Наскоро в общественото пространство отново се появи темата с турското робство. Имало ли е такова, само „присъствие“ ли е било и въобще толкова ли е било лошо за българите в границите на империята? Забелязвам, че през годините този измислен дебат се инициира почти винаги от едни и същи кръгове в обществото ни – екстремни русофоби, „десни“ партийци (бивши НПО-активисти) и въобще онези, които социалните мрежи наричат с общото название „соросоиди“. По принцип маргиналните мрънканици на тази обществено-политическа периферия не заслужават особено внимание. В случая обаче на такава грозна манипулация и пълзящ опит за подмяна на историята ни, трябва да се даде ясен, категоричен и еднозначен отговор.
Османското робство е факт. Никаква потребност няма да се влиза в детайлите на неговите проявления. Ясни са специалните данъчни, регулаторни и правни режими, мрачната история на т.нар. „девширме“ – отнемането на християнски деца от семействата им и насилственото им обучение в еничарски корпус, както и редицата други механизми за контрол над поробеното население са част от познатите на широката общественост проявления на робството. Сериозната историография отдавна се е произнесла по този въпрос. Никой не твърди, че българите сме били с пранги на краката, но това не прави робията по-малко исторически точна. Османската империя активно е поддържала робски пазари, както и цял наръч от механизми за потисничество на християнското население в границите на мега-държавата, управлявана от султанския дворец.
Такива са фактите. Те са ясни и безапелационни. Несъстоятелни са „аргументите“, че видите ли понеже имало богати българи по време на робството, това автоматично значи, че не сме били роби. Това е все едно да кажеш, че съществуването на Джордано Бруно и Николай Коперник е „доказателство“, че Средновековна Европа масово е вярвала в безкрайността на Вселената или хелиоцентризма. Абсурдности. Най-нелепо е обяснението, че видите ли много българи са били щастливи под османска власт и са били против Априлското въстание и възрожденския идеал като цяло. Това не е нито повод за гордост, нито „доказателство“ за липсата на робство. Това е онази ужасяваща черта, която народната мъдрост описва умно с поговорката „преклонена главица, сабя не я сече“. Това, че една съществена част от народа е предпочитала снишаването и роболепието, не е повод да ги даваме за пример и да ги използваме като обяснителна схема с цел омаловажаване на геройството на Освобождението. По тази логика трябва да сме възхитени от поп Кръстьо и да сме гневни на „бунтовника“ Васил Левски, който, видите ли, се е сражавал незаконно с „легитимната“ османска власт, така ли? Този тип разбирания са върха на абсурдния цинизъм. Общо-взето, отричащите турското робство са за сериозната история онова, което са антиваксърите за медицината и плоскоземците за географията.
Безспорността на робството не значи, разбира се, че трябва да проектираме някаква „наследствена“ историческа вина спрямо нашите съседи в Република Турция. Не значи, че трябва да мразим Турция или да търсим форми на някакви измислени реванши. Не значи, че трябва да се захласваме в овчи псевдонационализъм. Турция е наш съсед, в нея живеят много българи и за нас е важно да имаме нормални, приятелски и добросъседски отношения с Анкара. Това не значи обаче, че трябва да захвърлим историческата истина в коша. Да, днес ние сме съседи и имаме нормални отношения помежду си. И така трябва да бъде! Но, също така, трябва да помним и да не замитаме под килима историческата истина.
Защото отрицанието на тази истина е нещо много повече от манипулация. Това е висша форма на неблагодарност. Хиляди са знайните и незнайни герои, чиито кости се белеят на Балкана. Кости, които лежат в безименни гробове в името на това днес ние да имаме свободата да говорим и правим каквото си пожелаем. Екстремната русофобия, която е съществена част от отрицанието на робството, трябва да бъде изхвърлена на бунището. Внушението е простичко – ако не е имало робство, тогава Русия не ни е освободила, следователно тя е агресор, а не освободител. Едва ли не Русия ни е „поробила“, изваждайки ни от „свободата“ на Османската империя. Ужасяващо. Този тип пропаганда има една-едничка цел – да обслужи конюнктурни обществени интереси на маргинална група от обществото.
На тази абсурдност трябва да бъде сложен край. Дължим го на онези, които платиха най-високата цена. На онези, които дадоха всичко, за да можем ние днес да имаме нещо. Може България да не е нито толкова богата, нито толкова развита, нито толкова успешна, колкото ни се иска. Но си е наша и е свободна! А това не е получено даром и свише. Извоювано е с кръв и пот, с мъка и кански усилия. Да даваме даром и то сами, под напора на криворазбрана конюнктура, нещо, за което дедите ни са дали живота си, е недопустимо. Нека знаят онези малцина, които си позволяват да играят ръченица върху историческата истина, че народът български може и да има много кривици. Но никога няма да позволи гавра и отрицание на делото на героите му. Никога!
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Емил
Коментиран от #7, #93, #160, #200, #213, #235, #268
13:07 03.05.2019
5 Анти седераст
13:10 03.05.2019
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Borislav Popov
До коментар #4 от "Емил":
И как заплатихме с милиони златни наполеони като сме били роби бе шматарок ? Отде пари у българите ? Относно кой ни е освободил - категорично Русия ! Украинци и финландци представляват 8% от войската !! И нямаше да си мръднат пръста за нас ако не ги бяха накарали руснаците ! По това време и двете са в състава на Русия !!!Коментиран от #76, #112, #184, #216, #229
13:12 03.05.2019
8 КПСС
13:14 03.05.2019
9 месара
13:15 03.05.2019
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 ИМПЕРИАЛИСТ
2. "Кръвния данък" се е наричал Девширме, което на турски значи "събиране на цветен прашец" При девширмето е имало ПОДБОР през 5г., а по-късно и ЕЖЕГОДЕН ПОДБОР на най-будните и красиви български момченца И ТАКА ВЕКОВЕ НАРЕД. Фактите за този ежегоден "кастинг" много често се премълчават по родолюбиви причини. Еничарите първоначално нямат семейства за да оставят поколение, а и по-късно еничарите търпят огромни човешки загуби. Част от момченцата пък директно са продавани като роби. Според мен това е ОБЕКТИВНАТА причина за незавидното състояние на държавата ни и за липсата на критична маса от будни и родолюбиви Българи които да поведат сънародниците ни. Отделно, че едва създаденият политически елит е бил ликвидиран от комунягите 1944-1946 г.
Май доста време ще мине докато Българинът се пробуди.
3. Доста любопитно е, че законът е забранявал на турчин да отнеме коня на Българин, ако цената му е под сто гроша. По този начин се е осигурявало турските коне да са добри и с висока цена. А е било законно да отнемеш хубавия кон от Българина.
Коментиран от #155, #228, #271
13:15 03.05.2019
12 Само питам
До коментар #6 от "До българин":
Русофиле, а ти бил ли си някога българин, преди да станеш руски роб?Коментиран от #14, #21, #40, #85
13:18 03.05.2019
13 Студент
Коментиран от #73
13:26 03.05.2019
14 Прост отговор
До коментар #12 от "Само питам":
Много е лесно да се установи кои са българи-това са всички тези срещу които плюеш.Коментиран от #17
13:32 03.05.2019
15 Българин
Русофоб е термин, с който руските мерзавци наричат всеки, който се противопоставя на агресивните руски имперски интереси. Русофоб е всеки, който е против маниакалната идея, че руснаците са уникална и богоизбрана нация, имаща някаква особена мисия в света. Русофоб е всеки, който не споделя руското виждане, че света трябва да им се подчинява и да им лиже задниците. Така, че според руските примати целият свят, освен тях и техните слуги е русофобски.
Коментиран от #20, #22, #264
13:38 03.05.2019
16 Бъфало Бил
До коментар #10 от "Българин":
Правилно, в България в момента най-гръмогласни са каубойските ибрици.Коментиран от #19
13:38 03.05.2019
17 Само питам
До коментар #14 от "Прост отговор":
Припомни ми кога русофилите сте били българи и сте защитавали български а не руски интереси?Коментиран от #25
13:39 03.05.2019
18 висок
13:40 03.05.2019
19 Българин
До коментар #16 от "Бъфало Бил":
Напротив, руските ибрици сте най-гръмоглобасни и дори играете ролята на държавни глави.13:42 03.05.2019
20 Естествено
До коментар #15 от "Българин":
Нима някой би могъл да оспори висшето превъзходство на самоизбралата се за водач на всички и на всичко нация, за което явно има някои основания като се вижда какъв контингент от клакьори си е набрала тук.13:43 03.05.2019
21 Borislav Popov
До коментар #12 от "Само питам":
Явно ти още не си свалял феса от главата ? Или дядо ти де е обрал касата на Левски ???13:43 03.05.2019
22 Borislav Popov
До коментар #15 от "Българин":
Явно и ти още не си смъквал феса от главата Асане !!!Коментиран от #30
13:44 03.05.2019
23 Някой
До коментар #1 от "Шансу Имамов":
Шансу Имамов или там какъвто си, да мълчиш! Нямаш думата.13:47 03.05.2019
24 Само питам
Коментиран от #206, #218
13:47 03.05.2019
25 Прост отговор
До коментар #17 от "Само питам":
Точно русофилите са българите, защото за разлика от другите "-фили", те не биха продали и предали България на друг, дори и на Русия, която харесват, докато сега въпросните "-фили" поставят страната нив една абсолютно наведена, унизителна и слугинажска позиция.Коментиран от #28
13:47 03.05.2019
26 Само питам
13:49 03.05.2019
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Само питам
До коментар #25 от "Прост отговор":
Русофилите сте най-големите национални предатели и българофоби.13:53 03.05.2019
29 гост
Коментиран от #31, #33
13:56 03.05.2019
30 Българин
До коментар #22 от "Borislav Popov":
През 1878 година Кириякстефчовците хвърлиха фесове те и сложиха ушанки. Днес техните потомци са най ревностните защитници на турското робство и най стръвно лижат руските задници.Коментиран от #214
13:57 03.05.2019
31 Историк
До коментар #29 от "гост":
Това, че си русофил не те оправдава да пишеш исторически не истини и откровенш лъжи. Или напротив, това е характерна русофилска черта?Коментиран от #35
14:00 03.05.2019
32 294
14:03 03.05.2019
33 Груйо
До коментар #29 от "гост":
Дрън дрън ярина, а какво да кажем за Армения и Грузия, те не са ли християнски народи в рамките на империята. Робство не е имало. Много пъти сме го дъвкали този въпрос.Коментиран от #107
14:04 03.05.2019
34 Истината
Коментиран от #56, #74, #96, #243
14:05 03.05.2019
35 Като се погледне
До коментар #31 от "Историк":
Никой не изхвърля повече исторически неистини тук от либера..ките апологети.14:07 03.05.2019
36 Българина
Коментиран от #39, #106
14:15 03.05.2019
37 Не знам
Коментиран от #42, #47, #81, #157, #203
14:17 03.05.2019
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Българин
До коментар #36 от "Българина":
Русофилите никога не сте били и никога няма да бъдете българи.Коментиран от #41
14:21 03.05.2019
40 Готин ама не съвсем
До коментар #12 от "Само питам":
Американофиле, а ти бил ли си някога българин, преди да станеш американски роб?? Все пак последният американски щат отхвърлил робството го прави през 1990 година. Доста след България и Русия!14:22 03.05.2019
41 Готин ама не съвсем
До коментар #39 от "Българин":
Американофилите никога не сте били и никога няма да бъдете българи!Коментиран от #43, #220
14:23 03.05.2019
42 Готин ама не съвсем
До коментар #37 от "Не знам":
Я пак за тюркските корени?? Това ли са ви новите инструкции?? Българите по произход сме персийци. Само за информация! Смесени със славяни и траки, ставаме това днешното, което е такъв тюрлю гювеч, който ни води всекидневно към дъното!14:27 03.05.2019
43 Българин
До коментар #41 от "Готин ама не съвсем":
И по какво съдиш, че съм американофил? Защото не лежа руски задници ли? Българите за разлика от руските роби сме единствено Българофили. Но ти никога няма да разбереш какво означава това.Коментиран от #53
14:28 03.05.2019
44 ПатриотизЪм
14:28 03.05.2019
45 Констатирам
14:29 03.05.2019
46 Антрополог
Коментиран от #48
14:32 03.05.2019
47 Груйо
До коментар #37 от "Не знам":
Лъжата за тюрксите корени беше окончателно оборена с исторически факти и генетични изследвания. Отегчен съм вече да го повтарям.Коментиран от #78
14:33 03.05.2019
48 Семантика
До коментар #46 от "Антрополог":
Знаем какво имате предвид под "нормални българи". Такива които при първа възможност напускат "тази скапана страна" и с удоволствие биха изхвърчали оттук завинаги, та дори чак зад океана. Но всъщност те са утайката.Коментиран от #77
14:38 03.05.2019
49 Националист
Коментиран от #58
14:38 03.05.2019
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Този коментар е премахнат от модератор.
52 Близ Близ
Само Питам , Българинът, Папата....
Бре големи историци имало ....
Жалка нация дупедавци
14:39 03.05.2019
53 Готин ама не съвсем
До коментар #43 от "Българин":
А ти по какво съдиш, че съм русофил?? По това, че не ближа американски задници, като теб?? Я отворения, като си българофил, колко данъци си платил и плащаш и влизат в нашата хазна?? Защото аз съм платил милиони и продължавам да плащам, без да знам защо!Коментиран от #61
14:39 03.05.2019
54 Близ Близ
Седя си в Русе на центъра в виенското кафе - червена тениска !
Ела ме заколи , още час съм тук!
Коментиран от #68
14:42 03.05.2019
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Готин ама не съвсем
До коментар #50 от "Сесесере":
И аз се чудя, защо ФАЩ са чакали 500 години, а не са ни освободили?? И са чакали още 45 години комунистическо робство и пак не са ни освободили?? И са чакали едни 65 години, след освобождението и пак не са ни освободили, но за сметка на това са бомбардирали и сринали над 145 населени места в България, вместо да ги освободят! Явно са имали излишни бомби за хвърляне, а ние в знак на благодарност, за бомбардировките им издигнахме паметник!Коментиран от #60, #69
14:44 03.05.2019
58 Груйо
До коментар #49 от "Националист":
Човече, аз лично не плюя по никого. Странно че националист се отъждествява с прадеди, които са гейове, поне така се разбира от публикацията ти. Просто тук има различни гледни точки и ние ги дискутираме. В спорът се ражда истината.14:45 03.05.2019
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 Дядо Вангел
До коментар #57 от "Готин ама не съвсем":
А ти защо чиляко защо все чакаш някой да дойде да те освободи?14:47 03.05.2019
61 Българин
До коментар #53 от "Готин ама не съвсем":
Защото постоянно защитаваш руските интереси и езика ти се е изстриил от лизане на руски задници. А колкото за платените от теб милиони не вярвам това да е истина. Защото руските роби не са по плащането. Те само взимат, дори и това, което не е тяхно, живеят от руски подаяния и вечно обвиняват евреите и запада за мизерното си съществуване.Коментиран от #70, #109
14:49 03.05.2019
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 Истината
До коментар #56 от "Истината съм аз":
Е че русофила не може да бъде носител на истината а единствено на руския прочит на историята и на руското мракобесна разбиране за световен ред и отношения.14:52 03.05.2019
64 Този коментар е премахнат от модератор.
65 Този коментар е премахнат от модератор.
66 Този коментар е премахнат от модератор.
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 gkvbb
До коментар #57 от "Готин ама не съвсем":
Не знаех , че София е съставена от 145 селаМа щом казваш .
Коментиран от #116
15:05 03.05.2019
70 Разхвърляни мисли
До коментар #61 от "Българин":
По повод на това колко трябва да сме благодарни на запада за съвременния кръвен данък.От училище се набива в главите на децата ,да учат езици за да просперират.Тоест да напуснат семействата си като доброволни еничари.Османците поне са взимали само по едно момче от семейство.15:08 03.05.2019
71 Този коментар е премахнат от модератор.
72 гост
15:15 03.05.2019
73 Alipi
До коментар #13 от "Студент":
Малко остана ще дойдат с камионипари репарации да плщат АМА С ВОЕННИ
КАМИОНИ И ТАНКОВЕ ЧЕ МОЖЕ И БАШИБОЗУКА И ЕВИЧАРИТЕ ДА ДОЙДАТ
ЗА ПЛАЩАНЕТО СТАВА ВАПРОС
Коментиран от #79
15:16 03.05.2019
74 Савата
До коментар #34 от "Истината":
Най общо казано съм съгласен с теб.Работливите българи са живяли по добре от колкото руските крепостни.Но идва Кемал Ататюрк и решава да прави турска нация.Колко народ е изтрепал. Сега щеше ли да има българи изобщо ако Русия не беше се намесила.Коментиран от #90
15:24 03.05.2019
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Грую
До коментар #7 от "Borislav Popov":
Последната Руско -Турска война се явява наистина освободителна за България, макар в центъра на интересите на нашите освободители да са били имперските интереси на Русия. Не вярвам да сме плащали ,защото не сме били богати и да робство е било и по причина, че българското малцинство е било християнско в голямата Османска империя, в която властва ислямът, кръвният данък, насилствена смяна на религията и много други показатели на робство е имало. Поглеждали ли сте така наречения възродителен процес от една друга позиция - имаше смяна на имената, но нямаше насилствена смяна на религията, въпреки че това идеше от позицията на неглижиране на религиозните въпроси от комунистическия режим, но все пак това е факт.15:41 03.05.2019
77 Сульо
До коментар #48 от "Семантика":
И на мене,една жена на пазара ми каза,че са утайката.15:42 03.05.2019
78 Беше
До коментар #47 от "Груйо":
Беше отречена за татарските хапло групи, а за тюркските не може да се отрече. Татарите са с монголоидни черти. Бъркаш двете групи.15:46 03.05.2019
79 Щайнер
До коментар #73 от "Alipi":
И ще бъдат унижени, не за друго а за това, че ще ядат шамари от невъоръжените малобройни българиКоментиран от #250
15:49 03.05.2019
80 Помнещ
До коментар #75 от "Мехмед":
,,Една грамадна държава* подкрепяна от Западните дегенерати и Антихристи държава унищожила цивилизацията във целия регион , просто,, Болен човек " използван като маша Ватикана срещу Православието, от Англия срещу Русия и т. Н15:56 03.05.2019
81 Щайнер
До коментар #37 от "Не знам":
Е ти имаш ли някакви аргументи, които да те предразполагат да обичаш Турция, какво значи искат да я мразим?15:58 03.05.2019
82 Този коментар е премахнат от модератор.
83 Да се чете
Коментиран от #221
16:05 03.05.2019
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Умри куче !
До коментар #12 от "Само питам":
Въртиш земята и НАРОДА ни !16:08 03.05.2019
86 До # 12
Коментиран от #92
16:09 03.05.2019
87 Д'мин
До коментар #75 от "Мехмед":
Олеле, Османската империя била е дна голяма държава! Разбира се, империя е била. Но нали не смяташ, че в сегашен Египет или Саудитска Арабия (да не изброявам другите райони) е било бъкано с турци? Били сме малък народ, е станали сме благодарение на завладяването ни, а причините ред субективни и обективни. Да ти напомня, племето кайъ на Ертогрул, бащата на Осман, ми 400 шатри е било. Направило е империя, факт, евалла! Спрели сте ни развитието, и икономическо и културно и демографско, факт! Трябва ли по тази причина да изпитвам то ли чувства към вас, разбира се че не!Коментиран от #91
16:10 03.05.2019
88 жоро уудстока
Коментиран от #146, #222
16:16 03.05.2019
89 Наблюдател
16:17 03.05.2019
90 Истината
До коментар #74 от "Савата":
Е че и сега щеше да има българи. Но нямаше да я има предателската и безродна пета колона на Москва, която винаги да загърбва руския интерес пред българския.Коментиран от #95
16:20 03.05.2019
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 Само питам
До коментар #86 от "До # 12":
Единствено руския, 140 годишен боклук мърси България и овонява всекидневието на българите.Коментиран от #110
16:25 03.05.2019
93 Тисикуку
До коментар #4 от "Емил":
Лекувай се.Коментиран от #101
16:41 03.05.2019
94 Африканец
16:43 03.05.2019
95 Савата
До коментар #90 от "Истината":
Какво арменско малцинство има в Турция сега.И второ Кюрдите които са 40 млн. какъв шанс имат за своя държава сега.Истина е че руския император си е гледал интереса но обективно погледнато кой воюва за нечии сини очи.Коментиран от #259
16:44 03.05.2019
96 Гост
До коментар #34 от "Истината":
Публикувано във факти.бг: "Бил е свободен човек, но е нямал права" - Я пак, че не те разбрах?! Какви са тези словоблудства, какво е туй нещо?! За един цент, какви глупости е готов да напише даден индивид...16:48 03.05.2019
97 0123
Коментиран от #100
16:50 03.05.2019
98 Д'мин
До коментар #91 от "Мехмед":
Явно познанията ни са на различно интелектуално ниво! Не възнамерявам да слизам толкова ниско.Коментиран от #103
16:51 03.05.2019
99 Африканец
16:55 03.05.2019
100 Африканец
До коментар #97 от "0123":
Ма ти беше ли там да ги преброиш ? Я кажи на кой исторически документ се позоваваш , за тва число 4 млн ?16:58 03.05.2019
101 уууууууууууууу
До коментар #93 от "Тисикуку":
Що да се лекува, за тва че ти казва истината? Я ти си пий апчетата и си легайКоментиран от #122
17:00 03.05.2019
102 Този коментар е премахнат от модератор.
103 Този коментар е премахнат от модератор.
104 Мехмед
Коментиран от #121
17:17 03.05.2019
105 Боне крайненеца
До коментар #82 от "Мехмед":
Защото на ,,бошняците" им е писнало от католическите кюрета и падрета да ги скубят!17:46 03.05.2019
106 Този коментар е премахнат от модератор.
107 Borislav Popov
До коментар #33 от "Груйо":
Не е имало робство - а говорим за Арменски геноцид ! А грузинците не са преживели турско робство защо са побързали да влязат в Руската империя !!17:55 03.05.2019
108 Ira
17:58 03.05.2019
109 Borislav Popov
До коментар #61 от "Българин":
Един въпрос Българино - имаш ли кожичка на онова място ?Коментиран от #123
17:58 03.05.2019
110 Borislav Popov
До коментар #92 от "Само питам":
Да не са ти клъцнали излишната кожичка като малък ?18:01 03.05.2019
111 РОБИНЯТА ИЗАУРА
Ние сме роби за гущери , е писнаха ми рублите да ви призная честно.
Аз съм роб и това е, и икам вечно да бъда роб.
18:07 03.05.2019
112 Емил
До коментар #7 от "Borislav Popov":
За да си русофилистик трябва да си ЗАДЪЛЖИТЕЛНО много прост и неинформиран - ти си доказателство!18:22 03.05.2019
113 КОЧА
18:56 03.05.2019
114 Янко Янчев
19:12 03.05.2019
115 тц тц тц
19:13 03.05.2019
116 Готин ама не съвсем
До коментар #69 от "gkvbb":
Изумен съм от познанията Ви, уважаеми господине! То е ясно, че целта на ФАЩ и новите ни приятели е изпростяването и обезличаването на държавата, но вашето е безумно такова! Май професора казал за 80% дебили е сбъркал! Съдейки и по Вас процентите са повече. Та да ви информирам, че не само София е била бомбардирана от вашите нови господари! Има и други населени места в България, различни от София, които са били срутени и унищожени!19:19 03.05.2019
117 Българина
До коментар #51 от "Асан":
Асане 26 плюса срещу 1 минус сиреч теб, какви шансове мислиш че имаш в реални условия при възродителен процес?19:20 03.05.2019
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 JPower
До коментар #75 от "Мехмед":
Мюмюнее, ти си роба, аз турски незнам, но ти знаеш български...ти си български роб!! Ама си натискаш да живееш в България, а не при своите в туркия. Що така бе???? Уж туркия е велика, пък вие дремете в България!!!19:33 03.05.2019
120 Този коментар е премахнат от модератор.
121 Янко Янчев
До коментар #104 от "Мехмед":
Прав си. Балканските българи имат комплекс за малоценност. Това води до мазохизъм и предателство. Например балканските българи предават моята родина - бесарабската България на украинските нацистиКоментиран от #124
19:55 03.05.2019
122 Този коментар е премахнат от модератор.
123 Този коментар е премахнат от модератор.
124 Българин
До коментар #121 от "Янко Янчев":
Робофилията/Русофилията е израз на национален комплекс за малоценност, старателно култивиран и подхранван от руснаците и от петата им колона. Тя е единственото оправдание за вечното подчинение на Москва. Никъде по света няма такова явление, като организираната русофилия, чието кредо е:" лизането на руски задници е върховна проява на благодарност за освобождението ни от робство.Коментиран от #127
20:21 03.05.2019
125 Гражданин
Коментиран от #129
20:21 03.05.2019
126 Гражданин
20:23 03.05.2019
127 Янко Янчев
До коментар #124 от "Българин":
Викам, че украинските нацисти унищожават родината ми - Бесарабска България, а балканските русофоби им помагатКоментиран от #171, #223
20:35 03.05.2019
128 Гражданин
20:41 03.05.2019
129 JPower
До коментар #125 от "Гражданин":
И кой се е гърчеел по турско?? Гъркоманите са много след освобождението!!! Капитан Петко войвода е бил женен за гъркинята Елена от Енос или Кешан, първата му жена!!!!"""Славата на Петко Киряков се разпространява далеч извън пределите на юнашката Родопа планина и родната му Тракия. Из целия Балканския полуостров се чува за българина, чиято чета, действаща на едва часове път от имперската столица, поставя на колене турската власт. Вероятно затова през 1864г. гръцкият революционен комитет, готвещ въстание на о. Крит, се обръща към него с покана да слуша лекции във военната академия в Атина. Там Петко войвода се среща и с прочутия италиански революционер Гарибалди и заедно с него организира славната „гарибалдийска дружина“, съставена от италианци и българи, които участват в Критския бунт. Самият Петко войвода е начело на малък отряд и заради смелостта си при боевете получава званието капитан."""Коментиран от #140, #207
20:54 03.05.2019
130 Петър
Коментиран от #131, #252
21:02 03.05.2019
131 Госあ
До коментар #130 от "Петър":
В нбу преподават най реномираните преподаватели, в най значимите специалности,на най умните студенти 😂😂😂. Между другото,не беше ли чифут мейд тоя т.нар. университет ( с малка буква)21:05 03.05.2019
132 Националист
21:05 03.05.2019
133 Borislav Popov
До коментар #123 от "Българин":
Ясно - действително си обрязан българине !! Нема лошо - явно заради това си против руснаците !!! Дядо ти ял бой на Шипка !Коментиран от #170
21:08 03.05.2019
134 Вито
Коментиран от #135
21:16 03.05.2019
135 JPower
До коментар #134 от "Вито":
За теб тоз негър боксьор е някакъв философ. Дай да ти праскам главата по цял ден и ти ще ги бръщолевиш същите.....Коментиран от #142
21:21 03.05.2019
136 Този коментар е премахнат от модератор.
137 Неизвестен
21:24 03.05.2019
138 АНТИ МАНТИ ТИНТИРИ МИНТИРИ
ТЯ ТАЗИ ИМПЕРИЯ ВЛАДЕЕЛА БАЛКАНИТЕ , БЛИЗКИЯ ИЗТОК , СЕВЕРНА АФРИКА И Т.Н..
ВЪПРОСЪТ МИ Е , ЗАЩО САМО НИЕ СМЕ БИЛИ РОБИ???. ЗАЩО ГЪРЦИТЕ, СЪРБИТЕ , РУМЪНЦИТЕ И ДР. НЕ СА БИЛИ РОБИ???
КАК ТЪЙ САМО НАСБСА НИ СМАЧКАЛИ ТЕЗИ ОСМАНЛИИ???
АЗ САМО МИСЛЯ ЛОГИЧНО, ХЕМ СА НИ ЗАТРИВАЛИ , ХЕМ ИМАМЕ ПРИРАСТ НА БЪЛГАРИТЕ.
АЗ НЕ КОНСУМИРАМ КВОТО МИ СЕРВИРАТ,АЗ СИ ИМАМ ВКУС И СОБСТВЕННО МЕНИЕ.
И ВСЕ МИСЛЯ ЧЕ НЕЩАТА СА ПТИИНАЧЕНИ ПО КОМУНИСТИЧЕСКО ВРЕМЕ ЗА ДА ИМАМЕ ВЕЧЕН ВРАК И НАРОДНИ БУДИТЕЛИ.
И ЕТО ТИ ХРАНА ЗА ИЗ ПЪТ ДО 1989 г. ВСЕ НИ ВНУШАВАХА ЛОШИТЕ ТУРЦИ,ДОБРИТЕ РУСНАЦИ, ЛОШИТЕ КАПИТАЛИСТИ И ИМПРИАЛИСТИ ,ДОБРИТЕ СОЦИАЛИСТИ. НЕЩО ЛОКУМИ ЗА ПРИСПИВАНЕ НА ХОРАТА ЗА ДЪЛГО ВРЕМЕ.
И СЕГА КАТО ИМА ДОКУМЕНТИ И ФАКТИ МИСЛЯ ЧЕ ЩЕ ИЗПЛУВАТ МНОГО ИСТИНИ КОИТО ДОСКОРО БЯХА ТАБУ .
ВЯРНО Е ПОВДИГАХА ДУХА НИ НО СЕ ОКАЗА КАТО СЕГАШНИТЕ ПАТРИОТИ. РАНО ИЛИ КЪСНО ЩЕ ИЗПЛУВАТ НЕЩАТА В ИСТИНСКИЯ ИМ ВИД
Коментиран от #143
21:24 03.05.2019
139 greg
Коментиран от #153
21:29 03.05.2019
140 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #129 от "JPower":
Не е само той...Лалуш войвода превзема Средец/София/... Чакър войвода владее цялото самоковско поле...Самарското знаме е ушито за Априлското въстание си остава в Русия до началото войната. Хилядите пушки, закупени с дарения от българските емигранти за въстанието, така си ИЗГНИВАТ в чуждите складове. Само търговецът Николай Миронов закупува 8 000 пушки, които ръждясват в одеските складове. Затова въоръжението на въстанниците бе с дървени черешови топчета и хартиени фишеци, които се навлажниха от кроткия майски дъжд. Английския генерал Джокмъс: "Тези, които се бият за гръцката свобода не са моралии /жители на Морея - Пелопонес/, или гръковизантийци, а народ от по-твърдата албанска раса и от този на север. Под командата на Хаджи Христо конницата им е от българи. Едничката добра пехота се състои от сулиоти и от румелиоти, българи от Румелия." - това е по повод на Гръцкото освободително въстание - 1821 г. Руският ботуш до 1877г. за 3 века 11 пъти преорава България с надеждата да ни затрие физически. Чувал ли си за Одринския мирен договор, за Кайнарджашкия?21:34 03.05.2019
141 Госあ
21:41 03.05.2019
142 Borislav Popov
До коментар #135 от "JPower":
Явно си нямаш понятие кой е Мохамед Али и какво е постигнал ! Легендарният боксьор Мохамед Али нямаше талант само на ринга. Той беше надарен с остър език и противоположно на всеобщото мнение за спортистите, беше доста умен....................................„Службата ти за останалите е просто плащане на личния ти наем за мястото ти на земята.“
22:18 03.05.2019
143 Borislav Popov
До коментар #138 от "АНТИ МАНТИ ТИНТИРИ МИНТИРИ":
Какъв прираст имаме бе мислител ??? При освобождението сме били 2,3 милиона !!! Колко ни е бил прираста за 500 години ???22:21 03.05.2019
144 Този коментар е премахнат от модератор.
145 Goiko Mitich doide
22:39 03.05.2019
146 Груйо
До коментар #88 от "жоро уудстока":
Жорка, баташкото клане е извършено от помаци, българи мюсюлмани.Коментиран от #217, #253
22:50 03.05.2019
147 Goiko Mitich doide
Коментиран от #224
22:54 03.05.2019
148 Този коментар е премахнат от модератор.
149 Mustafa
Коментиран от #159
23:18 03.05.2019
150 Колев
23:33 03.05.2019
151 Този коментар е премахнат от модератор.
152 Този коментар е премахнат от модератор.
153 тттттттттт
До коментар #139 от "greg":
ей трол,ай стига сравнява Русия и тия резаци....как един път не сравнихте с Хамериката,или с Индия,когато е била британска..не разбрахте ли...никой не ви вярва,никой.....може би Вазов със стихотворението си е бил на хранилка както ти..не драги,не..23:51 03.05.2019
154 Docenta
00:16 04.05.2019
155 vasik atanasova
До коментар #11 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
евала за коментара ти00:25 04.05.2019
156 vasik atanasova
те са променили генотипа на много народи
сега турците са руси а другите станаха черни
Коментиран от #196
00:27 04.05.2019
157 Този коментар е премахнат от модератор.
158 Графоманчо
Коментиран от #175, #177
00:33 04.05.2019
159 vasik atanasova
До коментар #149 от "Mustafa":
истината трябва да се знаещом е нямало защо се притесняваш
00:35 04.05.2019
160 един от всички
До коментар #4 от "Емил":
Емиле,кой те излъга,че сме заплатили толкова пари? Ти трябва да научиш историческата истина,преди да пишеш. Ти вероятно се бъркаш с факта,че през 1908 г. ,по решение на Запада,на България е наложено за заплати огромна сума за да бъде призната за независима държава. Но за ги заплати на османската Империя,а не на Русия! И понеже тази сума е била непосилна за България,тогава се намесила Русия и предложила,тя да заплати нашата свобода на Турция,а България когато може (на разсрочено) да й ги плати. Подписали всички,и в резултат на което България получ1ила Независимост (1908 година). И то след като Русия платила огромната сума на Турция Това станало по схема,защото Турция дължала на Русия многократно по-голяма сума,която и така не можела да й върне. Тогава Русия й предложила,да се приспадне от този дълг парите,които България дължи за откупуването на независимостта си,и дори ще й опрости целия дълг срещу българската независимост. Чак тогава и Великобритания се съгласила (иначе точно тя е била най-много против българска независима държава). Така и станало -Русия опростила на Турция многомилиардните дългове,която от своя страна подпислаа нашата независимост. Чак след няколко години,ние сме направили само една единствена вноска по дълга си сега към Русия (и то заради настояването на английския арбитраж), и след което, (в 1918 г),Русия подписва,че се ни опрощава напълно този дълг.Така практически Русия заплати и пари за нашата независимост. някъде из Уикипедия го01:25 04.05.2019
161 Simeon Ignatov
05:05 04.05.2019
162 Generalissimo FRANCO
05:45 04.05.2019
163 Този коментар е премахнат от модератор.
164 Кирил
Коментиран от #168, #169, #181
06:51 04.05.2019
165 Този коментар е премахнат от модератор.
166 Нора
07:04 04.05.2019
167 Българско робство да ви е честито
07:34 04.05.2019
168 Напълно вярно и точно
До коментар #164 от "Кирил":
Революцията обслужва само българските поробители не е имало никво робство и така насетне просто бг богаташи по онова време са решили да си имат държава и да скубат и тероризират народа си под предлог робство патриотизъм свобода....сега как живее народа?от зле по зле и никои не го боли от управниците нито сега нито по царско време нито по комунистическо...целта на управленската шаика е тука да има некво стадо и да се води че има държава някаква за да могат да са царе и да скубат от народа и европата и света само лични облаги под предлог че са представители на държава и с произтичащите от това облаги07:42 04.05.2019
169 Напълно вярно и точно
До коментар #164 от "Кирил":
Революцията обслужва само българските поробители не е имало никво робство и така насетне просто бг богаташи по онова време са решили да си имат държава и да скубат и тероризират народа си под предлог робство патриотизъм свобода....сега как живее народа?от зле по зле и никои не го боли от управниците нито сега нито по царско време нито по комунистическо...целта на управленската шаика е тука да има некво стадо и да се води че има държава някаква за да могат да са царе и да скубат от народа и европата и света само лични облаги под предлог че са представители на държава и с произтичащите от това облаги07:43 04.05.2019
170 Този коментар е премахнат от модератор.
171 Българин
До коментар #127 от "Янко Янчев":
Повтарям специално за бесарабската руска подлога, че русофоби няма.Русофоб е термин, с който руските мерзавци наричат всеки, който се противопоставя на агресивните руски имперски интереси. Русофоб е всеки, който е против маниакалната идея, че руснаците са уникална и богоизбрана нация, имаща някаква особена мисия в света. Русофоб е всеки, който не споделя руското виждане, че света трябва да им се подчинява и да им лиже задниците. Така, че според руските примати целият свят, освен тях и техните слуги е русофобски.
Коментиран от #180, #238
08:00 04.05.2019
172 boreto2
08:17 04.05.2019
173 ГОСТ
08:35 04.05.2019
174 Djoko
До коментар #82 от "Мехмед":
Не е имало босненски мюсюлмани тогава,върни се малко във времето и виж каква религия е преобладавала на Балканите,преди да настъпят османците, както някой по горе беше написал,нека да сме добри съседи,но да не забравяме историята,това е.09:14 04.05.2019
175 Петър
До коментар #158 от "Графоманчо":
Дядо ти явно бързо е приел новата религия.Моят не.10:02 04.05.2019
176 волен сидеров
10:05 04.05.2019
177 Готин ама не съвсем
До коментар #158 от "Графоманчо":
Няма да спорим имало ли е или е нямало робство! Искам само отговор на следното! Когато България пада под турското ЗАВОЕВАНИЕ, на тази територия живеят около 2 милиона души. По същото време и Англия е с такова население! Когато България се освобождава, след 500 години турско "присъствие" на тази територия живеят 3 милиона души. За 500 години колко % е прирастът??? Сега Англия е над 60 милиона, а България 6. И за тези 500 години Англия е водила безброй войни! Двадесет годишна война, 30 годишна, 100 годишна, война с великата Испания и нейната армада. Владяла е и целия СВЯТ, включително Индия! От Англия са емигрирали милиони, които създават ФАЩ, Австралия, Нова Зеландия и се разселват из целия СВЯТ! Но тя все пак е над 60 милиона, а ние 6! Та къде са тези наши неродени и изклани българи??? Или българите не сме били потентни и не сме имали по 7-10 деца??? А само англичаните са се размножавали така бързо?? И околните балкански народи са с малко население?? Защо ли?? Но са с по-многобройно, може би защото по-рано са се освободили?? Та на какво се дължи това, ако не на масови кланета???Или може би сте прави, че не е имало робство, а ГЕНОЦИД??? Чакам разяснения!
Коментиран от #185
10:39 04.05.2019
178 Сорос
10:56 04.05.2019
179 МиГ 23
11:03 04.05.2019
180 Янко Янчев
До коментар #171 от "Българин":
Повтарям специално за балканската криптотурска подлога, че не ме интересува мазохистката фиксация на руски задници. Балканските криптотурци са същите примитивни русофоби като украинските нацисти11:10 04.05.2019
181 Владимирова
До коментар #164 от "Кирил":
И аз това се учудвам,как може роб да има пълна свобода на придвижване и избор къде да живее или къде да праща децата си да учат плюс неограничени права на частна собственост.това че някои бг индивиди искат робство е шизофрения и комплексарщина.найстина историка Божидар Димитров им го беше обяснил като за тях на съвсем разбираем език,но мозъците им не възприемат11:19 04.05.2019
182 Шаран БГ
11:23 04.05.2019
183 Този коментар е премахнат от модератор.
184 пак ли
До коментар #7 от "Borislav Popov":
ВАЖНО! Ако има действително патриоти в БЪЛГАРИЯ.Предлагам да се въведе наказателна отговорност за отричане и манипулация на българската история , особено що се касае геноцида-турското робство. По примера на закона за отричане на холокост .Да спрем тези изроди които искат да вкарат в учебниците по история тези лъжи, представяйки този период като нещо романтично. АТАКА,ВМРО, НФСБ, да видим колко сте полезни за общество.И това трябва да е темата за евроизбори.11:57 04.05.2019
185 Този коментар е премахнат от модератор.
186 Този коментар е премахнат от модератор.
187 Този коментар е премахнат от модератор.
188 Този коментар е премахнат от модератор.
189 Този коментар е премахнат от модератор.
190 Този коментар е премахнат от модератор.
191 Този коментар е премахнат от модератор.
192 Кирил
12:36 04.05.2019
193 Панов
12:42 04.05.2019
194 Ю Кортес
12:47 04.05.2019
195 Този коментар е премахнат от модератор.
196 Този коментар е премахнат от модератор.
197 Росен
13:29 04.05.2019
198 Нора
13:43 04.05.2019
199 666
сме o преди.честито.
13:45 04.05.2019
200 Този коментар е премахнат от модератор.
201 Йокин
14:52 04.05.2019
202 Реалист
15:43 04.05.2019
203 Самата истина
До коментар #37 от "Не знам":
Само във българските учебници го има тва робство15:48 04.05.2019
204 Йорданов
16:12 04.05.2019
205 Този коментар е премахнат от модератор.
206 Този коментар е премахнат от модератор.
207 Този коментар е премахнат от модератор.
208 Този коментар е премахнат от модератор.
209 Този коментар е премахнат от модератор.
210 Този коментар е премахнат от модератор.
211 Панов
17:49 04.05.2019
212 Нора
17:51 04.05.2019
213 Ивана
До коментар #4 от "Емил":
Повече този пропаганден сайт няма да чета. Турция е създадена 1922,а България се е освободила от османска власт 1878 г.17:55 04.05.2019
214 Ти още си
До коментар #30 от "Българин":
с чалмата, рязания.17:55 04.05.2019
215 Иван
17:56 04.05.2019
216 Я стига
До коментар #7 от "Borislav Popov":
Кой си е мръднал пръста за тебе, нещастника?Царят им искал топли морета и Дарданелите, затова пратил войските от крепостни да се борят с турците, като такива войни е имало доста пъти. Тази от 1877-8 е била успешна, защото се е включило и българско участие - опълчение и помощ от местно население и защото Турция като империя е била в упадък18:03 04.05.2019
217 Реалист
До коментар #146 от "Груйо":
Това е точно така, били са помаци от селата по течението на р. Въча, т.нар. област Тъмръш, предвождани от Ахмед ага Барутинлията... Не знам защо това винаги се премълчава, когато стане въпрос за Баташкото клане? Изобщо най-големите зверства са извършвани от башибозуци-главно помаци и по-малко арнаути(албанци-мюсюлмани) и турчеещи се цигани, както и от черкезки шайки. Интересното е, че след Освобождението местните помаци, знаейки какво са извършили само преди две години, от страх масово се изнасят към днешна Турция. Оцелелите от клането батачани ги гонят като животни по пътя и убиват доста от тях за отмъщение.... този факт също упорито се премълчава...18:11 04.05.2019
218 И аз да кажа
До коментар #24 от "Само питам":
Не им обръщай внимание, руските подлоги все разправят как без Русия сме щяло да носим фесове и шалвари. Аз пък искам да кажа, че не съм потомък на роби, моите предци винаги са имали собственост и са работели за себе си . Разбира се, че никой не е носил фес и шалвари и побеснявам, когато в съответствие с опорките на комунягите русофили ми дрънкат такива дивотии. Коренът ми е от Карлово - градът на Апостола Васил Левски, където имаше турски и български квартали, не се смесваха много-много, но живееха в мир. От Балкана слизаха каракачаните с техните типични носии.Баба купуваше кадаиф от туркините. И да отбележа: Карлово е основано от Карлъ бей т.е. с всичките възможни претенции да е турски град. И там никой етнически българин не е бил с шалвари и фес, проклети лъжци продажни!18:21 04.05.2019
219 Начо
18:31 04.05.2019
220 Я стига
До коментар #41 от "Готин ама не съвсем":
Що не се гръмнеш, аз съм потомък на опълченец от Шипка и той е разказвал как са ги оставили без храна, вода и муниции, само местните са им носили, ама там има малко села, а опълченците не са били малко хора и са били летни жеги...а руснаците са се юрнали на юг, защото целта им е била Бяло море. Та ти не си човекът, който се произнася дали съм българин. Аз например съм франкофон, живял съм и обожавам Франция, а не трая невежите смрадливи алкохолизирани руснаци с претенции за величие, за изключителната руска душа, за православно превъзходство и че трябва да сме им благодарни, че сме се оказали на пътя на имперските им апетити. И определено това не нарушава интегритета ми на българин.Само дълбоко комплексирани некадърници без стойност и качества имат нужда да се пришиват към някоя световна сила. Вие така си представяте нещата- щом не съм за Русия, значи съм за Щатите, щото като вас имам нужда да се залепя за нещо по-голямо. Ами не- аз вярвам в свободата, в самоопределението, в знанието, в личния успех и по света когато ми правят комплименти и ме питат всички българи ли са такива, отговарям, че има и много по-способни, както и много по- задръстени. За жалост балансът на плюсовете и минусите в този сайт показва превес на вторите майКоментиран от #226, #237
18:48 04.05.2019
221 И аз да кажа
До коментар #83 от "Да се чете":
Ми Фердинанд е човек образован и възпитан, в случая и дипломатичен, няма да се дръвчи, така се пише,за да се парира остра реакция18:59 04.05.2019
222 Да добавя
До коментар #88 от "жоро уудстока":
Има и едни поне 23 000 избити от комунягите в първите дни след 9септември, но не се говори за комунистическо робство.Хем тогава бяхме напълно закрепостени чрез жителството и буквално зазидани от границитеКоментиран от #248
19:05 04.05.2019
223 Я стига
До коментар #127 от "Янко Янчев":
Това" украински нацисти" е руско клише. Не е нацизъм да искаш да отхвърлиш нахалното руско доминиранеКоментиран от #227
19:18 04.05.2019
224 И аз да кажа
До коментар #147 от "Goiko Mitich doide":
Не се ли сещаш-защото не са били 45години под съветски ботуш!19:33 04.05.2019
225 Този коментар е премахнат от модератор.
226 Впечатлен
До коментар #220 от "Я стига":
Поздравления за точния и смислен коментар, написан при това доста грамотно. За съжаление си прав, че посредствените хора сред нас, българите, преобладават... Пълно е с комплексари с промити мозъци, които не са прочели една книга през живота си и освен да храчат и да мразят всичко и всички друго не могат. Робство, та робство.... клише повтаряно до втръсване... Добре, така да е било, поне сега се опитайте да не сте роби, а свободни хора, това изисква обаче доста усилия и воля, а не робска психика и овче търпение...Коментиран от #240
19:45 04.05.2019
227 Янко Янчев
До коментар #223 от "Я стига":
Клише? Украинските нацисти затварят единствената българска гимназия в Болград! Нацистите унищожават моята Бесарабска България! Унгария защитава унгарците в Закарпатия, а балканските русофоби - криптотурците ни предават!20:12 04.05.2019
228 Raptor
До коментар #11 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
Абсолютно точно,така се и появяват днешните "светли" турци.Като цяло селджуките са се прехласвали по тези черти и са направили облагородяване на гена си.21:07 04.05.2019
229 ник3900евро
До коментар #7 от "Borislav Popov":
А каде беше велека Русия 500 г.та чак след 500г.се сети че сме братя и Турците са ни поробители. Ако не е имала интерес Русия и пръста нямаше да си мръдне за нас.Руското робство което и в момента продължава ни нанесе непоправими щети избити от народния съд са подчти всички кадърни хора а други са отишли в лагерите. Лансирани бяха само деца на активните борци затова в България има толкова много малоумници и интересчий който величаят комунизма и Русия.22:19 04.05.2019
230 Този коментар е премахнат от модератор.
231 Наследкица на заклани
23:28 04.05.2019
232 Nemess
00:27 05.05.2019
233 Този коментар е премахнат от модератор.
234 Българин
До коментар #75 от "Мехмед":
Мехмедче ти що пишеш и четеш на нашия език бе куче? А кво прайш в България, аре багажа и бегай към континентите.01:24 05.05.2019
235 КУРТИ
До коментар #4 от "Емил":
Еминце спокойно мила не се вживявай не влизай в мекушави роли01:27 05.05.2019
236 Този коментар е премахнат от модератор.
237 Този коментар е премахнат от модератор.
238 Този коментар е премахнат от модератор.
239 Я стига
До коментар #237 от "Ах палавия ми той Франкофон":
Мразя да споря. Напиши мюсюлмани във Франция и виж процента. Напиши Grand ecoles и научи как се учи и как се завършва в тях, колко часа седмично им е аудиторната заетост (ако не греша,към 60) и направи сметка и защо трябва да сме доста обрани, като плямпаме и се мислим за голямата работа и как ще загубим самобитността и мъжкарството си ако се вслушаме в препоръките от Европа.02:58 05.05.2019
240 Я стига
До коментар #226 от "Впечатлен":
Мисля, че правилната дума е иго. И Вазов така е мислил, все ще да е бил по-осведомен от автора на статията03:06 05.05.2019
241 Нормален
03:47 05.05.2019
242 Ирена
Това си личи от 100 километра!!!
08:16 05.05.2019
243 Роб
До коментар #34 от "Истината":
Българина не бил роб, а човек който няма права. Точно това означава роб - човек без права. И да ти вземат детето, без право на възражение и да ти отрежат главата на момента, ако все пак се опълчиш какво е.И това като държавна политика, а не като да са си затваряли очите за случайни набези.
09:37 05.05.2019
244 Този коментар е премахнат от модератор.
245 Огромна империя
До коментар #75 от "Мехмед":
Огромна империя с негодно население.Освен да правят баклави и да въртят ятаган за друго не стават. И то с ятагана пак са негодни, ама голяма бройка.
И сега турската стока е еквивалент на евтина, некачествена стока.
Произвеждат много, но само 10-то качество.
Кой турчин е известен с нещо полезно за човечеството, с някакво изобретение или с нещо да е допринесъл ?
Знаят се само един кой си паша, къде колко хора е затрил.
Коментиран от #257, #261
09:50 05.05.2019
246 Този коментар е премахнат от модератор.
247 Този коментар е премахнат от модератор.
248 Питаш
До коментар #222 от "Да добавя":
Щом си броил избитите тогава, дали преброи невъзвръщенците от годините на "дИмокрацията"? Те май са в пъти повече като загубени Българи?10:53 05.05.2019
249 Този коментар е премахнат от модератор.
250 Този коментар е премахнат от модератор.
251 Maле мале
11:38 05.05.2019
252 Този коментар е премахнат от модератор.
253 Този коментар е премахнат от модератор.
254 Този коментар е премахнат от модератор.
255 Този коментар е премахнат от модератор.
256 Альоша Български
Коментиран от #262
17:25 05.05.2019
257 Българин
До коментар #245 от "Огромна империя":
Ти се оля !Българин съм и никога не съм забравял жертвите и мъките които българите са преживели от пет вековното иго ! Но реалността днес е друга ! Турците са работлив и честен народ и в това съм се убедил лично ! Турската икономика и военна мощ сравнена с нашата е като между кон и мравка ! Трябва да помним миналото , но не и да живеем с него !Коментиран от #258
20:39 05.05.2019
258 Кой
До коментар #257 от "Българин":
Истински турчин от Турция не помага на Българин , аз съм го изпитъл, аз им помагах много но когато трябваше да ми помогнат се скриха в кабини те си, и вече имам едно на ум, от личен опит, българските турци не са истински турци, те са други, по добри,Коментиран от #260
21:29 05.05.2019
259 Този коментар е премахнат от модератор.
260 Този коментар е премахнат от модератор.
261 oko
До коментар #245 от "Огромна империя":
...3 tri NOBELA İMAT...22:41 05.05.2019
262 ИМПЕРИАЛИСТ
До коментар #256 от "Альоша Български":
Преди 1877г. руският ботуш за 3 века 11 пъти преорава България с надеждата да ни затрие физически. Чувал ли си за Одринския мирен договор, за Кайнарджашкия? За Търновското въстание и ареста на организатора и предводител кап. Г. Мамарчев от....внимание! руските казаци??? А да си чувал за руския генерал Дибич, дето искал да избие Българите с топове, а...?През Априлското въстание 1876г. излизаме с дървено топче и кремъклийки срещу войските на Османската турска империя, защото Русия блокира в складовете си хилядите модерни пушки закупени за въстанието от богати Българи-патриоти... Само търговецът Николай Миронов закупува 8 000 пушки, които ръждясаха в одеските складове
ДА, РУСНАЦИТЕ МНОГО ОБИЧАТ БЪЛГАРИЯ, НО НЕ И БЪЛГАРИТЕ!
А, прочети и защо Българите-опълченци се бият "с камънье и дърве" вместо с пушки...
23:01 05.05.2019
263 Альоша Български
11:40 06.05.2019
264 Този коментар е премахнат от модератор.
265 Валери Колев
http://vkolev22.blog.bg/history/2013/02/26/iztochna-rumeliia-i-problemyt-za-robstvoto-v-osmanskata-impe.1058363
17:26 13.05.2019
266 Виктор
13:29 24.07.2019
267 Този коментар е премахнат от модератор.
268 Аз съм Българче
До коментар #4 от "Емил":
АЛОУУУ МАЛКИЯ!!!Имаш ли си на идея какво е това война и как се води и колко струва? Войната е коствала на Русия огромни средства. Въоръжение, обмундировене, храна, медикаменти, логистика... Това са суми, които просто не можеш да си представиш с постното си въображение.
Българските опълченци са били едва около 7000 Руската войска ( в нейният състав влизат и подразделения от Украхна е около 266 360 човека. Де са 7 хиляди, де са 266 хиляди да помагат на 7-те. При това Обълчението ни е било сформирано в домакинска част, макар че в решителният момент те са биили острието на победата.
Войната не е само битки, а един огромен войнски труд. Мъкнене на оръдия, боеприпаси и провизии през планините. Устройване долу - горе всеки ден лагери там, до където са стигнали, поддръжка на въоръжението, униформеното облекло, палатките...
Нещо повече - за да ни освободи, Русия открива войната на два фронта.- България и Кавказкият фронт.
В България са останали костите на около 66 300 руски и украински войници и офицери. На Кавказкият фронт, където Русия губи - около 200 000.
Така че тази "помощ" си има цена и в човешки животи и в материално изражение.
Берлинският конгрес определя новоосвободената България да плати 800 000 000 златни франка на Русия като военни репарации. Определя и военни репарации (за което не е прието дас е споменава), които Турция да изплаща на България. И ние вземаме от едните и плащаме на другите. При обявяването на Независимостта Русия ЕДНОСТРАН
09:18 06.03.2020
269 Данаил Стайчев Хърс
19:53 02.07.2020
270 Този коментар е премахнат от модератор.
271 radohan
До коментар #11 от "ИМПЕРИАЛИСТ":
видно е че не сте наясно с дерширмето,между другото последното е 1705 г.10:53 16.08.2020
272 Христо
15:16 18.11.2020
273 Този коментар е премахнат от модератор.
274 Този коментар е премахнат от модератор.
275 име
16:07 25.02.2022