7 Октомври, 2020 16:34 3 537 10

Антоанета Великова пред ФАКТИ: Онлайн обучението се приема с резерви

  • образование-
  • дигитално образование-
  • конференция-
  • международна среща

Накъде ще насочи вниманието единствената българка, избрана да участва в конференцията в Истанбул на тема „Преобразуване на отговорите на младежите по отношение на глобалните цели на ООН за устойчиво развитие“, организирана от Глобалната верига за мир

Антоанета Великова пред ФАКТИ: Онлайн обучението се приема с резерви - 1
Снимка: Личен архив
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Антоанета Великова е преводач и бивш учител по китайски език във Френската гимназия в Пловдив. Тя е от Велико Търново и е единственият български гражданин, избран да участва в конференцията на тема „Преобразуване на отговорите на младежите по отношение на глобалните цели на ООН за устойчиво развитие“, организирана от Глобалната верига за мир.

Глобалната верига за мир е световна организация, създадена през 2018 година. Централният ѝ офис се намира в САЩ, а регионалните ѝ звена са разположени в Пакистан, Непал, Бурунди и остров Мавриций.

Конференцията ще се проведе в Истанбул между 15 и 18 октомври и в нея ще вземат участие около 120 студенти и млади професионалисти от над 100 държави на възраст между 18 и 40 години. Антоанета Великова ще бъде българският представител на тази среща на високо ниво, която цели „да улесни обмена на идеи и споделянето на проекти и да създаде нова мрежа от съмишленици и световни лидери“, както е посочено в сайта на Глобалната верига за мир.

От ФАКТИ се свързахме с Антоанета Великова, за да разберем повече за конференцията и за участието на Великова в нея. Разговора ни четете в следващите редове:

- Г-жо Великова, каква е целта на конференцията, в която ще участвате?

- Цялостната цел е да се обменят идеи и да се разработят проекти, свързани с целите на устойчиво развитие на ООН.

- Вие сте кандидатствали за участие в конференцията за мир със CV и мотивационно писмо – защо, според Вас, бяхте избрана да участвате?

- Предполагам, че от CV-то ги е впечатлило образованието ми, получено в Китай, а от мотивационното писмо темата, с която съм избрала да участвам, защото тя е актуална - развитието след COVID-19. Oбразованието е посоката, към която се надявам да успея да насоча вниманието.

- Защо избрахте да участвате именно в разговорите на тема образование в рамките на конференцията?

- Самите дискусии ще се провеждат в шест основни направления, а именно: Образование за мир, Глобално гражданство, Младежки лидери за социална трансформация, Младежка ангажираност в политиката, Премахване на неравенството и Предоставяне на възможности на поколенията след COVID-19. В рамките на последната дискусионна група, в която съм заявила участие, смятам да насоча вниманието към възможностите по отношение на образованието, тъй като е тема, която чувствам близка и позната.

- Подготвяйки се по темата, до какви изводи Ви доведоха разговорите, които сте провели с учители и ученици – как приемат онлайн обучението, липсата на контакт и съответно връщането присъствено в училище, но с мерки?

- Намирам, че онлайн обучението се приема с резерви не само от учителите, но и от учениците, което донякъде - признавам си, ме изненада. Явно не само учителите, но и учениците осъзнават, че се чувстват по-добре и работят по-ефективно в присъствена форма на обучение. Живият контакт е незаменим и изключително важен за учениците и особено за тези, които тепърва изграждат навици за учене.

- Справи ли се България с преминаването към дигитално обучение?

- Според мен, има още доста какво да се желае и именно към това мисля да насоча вниманието по време на конференцията.

- Вие сте били учител по китайски език – ако трябваше да преподавате китайски онлайн, щеше ли да е възможно?

- Би ми било много трудно, и наистина се възхищавам на учителите, които им се налага да се справят в тази ситуация.

- В рамките на конференцията всеки трябва да направи предложение – какво ще бъде Вашето?

- Мисля да се фокусирам върху идеята, за изработване на проекти, фокусиращи се върху развиване уменията на учениците за учене в дигитална среда. Някои ученици нямат достъп до компютри, което напълно затруднява обучителния процес, а тези, които всекидневно ги ползват съвсем не означава, че имат нагласата и уменията да ги използват като полезен инструмент за учене. Това би било полезно, не само във форсмажорни обстоятелства, но и по принцип, за да могат да са конкурентноспособни в глобален план.

- Как очаквате да преминат разговорите в Истанбул, какъв принос би могла да има тази среща?

- Очаквам срещата и разговорите да бъдат градивни и да обменя идеи и гледни точки с участниците от цял свят. Такива форуми са полезни, за да могат да се развиват комуникациите и разбирането между различните култури. Надявам се приносът от срещата да бъде в разработване на конкретни проекти, които биха се реализирали в различните държави, а защо не и в България.


Поставете оценка:
Оценка 2.6 от 5 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 българка

    10 2 Отговор
    СТИГА Борисов е фалшифицирал по лукашенковски изборите,
    с над милион фалшиви избиратели "мъртви души"!

    В демократичните държави,
    с активната регистрация за изборите,
    НЯМА нито ЕДНА "мъртва душа"!!!
    А в РБ са над милион "мъртви души"!
    "Гласуващи" за ГЕРБ и ДПС!

    ГЕРБ и ДПС са в задкулисна коалиция!
    Борисов и Гешев са ФОРМАЛНИ Премиер и Прокурор!
    Доган и Пеевски са ФАКТИЧЕСКИТЕ Премиер и Прокурор!
    Под диригенството на Кремъл...

    ГЕРБ не са партия, а ОПГ!
    С капо ди тути капи, комунистът Бойко Бекапето!
    Джипкаджията с Шкафчето...

    САМО след демократични избори,
    властта ще е на народа!
    И ще ви е СПРАВЕДЛИВ ЖИВОТЪТ!
    На вас, които плащате целият масраф на държавата...

    ,,Предай нататък...КЛУБ ИЛИЯ МИНЕВ...Предай нататък...

    Коментиран от #7

  • 2 denker

    6 1 Отговор
    Как ми се иска да стана професор с дистанционно обучение! Включвам се на линия и отивам на среща или за риба. После копи, пейст, копи, пейст, кът, пейст, сейв и сенд. След това мога и депутат да стана... я министър - келепир има в тая работа.
    ДИСТАНЦИОННОТО ОБУЧЕНИЕ Е САМО ЗА ВЪЗРАСТНИ ХОРА С ТРАЙНИ УМЕНИЯ ЗА УЧЕНЕ.
  • 3 С две думи

    7 0 Отговор
    Как пък не...за да станат децата ни още по-неуки и безотговорни,а на професори и учители да им е комфортно и без отговорности...Ама нали през последните 30 години това е целта--тъпо и не мислещо общество-без критично мислене и мнение и лесно управляемо за властимащите
  • 4 Приказки под шипковия храст

    6 0 Отговор
    Дистанционното обучение е временна мярка. Ако един учител няма пряк контакт с ученика, ако учителя не вижда очите на ученика - това не е училище, а занималня. Освен това учителя е и възпитател и съветник... Няма алтернатива на класната стая и личния контакт.
  • 5 Дистанционното

    5 1 Отговор
    обучение,е последната крачка към Никакво Обучение. Защото ще има чипове, и кой с какъв се уреди.

    Коментиран от #6

  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Мани мани

    2 1 Отговор

    До коментар #1 от "българка":

    Само една корекция, чоджум: не е под диктовката на Москва, а е под диктовката на Анкара и на твоя султан. И не се пиши българка, като за всички е ясно, че носиш бурка.
  • 8 Мани мани

    4 0 Отговор
    Дистанционното обучение е за зор-заман, колкото да не сме хептен без обучение. Не може да замени контактът очи в очи с учителя.
  • 9 Мани мани

    2 0 Отговор
    Чувам тука, едни тревожни информации, че на наскоро проведените семинари от МОН, за даскалите ни, имало инструкции от сорта на: ще преподавате, че робство не е имало; имало е присъствие, а ислямизирането на българите е било само доброволно; кланета не е имало; българите са живяли охолно и заможно, през 500 годишното си мирно съжителстване с османските си добросъседи. Истина ли е това, и ако ДА - как не ви е грях, от паметта на загиналите ни деди и национални герои?
  • 10 любопитен

    0 0 Отговор
    Таз ли е най-мъдрата даскалица , с китайски във Френска гимназия ???
    Кой и как я избра ? Прилеча на стареца от село „ ....“ улучил 6-ца от Спортния тотализатор и забравил за фиша .