15 Ноември, 2019 16:00 5 613 8

Борис Бонев предизвиква Фандъкова

  • борис бонев-
  • йорданка фандъкова-
  • паркоместа

Вадят се „шпагите“ на паркоместата и презастрояването

Борис Бонев предизвиква Фандъкова - 1
Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Коментар на Иван Стефанов

„Аз ще съм гласът на софиянци“, заяви Борис Бонев, встъпвайки в длъжност като общински съветник. Той побърза да групира основните проблеми на София в пет основни направления - презастрояването, градския транспорт, който трябва да стане предпочитан от софиянци, замърсения въздух, паркирането и хаоса в града, както и качеството на градската среда в кварталите. Но дали това е така и дали той е гласът на софиянци?

Наскоро бяха публикувани данни от проучване, направено от агенция „Ноема“ през октомври и поръчано от чуждестранен инвеститор, който иска да отвори инвестиционната врата на българския пазар. В най-общи линии резултатите показват, че гражданите от тези райони не виждат презастрояването като проблем номер едно – само 57 на сто от запитаните го смятат за важен проблем. Но цели 76 процента казват, че най-големият проблем е липсата на места за паркиране – а това е сигнал именно по отношение на презастрояването и планирането му във връзка с така необходимите вторични ефекти от него.

„Чух от доста хора, че считат София за град, който е презастроен и няма смисъл да се инвестира повече. Затова и направих проучване, за да разбера нагласите на хората и стана ясно, че най-големият проблем за хората е липсата на паркоместа“, казва хърватският предприемач, поръчал проучването, Йосип Мюлер. Той добавя: „Като инвеститор бих казал, че най-големият проблем на София е, че няма ясни критерии какво се случва, когато ще строиш нещо. Ако проблемът е паркирането, то всички нови проекти трябва да бъдат осигурени в това направление и да не създават по-голям проблем. Презастрояването е проблем, но не в рамките на твърде голяма гъстота на застрояване, а в липсата на строги изисквания като това да има достатъчно места за паркиране. Само при ясни критерии няма да има неодобрение, иначе се появява такова и то с етикет "презастрояване".

Оказва се, че основният проблем на София e липсата на паркоместа и паркинги, както и организация на строителството. Тук Борис Бонев е напипал изключително точно общественото мнение и е в синхрон с него. „Как Скопие и Белград могат да строят 7-8-10-етажни паркинги, а в София не може", попита още той и продължи с въпроса къде отиват парите от синята и зелената зона, след като с тях трябва да се изграждат паркинги, а това не се случва.

Фрапиращ е примерът с изграждането на небостъргач Ай тауър в самият център на София – площад Македония. Там в диаметър от 200 метра ще се намират три огромни сгради – КНСБ, Телус и новият 113-метров небостъргач Ай тауър. Проучването обхваща жителите именно на този район, защото Йосип Мюлер планира инвестиция там. 66 на сто от живущите наоколо не одобряват издигането на този нов небостъргач. Освен това, не е ясно как ще се организира паркирането в района, след като сградата бъде построена?

Ето тук именно ще очакваме Бонев да прояви своята решимост да представлява гражданите, още повече, че той изразява недвусмислено намерение да се бори с нерегламентираното строителство.


Поставете оценка:
Оценка 3.2 от 19 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Иванчо

    17 32 Отговор
    Тоя палячо да не се прави на интересен, видя се, че ще играе на едно хоро с ГЕРБ. Жалко за доверчивите и наивни душици, които са гласували за него...
  • 2 Morgoth

    18 10 Отговор
    Бонев е голям радетел за бус-ленти, но преди да има такава на Цариградско колите се движеха с 40 в пиков час, а сега и на 20 се радваме, стига да не спираме. Димим си бавно и дълго, замърсявайки София, а хората, които трябваше уж да слязат от колите и да влязат в автобусите нещо не се виждат.
    Казват, че пътя към ада бил постлан с добри намерения ...

    Коментиран от #6

  • 3 да да

    20 23 Отговор
    очаквате решителност от педераст ???
    WTF ??
  • 4 кълвач

    20 26 Отговор
    Двуличен хомосексуалист! Типичен жълтопаветен соросоид! Крадлив!
  • 5 ха ха

    22 12 Отговор
    Ако всички:нови софиянци:се върнат от там от където са дошли въпроса се решава от раз!Аз помня как ритахме топка на Цар Симеон и нищо не ни пречеше,а и ние не пречехме на никой.А сега куцо кьораво и сакато тука дошли пък и претенции имат!Да се връщат от там от където са дошли!
  • 6 задръстен

    18 0 Отговор

    До коментар #2 от "Morgoth":

    Хайде да махнем автобусите и всички пътници да ги качим в по една кола, после да се радваме заедно на премахнатите бус ленти, докато си седим в мегазадръстването, а?
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.