна дупка, в която ще се наливат и източват милиони, каквато е мечтата на розовите жълтопаветници...

    Коментиран от #9

  • 8 20 години

    19 10 Отговор
    ГЕРБ крадяха заедно с Братоев от строежа на метрото.Е сега си го пазят.При това заедно с БСП опитомена левица.
  • 9 И,не.При Фандъкова

    8 9 Отговор

    До коментар #7 от "Гост":

    Въобще не се източваха милиони от метрото А ти помниш ли ,че пускането на метрото до Овча купел се забави с три години точно при тях?

    Коментиран от #16

  • 10 Пенсионер

    9 5 Отговор
    Стоян Братоев стаж за пенсия лв няма? Ами той ми е батко!
  • 11 Р Г В

    14 2 Отговор
    Не е само той венчал се за този пост. Вижте шефа на КЕВР , знам.министара на вътрешните работи , експерт от железопътна инфраструктура, експерт по разследване на авиационни произшествия , министъра на здравеопазването и още десетки покрити в разни държавни структури.
  • 12 Исторически парк

    21 5 Отговор
    Тоз поне построи нещо.. най мн да сложат некой крадец и да замръзне строежът на метрото като хемус

    Коментиран от #14

  • 13 Жан Бойко

    7 3 Отговор
    Пепел ви на езика ! Време , да му увеличите заплатата на 1 милион лева на месец
  • 14 честен ционист

    6 9 Отговор

    До коментар #12 от "Исторически парк":

    Построил е най-скъпия км тунел в света за всички времена и то с багер.
  • 15 плюс минус

    20 3 Отговор
    Господинът е на окло 70 години.
    Урсулата е на 67 години и иска още да ни командва и харчи данъците ни още 5 години.
  • 16 Гост

    15 8 Отговор

    До коментар #9 от "И,не.При Фандъкова":

    Ей сега гледай само колко "бързо" работят розовите жълтопаветници и как Терзиев ще пусне новите метлолинии в "срок"!
    Между другото вече се забави с пускането на линията до Враждебна и не е започнал нито един нов розов проект! Само се дърлят и отричат по между си за какво.... Кой да гепи повече! Само гледай циркове - хем крадливи, хем некадърни розови жълтопаветници...
  • 17 "ВРАГ НА НАРОДА"

    4 11 Отговор
    МРЪ$ НИТ€ АЛЧНИ КОМУНИ$ТИ Н€ И$КАТ ДА ПУ$НАТ КОКАЛА, $ТАНАХА д€моКРАДЦИ, Г€РБ€РА$ТИ,
    €вро-атлантици, А НАРОДЪТ УФСЪ, СПИЛИ СПИ!
  • 18 Някой

    8 0 Отговор
    Някакъв ключ не е критерий за смяна. По първите 2 линии са руски влакове. Навремето Мерцедес прави кола с ключалка с хидравлично отваряне и се хвалят и месец по късно се знае как се отваря с топка за тенис. Или къде да изритат или натиснат на колата, че да се отвори. Че трябва да се отваря като след катастрофа.
    Проблемите са, че на еднакви места тече в метрото и не го оправят. Че единият път аз им написах защо не сложат първо стъпало нагоре и после слизането, че да не се налива с вода при дъжд и те почти веднага го направиха. Просто може да е съвпадение, а просто си е логичното. Но не слагат отгоре покривало, заради табла с реклами да не се закрият.
  • 19 Амииии ....

    13 1 Отговор
    Нали Братоев се занимава със строежа на метрото?!! А не с бутони, видео наблюдение, ключове,мотриси. ..
  • 20 Абе то хубаво,

    18 3 Отговор
    но проблемът е,че колко са по млади,толкова са по некадърни! Особено кадрите на "политиците"!А на Братоев софиянци трябва да му издигнат паметник!
  • 21 Братоев

    16 1 Отговор
    е професионалист, той строи метрото, а не отговаря за вратите на влаковете. Едно време са извадили кмета Иван Иванов от лагер, за да построи рилския водопровод. Не са го убили комунистите. Докато българинът не се научи да цени професионалистите, няма да просперира. Калинките само лапат заплати.
  • 22 Лаик

    11 3 Отговор
    Братоев и Б.Б. купиха ЩИТ да пробият метрото под бул.Витоша. И после ,понеже е скъп щита щяха да направят с него и тунела под Шипка. Да, ама не! И после му дадоха орден Стара планина?! И колко булеварди подкоито минават трасета на метрото не се направиха , а бяха планирани и парично осигурени! Само вижте Ломско шосе!
  • 23 Граматик

    7 2 Отговор
    Ало , „Братоев“ (9,43ч.)! Инж.Иван Иванов строи яз.Искър! Вземи прочети и после пиши ! Рилският водопровод е открит 1933г.! Ама все комунистите са ви ....космос! Ха ха ха !

    Коментиран от #31, #32

  • 24 П. Петков

    2 6 Отговор
    Под ръководството на този "експерт" върви строежа на столичното метро от самото начало. Но ... качеството на материалите, качеството на работа е под всякаква критика. Направете си труда да излезете от спирка "Европейски съюз" към х-л Хемус. От както функционира това съоръжение зиме/лете стълбите са мокри и кални. Защо? Не е трудно да се сети човек и без да е експерт. Няколко пъти писах по темата. Обаждах се и по телефона, публикуван тук-там. Глас в пустинята. Но иначе парички получаваме и още искаме. От четящите и ползвали други подземни железници, нека някой каже има ли по-лошокачествени материали от вложените у нас?
  • 25 Вътрешен човек

    13 1 Отговор
    инж.Стоян Братоев е единственния човек по време на соца, който завърши специалност Метрополитен - магистър с отличие!!!, научен сътрудник в НИСИ - Научноизследователския строителен институт, пръв директор и основател на Столичния Метрополитен, преподавател, професор доктор на техническите науки, англ., немски, руски, построил една от най-качествените метрополитенни мрежи в Европа и вие искате това нещо да го пенсионирате ей така.... Мисля, че колкото и пари да получава този човек, все ще са малко за това, което е свършил....,а и да не забравя 8 години е по-млад от Донал Тръмп и две години по-млад от Путин
  • 26 Звеноводка

    7 3 Отговор

    До коментар #6 от "Не е време":

    По времето на Живков колко метра метро се построиха и колко станции?Не съм софиянец,та ми стана интересно.Затова питам.Само си спомням,че копаеха в началото на 60-те години,плавателен канал.С кирки,лопати и трудовашки колички.
  • 27 Обективно

    10 1 Отговор
    Не знам къв е, но май метрото е единственото хубаво нещо с което може да не се срамуваме от чуждестранните туристи...
    Всичко друго - тротоари. улици сгради, мостове, подлези, надлези, спирки, фасади...Централна гара...всичко е леш, ко.чина и см.рад! И всичко е омазано с боя и графити! Отврат!
    Айо не вярвате вижте какво пишат в коментарите в ютуб чужждестранните туристи!
  • 28 Навалний

    3 6 Отговор
    В България няма ли години за пенсия? Е тези хора нямат внуци които да дундуркат а са се залепили по столовете и нито един млад човек не може да влезе никъде поне да се научи?

    Коментиран от #29

  • 29 Вътрешен човек

    6 1 Отговор

    До коментар #28 от "Навалний":

    има места, стига да иска някой с подходящо образование, конкурси за младши има постоянно...и после ще се учи..и един ден може да стане и директор
  • 30 Локо Сф1956

    10 0 Отговор
    Проф. инж. Братоев е живата история - легенда на строителството на Софийското метро. Той е човекът, който е работил и отговарял по изграждането на трасетата и метростанциите от А до Я повече от 30 години. Аз, като участник в строителството- "Строителен надзор -конструкции" на у-к от "Обеля - Триъгълника" съм запознат с неговите ръководни и организаторски качества. Учудвам се на грозните коментарии писани по негов адрес.
  • 31 За сведение

    3 1 Отговор

    До коментар #23 от "Граматик":

    прякорът му е Рилски, и наистина строи рилския водопровод.
  • 32 Инж Иван Иванов

    9 0 Отговор

    До коментар #23 от "Граматик":

    проектира язовир Искър, защото е завършил Мюнхенския технически университет. Затова не го убиват, а по- късно помилват. Негово дело е рилския водопровод преди девети септември. Кмет е на София 10 години, преди девети, и това са златните години за София.
  • 33 боко

    5 0 Отговор
    Повече ще се спечели ако Капанеца Атанасов - пенсионират -г но ма
  • 34 абе наште да не са

    3 0 Отговор
    ходили на специализация в сицилия при мафията то няма политик да не краде и да не е навързан с другите
  • 35 Мемфис

    2 0 Отговор
    Не знам дали нещо зависи от него, НО МЕТРОТО В ЛЕВСКИ Г НЕ ВЪРВИ ИЗОБЩО!!!! Изгледа е непроменен от години, никакво движение на хора, машини… Само интензивно източване на пари от държавата по начин утвърден от банкянският крадец! Крадец- да, вижте в you tube за пребиваването на Бойко в чешките затвори за кражба на коли.
  • 36 Мемфис

    0 3 Отговор
    До 21 комунистите го изваждат от затвора и не го убиват, за да построи яз Искър бе, сървул! Комунистите не проектират и не строят- те са учени само да убиват.
  • 37 Клеветник на заплата

    3 0 Отговор
    Тук е ясно КОЙ с добавка към името -Бойков Борисов, е авторът.
  • 38 дедо

    0 0 Отговор
    И кой е този, който се подписва под тази миризлива партенка?
  • 39 Тото 1 и Тото 2

    1 0 Отговор
    Някой знае ли бат Бойко от Банкя кога трябва да се пенсионира ?
    Щото за Делян ШИШИ , Магнитски иска да го........дисквалифицира , ама той нешо се дърпа.
  • 40 Българин

    1 0 Отговор
    Да се пенсионира и да върне "подаръците" от турската фирма ДОУШ
  • 41 доктор ОХ боли

    1 0 Отговор
    Като гледаме какво успя да направи Тодор Живков , направо не е за вярване. Болници , училища , градини , поликлиники , заводи , кина , театри , спортни зали , стадиони , улици , пътища , цели жилищни комплекси....НАПРАВО ЧУДЕСИЯ !
    Има по кого да се мерят сегашните кандидати за слава !