12 Октомври, 2012 13:36 2 292 1

Григорий Вазов: Не стикерите могат да решат проблема с кражбите на коли

  • вазов-
  • стикери-
  • застраховане
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Махането на застрахователните стикери е логична и последователна стъпка. Това утвърждава правовия характер и демократичността на държавата. Това заяви пред Факти.бг ректорът на Висшето училище по застраховане (ВУЗФ) Григорий Вазов относно  абсолютната забрана на стикерите, на които е видно към коя компания е застрахованa колата.

Необходимо е да се извърви пътят, така както Мойсей е водил народа си през пустинята в течение на 40 години. Ние се намираме на 22-ата година от нашия път и може би след 18 години ще станем онова общество, за което сме мечтали, смята доц. Вазов.

Доц. д-р Григорий Вазов е президент, ректор и председател на Настоятелството на Висше училище по застраховане и финанси (ВУЗФ) – първото специализирано висше училище в България в областта на финансите, застраховането, социалното осигуряване, мениджмънта и маркетинга.

Нека говорим за държавата и бизнеса, не за шофьорите. Това коментира Григорий Вазов по отношение на опасенията на някои шофьори, че колите им могат да бъдат откраднати, след като махнат стикерите. Той добави, че трябва да заприличаме на Европа и че ако се проследи цялата история на застраховането от 90-те насам, когато правителството на Иван Костов премахна друг тип стикери, това е начинът.

(През 90-те години на миналия век няколко трибуквени силови компании, като ВИС, СИК и други бяха монополизирали застрахователния пазар на автомобилите. Тогава на клиентите се предлагаше своеобразен "пакет от услуги": ако той не се съгласеше да бъде застрахован, не само губеше своята защита, но и беше изложен на физическа принуда, докато не капитулира. Това "силово застраховане" имаше обратна логика на нормалния застрахователен бизнес: вместо клиентът да плаща, за да бъде компенсиран при настъпване на застрахователно събитие, той плащаше рекет, за да не му се случи инцидент. Тогава на колите се лепяха стикери, на които пишеше: „Застраховано при...” и които стикери бяха премахнати от правителството на СДС. – бел.ред.)

Ректорът на ВУЗФ потвърди данните изнесени от КАТ, според които кражбите на коли намаляват.  Не стикерите могат да решат проблема с кражбите. Той може да бъде решен от сериозните застрахователни компании, когато те започнат да плащат, когато някой ти открадне колата, посочи доц. Вазов. По думите му българинът в 80% от случаите на застрахователно събитие прави опити да реши проблема по друг начин, а не по нормалния, както е по договор.

Освен това е много важно да се научим да си четем договорите, които подписваме, както и условията по тези договори, подчерта Григорий Вазов. Той препоръча, ако не разбираме нещо да се консултираме с адвокат и едва тогава да подписваме договори. Необходимо е да се повиши юридическата ни култура и то не само по отношение на застраховането, но и по имотните и банковите въпроси, категоричен беше ректорът на ВУЗФ. По думите му, в противен случай, все едно опаковаш колата с панделка и казваш: „Вашият подарък, г-н Крадец!“. Защото в общите условия е описано как и къде да съхраняваш колата си и ако не си ги прочел, не е виновна застрахователната компания.

 


Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 кикхюлц

    1 0 Отговор
    защо просто не се въведе наказание от рода на рязане на крайник при кражба?питайте в иран колко откраднати коли има?ама не било демократи4но а е демократи4но да се краде а ?нека на 3-4 крадци да се отрежат краката в рамките на 3-4 дена след залавянето им и ще видите 4е колите тук ще си стоят отклю4ени...ама пък нема обръ4а от застрахователи да лапат милиарди от хорския страх нали?и това е демокрация