Коментар на Илия Петров
Преди няколко дни, както си пресичах пешеходна пътека, един велосипедист, минавайки покрай мен, ме перна с ръка по бастуна, защото не съм му спазил предимството. Получих и съответната дебелашка псувня със закана, че следващия път ще ми …..
Репликата ми не е към този индивид. Как да му обясня, че възпитанието не е въпрос на възраст. Възпитанието, както личи и от етимологията на тази дума, е нещо, което е над, отвъд питанието, тоест нещо, което е над храната, над ежедневното плюскане и наливане с бира и т.н.
Репликата ми е към общинските власти, със забележката, че от десет години аз нямам и не карам кола. Вело алеите, дами и господа, помнете ми думата, скоро ще станат кошмар и за пешеходците, и за шофьорите, и за гражданите. Те ще родят такива градски анархисти, че "жълтите жилетки" във Франция ряпа да ядат.
Това е поредната глупост на неолиберализма:
да дава власт на градските еко-юпита, които са малцинства и тъкмо поради това са доста по-агресивни. Госпожо Фандъкова, да не говорим за тоталния провал при ремонта на "Славейков" и "Графа", но само заради вело алеята на "Раковски", трябва незабавно да си подадете оставката. Елате, подвижете се по тротоара на театрите и се нагледайте на привилегированото платно пълно с привилегировани и комплексирани хипстери, които яздят велосипеди, кънки, тротинетки, сърфове, електрически скутери, а наскоро видях и една дама да си тътрузи куфара на колела по вело алеята.
И тези всичките, само да видят някой застанал на тяхното платно, са готови да му резнат главата от висотата на своето положение. Не говоря за непослушните пешеходци, които са способни да спрат на пешеходната пътека, за да си доядат баничката или да си довършат разговора по телефона, но... Такси спира леко засегнал вело алеята, за да остави трудно движещ се клиент. Прас с юмрук по покрива на таксито. Кола спира, за да може шофьора да предаде лекарства на близък човек и да продължи по-натам - ритник във вратата на колата. Друг автомобил оставя група от хора, отиващи на театър, люс по калника.
Ами направете центъра изцяло пешеходна зона. Създайте клъстери от квартали и градски блокове, около които е разрешен трафикът на автомобили, но в рамките на които той е силно ограничен. Направете велосипедни „аутобани“, свързващи близко разположени градове. Но, за Бога, отделете автомобилите от новата привилегирована класа на
градските анархисти на две колела.
Те не карат велосипеди и скутери, не защото им дреме за въздуха в София, а защото нямат коли. Създава се сегрегация - на градски еко-юпита, налагащи прищявките си за велосипеди и скутери, и на предградията където селските хора, разчитат на своите автомобили. Впрочем това е задължителна тема за дебат между двете дами, които ще се изправят в битката за София и ще се конкурират за кмет на столицата. И да ви кажа, според мен възходът на мутрите вече не започва от колите, а от колелата.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Най после
16:08 22.08.2019
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Димов
16:13 22.08.2019
5 Хаха
Коментиран от #7, #10, #18, #55
16:15 22.08.2019
6 Гост
16:15 22.08.2019
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Чокумба
или по добре кола и ги гази 🤣
16:31 22.08.2019
9 къщички за хлебарки
Заплеси шофьори, заплеси пешеходщи, гледат си телефоните...
Просто хората карат или кола само или само колело или само камион или пък пази боже само мотоциклет и няма никакво съчувствие към водача на другото превозно средство.
Изнервените комплексари са и на пътя и на тротоара и на велоалеята и върху трамвайните релси.
16:36 22.08.2019
10 А в Осло как е?
До коментар #5 от "Хаха":
Амстердам е равен град с мек океански климат. А знаеш ли колко.струва синята им зона?16:52 22.08.2019
11 Очевидец
16:56 22.08.2019
12 правто на джендъра
Коментиран от #17
17:04 22.08.2019
13 Псува като каруцар
17:17 22.08.2019
14 Госあ
Коментиран от #15
18:33 22.08.2019
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 до автора
заради единици,не може да страдат всички
Коментиран от #19
18:56 22.08.2019
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 алооооу
До коментар #5 от "Хаха":
В Амстердам всички се движат с колела както и в цяла Холандия но я ми кажи кой си позволява да мине на червено да кара.по тротоара да блъска пешеходец да рита кола или да пие бира докато кара колело аз ще ти кажа никой има вело полиция има и глоби и то доста солени всеки си знае правата и ги спазва само тук всеки е тарикат19:40 22.08.2019
19 Дедо
До коментар #16 от "до автора":
Ненапразно авторът започна темата с въпроса за възпитанието. Подкрепям го, супер точен коментар. Трябва обаче да се въведе обучение за всички, които той пише, защото освен, че по-голямата част от тях невъобразимо арогантни, не знаят правилата за движение. Да не говорим за това, че повечето считат, че някой е длъжен да ги пази. От коментара изключвам такива като Вас, които предполагам, че са с необходимото възпитание и съобразителност, но сте прекалено малко на общия фон.20:07 22.08.2019
20 Ели
Обобщенията са лоша практика.
Първите 7 ГОДИНИ и при шофьори, и при велосипедисти, и пешеходци, и собственици на кучета.
При китайците са първите ЧЕТИРИ.
20:10 22.08.2019
21 булВитоша
20:16 22.08.2019
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Бат Вал
Коментиран от #26
21:17 22.08.2019
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Eleonora
Коментиран от #33
21:19 22.08.2019
26 Мирослав
До коментар #23 от "Бат Вал":
В закона всичко си е написано, ама няма кой да чете.21:22 22.08.2019
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Този коментар е премахнат от модератор.
31 Гост
23:40 22.08.2019
32 Този коментар е премахнат от модератор.
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Eleonora
До коментар #33 от "Госあ":
.......въпрос на основно уважение поне към преклонната му възраст(щом се движи с бастун и от години вече не шофира...), както и въпрос на възпитание, което уважаемия господин явно изисква в голяма доза от другите, но в по- скромна от себе си. Щото и е въпрос на възпитание(а и на късогледство) да се сложат всички(в случая всички велосипедисти) под един знаменател, наричайки ги "градски анархисти"......Коментиран от #36, #38
07:50 23.08.2019
36 Госあ
До коментар #35 от "Eleonora":
Тоя даже го е написал, възпитанието и мъдростта не идват с възрастта. Уважение заслужава мъдрият,а не старият.08:40 23.08.2019
37 hienata
09:13 23.08.2019
38 Южен парк
До коментар #35 от "Eleonora":
За съжаление възпитание липсва на цели поколения, които вече отглеждат деца, които скоро също ще станат родители... В Южния парк зад музея "Земята и хората" има изградени вело алеи, но почти никой от велосипедистите не се движи в тях. Предпочитат "простора" на алеите за пешеходци, където се разхождат млади, стари, баби с внучета, майки с колички..Възпитанието е морална категория, а спазването на правилата и санкциите на Закона корИгират липсата на възпитание. ТАКА Е В ЦЯЛ СВЯТ!Коментиран от #42
10:14 23.08.2019
39 Така е
10:46 23.08.2019
40 Черен 5ър
12:04 23.08.2019
41 Виж ся
12:57 23.08.2019
42 Eleonora
До коментар #38 от "Южен парк":
Мисля, че спазването на правилата е също въпрос на възпитание и съзнание, което също може да се възпита! Защо в цяла Европа функционира, а при нас пак не!? И разбира се, че за неспазването на правилата, следват санкции! Но нека не игнорираме и разхождащите се във велоалеите пешеходци, както и шофьорите, които дори и за малко спират на велоалеите и сочим само по велосипедистите, категоризирайки само тях като анархисти. Звучи доста злобно, ограничено и късогледо да се паушализира за група хора, само заради някои агресивни и арогантни представители сред тях!? Може би, ако автора бе писал, че има и такива между велосипедистите, темата нямаше така да поляризира...., освен ако това не е и целта (му)......Коментиран от #43, #44, #47
14:05 23.08.2019
43 Eleonora
До коментар #42 от "Eleonora":
* паушализира=обобщаваКоментиран от #45
14:06 23.08.2019
44 Южен парк
До коментар #42 от "Eleonora":
Уважаема Елеонора, хората са еднакви навсякъде по света и по отношение на възпитанието... Но прилагането на санкциите на Закона за някои се оказва най-добрата възпитателна мярка. "Солената" безусловна и своевременна глоба е изключително добър метод за "превъзпитание". Повярвайте ми, доста попътувах и много видях. Току-що се прибирам, а на тротоара срещу мен "нашпорил" педали един велосипедист, дори не ме взе "на фокус". Извадих бърз рефлекс и така е разминахме...Коментиран от #51
16:45 23.08.2019
45 Паушалириза
До коментар #43 от "Eleonora":
безспорно звучи по-авторитетно от българската дума обобщава..., нали? Но, за съжаление мнението на повечето коментиращи може да се ОБОБЩИ - не става дума за отделни представители на велосипедистите, а за ПО-ГОЛЯМА ЧАСТ от тях.Коментиран от #52
16:58 23.08.2019
46 Госあ
17:25 23.08.2019
47 Госあ
До коментар #42 от "Eleonora":
тоя "автор" освен санкция,че се мотае по велоалеите, заслужава и един чембер, току виж дал контакт 😁17:29 23.08.2019
48 Госあ
Коментиран от #49
17:33 23.08.2019
49 п.п.
До коментар #48 от "Госあ":
съгласен съм, че не е съвсем безопасно, както за колоездача, така и за другата страна. Веднъж в България един неумен таксиджия ме засече и щетите по неговата кола бяха по големи. Трябваше и самият той да понесе щети,но бакшишите са по опасни от мафията и без оръжие ( най малкото катана ) не е препоръчително да се занимаваш. Събират се по бързо от лешояди намерили мърша....17:39 23.08.2019
50 Госあ
Бъдете силни, синове на анархията 😂
17:49 23.08.2019
51 Eleonora
До коментар #44 от "Южен парк":
Несъмнено безкомпромисните и адекватни санкции могат да превъзпитат! Разбира се, съм и за санкционирането на нарушителите, били те велосипедисти, пешеходци или шофьори! Също от собствен опит и наблюдения(базиращи на ½живот извън Бг), смея да твърдя, че хората не са еднакви по света и по отн.на възпитанието......! Поздравления и слава Богу за рефлексите ти;)18:31 23.08.2019
52 Eleonora
До коментар #45 от "Паушалириза":
За по- голямата част, но не и за ВСИЧКИ!!! Докакто от заглавието на статията и от мнението на автора се разбира еднозначно, че всички велосипедисти са анархисти, еко- юпита и комплексирани хипстери!18:35 23.08.2019
53 Լուբոմիր Պետրով
20:45 23.08.2019
54 gose
01:58 25.08.2019
55 Гошо
До коментар #5 от "Хаха":
Ти си го чел това или чул ,не си го видял Ако го беше видял нямаше да приказваш тия глупости Колела карат ,ама в коя част на града карат А де не говорим че около гарата е такава теснотия ,че се ходи само пеша и с трамвай04:47 26.08.2019