Цар Самуил и употребата на прилагателното "македонски" са едни от точките на неразбирателство в Съвместната историческа комисия между България и Република Северна Македония. А същевременно постигането на осезаеми резултати в разбирането на общата ни история е едно от условията на София да каже "да" на преговорната рамка на Скопие с ЕС. България настоя да се променят учебните програми по история, което все още не се случва.
БНТ представи извадки от учебниците по история в РС Македония и даде думата на един от членовете на комисията - чл.-кор. проф. Иван Илчев, да направи коментар по твърденията в тях.
Ето и примерите:
В Скопие продължават да настояват, че Самуил е македонски цар на македонско царство, като такива твърдения изобилстват в учебниците за IV, V и VI клас в югозападната ни съседка. На картата долу, например, е Първото българско царство при управлението на цар Самуил години преди падането под Византийско робство. На малката карта вдясно, според учебниците в Скопие, е т.н. "македонско царство", което, според учебника, "завършва процеса по окончателно формиране на македонската държава и народ".
В северномакедонските учебници по история пише също така, че Цар Самуил е основоположник на македонска царска династия, който заедно с тримата си братя - Давид, Аарон и Мойсей, вдига въстание срещу българската власт през 969 г., отхвърля я и създава македонско царство.
"Когато те твърдяха, че Самуил е македонски цар - ние нееднократно казвахме: "Добре, ще го представим в нашите учебници, дайте ни един извор, в който това да го пише". И те не отговориха нито веднъж. Говореха, че Самуил е славянски цар. Казахме: "Да, нямаме нищо против. Дайте един извор, в който това да го пише". Такива извори няма - коментира проф. Илчев. - Самуил е всъщност комитопул. Син е на комит Никола - областен управител на част от Западна България. Приема царското достойнство през 997 г., едва след като българският княз Роман умира в плен във Византия. Историците в Скопие мълчат за тези факти. Те няма как да обяснят някои неща. Например няма как да обяснят как византийските хронисти в края на 12-и и началото на 13-и век наричат император Василий II "Българоубиец". Той, между другото, никъде в македонските учебници не е споменат с това прозвище."
В учебниците в Скопие четем, че в държавата на Самуил се пишело на "македонски славянски език". А проф. Илчев пояснява: "За тях от Средновековието насам, от Гюешево насам е България, от Гюешево нататък е Македония. Като много добре знаем, че такава граница не е имало никога до прокарването ѝ с Берлинския конгрес."
Учениците в РС Македония учат също така, че глаголицата е дело на Светите братя Кирил и Методий, за да "християнизират по-лесно македонските славяни около Солун", като впоследствие славянската писменост се разпространила в други съседни земи - най-първо в България.
"Глаголицата е създадена от Светите братя да спечелят държавата Великоморавия за византийската кауза и те отиват с тази азбука във Великоморавия. Те никога не се появяват в Македония. В Македония идват техните ученици, и то години по-късно", обяснява проф. Илчев.
Освен това, според северномакедонските учебници, Свети Климент - първият епископ, проповядвал на български език и основател на Охридската книжовна школа, е говорел на "старославянски" и е основоположник на "македонската църква".
"Но в житията на Климент Охридски пише, че Борис го е изпратил в Македония, за да проповядва Словото Божие и да разпространява писмеността и той е бил хиротонисан за епископ от българската църква", контрира проф. Илчев.
И още: Охридската архиепископия, което е наименование на българската автокефална православна църква в завоюваните от Византия български земи, според учебниците в Скопие, е самостоятелна македонска църква.
"Тук не искам да споря, просто ги съветвам да прочетат хрисовула на Василий II за правата, които се дават на Охридската архиепископия и там се казва, "че е назначаван за епископ на цяла България", коментира българският историк.
Сред другите твърдения са, че българите са "монголско татарско племе от тюркската група народи". Същевременно жителите на днешната Република Северна Македония, били наследници на "антични македонци" и митичния герой "Македон", претопени от славянски племена през V-VIII век. На това проф. Илчев контрира: "Те например никъде не споменават, че в земите между Солун и Битоля живеят прабългарите на Кубер".
За Гоце Делчев твърдението е, че е роден в "многочленно семейство в Кукуш". Прилагателното "българско" е изпуснато. А също така учениците там учат, че Илинденско-Преображенското въстание е само "Илинденско", което нашите историци считат за опит то да бъде "отвързано" от българския му произход.
"Шест поколения в Република Северна Македония учат по такива учебници. До Втората световна война са учели, че са сърби. Когато са били в състава на Югославия са учели, че са че са македонци. Единственото, което не се променя през десетилетията, е тезата, че основният враг на Скопие на Балканите е България", посочва проф. Иван Илчев.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ана
Коментиран от #42, #48, #204
16:02 23.12.2020
2 8939
Коментиран от #9, #200
16:05 23.12.2020
3 Горд Българин
Коментиран от #12
16:05 23.12.2020
4 Bake Rolls
16:06 23.12.2020
5 Македонеца
16:06 23.12.2020
6 Фаро
Коментиран от #41
16:08 23.12.2020
7 Жоро
Коментиран от #159
16:08 23.12.2020
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 миш
До коментар #2 от "8939":
Е,кво ,ще прави българската армия 48 часа до Скопие?16:10 23.12.2020
10 Монгола
Коментиран от #90
16:11 23.12.2020
11 А Тиквата
16:11 23.12.2020
12 Четник
До коментар #3 от "Горд Българин":
Ние сме една кръв с Македонците.Не се заблуждавайте,това го искат Господарите.Да разединят Българите.Не можем да делим историята си,тя е и за нас и за тях.Ние сме едно цяло.Коментиран от #46, #61
16:12 23.12.2020
13 простаци
Коментиран от #107
16:12 23.12.2020
14 пожелание
16:12 23.12.2020
15 Българин
16:13 23.12.2020
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Мдаа
Коментиран от #30
16:14 23.12.2020
18 Румен
16:15 23.12.2020
19 Монгола
16:15 23.12.2020
20 ЕС Натовец
Коментиран от #37, #81, #100
16:17 23.12.2020
21 Дългият
16:17 23.12.2020
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 И докато тече тази мнима
16:21 23.12.2020
24 Гоце
16:21 23.12.2020
25 Фейк нюз
16:21 23.12.2020
26 Има и подобрения,
До коментар #22 от "Абдул от Кабул":
Има села, където жените си бият мъжете, всичко се развива, моля ви се16:22 23.12.2020
27 Ами какво да кажа
Коментиран от #50
16:23 23.12.2020
28 Турчина
Коментиран от #52
16:24 23.12.2020
29 Аве Майн Кампф
16:24 23.12.2020
30 Тангра/прабългари/ и Перун/славяни/
До коментар #17 от "Мдаа":
Са боговете преди покръстването, микс от племена сме, изобщо не ме обижда татарската частКоментиран от #33, #240
16:25 23.12.2020
31 мухахахах
300 години преди монголците да се обединят..излиза че монголия произлиза от нас в такъв случай
Коментиран от #211
16:25 23.12.2020
32 Ами сега
16:25 23.12.2020
33 И предпочитам татари,
До коментар #30 от "Тангра/прабългари/ и Перун/славяни/":
Пред тяхната си...ганска гмеж, с която са се омесили16:26 23.12.2020
34 Гост
Коментиран от #218
16:28 23.12.2020
35 мухахахах
много лошо там..много и лошо
16:28 23.12.2020
36 Ама, малко по от преди това,
До коментар #8 от "честен ционист":
Векове ти се губят, а си...ганите, и турците 14 век доста по късно на балканите, ние сме от 681г Аспарухово прабългариКоментиран от #44
16:29 23.12.2020
37 Не е вярно, рядко има
До коментар #20 от "ЕС Натовец":
Мургави, от кой свят си, или пишеш нарочно16:29 23.12.2020
38 мухахахах
затварях си очите за глупостите им защото знаех че са от големите
16:30 23.12.2020
39 Монгола
Коментиран от #43
16:30 23.12.2020
40 anticionist
До коментар #8 от "честен ционист":
Идиоте,да не би евреинът Ной да им е услужил с кораба си!Иначе кой даги докара?Има защо да сме трун в очите на днешни и вчеращни ,,Велики",защото може и да се окаже,че от тук и нас е тръгнало човечеството.А ти си пиши,упражнявай се и ,ако вземеш и да четеш разбирайки,може и да стснеш по-малко идиот.Дерзай!16:31 23.12.2020
41 Пийте си хапчетата....
До коментар #6 от "Фаро":
Редовно се гледайте и в огледалото..Коментиран от #215
16:33 23.12.2020
42 Да градиш държава и нация на
До коментар #1 от "Ана":
Основата на ЛЪЖА, това няма да го бъде, в природата има равновесие, ще ги отхвърли от самосебе си, Вануату е пророкувала, че истината за Македония ще излезеКоментиран от #58
16:34 23.12.2020
43 Мне, категорично им казаха
До коментар #39 от "Монгола":
Че не са наследници на Ал.Велики, има филм за споровете, даже им казват, че са българи, говорещи на български диалект, правят се на улави, градят идентитетот на основата на ЛЪЖИКоментиран от #47
16:37 23.12.2020
44 Абе
До коментар #36 от "Ама, малко по от преди това,":
И от рреди това!Знаем кои сме и това ни прави горди.А неграмотната и озлобена северомакедонска измет може да се дере,докато се насере .Ама ние,от криворазбана братска съпричастност,ще вземем и да им измием вмирисаните задници,уви!16:37 23.12.2020
45 ТЮРКСКА ГРУПА НЕ СЪЩЕСТВУВА
ЗАЩОТО Е ЖИВЯЛ ТАМ С ПРАБЪЛГАРИ ,НИТО ТЮРКИ,НИТО СЛАВЯНИ
16:38 23.12.2020
46 Хъш
До коментар #12 от "Четник":
Едно българско цяло!16:40 23.12.2020
47 Монгола
До коментар #43 от "Мне, категорично им казаха":
Ти мани тая византийска игра нали сежсещаш, че щом има северна Македония има значи и Южна Македония на византийците не им трябва населението трябва им земята византийците вече са 12 милиона с тенденция да стават повече, а на север населенито се топи!Коментиран от #270
16:41 23.12.2020
48 джаич
До коментар #1 от "Ана":
Мила Ана , враг ли станах ваш , като ви казвам ИСТИНАТА ? Наглостта винаги е признак на лошо възпитание и ниска култура. Безпардонността и цинизмът са признак на слабост и безсилие . Аморалността е присъща на конгломератът социум - Бугария , държава известна със своите почтени и свестни политичари , със Симо Мадритски известен като царо и неговите призиви за нов морал.Коментиран от #150
16:41 23.12.2020
49 Този коментар е премахнат от модератор.
50 Абе
До коментар #27 от "Ами какво да кажа":
Може също да кажем,че не са верни,защото от дядо си знам колко бой е изял,че не иска да се пише македонец,защото е българин.Познай аз каква съм!Коментиран от #73
16:45 23.12.2020
51 Не бе
Коментиран от #71
16:46 23.12.2020
52 Абе
До коментар #28 от "Турчина":
Ти не се обаждай,иначе ще излезе,че сме братовчеди.Потрес!!!16:47 23.12.2020
53 мухахахах
и не ми е споменавал че живеят македонци там..но ми е разказвал как са изтребили славната сръбска армия до крак и по пет на нож
пишете си историята от 2021 година след като падне ветото
16:48 23.12.2020
54 Историк
Коментиран от #75
16:49 23.12.2020
55 мухахахах
сумати и хора са измряли там да слушаме сега глупости
отивайте да се таковате
16:49 23.12.2020
56 Рико
Коментиран от #173
16:51 23.12.2020
57 Рико
Коментиран от #60, #79
16:55 23.12.2020
58 Е как да не може
До коментар #42 от "Да градиш държава и нация на":
България как е построена ..Коментиран от #112
16:59 23.12.2020
59 2423
17:00 23.12.2020
60 Коментатор
До коментар #57 от "Рико":
Които не са нулева кръвна група не са македонци.17:01 23.12.2020
61 Горд Българин
До коментар #12 от "Четник":
Напълно съм съгласен с теб, но няма как да обясниш не тези "македонци", че са чисти българи, след като вече самосъзнанието им е промито. Пиши ги загубени и толкова. Всяка секунда, в която им се обръща каквото и да било внимание е изгубено време и не си заслужава. Тези никога не биха се нарекли българи, защото сърбите тотално им промиха самосъзнанието и ги откъснаха от българския корен към когото принадлежат. За тези злобни същества не ми е жал. Нека албанците ги изядат. Това ще им е наказанието затова, че се отродиха от нас. Естествено има и изключения от тях, които знаят, че са българи и се считат за такива и би било редно България да им помогне по всякакъв начин. Географската област Македония е невъзвратимо загубена за България благодарение на Сталин, Тито и българският национален предател Георги Димитров. В днешно време такъв считам и покойния Желю Желев, който без да се допита до народа, се изходи по въпроса като ги призна за държава и оттук започват нашите проблеми с тези. Казвам проблеми, защото всеки вижда днес какви ги вършат макетата. Въпросът е, защо нашите им обръщат внимание? Налага им се вето до дупка докато не преклонят глава и не признаят дори и най-малките наши искания. Вето, вето и пак вето до дупка.Коментиран от #74, #76
17:02 23.12.2020
62 King and Generals вижте в тубата
Коментиран от #65, #67
17:05 23.12.2020
63 В.В.П.
17:14 23.12.2020
64 Всичко мога да разбера, защо го правят,
17:20 23.12.2020
65 Това македони като
До коментар #62 от "King and Generals вижте в тубата":
Географска принадлежност, не и като държавно устройство, или ти изнася да не правиш разликатаКоментиран от #70
17:21 23.12.2020
66 Мижим да те лажем
17:23 23.12.2020
67 Нали не ми твърдиш, че
До коментар #62 от "King and Generals вижте в тубата":
Успоредно с българската държава е съществувала и македонска, а?Коментиран от #68, #72
17:25 23.12.2020
68 Или може би, когато е имало македонска,
До коментар #67 от "Нали не ми твърдиш, че":
Не е имало българска държава, кое от поредицата щуротии, извадете ги тия архиви и доказателства, да се приключва с това тегло, може ли 21 век да се лъже, отвсякъде може да се набави информация17:27 23.12.2020
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Виж първо в тубата
До коментар #65 от "Това македони като":
Навсякъде казват България, Византия! Няма нищо от това което пишат скопианците! Единия роден в Косово, е Косовец ли?- албанец е! Аз съм роден в Сливово поле, е какъв съм?- българин съм! А сърбите въобще не ги виждам някога да ги пуснем, сега разлайват скопските пудели, ама като ни дойдат, тогава да ги видя,!Коментиран от #120
17:28 23.12.2020
71 Айде, няма нужда, знаем
До коментар #51 от "Не бе":
Кои сме българите, ами вие не знаете, нали бяхте древни елини, пък говорите български диалект, какъв е този майчин език, от Мелник ще да е17:30 23.12.2020
72 Аз искам само да помогна!
До коментар #67 от "Нали не ми твърдиш, че":
Виж живота на Василий втори! Там се казва че няма македонска държава! Въобще разбираш ли че Василий втори е византийски император, при него е златен век на Византия! И е от династията на македоните! А македонците са гърци!17:31 23.12.2020
73 Този коментар е премахнат от модератор.
74 Този коментар е премахнат от модератор.
75 историчар
До коментар #54 от "Историк":
Интересно как от маика българка и баща българин се ражда македонец? Най-вероятно като му ампутират мозъка!Коментиран от #91
17:42 23.12.2020
76 Историк
До коментар #61 от "Горд Българин":
Ама там в Македония дебилите са 99 процента, а в България 80 процента...Като му казваш нещо да провери и да не кълве на непроверени неща, то се блещи..и нахално рикошира към обиди, клевети и търси конфликти.Вместо да се напъни мозъчните гънки...че щом едно нещо няма доказателства значи е лъжа.Фактът, че това продължава по същия начин ден по ден показва и целите на този провокатор
17:42 23.12.2020
77 какви са
17:58 23.12.2020
78 Behemoth
Коментиран от #103, #123
18:04 23.12.2020
79 Андрешко
До коментар #57 от "Рико":
Ами то куците власи допреди 80 години,пък и по инерция и по-късно татуираха на челата или на китките на жените си кръст. По турско това се е правело за да не им вземат турците жените. Сега са престанали като цяло, защото почти всичкото влаааа вече се записва като македонец,а официално са останали 8-9000,т.е куците власи са бацил в тялото на популацията в отвъдосоговските земи.. В България навремето също съм виждал жени с татуирани кръстова и съм се чудил за какво е това преди да го прочета в етнографско изследване. Мъжете пък са се правели на куци та да не ги ползват турците като охранители или обоз на войската,т.е. клинчели са от военни задължения и от там името им - куци власи. Тоя манталитет на клинчене е много по-развит в Повардарието и вероятно тая Андрешковщина по турско е плъзнала и при нас.Коментиран от #125
18:07 23.12.2020
80 А Желю Желев
Коментиран от #126
18:14 23.12.2020
81 Българин
До коментар #20 от "ЕС Натовец":
Ми мургави ,зле ли е?-Или , искаш да сме бели, татурани сланини , като англичани и немци?
Едни от най-красивите хора на света са Българите!
18:15 23.12.2020
82 Хага
Лъснаха, като фъшкия на сняг - прехвалените действия на "българския" политически шит. Чакайте да видите колко по зле ще стане, стойте и гледайте !
Всички световни медии отразиха срамните снимки на тиквата- вожд, а вие си вЕрвайте на националните "Пуяк" медии.
Коментиран от #127
18:23 23.12.2020
83 Голям Юс
Добре, че има точни науки като генетиката, но за съжалние и там са необходими интерпретации, та сега сред учените си пробива път модата кавказкия произход - скити и сармати, като компромисен вариант от типа и вълка сит и агнето цяло.
Въобще гърци, албанци, румънци (за малко и сев. македонци) са с местен произход, а ние в центъра на полуострова и без да се различаваме много от тях, сме се телепортирали от някъде около ... от припятските блата до Алтай???
Коментиран от #101, #128, #242
18:25 23.12.2020
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Този коментар е премахнат от модератор.
86 Карашкембака
18:40 23.12.2020
87 Чингиз хан
18:50 23.12.2020
88 Боко
18:51 23.12.2020
89 JEFF
Коментиран от #92, #98
19:03 23.12.2020
90 Този коментар е премахнат от модератор.
91 Ами много просто
До коментар #75 от "историчар":
Както от Адам и Ева са произлезли всички хора и нации съответно. Нали не мислиш, че е имало български Адам и Ева, американски Адам и Ева, френски Адам и Ева и т.н.,😂19:03 23.12.2020
92 Едно време образованието
До коментар #89 от "JEFF":
Беше на ниво....сега е повей ми ветреКоментиран от #129
19:04 23.12.2020
93 Адолф
19:09 23.12.2020
94 Този коментар е премахнат от модератор.
95 Булгар Булгар
Коментиран от #96
19:19 23.12.2020
96 Булгар Булгар
До коментар #95 от "Булгар Булгар":
Модераторът на факти е несправедлив!Коментиран от #97
19:21 23.12.2020
97 Този коментар е премахнат от модератор.
98 Гост
До коментар #89 от "JEFF":
Ръсокоси тюрки със сини очи няма. Явно четеш учебник на някое доганско нпо.Коментиран от #130
19:22 23.12.2020
99 Македон
19:23 23.12.2020
100 123
До коментар #20 от "ЕС Натовец":
18% от Българите са от ДНА Група Е-В13 която е с произход от Северна Африка и Средния изток,също както на Гърците.19:25 23.12.2020
101 Гост
До коментар #83 от "Голям Юс":
Много псевдо историци и пара лингвистика се навъдиха. И всеки с негова си хипотеза. Македонеца говори на нашия език ама не бил българин. Бесарабина говори на руски ама бил българин. Днес никой не слуша и не гледа научните доказателства а се дава гласност на всякакви самозванци. Дори четох че имало нова наглост, според която се проповядвало, че славяните били мит?! Най-голямото племе в Европа, дало език и култура на толкова народи, а те искат да го изкарат измислица. Всичкото е от страх към славните. Много ги е страх и западняците и турците и затова все гледат да плюят по славните и да ги скарват.Коментиран от #106
19:30 23.12.2020
102 Другия с коня
Коментиран от #105
19:31 23.12.2020
103 Гост
До коментар #78 от "Behemoth":
колко от ония на конете са се сменили с колко от ония славяни тук? Славяните са били море, а прабългарите - лодчица люшкана в него.19:35 23.12.2020
104 Пхаха
19:37 23.12.2020
105 Гост
До коментар #102 от "Другия с коня":
какъв руски комунизъм те пере и тебе бе? Македония е била отцепена от България при Берлинския договор и оставена в турско.19:38 23.12.2020
106 Умен по цялата глава
До коментар #101 от "Гост":
Не е МИт...Племе или Племена Славяни Несъществува..За първи път думата е употребена от Немски Историк погрешно превел си Славуни на Славяни....и то чак в 18 ти век..И Руснаците после го използват да обединят и унищожат отделните Народи на Балканите....Че и те се пишат за Славяни....Бе ,моля ти се,направо Научна Фантастика...
Коментиран от #108, #110, #119
19:41 23.12.2020
107 Гост
До коментар #13 от "простаци":
турците и американците точно това искат - да ни скарат и да се делим и бием.19:43 23.12.2020
108 Гост
До коментар #106 от "Умен по цялата глава":
млъкни бе, Чауш. И Черноризец Храбър ли погрешка е писал за славяните? Или и той бил измислен? А Реотан изповедник, който пише за тях, и той ли се е объркал? Ей, много анадолски узурпатори пишат тука бе.Коментиран от #109, #111
19:45 23.12.2020
109 Този коментар е премахнат от модератор.
110 Гост
До коментар #106 от "Умен по цялата глава":
На какъв език говориш ти в момента? На езика на Кубрат ли? Има да чакаш. Това е диалект на славянски език. Един от многото, заедно с руски, сръбски, полски, чешки, хърватски..... Славните са били и цяла Европа е треперела от тях. Престанете с тъпите пропаганди. Никой не си взема несериозно.Коментиран от #113, #132
19:49 23.12.2020
111 Умен по цялата глава
До коментар #108 от "Гост":
И ти ли си учил История в Москва с Мая Манолова....В Московския Институт за Комсомолски секретари.....Нали ти пиша,че точно Руския Империалист налага идеята,че племената на Балканите били Славяни.....Угри,Одриси,Траки,и още 28 племена живеещи в границите на Римската Империя били Славяни .....Научна Фантастика избълвана от Москва....Коментиран от #114
19:55 23.12.2020
112 Гост
До коментар #58 от "Е как да не може":
С труд и зор. Дори и в Цариград ви построихме най-хубавата църква, ама сте май муни и се погаврихте с нея.20:00 23.12.2020
113 Умен по цялата глава
До коментар #110 от "Гост":
Абе отвори Етимологичен Речник на Българския Език,който естествено нямаш.Иди си го купи .Това са ИндоЕвропейски племена говорещи на Санскрит.Всяка втора дума във всички Европейски Езици корена е САнскрит.....И като пример на САнскрит Майка е МАТ ...Дори Руското Мать е САнскрит....Аман от Многоумници....Коментиран от #116
20:02 23.12.2020
114 Гост
До коментар #111 от "Умен по цялата глава":
Не ти ли стана ясно, че какво пишеш ти няма никакво значение. История славянобългарска е писана много преди руският комунизъм. А записките на Черноризец Храбър и Теофан изповедник са много, много по-отдавна. Чети, чети, не си измисляй глупости..Коментиран от #187
20:03 23.12.2020
115 123
Коментиран от #117, #133
20:06 23.12.2020
116 Гост
До коментар #113 от "Умен по цялата глава":
Това е славянски език. Нито тюрките, нито турците, нито европейските езици имат нещо общо с него. Не те знам какво четеш, ама определено пишеш на кирилица и говориш български, в който никой европеец няма да намери друга сходна дума, освен мама. Ако на база една дума правиш заключение за цял език - да та и6а у лингвиста.Коментиран от #266
20:08 23.12.2020
117 Гост
До коментар #115 от "123":
И ти си проспал някой час по история. Тия прабългарски племена биват обединени в държава през 7 век, от хан Кубрат, а летописците наричат тази държава Стара велика България.Коментиран от #122
20:13 23.12.2020
118 123
Коментиран от #121
20:19 23.12.2020
119 Русенец
До коментар #106 от "Умен по цялата глава":
Имена, завършващи на "-слав" са славянски имена: Мирослав, Радослав, Ростислав, Владислав, Светослав, Вячеслав, Станислав, Доброслав, Бранислав....... Една от хипотезите за името Славяни е точно от това, че имената им са завършвали на "-слав". Естествено, има и други хипотези, повечето нелогични и безпочвени, като твоите твърдения, например.20:21 23.12.2020
120 Сърбите ги водят за носа,
До коментар #70 от "Виж първо в тубата":
Скопие се командва от Белград, все още. Ние българите чуждото не искаме, но и нашето не си даване, за разлика от сърбите, все за българска земя, ненаяли се20:23 23.12.2020
121 Гост
До коментар #118 от "123":
Най-сетне - някой, който е чел история, различна от нпо пропагандите на султана.20:23 23.12.2020
122 123
До коментар #117 от "Гост":
Чети отдолу и провери фактите,Кубрат е Принц на Аварите и заложник в Константинопол,аварския хагант е противник и също същзник на източнатра Римска Империя . Приятел на Император Иракли той започва гражданската война в хаганата когато се завръщя и иска помощ от Иракли, и се отделя за да основе патрия Хоногурия.20:25 23.12.2020
123 Те и другите, така,
До коментар #78 от "Behemoth":
Велико преселение на народите, смесване на племена, само македонците са от епруветката на коминтерна, но инженерството се свежда до смяна на наименования и лъжи20:26 23.12.2020
124 Истината
20:27 23.12.2020
125 Какви са тия куци-власи,
До коментар #79 от "Андрешко":
Румънски цигани, ли са, какви са, то е ясно, че на кръстопът минават и заминават народи, остават циганите на различните етноси20:28 23.12.2020
126 Да ги предпази, да
До коментар #80 от "А Желю Желев":
Няма военни действия от страна на сърбия20:29 23.12.2020
127 Снимките постановка,
До коментар #82 от "Хага":
Какво като са отразили, то страшното, в случая е, че мафията може да прави каквото си поиска в БГ, даже да посегне на министър-председател, който и да е той20:31 23.12.2020
128 А, то излиза, че
До коментар #83 от "Голям Юс":
Всички около нас са местни, от гъбен мицел са се посадили, офф20:33 23.12.2020
129 На нивото на коминтерна,
До коментар #92 от "Едно време образованието":
В БГ са спазвали строгата партийна комунистическа линия20:34 23.12.2020
130 Този коментар е премахнат от модератор.
131 123
20:38 23.12.2020
132 Абе, славяните са били
До коментар #110 от "Гост":
Аграрни племена, съюзяват се с прабългарите/умеещи да водят битки/на Аспарух, да ги пази от нашествияКоментиран от #149
20:40 23.12.2020
133 Най съм фен на хуните,
До коментар #115 от "123":
Да живеят хунитеКоментиран от #138
20:42 23.12.2020
134 Този коментар е премахнат от модератор.
135 123
Кубер управлява в Сирмиум над смесена група народи - българи, византийски поданици, славяни и германски племена - като васал на аварския каган. След бунт за върховен Каган на Авария той поведе народа си в Македония. Там той се установява в района на Керемисия и прави неуспешен опит да превземе град Солун. След това той изчезва от историята и по-късно хората му са консолидирани в Първата българска империя от хан Крум.
20:49 23.12.2020
136 123
Други българи, около 662 г., водени от техния "херцог Алцеко" (Алцек) потърсили убежище от аварите с лангобардите и поискали земя от ломбардския крал Гримоалд I в замяна на военна служба "по несигурна причина", първоначално отседнали близо до Равена и по-късно се придвижват по-на юг. Гримоалд изпратил Алцек и неговите последователи при сина му Ромуалд в Беневенто и след това те били предоставени от земята Ромуалд североизточно от Неапол в „просторните, но дотогава опустели“ градове Сепино, Бовианум (Бояно) и Изерния, в момента - ден Молизе на Апенините. Вместо титлата "Херцог", Алцек получи ломбардската титла "Гасталд". Павел Дяконът в своя Historia Langobardorum пише след 787 г., казва, че по негово време българите все още са населявали района и че въпреки че говорят „латински“, „те не са изоставили използването на собствения си език“.
20:51 23.12.2020
137 123
Коментиран от #153
20:53 23.12.2020
138 123
До коментар #133 от "Най съм фен на хуните,":
Ернак е последният известен владетел на хуните и третият син на Атила. След смъртта на Атила през 453 г. сл. Хр., Империята му се разпада и останките на империята му са управлявани от тримата му синове Елак, Денгизич и Ернак. Той наследява по-големия си брат Елак през 454 г. сл. Н. Е. И вероятно управлява едновременно над хуните в двойно царство с брат си Денгизич, но в отделни части в отделни земи.По време на престоя си в двора на Атила през 448 или 449 г. сл. Хр. Приск записва личен случай между Атила и Ернак. На банкет Атила го погледна с ведри очи, като същевременно се държи снизходително към по възрастните си синове. Той беше любимият син на Атила, тъй като както му обясняват определени хуни, хунските пророци пророкуваха, че геносът му ще се провали, но ще бъде възстановен от този син.Ернак често е идентифициран с Ирник от Номиналията на българските ханове, който е отбелязан като потомък на рода Дуло и лидер на българите в продължение на 150 години, започвайки приблизително от 437 г. сл. Н.Е.21:05 23.12.2020
139 Хаде холан
Коментиран от #151, #166
21:13 23.12.2020
140 123
„След като остготите, водени от техния цар Валамир, и неговите братя Теодемир и Видимир получиха Панония. Сега се случи така, че синовете на Атила, считайки готите за дезертьори от тяхното управление, се нахвърлиха срещу тях, сякаш търсеха бегълеци роби и нападнаха Валамир сам. Когато братята му не знаеха нищо за това нападение. Той продължава да отблъсква атаката им, макар че имаше само малко войни с него и след като ги тормозеше дълго време, толкова ги победи и едва остана част от врага. Остатъкът се обърна в бягство и се върна в частите на Скития, които граничат с потока на река Данабер-(Дунав), която хуните наричат на техния език Var. След което той изпрати вестител за добрата вест до брат си Теодемир ... в деня, в който пратеникът пристигна .. Теодерик е роден [през 454 г.] ".
21:14 23.12.2020
141 Хага
Международен съд, след краят на мандата , ще ви отреди място в историята !!!
21:17 23.12.2020
142 123
Коментиран от #144
21:20 23.12.2020
143 Този коментар е премахнат от модератор.
144 на фокус
До коментар #142 от "123":
Защо се напрягаш, не виждаш ли, политическата помия?Македонци с/у България, а защо попитай нашият прост "елит".
Коментиран от #146, #160
21:35 23.12.2020
145 123
Някои също вярват, че днешните балкарци от Кавказ са потомци на ордата Батбаян, въпреки че говорят тюркски език от типа кипчак.
Волжки българи
Гражданите на съвременните руски републики Татарстан и не смесени граждани на Чувашия се считат за потомци на тези българи.
21:36 23.12.2020
146 123
До коментар #144 от "на фокус":
Много лъжи има и скрити(непознати) или изопачени факти има в историята на България,най интересното е че фактита и историята са написани отдавна преди Историята на Орбини и История Словено Българска на Паиси.Като всички други западни народи с изключение на Българите и Руснаците си пишат Българската история както им харесва21:41 23.12.2020
147 Този коментар е премахнат от модератор.
148 Стилиян
21:47 23.12.2020
149 123
До коментар #132 от "Абе, славяните са били":
По изторически записи Аваро славанските отнощения са били като на господар със слуга. Славаните са плащали данък за защита на Аварите и през зимата когато Аварите се връщат от бойни походи отиват в селата на Венди,Склавени и Анти и ползват дъщерите и жените им, от които имат деца. Аваро/Българите са практикували многоженство до покръстването на България от Борис 1.21:47 23.12.2020
150 Некой
До коментар #48 от "джаич":
Явно имаш връзка с висш разум!Ама с твоя нямаш,книги има много и стари и много стари.Само оди до библиотеката и гледай да са преди 2000г..
21:54 23.12.2020
151 123
До коментар #139 от "Хаде холан":
Слявянски племена като войски на Аварите са обсаждали Солун и ограбвали Балканските провинции на ИРМ. и започват да се заселват в земите на Империята в периода след гражданската война в Аварския хаганат. Две от племената са Сорб и Кроват (сърби и хървати) които получават разрешение да се заселят в римските провинции от императора с условието да воюват срещу Аварите или Българите.Коментиран от #167
21:54 23.12.2020
152 Този коментар е премахнат от модератор.
153 Другия с коня
До коментар #137 от "123":
Браво за лекцията...Обаче не можеш да им счупиш Петолъчките в Главите....Все едно...Аз повече вярвам на Езика.Есички църковни книги в Русия са написани и поповете служат на Старобългарски..Обаче как да кажеш,че някакво си племе им е дало Езика и го наричат Църковно Славянски....Голям смях....Старобългарски е ....Имаме и село Унгур в България.22:08 23.12.2020
154 Този коментар е премахнат от модератор.
155 Този коментар е премахнат от модератор.
156 Стоян
Каква сляпа злоба.Много прост народ
Са ,,братята "македонци .
Значи ние сме събирателно от три велики империи.
Тюрки. Монголи. Татари. ????
Всяка една велика империя.И нямаща нищо общо по между себе си. И с България разбира се.
ЮГО МЕКЕРЕТА това сте вие.
Празнодумци злобни. Безродници.
Научете се да четете бе тъпаци.
22:41 23.12.2020
157 Този коментар е премахнат от модератор.
158 Този коментар е премахнат от модератор.
159 Язе
До коментар #7 от "Жоро":
Има, и е наводнен от макета историчари които не спират да представят македонското фентъзи за истина. Не се спират, почти няма коментарии на неодобрение. Впрочем сръбските учебници са същите като на мскетата, няма разлика.Коментиран от #161
22:50 23.12.2020
160 Да, много дълго време
До коментар #144 от "на фокус":
Нашият елит позволи, от 91г, от признаването, да се гаврят с България, прибързано я признаха, какво признаха, етнос какъв, език какъв, наименование какво, още 91г трябваше заедно с Гърция да имат единна позиция по историческите факти, оттам само поредици от грешки22:52 23.12.2020
161 На сърбия и Македония трябва да гледаме
До коментар #159 от "Язе":
Като на едно цяло, Скопие се командва от Белград, никой да не си прави илюзии, в 21 век продължават да държат на комунистическите интерпретации на историята и искат да този войнствен македонизъм да го внасят в ЕС, това е някаква зла шега, нищо не правят да забравят комунизма и последствията от него, даже си го празнуват, занимават се само с пропаганда и лобизъм23:15 23.12.2020
162 Язе
Коментиран от #164
23:20 23.12.2020
163 До 123
Коментиран от #165
23:32 23.12.2020
164 Е, да, но те с изопачената
До коментар #162 от "Язе":
История, на практика отричат българската държава или още по -отвратително, едва ли не, ние произхождаме от македонизма, докато не се разделят с тая комунистическа мантра, ние никакви отстъпки няма как да правим, даже трябва да спре разправията с тях, да се оправят както искат, пълен игнор, все едно не съществуват, още в началото на 20 век да си бяха стояли нашите войски в Одрин и Солун, на бяло море, вместо да ходят да се занимават с тая Македония, пуста да опустее23:33 23.12.2020
165 Няма как да научат нещо,
До коментар #163 от "До 123":
От тези, които тогава НЕ са СЪЩЕСТВУВАЛИ. ТОЧКА между очите ти23:36 23.12.2020
166 Историк
До коментар #139 от "Хаде холан":
Я се запознай с военните походи на Крум към 811-813г.Византийските хронисти пишат за тежко въоражена конница от 30 000, която действа около района на Одрин и Константинопол.Според мобилизационният капацитет, който има България от 15-20 процента от населението, то минимум т.н прабългари са 150 000 хиляди.Обаче в леката конница едва ли са по-малко от 20 000 хиляди, които да обезпечат тила на военната кампания.23:45 23.12.2020
167 Гол тиган
До коментар #151 от "123":
На Балканите сърбите и хърватите идват последни,доста много години по-късно от славянските племена от които се оформят българите и босненците. Славяните от българската група идват без да питат за да грабят и те като хуните,готите и аварите,но..... вече не е било остнало нищо за ограбване и затова 6 пъти се пробват на Солун и накрая започват да се заселват без да питат империята. Сърбите и хърватите идват с питане и разрешение да станат колонисти. Империята приема заселници защото Балканите от 4-ти до 6-ти век са ометени като гол тиган от хуни,готи и авари. От всички тия "велики" варвари не е останало днес нищо.Прочети нещо от най-добрия гръцки византолог проф. Спирос Врионис - славянското море е заляло Балканите чак включително и Пелопонес. Гръцки са били само Константинопол,Солун,Одрин,Пловдив и гръцкит градове по Бяло и Адриатическо море. Даже населението на София доброволно е избягало чак в Солун защото не е могло да се защитава от варварите.Коментиран от #178, #182
23:53 23.12.2020
168 Този коментар е премахнат от модератор.
169 Диамантената ръка
23:58 23.12.2020
170 антимак
Е сега по добре ли е така 😃
00:15 24.12.2020
171 123
00:27 24.12.2020
172 123
Браничевци в източна Сърбия
Карантанци племенна конфедерация, в Австрия и Словения Предци на словенци (съвременни словенци). Те произхождат отчасти от нитрански славяни (северни словенци), които също са били предци на словаците.
Доклеани в южна Черна гора
Гудускани, в Лика, Хърватия
Каналити, в южна Далмация
Мерехани / Южни Морави (Моравци / Моравци), в (Южна) река Морава, източна Сърбия. Те произлизат от моравски / мерехански племенни групи, които са мигрирали на юг от Дунава и с течение на времето се диференцират и са асимилирани в южни славяни.
Нарентинци / неретяни, в южна Далмация
00:31 24.12.2020
173 Да еааа!
До коментар #56 от "Рико":
Има логика00:33 24.12.2020
174 123
Савянски славяни, приблизително в равнината между реките Сава и Мура. Предци на част от хърватите.
Тимочани, в източна Сърбия
Травуни / тербуни, в Херцеговина и западна Черна гора
Бели хървати, в Малка Полша и Бохемия, предци на хървати, някои босненци, чехи, поляци,Хървати (балкански хървати)
Бели сърби / сорби, в Долна Лужица, Германия. Предци на сорби и на Сърби (балкански сърби)
Заклумани в южна Далмация
00:34 24.12.2020
175 123
Драговит, в Южна България, Северна Македония и Гръцка Македония
Керамизианци, в Северна Македония и гръцка Македония.
Марваци / Марваци, в Родопите, Южна България и Северна Гърция
Милковци / Милцовци
Седем славянски племена Племенна конфедерация, в Северна България и Южна Румъния, които са в основата на славянските българи (след като по-късно са завладени от Българи коитоса формирали се голяма част от аристокрацията на България)
Севери, в Добруджа, / Севери / Севери (балкански севери), североизточна България и Югоизточна Румъния, северианците са били източнославянско племе, част от племенните групи, които са мигрирали на юг и югозапад и са образували съюз със седемте славянски племена и с течение на времето се диференцират и са асимилирани в южни славяни.
00:40 24.12.2020
176 123
Байнути, първоначално в Македония, по-късно в Епир
Белегезити / Велегезити, в Тесалия
Езерити / Ерезитай, в Пелопонес
Мелингой, на Пелопонес
Ринчини в гръцка Македония (Южна Македония), Северна Халкидики и южните склонове на Родопите.
Сагудати, в южна гръцка Македония
Смоляни, в Родопите, Южна България и Северна Гърция
Стримонити, близо до река Струма, Южна България и Северна Гърция
00:43 24.12.2020
177 Този коментар е премахнат от модератор.
178 123
До коментар #167 от "Гол тиган":
Като говориш за Хуните и Аварите говориш за Българите и Славянските им поданници. Ако можеш да прочетеш историята на Аварите ще ти стане ясно кои са славяните кои са аварите, и какво са правели на Балканите. Така наречените Славянски племена са грабителит и опостушителите на Балканските земи на Римската империя заедно с господарите си Аваро/Българи,едно от задълженията на славянските племена е да предоставя пехотни войници на каганата. Как мислиш слявански племена мирно и кротко без капка кръв са минали през цялата териториа на Аварския Каганат, което са над 1000 км и са отишли да нападат дунавските провинции на империята? Като се знае че нито Хуните нито Аварите са с такива добри съца , че да не оставят нищо не опустушено и с избито или птвлечено население /Коментиран от #206
00:56 24.12.2020
179 Страничен
01:23 24.12.2020
180 123
01:23 24.12.2020
181 123
Най-ранната ясна заоиска за аварския етноним идва от Приск Ретор (починал след 472 г. сл. Н. Е.). Прискус разказва, че c. 463, шарагурите, оногурите и огурите са били атакувани от сабирите, които са били нападнати от аварите. Чуни/Хуни бяха избягали в своите региони и те изпадат в крайна паника, тъй като подозират, че заселниците са авари. По тази причина те почитат бегълците с прекрасни подаръци и предлагат да получават от тях сигурност/защита в замяна.
01:34 24.12.2020
182 123
До коментар #167 от "Гол тиган":
Цитираните исторически факти са записани историци съвременници от времето по което тези събития са станали или започващо от преди 19 века, а не в миналия век, и не от 16 век като историята на Орбини, и не от хора на които се плаща за да прокарат една политическа теза.01:41 24.12.2020
183 Смешно е
02:01 24.12.2020
184 Този коментар е премахнат от модератор.
185 Никакъв ЕС за безродниците!
02:47 24.12.2020
186 Този коментар е премахнат от модератор.
187 Този коментар е премахнат от модератор.
188 каква стана
били са българи допреди 80 години..след цялата пом*ия която са забъркали сърбите там сега в тази бедна провинция е национален спорт да се плюе по България. и докато със злоба и пяна на устата повтарят ,че ние Българите (всичките над 20 етноса съставляващи държавата) сме татари-фашисти.... не усетиха как Албанския език е вече втори официален , а сега искат и да ги задължат да го учат. Това не е никаква северна макединия.. това е вече източна Албания. честито, малки злобарчета
06:17 24.12.2020
189 123
06:22 24.12.2020
190 123
06:27 24.12.2020
191 123
06:32 24.12.2020
192 123
06:39 24.12.2020
193 123
Въз основа на резултатите от нашия популационен генетичен анализ ние предполагаме, че съвременните българи са примес от прародителите на славянски групи, богати на локално абсорбирана от Ранно Камената Епоха на Европейски Фермери ДНК и прабългари, богати на кавказка ДНК и генетично свързани с носителите на Салтово-Маяки културата от 8 -10 век от н.е.
Резултатите показват, че популациите, свързани с Ранно средно вековната Салтово-Маяки култура, са сред предшествениците на съвременните българи.Това прави Ранно средновековна Салтово-Маяки култура, културата на нейния предшественик етап (600-700 г. сл. Н. Е.) Водещ кандидат за произхода на населението на българите на Аспарух.Тези резултати също така предполагат, че племето (племената) на Аспарух не се различават от сармато-аланските групи от ранните Средни векове и Късната античност и изненадващо, не носят със себе си сибирски и централноазиатски примеси на Балканите. За разлика от траките от Бронзовата ера и ранните славяни, Ранносредновековна Салтово-Маяки култура носи значителна кавказка примес, свързана с племената от арменското плато от бронзовата епоха и изглежда е предала тази добавка на съвременните българи.
06:41 24.12.2020
194 123
06:42 24.12.2020
195 123
06:44 24.12.2020
196 123
06:45 24.12.2020
197 Баи Фичо
06:56 24.12.2020
198 123
Коментиран от #199
07:24 24.12.2020
199 Историк
До коментар #198 от "123":
Тюрко-алтайска група тогава вде още не е била формирана, когато българите са тръгнали към Европа.Тази теза е лансирана в СССР, една пръдла -историчка от моя град Русе преди година две издаде книга по темата финансирана от Република Турция.В нея пише недоказани тези, че прабългарите са тюрки без да се стъпва на артефактите и доказателствата към тезите08:09 24.12.2020
200 Факт
До коментар #2 от "8939":
Тодор Живков не би окупирал никога Македония , но ако негово управление беше продължило поне 3 години след разпада на Югославия , то самите македонци щяха само да счупят бариерите , и да се присъединят към нас.08:13 24.12.2020
201 Историк
08:16 24.12.2020
202 123
08:32 24.12.2020
203 123
Пехотата се придвижва в бойнa линия към така наречения Онглос при Дунав и флотът получава заповед да се закотви наблизо. Виждайки плътните и многобройни линии българите се отчаяли и избягали в гореспоменатото укрепление като се подготвили за отбрана. В следващите 3-4 дни никой от тях не смее да се появи и римляните не търсели битка заради блатата. Мръсните хора, като видяха римската слабост се възстановиха и станаха по-смели. Императорът страдал от пристъп на подагра и трябвало да се върне в Месембрия, за да се изкъпе, оставяйки своите генерали да започнат битките и да въвлекат Българте в битка, ако напуснат укрепленията си. В противен случай да ги поставият под обсада и да отбиват нападенията им. Кавалерията обаче разпространява слуха че императорът ги е напуснал и дезертират сами без да бъдат гонени от никого. Виждайки това, българите ги нападат и преследват и убиват повечето от тях с мечове, а много бяха ранени. И след като ги преследваха до Дунава, Българите го прекосиха.
08:39 24.12.2020
204 Може би
До коментар #1 от "Ана":
Българи са, но явно ги е страх в бъдеще да не бъдат присъединени към България, защото не искат да живеят в най бедната и корумпирана диктатура в Европа.Ето защо си измислят фалшиви истории.Коментиран от #205
09:08 24.12.2020
205 Нали, ги признахме за държава 91г,
До коментар #204 от "Може би":
Не е тоя страх, а сръбската хватка ги държи, управлява ги Белград, сърбите са душманите на БГ, българските престъпниците на 21 век, фалирали банка са защитени в Белград, това ясно говори10:00 24.12.2020
206 Шансът
До коментар #178 от "123":
Аварите,както и прабългарите са пришълци от Западен Сибир и Средна Азия. Славяните са автохтонно население меду Балтийско море,р.Одер,р. Дон и Карпатите. Славяните са неизмеримо по-многобрайни от аварите. Когато аварите достигат причерноморските степи славяните отдавна са се преселили на юг от Карпатите и вече се заселват на юг от р.Дунав, и то въобще без да питат империята.... и така чак до Пелопонес. Сърбите и хърватите са едни от последните славянски племена дошли на Балканите.Аварите ,както и прабългарите са степни номади,карашък от етноси. За аварите има източници ,че се били няколко десетки хиляди и като войнствени грабители естествено са снижили популацията си в битки и накрая са изчезнали. По същите причини са сублимирали и хуните ,и вандалите и въобще повечето степни варвари. Шансът на прабългарите е бил,че са направили един народ със славяните та поне е останало името им в историята.Коментиран от #224, #225, #227, #228
10:18 24.12.2020
207 Този коментар е премахнат от модератор.
208 Историк
Коментиран от #223
11:19 24.12.2020
209 Специалитет
Коментиран от #212
11:34 24.12.2020
210 Този коментар е премахнат от модератор.
211 Анонимен
До коментар #31 от "мухахахах":
Освен това прабългарите са сарматски племена, генетично сходни на траките от балканите.14:20 24.12.2020
212 Голям Юс
До коментар #209 от "Специалитет":
По почин на нашите инсторици, които храбро отбиват фантасмагориите на македонизма и за ще помоля за източник. Къде пише (извор), че в битката при Онгъла са участвали славяни, че българите са нямали пехота, че числеността на войската на бъглгарите е по-малка от тази на ромеите и т.н.?14:28 24.12.2020
213 Голям Юс
Коментиран от #214
14:30 24.12.2020
214 Така е, историята според
До коментар #213 от "Голям Юс":
Политическата конюнктура за съответният период, в случая с Македония, те не желаят да отхвърлят мантрата на комунистическия интернационал, създал ги с цел, да ги отдалечават от България и чрез нова идентичност, изпокзвайки сърбите за сатрапи да провеждат тази политика на балканите, да има разпокъсани малки държавици, които да бъдат контролирани, затова все е рязане от България-Одринска Тракия, егейска, варварска Македония, Южна Добруджа, населяващите тези земи българи когато са бягали към Централна България има живи и днес казват, дойдохме със скъсани колена ,България цъфтеше, ние сме били в Европа 2, 3 -та по производство по времето на Стамболов, сега къде сме и поради защо, всички знаем, даже 44г златния резерв на България е заминал за РусияКоментиран от #219, #230
15:14 24.12.2020
215 Във вселената има български път
До коментар #41 от "Пийте си хапчетата....":
Ти добре си нормален.15:59 24.12.2020
216 Кавказки българин
16:02 24.12.2020
217 Кавказки българин
16:03 24.12.2020
218 Иван
До коментар #34 от "Гост":
Имат и искания16:07 24.12.2020
219 Голям Юс
До коментар #214 от "Така е, историята според":
Едните ми дядо и баба бяха от Одринска и Беломорска Тракия. Били са малки деца, когато са избягали с родителите след ПСВ. Селата са били заможни, дори богати за времето си. Българите (едни екзархисти, а другите униати) са били мнозинство и са живеели много добре, въпреки османската власт. През 19 век селяните колективно са изкупували земи (чифлици) на бейове, които са се премествали в столицата (Истамбул). Гърците, извън градовете са били малко и по-бедни. С мюсулманите (помаци) не знам да са имали проблеми. Единствено в едното село се е знаело, че са имали неприятни случки със заселени наблизо кримски татари (19 век). Властта не се е намесила и те са се справили успешно (повечето са били ловци) като след това проблемните мъже татари са изчезнали - властта отново не се е намесила.16:38 24.12.2020
220 Българка
17:00 24.12.2020
221 Този коментар е премахнат от модератор.
222 Покана
Стига с тая ИСТОРИЯ , НИЕ ВЕЧЕ СМЕ Я НАПИСАЛИ.Ползвайте я и Вие.
Така по бързо ще влезете в Европата.
17:29 24.12.2020
223 123
До коментар #208 от "Историк":
Римската армия и битката е описана, максимално армията на Римляните може да е 50 000.Славяни не са които по това време не са наричани така в битката при Онъл няма. Било е обсадна война .17:48 24.12.2020
224 123
До коментар #206 от "Шансът":
Прочети какъв е ДНК произхода на Българите, от полетата над черно море ,не са дошли от средна азия. Както и съвременните историци (Хердот ги описва)ги наричатат сармати живеещи в степите над черно море, в които земи също има и готи и анти.17:54 24.12.2020
225 123
До коментар #206 от "Шансът":
Наименованието на държавите им е изчезнало но народите им са останли като част от местното население,което сега има други имена.Ясно е записано че Кан Крум на България е родом от Панония.18:01 24.12.2020
226 123
Коментиран от #268
18:15 24.12.2020
227 Асен Милев
До коментар #206 от "Шансът":
Това което си чел, е най-вече историята ни писана от гръцки и комунистически автори. И ако си образован човек, с елементарна логика можеш да схванеш изопаченото в българската история.Какви "номади" са прабългарите?? Където са се заселили са създавали здрави и перфектно организирани държавни образувания- Стара Велика България, Волжска България, Куберова БЪлгария, Аспарухова(Дунавска)България и още в прародината край Памир Царство Балхара. В тези свои държави са строели градове, крепости, имали са прекрасни златни съкровища, административно деление, държавнически звания и титли, всичко. Били са един изключително образован народ, изграждащ навсякъде ДЪРЖАВИ!
Та Плиска например, е заемала най-голямата площ на средновековен град в Европа, след нея се нареждат градове като Константинопол или Аахен - столицата на Франкската империя на Карл Велики. Те са много по-малки от Плиска-огромен за времето си каменен град! Това изобщо не е присъщо за номадските народи, към които с цел някой ни е преписал.
18:55 24.12.2020
228 Голям Юс
До коментар #206 от "Шансът":
Доста минуси има на този коментар, вероятно не се харесва написаното. Важно е да се отбележи, че кометарът като цяло коректно представя преобладаващото мнение на официалната историография и български учебници.А сега си представете, че антиквизацията (комична разноводност на македонизма, официална доктрина в Македония преди Преспанския договор) е права в същностната си част и те са потомци на древни автохтонни племена (предвид района на сегашна РСВ по-скоро тракийски отколкото македоно-елинистични). А племена от тракийската група и техни сродни са нашите предци, Тогава българския характер на населението в Македония е доста по-логично обясним по пряк път, без да се правят залитания към някакви тюрки (няма ДНК) на Кубер (еветуално може да от скитски или дакийски произход, може и да не е, може и да измислен и т.н.) и славяни от север (също няма подкрепяща ДНК). Проблемът е, че изворите са твърде малко и доста предубедени (особено византийските). Почти всичко в официалната история по отношение на призхода са хипотези, изказани от авторитети, което с течение на времето ги е превърнало в общоприета теория (без това разбира се да ги прави научна истина). Та така за т.нар. български учебници, за съжаление.
Коментиран от #229, #232
19:03 24.12.2020
229 123
До коментар #228 от "Голям Юс":
Населението на земите на Северна Македония са Пеони-Тракийско племе което е романизирано/гръкизирано първо след завоюването му от Александър Велики. А след това от Римската Империя,а през 670г 70 000 от Аварите/Българи на Кан Кубер и поданниците му българи,римляни,готи и славяни са заселени в Македония-полето на Керамисия а също са и в Албанските земи.След това има Българи на кан Крум,римляни,гърци печенеги(баджанаци),кумани, маджари-унгарци ,германци, власи, цигани и турци.А след 1918 г са заселени в Македонски земи(Вардарска Бановина) 50 000 сърби.По сродност/близост на ДНК Българите са най близки с Румънци,Македонци от РСМ и Северна Гърция,Унгарци,Хървати,Северни Италианци и Молдовци,Бесараби.Сърбите също са близо но малко по отдалечени.19:53 24.12.2020
230 123
До коментар #214 от "Така е, историята според":
Златния резерв на БНБ е взет от руснаците през 1944, след това е даден отново златния резерв на БНБ от 32 тона злато на Москва през 1961 за изплащане на дълга по индустриализацията на Българи,я и има още едно даване на злато от резерва между 1961 - 1965. България е фалирала 3 пъти за 45 години комунистическо управление.Следват Български държавни фалити през 1990 и 1997г.20:02 24.12.2020
231 На гол тумбак
21:08 24.12.2020
232 123
До коментар #228 от "Голям Юс":
Старите основни племената на РСМ са тракийски, както и на тези в България,Румъния,Унгария,Молдова,Бесарабия.Под Хемус Монс-Кървавата планина-Балкан=Меднокървавата Планина на Турски или Стара Планина са наричали племената с общо име Траки, над стара планина и в Южна Румъния са наричани Гети(Даки), в Добруджа(Мала Скития и Молдава,Бесарабия,Украйна) са наричани общо наименование за всички племена в различни векове Симери,Скити и Сармати, като ясно казва Хердот че това са същите племенни групи с ново наименование.Номадското им е че животновъди и през разливни сезони преместват стадата си и себе си там където има паша за животните, така наречените слявяни са били земеделци но също са били в по малка степен номади.Езика който са ползвали Тракийци,Гети, Даки,Тревини и Скити е този който се ползва в България с различни диалкти.За това хердот казва че тракийците са толкова многобройни колкото индйиците но не обединени,касае се за народите и земите над Дунава,Унагрия, Румъния,Украйна,Южна Русия. Оригиналното място на Пра- Българите където са мигрирали на запад е,Краснодарския край, и части от Ставрополския карй,Ростовска Област и Северен Кавказ.Има исторически записи от 1 век от Аремнски и Римски историци за местоживенето и обичаите им,доказано е и с ДНК анализ от пра Български(аварски) гробове от 8 век в Северна България .Коментиран от #233, #234, #238
21:18 24.12.2020
233 Черна дупка
До коментар #232 от "123":
Историята на Балканите от 2-3-ти до 5-6-ти век ти е черна дупка. Няма достатъчно на брой открити прабългарски кости и артефакти в България за да се направи сравнителен анализ и да се извлече ДНК,която със сигурност да е на прабългари.Коментиран от #243, #244
21:42 24.12.2020
234 Голям Юс
До коментар #232 от "123":
Д-р Чобанов изказа скоро тази хипотеза, с доказателства от ДНК анализ на костен материал. Не казвам, че не е вярна. Просто трябват статистически значими изследвания. Лично моето мнение е, че най-простият вариант е най-вероятен и първо той трябва да се изследва, потвърди или отхвърли. По лесно е демографско развитие на местно население отколкото преселване на огромни маси хора от хиляди километри, без налична инфраструктура и логистика. Виждам, че сте отлично запознат и предполагам, че ще се съгласите, че само археология+генетични изследвания могат да ни дадат що годе коректен отговор. Но преди всичко не трябва да се робува на какво е писал този или онзи професор, а спокойно да се приемат резултатите.Коментиран от #235
21:54 24.12.2020
235 123
До коментар #234 от "Голям Юс":
Има няколко изследвания на ДНК на Българите като 55%от населението в източната част е от най старите заселници на Балканския полуостров или това което е наричано траки(траки е обащо наименование на населението под Стара планина,като диалекта е леко разкичен от севрна България и над дунава22:20 24.12.2020
236 Какво се чудите...?!
23:10 24.12.2020
237 Росенздравец
Коментиран от #239
00:03 25.12.2020
238 Що е
До коментар #232 от "123":
Да си чувал или чел какво е това аберация на времето?Коментиран от #241
00:11 25.12.2020
239 Любен Стойков
До коментар #237 от "Росенздравец":
Това за татари, тюрки, турци, алтайци, иранци, афганци, пощунци, монголци, китайци...и прочие варвари и конекрадци го пише в българските учебници и мазни книги на рублоядни български академици и рускодресирани "светила" И ловя бас, че го пише и в трудовете на другаря Илчев. Та, да вземат да очистят българските официални исторически глупавини, пък тогава да се дръвчат на македонските тъпчовци.01:20 25.12.2020
240 Любен Стойков
До коментар #30 от "Тангра/прабългари/ и Перун/славяни/":
А бе байно. Какви са тия тангристки ветрове дето веят в главата ти?! Тангра, хан, кан, тюрки, иранци, татари ...са продукт на КГБ бе човече. Задай си въпроса - Защо подскачат като обезглавени петлета рублоядните ни "историци" само при споменаването че ние сме траки. Итината е, че Готите отвъд Дунава и мизите, даките и пеоните бригите...все тая, траки - демек славяни, от Източната римска империя се обединяват и си правят държава България, в която са и македонците-тракобългаско племе. Никакви ми ти тангри и ханове няма. Тангра е свободно съчинение на руската лъжа за българите. Славяните също. Перун - мерун боговете са измислици на рушняците или открадени от нас. Рушняците не са имали богове никога. Кланяли са се и до днес се кланят на мумии. Не се ловете на евтини сърборуски лъжи.Коментиран от #272
01:36 25.12.2020
241 123
До коментар #238 от "Що е":
Та какво има допълниш към отклонение на времето?01:44 25.12.2020
242 Любен Стойков
До коментар #83 от "Голям Юс":
Кашата в българските учебници идва от руската каша в главите на пишещите ги рублояди. В бг учебниците още се мъдрят глупостите на Иречек, който е назначен за министър на просветата на България от Русия, който е племенник на Шафарик, който е първия министър на просветата на Сърбия, който е назначен за такъв от Русия бееее! Историята ни и сега е руска рулетка! А прочетеш нещо, а си умрял, защото са сърборуски измишльотини!!!01:51 25.12.2020
243 123
До коментар #233 от "Черна дупка":
За пра Българите се приема според Българската история че официално са дошли на Балканите през 681 г. Нищо че в 510г 10 000 Китригури са заселени в Северна България с разрешение на Императора.552 г. Аварите се смятат от много историци за наследници на хуните и техния начин на живот и особено за война. Те се установяват на бившата територия на хуните и почти моментално започват завоевания. След като са били наети от Византийската империя за подчиняване на други племена, техният цар Баян I (управлявал 562 / 565-602 г. сл. Н. Е.) Се е съюзил с лангобардите под властта на Албоин (управлявал 560-572 г. сл. Н. Е.), За да победи Гепидите в Панония и след това е завладееПананския регион, принуждавайки лангобардите да мигрират в Италия.В крайна сметка аварите успяват да установят Аварския каганат, който обхваща територията съответстваща приблизително на съвременна Австрия, Унгария, Румъния, Сърбия, България до и включително части от Турция. Отпътуването на лангобардите за Италия през 568 г. премахва друг враждебен народ от Панония, което позволява на Баян I да разшири териториите си с относителна лекота и установи Аварската империята, която продължава до 796 г. сл. Хр., Когато аварите са завладени от франките при Карл Велики.И преди христа и след христа има добре описана историята на земите в които е България няма толкова тайни както Българските историци ги пишат, само хората на Балканите не си знаят историята понеже е фалширицирана и нагаждана според силния на
02:14 25.12.2020
244 123
До коментар #233 от "Черна дупка":
За пра Българите се приема според Българската история че официално са дошли на Балканите през 681 г. Нищо че в 510г 10 000 Китригури са заселени в Северна България с разрешение на Императора.552 г. ДНК анализа описан отгоре е направен с кости от прабългарски гробове от североизточна България от 8 век,както и с такива и от околните страни. Аварите се смятат от много историци за наследници на хуните и техния начин на живот и особено за война. Те се установяват на бившата територия на хуните и почти моментално започват завоевания. След като са били наети от Византийската империя за подчиняване на други племена, техният цар Баян I (управлявал 562 / 565-602 г. сл. Н. Е.) Се е съюзил с лангобардите под властта на Албоин (управлявал 560-572 г. сл. Н. Е.), За да победи Гепидите в Панония и след това е завладееПананския регион, принуждавайки лангобардите да мигрират в Италия.В крайна сметка аварите успяват да установят Аварския каганат, който обхваща територията съответстваща приблизително на съвременна Австрия, Унгария, Румъния, Сърбия, България до и включително части от Турция. Отпътуването на лангобардите за Италия през 568 г. премахва друг враждебен народ от Панония, което позволява на Баян I да разшири териториите си с относителна лекота и установи Аварската империята, която продължава до 796 г. сл. Хр., Когато аварите са завладени от франките при Карл Велики.
02:29 25.12.2020
245 Саиман
03:41 25.12.2020
246 Македонетц
Коментиран от #261, #271
08:15 25.12.2020
247 123
08:39 25.12.2020
248 123
08:43 25.12.2020
249 123
Охридска архиепископия през 1020г
Римската провинция Македония през 125 г. сл. Н. Е
Използването на името "Склавини" като нация само по себе си е преустановено във византийските архиви след около 836 г., тъй като тези славяни в района на Македония стават население в Първата българска империя. Първоначално два различни народа, склавини и българи, българите асимилират славянския език / идентичност, като същевременно запазват българския демоним и името на империята. Славянското влияние в региона се засилва заедно с възхода на тази държава, която включва целия регион в Българското царство през 837 г.
08:48 25.12.2020
250 123
08:51 25.12.2020
251 123
08:54 25.12.2020
252 123
09:08 25.12.2020
253 123
09:17 25.12.2020
254 123
След Първата световна война (1914–1918) славяните в сръбска Македония („Вардарска Македония“) са считани за южни сърби, а езикът, на който говорят, е южносръбски диалект. Българските, гръцките и румънските училища са затворени, българските свещеници и всички несръбски учители са изгонени. Политиката на сръбнизация през 20-те и 30-те години се сблъсква с пробългарски настроения, раздвижвани от отрядите на Вътрешната македонска революционна организация (ВМРО), проникващи от България, докато местните комунисти предпочитат пътя на самоопределението.
09:21 25.12.2020
255 123
09:24 25.12.2020
256 123
09:25 25.12.2020
257 123
09:27 25.12.2020
258 123
09:32 25.12.2020
259 123
09:35 25.12.2020
260 123
09:39 25.12.2020
261 Дразнител искаш да си, без
До коментар #246 от "Македонетц":
Да те интересува нищо, истината за вас няма значение, измисляте си нещо, да ви устройва и го повтаряте до припадък, дебели дървени кратни сте12:31 25.12.2020
262 Готин
13:46 25.12.2020
263 ПиПи
14:15 25.12.2020
264 Име
21:05 25.12.2020
265 Този коментар е премахнат от модератор.
266 Язе
До коментар #116 от "Гост":
Няма място за повече. А думите са на първо четене над 3000 и по звучене и по значение. Само малко. Тер - влача, дърпам, управлявам. Употребява се почти във всички БГ диалекти. От тук, Терес-водач, окончанието рес по късно се изписва рекс (Rex), Тервел, Тер-Вел, вел е корен за воля, повелител, владетел и т. н. Тертер-водач на водачите, Цар на царете, от тук и татари=царски Скити. Аспарух=ИспорРикс, IsporRix. На италиянски tirate, дърпам. И още, и още...16:29 26.12.2020
267 Този коментар е премахнат от модератор.
268 Язе
До коментар #226 от "123":
Няма място за повече. А думите са на първо четене над 3000 и по звучене и по значение. Само малко. Тер - влача, дърпам, управлявам. Употребява се почти във всички БГ диалекти. От тук, Терес-водач, окончанието рес по късно се изписва рекс (Rex), Тервел, Тер-Вел, вел е корен за воля, повелител, владетел и т. н. Тертер-водач на водачите, Цар на царете, от тук и татари=царски Скити. Аспарух=ИспорРикс, IsporRix. На италиянски tirate, дърпам. И още, и още...17:37 26.12.2020
269 Каунь
23:03 26.12.2020
270 ТтТ
До коментар #47 от "Монгола":
Да станат гърци,на кой им трябва овце?02:29 27.12.2020
271 Баба Яга
До коментар #246 от "Македонетц":
Лесно е проследима,затова.Все още има живи хора,които са съвременници на началото и.07:54 29.12.2020
272 Стайков
До коментар #240 от "Любен Стойков":
Насилих се да прочета до край поста ви. Успях! Сега вече разбрах и се убедих,че наистина макетата са чисти българи,какъвто сте и Вие.Една семка- един генезис! "Като назе нема на света! Ние сме уникални и неповторими."14:18 30.12.2020