Американското списание The National Interest продължава поредица диванни битки за придобиване на надмощие във въздуха. Този път руският изтребител МиГ-35 бе избран за спаринг партньор на двата основни американски изтребителя – „Локхийд“/“Боинг“ F-22 „Раптор“ и „Локхийд Мартин“ F-35 „Лайтнинг-II“.
Авторът на публикацията разглежда достатъчно подробно предимствата на руския самолет, който принадлежи към поколението 4 ++. Това означава, че според някои характеристики той все още не достига до петото поколение. Например, в неговия дизайн не се използват напълно технологии за стелт. Той има само покритие от абсорбиращ радарните вълни материал. Но конструкторите са използвали вече съществуващ планер, принадлежащ към семейството на изтребители МиГ-29, който не е бил оформен, за да се постигне максимална дисперсия в пространството на радиовълните, излъчвани от вражеския радар.
Самолетът не достига полет със свръхзвукова скорост в безфорсажен режим , която се характеризира със значително по-нисък разход на гориво, отколкото при форсаж. И това вероятно е всичко. Останалото се вписва добре в концепцията за самолетите от пето поколение. И най-важното от „всичко останало“ е ефективността на бордовото електронно оборудване и оръжията.
Трябва да се каже, че от двата американски самолета, с които МиГ-35 се бори на страниците на The National Interest, само F-22 може безусловно да се счита за изтребител от пето поколение. F-35 има същия проблем по отношение на свръхзвуковия форсаж. В този режим той не достига, както всички експерти единодушно смятат, скоростта от 1,2 М, както е посочено в официалните му характеристики.
Между другото, има още много, което не достига за пето поколение. Например, не е възможно да се създадат вътрешни отделения за оръжия със значителен обем. Ударният потенциал на изтребителя е малък.
Необходимо е да се поговори и за маневреността. Американците казват, че за изтребителите от пето поколение маневреността не играе съществена роля. Въпреки това, във F-35 тя е, както се казва, под допустимото. Тоест в близък бой този самолет е труп. Напълно неразбираемо е защо е оборудван с оръдие, което може да се използва само на къси разстояния.
Също така обявената от компания „Локхийд Мартин“ ЕПР на този самолет на равнище 0,001 квадратни метра предизвиква само скептична усмивка у експертите. При анализ на профила на предното полусфера F-35 се получава значително по-голям ЕПР. Трябва да се каже, че по отношение на измамата с тази характеристика, „Локхийд Мартин“ вече беше уловен тази година. Вярно е, че това се дължи на „Раптор“ - F-22, чийто ЕПР е посочен на нивото от 0,0001-0,0002 кв.м. Тоест, тя трябва да е абсолютно невидима. Въпреки това, в началото на тази година от Сирия пристигна снимка от дисплея на прицелната система на Су-35С, на който F-22 се вижда ясно. Имаше скандал, но скоро той се разсея по естествен път, във връзка с катастрофата на японския F-35 над Тихия океан.
Трябва да се каже, че The National Interest, анализирайки бойните възможности на изтребителя МиГ-35, го уважава повече от родното Министерство на отбраната, което поръча самолета в напълно хомеопатични количества. В същото време "компетентните органи" усилено въвеждат идеята, че този самолет има отличен експортен потенциал, така че на корпорация „МиГ“ е позволено да го изнася в чужбина в произволно големи серии.
Но американците сериозно се чудят какви биха могли да бъдат резултатите при сблъсък на МиГ-35 с F-22 и F-35. И те отбелязват предимството на радиолокатора „Жук-A“ с активно фазирана антена. Характеристиките ѝ са разкрити до минимум. Известно е, че радарът открива изтребители от четвърто поколение с ЕПР от 5 кв.м. на 200 км. Придружава 30 цели, едновременно може да обстреля 10. Разделителна способност по време на картографиране е 1 × 1 метър.
В началото на това десетилетие МиГ-35 отпадна от търга за закупуване от Индия на повече от сто изтребители за нейните ВВС. Това обаче не беше настоящият самолет, а неговия полуфабрикат със значително по-слаби характеристики. Едно от основните оплаквания за тази машина е липсата на достатъчна тяга на двигателя. Сега двигателят е нов, тоест модернизиран, МиГ-35 значително е увеличил съотношението на тяга към тегло.
Укрепването на двигателя допринесе за подобряване на маневреността. Освен това изтребителят има голям потенциал с тази характеристика. Има нова модификация на двигателя с отклоняващ се вектор на тягата, която може да бъде доставена на клиента като допълнителен вариант. Но настоящият двигател е напълно достатъчен, за да може МиГ-35 да има значително по-големи шансове да спечели близък бой и с двата американски самолети от пето поколение.
Срещата на самолетите обаче се провежда на голямо разстояние. А изстрелването на ракета с дълъг или среден обсег се извършва от самолета, който първи забелязва врага. И изглежда, че по-силната позиция е на страната на „американците“, чието ЕПР все пак е по-малко от това на МиГ-35.
Но това е чисто „диванна” тактика за провеждане на въздушни битки, когато два самолета се срещат в стерилно във въздушното пространство. Самолетите извършват групови полети. На земята могат да бъдат разположени радари на зенитни ракетни системи или радиотехнически войски. Може да присъстват летящи радари AWACS. И в такава ситуация, когато радарите за откриване и определяне на целите обменят информация с изтребителите, както изтребителите взаимно се подкрепят, ролята на индивидуалния стелт значително намалява. И още - обменът на информация и взаимодействието на бойните части е неразделна собственост на изтребителите от пето поколение и другата съвременна военна техника.
Така че може да се предположи, че много по-значима роля във въздушните битки в близко бъдеще ще играе не индивидуалната стелт технология на самолета, а качеството на ракетните оръжия и способността да отблъскват ракетна атака.
МиГ-35 е оборудван с ракета Р-37M въздух-въздух с голям обсег. Обхватът ѝ достига 300 км. „Американците“ имат ракета AIM-120D, обхватът на която е много по-малък - 180 км. Тоест, МиГ-35 може да изстреля тази ракета, като получи външно насочване към целта, тъй като собственият му радар няма да открие противника на такова разстояние. При това ще я избегне крайно трудно – при способност за претоварване от 22 g, ракетата развива скорост до 6g. Скоростта на американската ракета е значително по-малка – 4g.
МиГ-35 има и ракета със среден обсег Р-77. Тя има по-малък обхват и скорост - съответно 110 км и 4,5 М. Но капацитетът на претоварване е по-голям - около 30 g.
Ако ракетите с дълъг и среден обсег имат активен радар за насочване, тогава ракетите за близък обхват са оборудвани с термотърсачи. Използва се ракета Р-73, а "американците" използват AIM-9X Sidewinder. Ракетите са приблизително еднакви по способности, въпреки че имат различни системи за управление. Капацитетът на претоварване на двете е от порядъка на 40 g. Но, както беше казано по-горе, при близък сблъсък на изтребители маневреността е от голямо значение. Така че предимството трябва да бъде на страната на МиГ-35.
Но маневреността също играе роля при избягването на ракети с дълъг и среден обсег. F-22 е сравнително по-приличен в това отношение в сравнение с младия си колега F-35.
Но за противоракетна отбрана се използва и техника за електронна война. Неефективна е срещу ракетите с термични търсачи. Но при атака с ракети със среден и дълъг обсег с АРЛ ГСН комплексите за радиоелектронна борба са способни да отклонят ракетата настрана. Възможностите на такива комплекси са винаги секретни. Но за тях може да се съди косвено по развитието в Русия и САЩ на военната радиотехнология. От всички се признава, при това и от двете страни на Атлантическия океан, че в технологиите за радио-електронна борба руснаците са постигнали значително повече успехи от американците.
The National Interest в крайна сметка не се задължава да определя победителите в битката на нашия изтребител с американците. Струва ни се, че възможностите на F-22 и МиГ-35 са приблизително равни. При F-35 те са по-ниски. Австралийският експерт Денис Дженсън е прав да каже, че САЩ, предлагащи на своите дългогодишни стратегически партньори изтребител F-35 вместо F-22, са подобни на продавача на мотоциклети, който предлага на купувача си скутер.
Превод: В.Сергеев, pogled.info
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Townboy
Коментиран от #13, #14
19:06 12.10.2019
2 Каракачанов
19:07 12.10.2019
3 Агент Харолд
Коментиран от #31, #76, #80, #81, #88
19:07 12.10.2019
4 Борисов Методиев
19:09 12.10.2019
5 Las Vegas
19:09 12.10.2019
6 Русороб
19:11 12.10.2019
7 Методиев Борисов
Коментиран от #74
19:11 12.10.2019
8 Коментар📝
Австралийският експерт Денис Дженсън е прав да каже, че САЩ, предлагащи на своите дългогодишни стратегически партньори изтребител F-35 вместо F-22, са подобни на продавача на мотоциклети, който предлага на купувача си скутер.🤗
19:15 12.10.2019
9 висок
Коментиран от #11, #70
19:20 12.10.2019
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Бесен Язовец
Коментиран от #61
19:34 12.10.2019
13 розово
До коментар #1 от "Townboy":
ДЕМОКРАТИЗИРАЛИ равно на окопирали.Една дума която определя външната политика на най мощната държава..19:52 12.10.2019
14 Глупости,
До коментар #1 от "Townboy":
Много по евтино е да купуваш от колкото да воюваш за суровини.В периода 1945-53 сащ имаха ядрен монопол,не само че не го използваха срещу Москва ами и на два пъти ги спасяваха с хуманитарни помощи.
Сесерето се спомина на 70 годишна възраст.
За държава това е смешно.
Сегашна русия няма да изкара и толкова.
Коментиран от #24, #72, #89, #94
20:24 12.10.2019
15 Браво
20:27 12.10.2019
16 Кирил
До коментар #10 от "Само питам":
Колкото и да си харчат парите за прорашистка пропаганда,резултатът ще е същия като при ссср20:27 12.10.2019
17 Анонимен
20:29 12.10.2019
18 Последния софиянец
20:30 12.10.2019
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Последния софиянец
До коментар #19 от "Жоро":
И как ще ги свали като стреля на 180 км, а Миг на 300 км.Коментиран от #56
20:42 12.10.2019
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Кой68
20:57 12.10.2019
23 Драгой
20:59 12.10.2019
24 розово
До коментар #14 от "Глупости,":
Много точно.Това което си написал е глупост.Коментиран от #64
20:59 12.10.2019
25 Последния софиянец
До коментар #21 от "Жоро":
Миговете действат заедно с помощни дронове които удвояват радарния обхват. Така че не ги мисли.Коментиран от #26
21:01 12.10.2019
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Последния софиянец
До коментар #26 от "Жоро":
Добре бе. Тогава ще го гръмне от 181 км.Коментиран от #28
21:17 12.10.2019
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Мелания
До коментар #26 от "Жоро":
Жорко мами !Пий си хапчетата и си лягай.....
Побърка се от тази научнафантастика бе !
21:31 12.10.2019
30 Обесен Язовец
21:36 12.10.2019
31 Фулкрум
До коментар #3 от "Агент Харолд":
Миг 35 Не е картинка имат го.Олекотен е близо 6 тона но двата са несравними21:40 12.10.2019
32 Тод
Коментиран от #33, #78
21:54 12.10.2019
33 Дедо Джон
До коментар #32 от "Тод":
Къде се биха? Сигурно в мокрите ти сънища22:02 12.10.2019
34 Tod
Коментиран от #36
22:04 12.10.2019
35 Фантазьор...мамин
До коментар #21 от "Жоро":
Жоре мама....толкова си объркан в доводите си че сигурно ако ти сложат сол и захар на масата пак ще ги объркаш..! Нищо смислено няма в смешното ти коментарче,само тъпи заключения ама то в твоята главица явно друго не може да роди.Айде пак прочети статията да видим от втория път дали ще хванеш идеята за какво иде реч..? И понеже съм ларж само ще те попитам 1 детски въпрос като за теб. Миг-35,Ф-35, и Ф-22 какъв клас изтребители са бе „разбирач” да видя как ги сравняваш или хич не вдяваш какво те питам,а..?22:23 12.10.2019
36 Дот
До коментар #34 от "Tod":
Прав си има нет,ама в нета пише същото,даже още по крайно,бих казал,че автора на тази статия доста е позамазал американската некадърност22:28 12.10.2019
37 Ха ха ха ха ха ха ха
23:00 12.10.2019
38 Боджо
Коментиран от #40
23:20 12.10.2019
39 Злите Мъртви
Коментиран от #43
00:13 13.10.2019
40 Да ама не
До коментар #38 от "Боджо":
И това съвсем не е така. Пълномащабна война не се печели , криейки се зад ъгъла. За да спечелиш , трябва да унищожаваш всички работещи инфраструктурни , икономически , суровинни , военни обекти и формирования на противника . Това са милиарди тонове бомби . Дори и ракетите са прекалено малко , и скъпи за да поддържат такава плътност и мобилност(без ядрените) . Днес трябва 1000 бомбандировача и штурмовика да извадят от строя важен икономически център дълбоко в тила на врага . И те ще бъдат посрещнати от всякакъв род въоръжение по земята и въздуха на противника. Това не се охранява от 300-400 километра , защото просто летящите крепости без плътна охрана , ще бъдат разстреляни от упор, загубите катастрофални. Само като аналогичен пример, в Сталинград Чуйков нарежда на войниците да се придвижат напред на 30-50 метра от германците , и така обезмисля тяхната артилерия и авиация защото бомбандират и свои и чужди , след което започва близък бой , както и такъв със сапьорните лопатки , което технологичните , обучени , организирани , и добре командвани германци едва ли са очаквали и желали , и резултата накрая печален за тях.Коментиран от #42, #45
04:22 13.10.2019
41 Роко
Коментиран от #47
07:22 13.10.2019
42 Роко
До коментар #40 от "Да ама не":
Само за справка на подчинение на Чуйков има три пъти повече авиация и пет пъти повече артилерия но войничета са били по евтинки от бомбите и снарядите(бомбите и снарядите ги е пращал чичкото от зад океана, а както е казал знаменития му колега войничета жените пак ще народят) една сапьорска лопатка и напред ако го гръмнат друг взима лопатката и пак напред, а ако неще картечницата в гърба.07:31 13.10.2019
43 Роко
До коментар #39 от "Злите Мъртви":
Криеш когато имаш (като американците) когато нямаш показваш всичко(като руснаците) и си измисляш два пъти повече (Су-57, Т-14, Циркон, МиГ-41, Буревестник и всякакви други глупости които ти ги роди кухата кратуна), а да и ги обявяваш за безаналоговото. Друг е въпросът дали някой освен хората с ментални проблеми ти вярва.Коментиран от #52
07:39 13.10.2019
44 Георги
07:47 13.10.2019
45 Знам знам🙄
До коментар #40 от "Да ама не":
Ми глей сега нещата са доста по различни от тогава. Само си припомни последните няколко по големи конфликта. Използват се високоточни и щадящи оръжия. Не се унищожава инфраструктурата изцяло а определени възлови точки. Няма чак такива масови батални сцени. По скоро малки бързи смазващи битки на локално ниво. Никой не може да стъпи на малкия пръст на миг29 ако говорим за основните цели за които е създаден тоя самолет още по малко на неговото отроче миг35. Това са самолети за непосредствена фронтова подръжка. Значи излита от земен път патрулира над армейските съединения отразява набезите на вражеската авиация подавя огъня на вражеската артилерия. После каца на същия земен път товари 8 тона оръжия и излита пак за има няма 1 час е готов и влиза пак в боя. Но тук говорим евентуално за реална война с горе долу еквивалентни по сила и въоръжение противници. Ако войната е официално обявена всяка фка ще бъде засипана още с излитането си и водена от сателити до кацането си. С каквато и задача да лети ще е на мушката. А недай боже да стигне на 50 км. Мъртви са. Руснаците тренират много екстремно и лудо в това отношение. Някъде бях чел че един руснак стреля с лазерното тренировъчно оръдие почти във връхната точка на имелман като захожда отдолу на ил96 . Разстоянието до бомбардировача е било около 50м. Изтребителя е су27. Светкат два лазерни приемника от4. Су то се обръща надолу с главата на 15 м зад ила. Няма да ми стигне място да ооиша маневрата. Но говорим за стотни08:09 13.10.2019
46 Знам знам🙄
08:13 13.10.2019
47 Бай хой
До коментар #41 от "Роко":
Ко искаш да кажеш? Че братушките се гъбаркат с краварите и на територията на сащ ли? Мчи това си е направил връхта. Щом у сащ владеят нещата кво устава при война? А ве ти да не си проруски трол путиноид прикрит като соросоиди.08:18 13.10.2019
48 Прабългарин
До коментар #28 от "Жоро":
Ей будала, в коя част на Русия може да преминеш с ф35 или ф22 без да те засекат на радара?08:27 13.10.2019
49 Бай хой
До коментар #19 от "Жоро":
Гоше много си объркано. Сега да ти обясня. Невидимостта или по точно намалената видимост на фъ 22 и фъ35 важи само коги оружията му са вътре във фюзелажа. И коги не вали дождь че му отмива стелт покритието. Само че там е реснички и по големите бомбички и ракетните със среден и дълъг обхват се окачват на външни Пойнт. Или както казват в Ню Йорк тогиз стелт йок. Толкоз със свръх супер, екстра, мега, дънки стелт технологията на краварчвтата. Щяло да стрекятневидими от далеч ама без ракети а кога са с ракети са видими а братушките гръмят от по далеч. Май на практика се оказва че фъ22 и фъ35 са книжни тигри и бойни плъхове. А братушките модернизираха миг29 и су27 и тежките бомбери. А говедарите се усетиха късно. В момента модернизират фъ15 и фъ 16 и бомберите. Но още не са готови с проектите. Късно и пак крадат за да наваксат. И пари нямат та принуждават такива като България даим плаща предварително.Коментиран от #51
08:37 13.10.2019
50 Чичо Манчо
09:45 13.10.2019
51 Фантазьор...мамин
До коментар #49 от "Бай хой":
Излишно е да му обясняваш на тоя каквото и да е,пич. Няма да вдяне нищо. А за останалите разбирачи ще кажа и друго. Ако ми отговори някой защо представител на Пентагона пред щатска комисия оценяща функционалните възможности на Ф-35 /понеже сега него налагат като основен/ препоръча при мисии извън границите на САЩ или НАТО, да се съпровожда задължително от Ф-15 ще го призная за четящ и и формиран човек.Както и защо в момента тихомълком американците бързат с модернизацията на Ф-15 Х,..! Иначе плямпащи лаладжий много,нали..! Ама тя както знаете простотията не ходи по животните..!Коментиран от #53
09:53 13.10.2019
52 Злите Мъртви
До коментар #43 от "Роко":
А ти пък знаеш или си запознат толкова добре че пишеш глупости от името на американците,а..? Не ме карай да се смея. Кое е лъжа Су-57,ракетите „Калибър” с които преди 2г руски кораби изстреляха на 2500км и удариха опозиционните войски в Сирия може би,а.? За това ли американците нещо не се смеят на тези факти..? Или си мислиш че и те не са засекли от къде са изстреляни Калибрите колко разстояние са минали и колко цели са унищожили. .? А ти си драскай глупости тук. То за това никой не ти обръща внимание на коментарчетата.10:15 13.10.2019
53 Агент Харолд
До коментар #51 от "Фантазьор...мамин":
Стандартна процедура е изтребителите, които са с основна функция за унижощаване на наземни цели като Ф-35, да се съпровождат от изтребители, които са създадени за доминация на въздушното пространство като Ф-15,Ф-22. Успокой се, русоробче, не е защото Ф-35 е пълен с дефекти.10:22 13.10.2019
54 Този коментар е премахнат от модератор.
55 Пенчо
До коментар #19 от "Жоро":
Имаш само му-ха-хи в празното пространство между ушите11:31 13.10.2019
56 Да да
До коментар #20 от "Последния софиянец":
По какво ще стреля мурзилажа? Ще литне,ще пусне 5 ракети и ще чака да уцелят нещо,някъде! Вероятно пътнически самолет или някой техен,като са повече във въздуха! Ти стрелял ли си по нещо,което не виждаш и не знаеш къде е? А мурзилката като го видят от 500 км.и му пуснат на 300 ракета с обхват 180 км. сам ще стигне до нея.13:09 13.10.2019
57 Гад
13:11 13.10.2019
58 мдааа
13:43 13.10.2019
59 еми така е
14:39 13.10.2019
60 Този коментар е премахнат от модератор.
61 Димитър
До коментар #12 от "Бесен Язовец":
Бесен, защо не вземеш да си починеш от бесовщината която те е обзела. Стига си преразказвал руски анимационни филми с военна тематика. В света има две вредни за човечеството държави и те са Русия и Китай. А ти уважавай повече 1500 годишна история на България, а не целувай толкова често нааканият руски задник, ще вземеш да се зарази, после какво ще те прави е. Няма страшно ще те изпратихме в Русия да се лекуваш, но с еднопосочен билет..
15:05 13.10.2019
62 Този коментар е премахнат от модератор.
63 сноу
15:15 13.10.2019
64 КИМ ИР СЕН
До коментар #24 от "розово":
Ей цървули. 1947 г.САЩ-има план да пусне -300 атомни бомби над СССР.КАТО -7 Само над Москва .Но въпроса е как като тогава нее имало балистични ракети с с такъв обхват .и атомните бомви неса били компактни.Мжело е само със самолет бомбардировач.А бомбардировача няма как да стигне до целта щот ще бъде свален от ПВО или истребители.затова САЩ -започва войната в Корея зада да види това далие възможно.Дназвасе невъзможна тази мисия .Иначе от СССР -НИЩО ДА НЕЕ ОСТАНАЛО. ТА КАТО НЕМОЖЕШ ДА МИСЛИШ НЕ СЕ И ОПИТВАЙ .НЕМИСЛИ КРАВАРИТЕ ЗА МНОГО МИРОЛЮБИВИ.ЩОТ СА ЕДНА ЛАКОМА ПАСМИНА ЗА РЕСУРСИ.Коментиран от #66
15:27 13.10.2019
65 USMC
Е колко струват тия разсъждения , базираще се на снимка менте . Доказано Менте . И даже и в The National Interest знаят ,че снимката е фейк и е манипулирана
Коментиран от #71
15:27 13.10.2019
66 КИМ ИР СЕН
До коментар #64 от "КИМ ИР СЕН":
ТОВА Е ЗА 14 НЕ Е ЗА ТЕБ.15:30 13.10.2019
67 КИМ ИР СЕН
До коментар #21 от "Жоро":
КАТО ЧЕТА КАКВО СИ НАПИСАЛ СИ НА 15 Г. НАЙ - МНОГО НА 16Г.ВИЖ ТА СИ СМЕНИ ПАМПЕРСА .15:34 13.10.2019
68 тнт до жоро
15:41 13.10.2019
69 Опа
До коментар #19 от "Жоро":
Мухахаха, и още веднъж, прочети статията отново и дано този път да Я проумееш!15:43 13.10.2019
70 Глей сега
До коментар #9 от "висок":
Не си прав.Трябват и 1 сурия хакраварски подлоги(а у нас са много)със салфетки да почистят пистата от която шъ излитат ф_четата.Дано да не започнат да си ги мерят в действителност оти ние шъ ревем както обикновенно.
Ба си толко разбирачи по тая тема.То и за това ни нагнетоха ф_16ките подобаващо.
16:18 13.10.2019
71 Бре
До коментар #65 от "USMC":
Олелееее какви секретни тайни знаеш.Сигурно ти си работил по снимката.Внимавай мн.ЦРУ не спи
16:21 13.10.2019
72 Еее не знаеш ли
До коментар #14 от "Глупости,":
Те тогава са очаквали целию свет да рипне срещу тех оти в Хирошима и Нагасаки изтрепааа бая мирно население при това там нее имало и войска.Осве това им свърши матриала дет го откраднаха от Хитлер
А той(матриала) не се прай за година 2 А в това време русите веч имаха бомбите.
Ако хакраварите имат възможност не биха се поколебали да сложат ръка на целию свет.
Но на последък май все повече държави им се опъват
16:42 13.10.2019
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Бокича
До коментар #7 от "Методиев Борисов":
Нищо няма да ме спре да харча повече пари за въоръжение, дори да нямам пари ще взема назаем и пак ще купя защото искам да приличам на моят идол, герой учител и ментор Реджеп Тайип Ердоган.Коментиран от #79
16:56 13.10.2019
75 РЕБ- аджия към автора
18:01 13.10.2019
76 Не си прав, аркадаш, ама е все едно...
До коментар #3 от "Агент Харолд":
Ръското оръжие е най доброто в света, ако не беше, нямаше да ги има, а мнозина се опитаха...18:07 13.10.2019
77 НАБЛЮДАТЕЛ
18:27 13.10.2019
78 Фланкер
До коментар #32 от "Тод":
Въздушният бой комлекс от много фактори и не се сравняват само самолетите.МиГ21 е свалял Ф14 с френски ракети.Американски пилоти летели на МиГ 21 и Ф15 описват как се прави прехват на Ф15.Същото се е случвало между Су 27и Ф 15.Успехите на Ф16 винага са свързани с АУАКС18:58 13.10.2019
79 Бокича
До коментар #74 от "Бокича":
Нищо няма да ме спре да харча повече пари за въоръжение дори да нямам пари ще взема назаем и пак ще купя защото искам да приличам на моят идол герой учител и ментор Реджеп Тайип Ердоган.19:08 13.10.2019
80 Този коментар е премахнат от модератор.
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 USMC
Част от забележките към самолета бяха даже публикувани.Който се интересува може да си ги намери и да ги прочете. Поръчката от Индия беше единствената причина тоя проект да бъде завършен изобщо , той е изначално сбъркан - да се прави подобрение на МиГ 29 де факто , най -неуспешния самолет от края на 20 в.
Много е вероятно тоя самолет изобщо да не бъде пуснат в производство. Заради липса на качества . А тук го сравняват с F-22. Това е абсурдно сравнение.
Коментиран от #84
12:36 14.10.2019
83 анти комунист
17:46 14.10.2019
84 анти комунист
До коментар #82 от "USMC":
МИГ35 е изтребител главно предназначен за експорт и е трябвало да бъде пуснат във въоръжение още през 2009г.,но поради всякаква липса на интерес към този изтребител от други държави,проекта е забавен с 10 години.Какво да правиш,като всеки знае колко евтина и изостанала стока са руските изтребители и никой не ги иска.17:49 14.10.2019
85 Олимпийска надежда
11:59 15.10.2019
86 ПЕНКО
16:23 15.10.2019
87 Nick
19:49 10.01.2020
88 Хари
До коментар #3 от "Агент Харолд":
Явно изобщо не си чел новини последните 7 -8 години, цитираш информация да кажем от 2013г. Да не си бил в ирански затвор, та си изостанал толкова? Явно е време кралицата.да ти благодари за службата и да те избави от мъките като те прати в пенсия. Работа ще ти се намери все-пак. Можеш да дойдеш за съветник на Плевню с кривата глава в неговия глобален, стратегически център19:44 13.02.2020
89 Този коментар е премахнат от модератор.
90 VVV
Коментиран от #92
01:35 27.02.2020
91 Муаха-ха-ха-ха...
03:20 29.02.2020
92 Този коментар е премахнат от модератор.
93 стига руски простотии
Коментиран от #95
11:53 17.03.2020
94 Ддса
До коментар #14 от "Глупости,":
Та колко бомби имаха 1953-та американците и какъв шанс имаха самолетите им да стигнат до Москва?13:09 25.03.2020
95 Стрелата
До коментар #93 от "стига руски простотии":
Какво общо имат колите и самолетите по логиката ти Германците трябва да са на Марс а създали 1 първия реактивен двигател.17:51 26.03.2020