Коментар на Иван Стефанов
„Аз ще съм гласът на софиянци“, заяви Борис Бонев, встъпвайки в длъжност като общински съветник. Той побърза да групира основните проблеми на София в пет основни направления - презастрояването, градския транспорт, който трябва да стане предпочитан от софиянци, замърсения въздух, паркирането и хаоса в града, както и качеството на градската среда в кварталите. Но дали това е така и дали той е гласът на софиянци?
Наскоро бяха публикувани данни от проучване, направено от агенция „Ноема“ през октомври и поръчано от чуждестранен инвеститор, който иска да отвори инвестиционната врата на българския пазар. В най-общи линии резултатите показват, че гражданите от тези райони не виждат презастрояването като проблем номер едно – само 57 на сто от запитаните го смятат за важен проблем. Но цели 76 процента казват, че най-големият проблем е липсата на места за паркиране – а това е сигнал именно по отношение на презастрояването и планирането му във връзка с така необходимите вторични ефекти от него.
„Чух от доста хора, че считат София за град, който е презастроен и няма смисъл да се инвестира повече. Затова и направих проучване, за да разбера нагласите на хората и стана ясно, че най-големият проблем за хората е липсата на паркоместа“, казва хърватският предприемач, поръчал проучването, Йосип Мюлер. Той добавя: „Като инвеститор бих казал, че най-големият проблем на София е, че няма ясни критерии какво се случва, когато ще строиш нещо. Ако проблемът е паркирането, то всички нови проекти трябва да бъдат осигурени в това направление и да не създават по-голям проблем. Презастрояването е проблем, но не в рамките на твърде голяма гъстота на застрояване, а в липсата на строги изисквания като това да има достатъчно места за паркиране. Само при ясни критерии няма да има неодобрение, иначе се появява такова и то с етикет "презастрояване".
Оказва се, че основният проблем на София e липсата на паркоместа и паркинги, както и организация на строителството. Тук Борис Бонев е напипал изключително точно общественото мнение и е в синхрон с него. „Как Скопие и Белград могат да строят 7-8-10-етажни паркинги, а в София не може", попита още той и продължи с въпроса къде отиват парите от синята и зелената зона, след като с тях трябва да се изграждат паркинги, а това не се случва.
Фрапиращ е примерът с изграждането на небостъргач Ай тауър в самият център на София – площад Македония. Там в диаметър от 200 метра ще се намират три огромни сгради – КНСБ, Телус и новият 113-метров небостъргач Ай тауър. Проучването обхваща жителите именно на този район, защото Йосип Мюлер планира инвестиция там. 66 на сто от живущите наоколо не одобряват издигането на този нов небостъргач. Освен това, не е ясно как ще се организира паркирането в района, след като сградата бъде построена?
Ето тук именно ще очакваме Бонев да прояви своята решимост да представлява гражданите, още повече, че той изразява недвусмислено намерение да се бори с нерегламентираното строителство.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Иванчо
16:17 15.11.2019
2 Morgoth
Казват, че пътя към ада бил постлан с добри намерения ...
Коментиран от #6
16:18 15.11.2019
3 да да
WTF ??
16:19 15.11.2019
4 кълвач
16:24 15.11.2019
5 ха ха
17:49 15.11.2019
6 задръстен
До коментар #2 от "Morgoth":
Хайде да махнем автобусите и всички пътници да ги качим в по една кола, после да се радваме заедно на премахнатите бус ленти, докато си седим в мегазадръстването, а?18:38 15.11.2019
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Този коментар е премахнат от модератор.