ДВ: Г-н Иванов, накъде отиват в момента протестите - като искания и като продължителност?
Христо Иванов: Исканията на протестите си остават същите. Очевидно е, че вчера имаше нов пик в участието. Не се сбъдват очакванията на управляващите, че протестите ще се омаломощят пред Китайската стена на тяхното безочие, напротив - това предизвиква още повече гняв, а гневът на улицата се превръща в ескалация. И трябва ясно да кажем, че отговорността е на управляващите.
ДВ: Очаквате ли Борисов и/или Гешев скоро да подадат оставка?
Христо Иванов: Очевидно е, че са се запънали. Борисов се превръща в Орешарски, буквално. Това е човек без мисъл за политическото си бъдеще - защото знае, че такова няма. Но и без мисъл за политическото бъдеще на партията си. Той просто се държи за стола си, защото му е поръчано да довърши „Руски поток“, както всъщност трябва да се нарича тръбата, която той се опитва да нарече „Балкански поток“. Освен това той се опитва да осигури време, за да могат Томислав Дончев и неговият екип да напишат тайно, без обществено участие, плановете за следващите програмни периоди и за харченето на антикризисната помощ. Опитва се да не позволи някой друг да проведе изборите, така че да може да оцелее някакси.
ДВ: А Гешев?
Христо Иванов: Гешев също се е запънал. Това не е неочаквано за него. Това е човек, който и досега демонстрира поведение и чувствителност на охранител от 1990-те години. Очевидно неговите кукловоди си дават сметка, че ако му позволят да освободи поста, може да се разплете целият чорап на тяхната задкулисна власт. Имам предвид Пеевски и онова, което събирателно наричаме „сараите на Доган“. В този смисъл директивата гласи: „Стойте до последно на всяка цена!“. Това наистина се превръща в една борба на волите: между хората, които искат да си върнат държавата и затова настояват за избори, и хората, които се опитват да ги плашат колко опасно е да има избори.
ДВ: Каква е Вашата лична роля в тези протести?
Христо Иванов: Аз съм съпредседател на „Демократична България“ и ние подкрепяме протестите, подкрепяме исканията за оставка на Борисов и на Гешев, даваме собствени политически мотиви и предлагаме собствени политически решения за това, което трябва да се случи след оставките на Борисов и Гешев. Защото тези оставки са само първа стъпка, те не могат да бъдат крайна цел. Необходимо е да реформираме прокуратурата, да гарантираме, че Гешевци няма да бъдат възможни повече в България. За тази цел трябва дълбока конституционна реформа, а за да се стигне до конституционен консенсус, ни трябва нов парламент, избран след катарзиса, до който ще доведе оставката на това прогнило управление. Само така може да се ликвидира цялата система на задкулисното управление, която всъщност представлява гръбнакът на корупцията.
ДВ: А какво точно е Вашето взаимодействие с тримата, да ги наречем така, "площадни лидери"?
Христо Иванов: Ние спазваме установилия се негласен консенсус, че те са гаранти за гражданския характер на протеста и че няма да допуснат узурпирането му от една или друга партия. На този протест са събрани привърженици на съвършено различни политически формации, които в много отношения запазват диаметрално противоположните си възгледи за бъдещото развитие на Българя. Нашата цел е да дадем шанс за нов старт на българската демокрация чрез нормалния начин, по който се оросява демократичното тяло: изборите. В този смисъл аз имам минимална комуникация с „триото“, ние сме на линия, когато те поискат някаква помощ или някаква координация. Те сами взимат решенията и самостоятелно формират тактиката на протестите.
ДВ: Каква политическа дейност извършвате в момента в страната?
Христо Иванов: Нашите структури са във висока степен на мобилизация. Ние имаме предимството, че сме особено отворени към онлайн-комуникацията и ефикасно се мобилизираме чрез нея. Можем категорично да кажем, че протестите и нашето присъствие излизат далеч извън пределите на София.
ДВ: Как ще коментирате разпространения вчера запис, в който предполагаемо се чува отново гласът на премиера?
Христо Иванов: Този запис е важен по няколко причини. На първо място той за пореден път доказва, че съществува един резерв от компромати срещу Борисов. Това само по себе си е изключително обезпокояващо. Защото означава, че българският премиер е изключително уязвим - както от гледна точка на своя начин на живот, така и от гледна точка на факта, че това го отваря за действия от страна на прокуратурата, във всеки един момент, когато тя или нейните поръчители (имам предвид пак Пеевски и „сараите“) решат, че е политически целесъобразно.
Последният запис е поредното доказателство, че първият запис е автентичен. Защото сумата на тези записи, заедно с експертизата, която беше направена не от български държавни органи, показва, че първият запис е част от тази „колекция“. Именно този първи запис е изключително притеснителен, защото той обяснява последния. Там се съдържа този забележителен „политически манифест“ на Борисов. В края на кариерата си той най-после обяви своята политическа доктрина, своето верую. То се състои от три принципа: опростачвай, лъжи и разрушавай институциите. В първия запис той разказва с изключително удоволствие как е лъгал свои европейски партньори. И го намира за връх на политическото си умение. И разбираме, че същия ден той е провеждал срещи с тогавашния главен прокурор Цацаров и тогавашния заместник-главен прокурор Гешев, за да планират общи удари срещу неугодни на Борисов в контекста на текуща кампания. Това е абсолютна ликвидация на всякаква идея за разделение на властите, на всякакво разделение между политическо ниво и оперативно ниво в службите, на всякаква идея за честни избори, в които не се използва държавен ресурс за решаване на изборните задачи на управляващите. Всичко това само по себе си е абсолютно достатъчно това управление да бъде изринато.
Тези записи косвено потвърждават и фотографиите с необяснимо големи суми пари и показват българския премиер като един човек, затънал в корупция, водещ начин на живот, който го прави изключително уязвим за всякакви шантажи и злоупотреби. А българската прокуратура в момента не предприема никакви действия по въпроса - в пълен контраст с нейния изключително агресивен подход по отношение на други политически фигури. Този контраст всъщност означава, че Борисов е „на трупчета“, той се крепи на милостта на Гешев и неговите поръчители. Защото в момента, в който решат, те ще го използват за изкупителен агнец. По същия начин, по който Луканов и заговорниците от 10 ноември принесоха в жертва Тодор Живков и го показаха в белезници, за да докажат, че са демократи. И по Хегеловата ирония на историята именно тогава започна политическата кариера на Борисов като охранител на Живков.
ДВ: Вие бяхте министър в правителство на Борисов. Той наистина ли разговаря така с министрите, с тази лексика?
Христо Иванов: С мен Борисов така не е разговарял. То е въпрос на спазване на дистанция и на това какво е готов да понася и да толерира събеседникът му. Борисов е изключително гъвкав и владее много регистри в общуването. Поддържал съм изключително формални отношения с него, защото бях не негов министър, а министър на републиката с много ясна кауза да правя реформи и да се конфронтирам с онези, на които той служи. Неслучайно краят на моя мандат настъпи не просто когато реформата беше бламирана, а когато беше бламирано и моето искане за сериозно разследване на така наречения „Янева-гейт“, в който бяха замесени имената както на главния прокурор, така и на самия Борисов. Аз бях министър на правосъдието, който фактически искаше разследване на своя премиер.
Автор: Александър Андреев
Източник: Deutsche Welle
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Бою
19:05 31.07.2020
2 Бою
19:06 31.07.2020
3 Бою
19:06 31.07.2020
4 Христо вземи да действаш
19:08 31.07.2020
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Народа се събуди
19:13 31.07.2020
7 наска
19:14 31.07.2020
8 no name no face no number
Коментиран от #29
19:21 31.07.2020
9 Последния Софиянец
Коментиран от #48
19:26 31.07.2020
10 Фаро
19:28 31.07.2020
11 А Ицката
19:41 31.07.2020
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 След Росенец
19:47 31.07.2020
14 Цървул
Но доплувах до Росенец, благодарение на Големия нос....
Коментиран от #38
19:52 31.07.2020
15 ТЪРСИ СЕ БОКО
20:00 31.07.2020
16 Ако някой
20:00 31.07.2020
17 МУТРИИИИИ
20:03 31.07.2020
18 ПЛЪХ ЧУМАВ
20:06 31.07.2020
19 Рамзи
Ради Дълбоката и нея.
Абакалъм..шекер пезевенк
20:07 31.07.2020
20 ЧЕКИСТ
ЧЕРЕПИ,ПРОКОПИЕВЦИ,Мустаци и ФАТМАЦИ ВИЯТ НА УМРЕЛО ,.. ВМЕСТО ОЩЕ МИЛИАРДИ...ЧАКА ГИ ЗАТВОР😂
20:13 31.07.2020
21 ха-ха
20:14 31.07.2020
22 коко роко
Коментиран от #47
20:18 31.07.2020
23 chi
Коментиран от #24
20:41 31.07.2020
24 Разкажи ни за Твоята г ей Идеология
До коментар #23 от "chi":
СМУ'КАЧ21:08 31.07.2020
25 Този коментар е премахнат от модератор.
26 Прочети и не бързай
До коментар #25 от "ВАТМАН":
"...чe тe ca гaрaнти зa грaждaнcкия хaрaктeр нa прoтecтa и чe нямa дa дoпуcнaт узурпирaнeтo му oт eднa или другa пaртия. Нa тoзи прoтecт ca cъбрaни привържeници нa cъвършeнo рaзлични пoлитичecки фoрмaции, кoитo в мнoгo oтнoшeния зaпaзвaт диaмeтрaлнo прoтивoпoлoжнитe cи възглeди зa бъдeщoтo рaзвитиe нa Бългaрия. " -просто не е сега моментът да се изявяват политически предпочитания.21:19 31.07.2020
27 Атанасова
21:27 31.07.2020
28 оня с коня
Коментиран от #30, #32
21:33 31.07.2020
29 Поколения
До коментар #8 от "no name no face no number":
Каво заначи смяна на системата1Излизане от ЕС? Еднолична власт монархия? Анархия.Тези призиви са от всички революции 1789.1917.1944.Вариант Гилотина,разстрел обесване.Това ли искат протестиращите?Досега предходните революции винаги са от млади хора които искат смяна но не знаят каква/ липса на опит и мъдрост/ в името на старите и по доброто бъдеще.Лошото е че го гледаме от 1990г повтаря се същото към тези които гоправрха на други.Виж всичките протести.Виновни винаги са милицията и полицията защото бият или не бият.Хайде време е за работа не за сеир.22:16 31.07.2020
30 Другия с коня
До коментар #28 от "оня с коня":
Още като го подгониха ”Уж” за неспазване на карантината и се разбра,ме е Разработка на Службите и го подготвят за Алтернатива....На Догановия плаж вече си пролича Постановката.Идеята им е,че Всеки,който е Срещу Пеевски,ще спечели....22:55 31.07.2020
31 КОМПАС
НАЙ-ДОБРЕ В ГРЕНЛАНДИЯ ПРИ ТЮЛЕНИТЕ ИЛИ НА ОСТРОВ САМОА !
МОЖЕ И В ПАНАМА - ДА Е БЛИЗО ДО ГОСПОДАРИТЕ ...
08:02 01.08.2020
32 Трол
До коментар #28 от "оня с коня":
Така, така Кобилкин! Избори му е майката, но преди това едно служебно правителство, което да подготви изборите! Да няма депутати с чували с бюлетини в зала Универсиада, щото видиш ли председателката на комисията била бременна и те просто и помагали! Да няма мъртви гласове, да няма пратени ромски гласове, електронно гласуване! И тогава да видиш останалият гербераски електорат от държавни служители как ще обърнат палачинката! И ще останеш самичък с Вожда Кобилкин! И си го вземи в къщи и се обичайте!09:59 01.08.2020
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 този
10:49 01.08.2020
35 Иван Г
Нашите управляващи и те като тази съпруга не правят разлика между епидемична обстановка и революционна криза. И тъй като никой не може да ме убеди, че ГЕРБ не са първа производна на БКП и ДС се налага да им припомня теоретичната постановка на тяхния вожд Владимир Илич Ленин, която навремето ни задължаваха да изучаваме във висшите учебни заведения. Та той казва , че революционна ситуация имаме когато:
Първо: Богатите не могат да управляват по старому
Второ:Масите не желаят да живеят по старому
Това , което се случва днес по улиците на България на какво ви прилича бе управници? Алчни безкнижници от ГЕРБ, умилкващи се Обединени мафиоти и безкрупулната върхушка на ДПС вземете да си четете собствената идеология и да се напънете да я проумеете. Това е началото на нов обществен ред в България. Новият ред ще се случи, защото са налице гореизброените обстоятелства. Историята го доказва с Френската/ навремето слагаха определението боржуазна / революция, така наречената ВОСР/ Великата
Коментиран от #36, #39
11:45 01.08.2020
36 ...А между другото,
До коментар #35 от "Иван Г":
30 години вече, най-много мразят Ленин. Маркс не го мразят толкова много, ама Ленин.като чуят, ...( само лошо за него) А то защо (то всяко нещо си има причина)? Ами защото Ленин НА ПРАКТИКА е победил 7 това на никой не му изнася.12:57 01.08.2020
37 Матей
13:23 01.08.2020
38 Doni Brasko
До коментар #14 от "Цървул":
Как точно си се кръстил. Много ти отива.13:32 01.08.2020
39 ХА ДАНО, АМА ...
До коментар #35 от "Иван Г":
Нещо от днес ми намирисва в някои кътчета. Народът излезе заради социалните си неволи, но има три сопрана, които от днес превключиха на грандиозните сделки по върховете и международни отношения.Те не че не са важни, ама първо да оправим това, за което излязоха хората, - излязоха за малката си правда, за работата си, за хляба си. А сега, май, от тримата сопрани, пак ще слушат големите арии, които са по върховете и по чужбините. Към тримата: симпатични сте, но "Обичам ви дотук!"- ФСБ.16:43 01.08.2020
40 Щам
21:13 01.08.2020
41 Анонимен
07:38 02.08.2020
42 Анонимен
08:00 02.08.2020
43 66667
08:03 02.08.2020
44 Стефан Софиянски
06:11 03.08.2020
45 бивш разкаял се ком
м/ду носорог и маймун.Резултат Христо Иванов с подобен интелект
14:56 03.08.2020
46 обективен
15:11 03.08.2020
47 Във второто правителство на герб
До коментар #22 от "коко роко":
След края на мандата на служебния кабинет, на 8 ноември 2014 г. Иванов е избран от Народното събрание за министър на правосъдието във второто правителство на Бойко Борисов .16:29 03.08.2020
48 Ново
До коментар #9 от "Последния Софиянец":
Новия сидеров/само че няма да влезе в парламента/17:22 03.08.2020
49 Иван
13:24 05.08.2020