Докато рекламата продава, работата на ПР-а е да изгражда доверие. Той трябва да представи убедителни аргументи, защо трябва да се довериш да даден субект, т. е. да купиш определен продукт или да дадеш своя глас за определена политическа сила.
Това заяви в ProИнтервю експертът по „Публични комуникации“ Аня Дайнова.
„Иначе казано, успешен пазарен или политически лидер може да бъде този, който знае отговора на въпроса „Кое е по-важно – бърза, еднократна продажба или дългосрочно и стабилно настаняване на пазарния или политическия терен?”, подчерта Дайнова.
Аня Дайнова даде пример с политическия ПР като посочи, че със сигурност кандидатът за руски президент Владимир Путин със сигурност няма нужда от реклама. „Той е екипът му прецениха, че затвърждаването на репутация му на стабилен държавник и управленец, е необходимо. Да не се обиждат рекламистите, но рекламата е елемент от ПР стратегията, а не обратното”, подчерта Дайнова.
По отношение на способностите на ПР-ите, тя смята, че са много важни и определящи, но нито един ПР-специалист, колкото и да е „печен”, не може да прикрие политическата безпомощност и идейна несъстоятелност на един политик.
Ако ПР-специалистът е член на дадена политическа сила, този факт е потвърждение, че споделя политическите убеждения на съответната партия. Външният, за политическата силата,
ПР– експертът, може, но не е задължително да споделя политическите убеждения на политическата сила, за която работи, посочи Дайнова. Тя допълва: „Лично за себе си съм решила за какви политически формации не бих работила – ксенофобски, фашизоидни, отричащи основни човешки права. За мен не е толкова важно от коя част на политическия спектър е дадена политическа сила, колкото това дали поставената задача е интересна и дали в нея има професионално предизвикателство.”
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА