Подгответе се към водните проблеми да се добавят и кризата с тол системата и протестите.
Докато бранеха българските транспортни фирми от "лошия" Макрон, тук им нанасят ядрен удар.
Това коментира във „Фейсбук“ Илиян Василев.
Само вижте за какво става реч. Сега товарните превозвачи плащат 1700 лева годишна винетка в най-лошия случай. Но масовата е 1300 лева. Сега ще трябва да плащат над 4000 лева - средно, Някои ще плащат 7-8 пъти повече.Това е прогнозата на АПИ.
Знаете ли каква е огромната глупост, която е подплатена от корист?
Първо, имаше много по-коректно решение през повишаване на акцизите върху горивата, защото това първо щеше да освободи екологичните автомобили. След това щеше да бъде решено без допълнителна адмнистрация, която сега струва 180 милиона на година. И последно какво пречеше транзитния трафик през страната да плаща по високи тарифи на принципи граница граница. Отново без допълнителни разходи.
Второ ,каква е сметката по прогнозите - 290 милиона лева приходи от автомобили и 400 милиона лева от тежките МПС. Ами като махнете допълнителните разходи по администрацията, по договорите с посредниците знаете ли какво ще лъсне като истина - че нетните средства, които остават за пътната мрежа няма да се повишат., напротив. Нито ще можем да финансираме поддържането, още по-малко изграждането на пътната ни мрежа.
Трето, това е квази данък защото кой накрая плаща масрафа - това са гражданите и компаниите. Тоест ние с вас..
И тогава както ви предупреждавам от години - на принципа на бавното нагряване ще разширяват обхвата на тол система и ще включат всички автомобили. Защото Тол Системата ще трябва да се издържа. Сега я крепят със субсидии от бюджета. Ще стане като с АЕЦ "Белене" огромните средства са хвърлени, няма да искат да ги губят и тогава трябва всички да покриваме щетите на непремерените и откровено непрофесионални средства.
Тол системата е въплощение на модела Борисов - претенционза фасада, зад която се крие корист и неумение.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 😂😅😂 КОр за ТоЛ ТаКсИтЕ
Коментиран от #4, #31, #51
21:33 04.01.2020
2 Ханко от село Осеня
Коментиран от #15, #21
21:38 04.01.2020
3 Анонимен
21:41 04.01.2020
4 Ханко от село Осеня
До коментар #1 от "😂😅😂 КОр за ТоЛ ТаКсИтЕ":
Глупости , тол ще замени винетките , няма да се плащат двете. Простия пример е , два ръти ти е трябвало винеткаа през годината , за по ден , 20лв. с тол системата може и да е 2лв , зависи от разтоянието. Не говорете глупости.Коментиран от #37
21:42 04.01.2020
5 гост
Коментиран от #8
21:43 04.01.2020
6 Гост
21:44 04.01.2020
7 Тръмп
21:45 04.01.2020
8 Ханко от село Осеня
До коментар #5 от "гост":
Не , не е така , когато станат само коректните и легални превозвачи и се премахнат всички които подбиват цената им , би могло да се очаква даже и намаление на билетите. Сега всечки пищят , но то е превантивно , опипват почвата за натоварване , но едва ли ще се случи , конкуренцията е голяма.21:49 04.01.2020
9 TIR
21:50 04.01.2020
10 613
21:50 04.01.2020
11 TIR
21:55 04.01.2020
12 ГРАД КОЗЛОДУЙ
Коментиран от #17
21:57 04.01.2020
13 Да да
21:58 04.01.2020
14 ГРАД КОЗЛОДУЙ
Коментиран от #18
21:59 04.01.2020
15 ГРАД КОЗЛОДУЙ
До коментар #2 от "Ханко от село Осеня":
ЗЛАТНИЯ ВЕК22:03 04.01.2020
16 Юда
Коментиран от #36
22:16 04.01.2020
17 До Козлудуй
До коментар #12 от "ГРАД КОЗЛОДУЙ":
Не води те да седнеш на моя х. й. Тъпанар.Коментиран от #19
22:22 04.01.2020
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 ДО ЗАГУБЕНЯКА
До коментар #17 от "До Козлудуй":
завиждаш на КОЗЛОДУЕЦА щото си ГЕРБАДЖИЯ ГАДЕН22:26 04.01.2020
20 долно мекере соросово
22:35 04.01.2020
21 гост
До коментар #2 от "Ханко от село Осеня":
Чуждите камиони са от граница до граница. Много лесно се събират парите от тях. Не разбирам само какво правят тези 5-6 хрантутници с два автомобила на изхода на Стара Загора между града и Агробиохим, който си е индустриална зона на града? Със сигурност всички ние плащаме за намаляване на безработицата в региона, няма никаква полза от тях. Нещо като платените паркинги във Велико Търново- площадче с пет паркоместа осигурява поминъка на един човек, сложен да събира такси...22:36 04.01.2020
22 Кой68
22:44 04.01.2020
23 Toni
22:54 04.01.2020
24 Роко
Коментиран от #34
22:55 04.01.2020
25 ГРАД КОЗЛОДУЙ
До коментар #18 от "До Козлудуй":
ти си много умен бе ГЕРБАДЖИЙО22:57 04.01.2020
26 Опа
23:13 04.01.2020
27 СтарТИРаджия
Коментиран от #30, #52
23:14 04.01.2020
28 Чарлс Дарвин
23:17 04.01.2020
29 Трън
Демокрацията в общество на дебили ражда милиционерско-олигархична диктатура.
23:37 04.01.2020
30 Луд Кмионджия
До коментар #27 от "СтарТИРаджия":
Прав си. А какво ще речеш за предложението на Макрон. Питам те като човек с с разбиране в шофорлъка. Имаш+от мен.Коментиран от #43
23:57 04.01.2020
31 Joya
До коментар #1 от "😂😅😂 КОр за ТоЛ ТаКсИтЕ":
Бойко като чуя е греда няма измиване ако няма Левски всичко е режисирано00:26 05.01.2020
32 Българина
Коментиран от #39
00:29 05.01.2020
33 Гост от чужбина
00:35 05.01.2020
34 Бай Ганьо
До коментар #24 от "Роко":
Реалността е, че ГЕЙбератите крадете, бе френд.Това е реалността.Нали дебелата незаконно повиши цените на винетките, за да се инвестирало в пътища!!!!!Да,инвестира се в селския път до село Шума-селото на Цецо ПИПОНА.И друго.Откъде на къде селяните ще плащат за да се придвижват от едно село до друго по път целия в дупки? Защо ни крадат? Нека се плащат магистралите, а не разбитите селски пътища.Къде го има това безобразие, освен в кочината ни булгаристан?00:38 05.01.2020
35 Лили
01:00 05.01.2020
36 Тираджия
До коментар #16 от "Юда":
Този не е експерт.Този е собственик на фирма PIMK,затова реве.Ще му падне печалбата.Подбива цените на всякъде включително и в чужбина01:08 05.01.2020
37 Бачо Киро
До коментар #4 от "Ханко от село Осеня":
Тц, грешка си. Идеята беше и двете. ТОЛ система по извънградските и селските пътища няма, да не мислиш, че без пари ще минеш. Идеята беше точно освен винетки на нас, простаците, да ни набутат и ТОЛ система на определени участъци.... Точно така беше описано последния път. Един път данък, втори винетка (все едно данъка за мпс е само за ползване на градски улици), сега и тол система на определени места.... Само в България са възможни такива наглости.Коментиран от #44
03:13 05.01.2020
38 Моделът Борисов
Коментиран от #41
05:04 05.01.2020
39 Бостан
До коментар #32 от "Българина":
Като имаме опозиция от лъжкиня и каун- фатмак боико ще е велик да е жив и здрав08:17 05.01.2020
40 Дългия
08:18 05.01.2020
41 Ново
До коментар #38 от "Моделът Борисов":
Нали борисов не е специалист по магистралите а ти искаш лекари да испектира за едно не задруго тои е виновен явно си с промит мозъкКоментиран от #47
08:26 05.01.2020
42 Джейми Карагър
08:33 05.01.2020
43 СтарТИРаджия
До коментар #30 от "Луд Кмионджия":
Значи предложението на Макрон е мн. добро за шофьора! Завоалираната му крайна цел е наистина да завлече българските, румънски, полски и др. шофьори нататък. Причината е, че западните колеги нещат да работят за 2000 - 2500 евра, а искат 3500 - 4000!!! Бачкал съм навън за техни фирми и твърдо заявявам, че това е факт!!! Нашите "работодатели" обаче наистина ги бърка връщането на камиона през 4-ри седмици. Тука вече смесваме тези, които бачкат "вътрешно" с тези, които са поели "правите" курсове: няма толкова стока за/от България - започва луда конкуренция м/у нашите фирми, нали се сещаш?! Щото на колегата му е идеално, няма какво да се лъжем: всеки месец се прибира за по седмица (ясно е, че няма да е 45 часа). Според мен, ако искат да спасят в повечето случаи празното прибиране на камиона, нашите трябва да се откажат от каботажите и да си дърпат само международно из Европа. Щото сега какво е? България - Франция (две седмици въртим из Франция, обиране техни вътрешни превози) - България. Същото е положението и да речем като линията е Германия - Испания - Германия! Има спогодби за каботажите, но тотално не се спазват! Германеца кара на м/у 1.2 - 2 евр/км, според характера на стоката, нашия го удря с 1 евр/км. Производители и търговци си гледат интереса: е.ем ти и разпоредбите, но им удряме логистичния бранш - факт, при това напълно видно, полулегално! Но шофьорите това, което им "извоюва" Макрон трябва да си го защитят - 45 часа на меко легло със санитарен възел,Коментиран от #46
09:55 05.01.2020
44 Byg
До коментар #37 от "Бачо Киро":
Никога не е била и двете , идеята е да се обхванат транзитно преминаващите най вече , а е и по справедлива , плащаш само за това което си навъртял , а не по дефаулт да вадиш 100лв. Колите никой не ги брои като финансов ресурс , това е за тежкотоварни , автобуси и такива които рушат пътищата . Може да се наложи да се плаща и за някои тунели , мостове но това си е по цял свят , удобството струва пари . Тол системата за мен си е по справедлива от това всички да плащаме еднакво независимо колко караме.10:03 05.01.2020
45 АБРИВИАТУРА
10:06 05.01.2020
46 СтарТИРаджия
До коментар #43 от "СтарТИРаджия":
... разходки и т.н. За камиона и стоката да му мислят предприятията - не сме пазачи! Дълбоко се надявам в близко бъдеще и в България това да е закон, и да се спазва: 45 часовите почивки в нормални битови условия! Лобито на големите превозвачи у нас трябва да бъде накарано да се държи честно, достойно и по мъжки. Те са показател за голямата корупция по-високите нива в държавните структури! Смятай докъде очеизвадно сме го докарали: 600 лв. заплата и 4000 лв. командировачни!!! Значи за пенсионни и здравни фондове внасяме 200 лв. Знаеш ли, че в Германия 600 евро ми бяха осигуровките, върху подобни, но ОФИЦИАЛНИ суми?! Видима корупция от първо лице е това. Фирма с 500 шофьора да речем съвсем легално си ПЕЧЕЛИ допълнително м/у 400 000 и 500 000 лв. месечно и нехае за държава и социални структури!!! И хората, които могат да ги вкарат в правия път са точно шофьорите!!! Но по презумпция в големите фирми умни шофьори гледат да нямат, защото еле пък, като са повечко, системата разделяй и владей им отива на кино! Трябва ни синдикат. Истински. Шофьорски. От шофьори - за шофьори!!! Като на Димитър Общи девиза: "от народа - за народа"! Иначе ще сме си овце и за в бъдеще. Трябва ни синдикат, като шофьор го заявявам, а не като работодател (макар и дребен)!Коментиран от #53
10:11 05.01.2020
47 Борисов
До коментар #41 от "Ново":
Искаш да кажеш, че Борисов е специалист по магистралите повече от един средностатистически шофьор? Докторите напускат, т.к. трудът им е неоценен. А в същото време е Министерството на здравеопазването има специалисти с по 10000 лева заплата. Щом Борисов трябва да инспектира магистралите, то той трябва да инспектира и други неща. Например, да отиде да помага за някоя операция в Пирогов или в Пета градска или друга болница. След това да отиде в 102 и да седне като ученик в час да види как се преподава. И така на всяко място. Та вместо да се занимава с неща от които не разбира, а той наистина не разбира от тези неща, да види дали може да проследи какво е станало с парите (32 милиона) за Студена. Все пак те са дадени от неговото правителство и е в неговата власт да провери и да каже: не са изхарчени за водолази (това го знаят всички вече), а са ги изхарчели Пешо и Гошо за тези цели. Не е нужно да си прокурор, за да го провериш. Същото да нареди проверка защо Тракия е станала на бабуни и коловози. Защо не е качествено? Нали това може и д стане да каже: подвели са ме. След това да каже, защо тази ТОЛ система не е реализирана качествено? Защо правителството е отделило толкова пари, а няма да има ефект. Кой е сгрешил? При Борисов няма сгрешили, независимо, че нещата се скапват. Не знам дали ми е промит мозъка, но виждам, че държавата се скапва, а няма виновни от тези, които са призвани и им се плаща да вършат тази работа, да не се скапва държавата.10:16 05.01.2020
48 Pesho
11:18 05.01.2020
49 аде
11:28 05.01.2020
50 Асен Илиев
11:44 05.01.2020
51 Тираджия
До коментар #1 от "😂😅😂 КОр за ТоЛ ТаКсИтЕ":
Мани хората ебс ги, ами тираджиите дето сипват парички в таз държавичка!18:21 05.01.2020
52 Водач
До коментар #27 от "СтарТИРаджия":
Пич,незнам колко си стар и изобщо колко си "тираджия" ама не впрягай така хората,защото ще ти повярват на глупостите.Обясни на хората Австриеца колко плаща по-национална.Според теб целият транспорт в България се извършва от назованите от Теб пет фирми така ли,други превозвачи няма?Така измислен ,Тол-а обрича малките превозвачи които карат евро 3 и 4.Точно това се опитваме да обясним.19:21 05.01.2020
53 Опа
До коментар #46 от "СтарТИРаджия":
Който си знае истината си е знае, но къде са ви колегите и защо си мълчат?Коментиран от #54
19:45 05.01.2020
54 Водач
До коментар #53 от "Опа":
Коя истина? Някой знае ли закон ,в момента във Европа да е забранено спането в хотел,някой глобен ли е ,че е спал на хотел? Пет дни спиш в кабината,шестия и седмия нарамваш багажа и в хотела.Пет дни си спиш във Вас,уикенда забрана,спиш на хотел,според Вас това удобно ли е?Да каже някой къде,като натовариш и напуснеш фирмата,до приемане на стоката във фирмата за разтоварване, отговаря някой друг освен шофьора ?Когато се върнеш от хотела и камиона е празен ,какво правим?Всичко е популизъм и опит да се убие конкуренцията и наемат евтини и опитни работници.Коментиран от #56
20:09 05.01.2020
55 Водач
Коментиран от #57
20:22 05.01.2020
56 Опа
До коментар #54 от "Водач":
Коя истина ли? Тази че вашите началници се правят на ударини с мокър парцал. В закона на Макрон има и други точки като уеднаквяване на заплащането на шофьорите за това какво ще кажеш? Това че нашите идиоти една нормална тол система не могат да направят е друг разговор, но не ми казвай че е нормално турските шофьори да си предават винетките по митниците и тировете да се движат с 100км, нали знаеш как е в А, Н, DE, FRКоментиран от #59
22:49 05.01.2020
57 СтарТИРаджия
До коментар #55 от "Водач":
Айде бе! От коя от големите фирми си изпълзял и тролиш?! Я кажи, ама честно; къде в нормална Европа "национала" е въобще разрешен за тежкотоварен транзит и то най-често над 3.5 т, тук-там над 7.5! Няма наши, няма ваши - лъжеш безочливо! Щото освен за някъде из Испания и Англия, другаде не се сещам!!! Алтернатива има, но за леките и товарни до 3.5 т - точно, за което нашето АПИ се прави на ощипано относно винетките.12:00 06.01.2020
58 Водач
18:15 06.01.2020
59 Водач
До коментар #56 от "Опа":
Приятелю,ние искаме във всички професии в България да оеднаквят заплатите с техните,но нъцки,не дават.За турските тирове никой не е против да плащат Тол и съм съгласен че контрола върху тях е смешен,но тук говорим за Българските превозвачи каращи във България.18:28 06.01.2020