През 2011 г. в институцията на омбудсмана са подадени рекорден брой оплаквания за целия период на съществуването на този правозащитен орган – 5 530. Те са с 50 % повече в сравнение с предишната година. Това съобщи в Proинтервю Омбудсманът на Република България Константин Пенчев.
В своите жалби и сигнали през 2011 г., както и през 2010 г., гражданите най-често поставят проблемите в сферата на обществените услуги – мобилни услуги, топлоснабдяване, водоснабдяване, електроснабдяване, като техният дял достигна 24 % от общия брой постъпили жалби. На второ място са социалните права с 18 %. Жалбите по въпроси, свързани с устройство на територията и проблеми на собствеността, са 15 %. Следват сигналите, свързани с основни права и свободи, административно обслужване, здравеопазване, образование, опазване на околната среда, обществен ред и сигурност.
Това е статистиката, но има един много важен проблем, който съм посочил още в началото на годишния доклад – много служители в държавни институции и в органи на местното самоуправление са забравили, както става ясно от жалбите на хората, че те са назначени там, където работят, за да извършват административни услуги на гражданите, спазвайки законите, справедливостта и принципите на добро управление, да съдействат на хората да реализират и защитават правата и законните си интереси, а не да се държат с тях като с просещи милостиня и да отказват да се срещат с гражданите и да ги изслушат. Подобно надменно и пренебрежително поведение демонстрират и много от служителите на фирмите – доставчици на обществени услуги, коментира Пенчев.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 хитлер
20:53 02.04.2012
2 Име Фамилия
може и да ви стане по-ясно кой кой е ...
09:24 03.04.2012
3 f15
11:02 04.04.2012