Нека уточня първо, че аз предлагам мажоритарна система в 2 тура, което НЕ води до двупартийност, а тъкмо обратното - до многопартийност. В политологията това е т. нар. “Закон на Дюверже”. Пример - Франция. Там в момента в долната камара има около 14 партии. Много пъти съм го обяснявал на Райчев, интересно защо все забравя. Но дори когато имаме мажоритарни избори в 1 тур и двупартийна система, резултатът е много по-добър от днешния.
1. Основното предимство при мажоритарната система е, че народът има народни представители. При пропорционалната няма - това са представители на партиите, спуснати със списък. Политолозите ще ви излъжат, че при мажоритарните избори се “губят гласове”. Кой ги губи? Партиите не са суверен, та да им се губи нещо! При пропорционалните избори избирателите губят 100% от гласовете си, тъй като това не са техни представители. При мажоритарните всеки район си избира представител и нищо не се губи.
2. При мажоритарната система партиите се обновяват, изчистват се от гнилите ябълки и затова оцеляват дълго. Ако началството води лоша политика, избирателите го махат. Докато при пропорционалната това е невъзможно. Там началството е стъпило на гърбовете на всички останали, и то в по две листи. Партията умира, той е пак в парламента.
3. При мажоритарните избори депутатът има страх от избирателя. При пропорционалните го е страх само от този, който пише листата. Сложат ли го начело на листата, и магарето става депутат. Какво мисли избирателят, за него няма никакво значение.
4. При мажоритарната система купуването на гласове се обезсмисля, защото никой не може да купи 51% от избирателите в даден район. Сега се купуват по 1 - 3%, главно в ромските махали. В един едномандатен район с 20 000 избиратели всичко става пред очите на хората. Ако те видят, че купуваш роми, всички ще се обърнат срещу теб.
5. За да привлечеш 51% от избирателите, трябва да се опиташ да се харесаш на 100%. Затова тази система действа центростремително, тя сплотява и хората, и нацията. При пропорционалните се бориш за 5-10%. Или 20%, все тая. Значи длъжен си да си измисляш врагове, да насъскваш срещу другите, да вдигаш скандали. Затова партийно-листовата система действа центробежно, народът е разединен и скаран. Затова и умира нацията. Истинският патриот е за мажоритарни избори.
6. При мажоритарната система не е възможно да се появи харизматичен лидер, който да помете целия парламент, както стана при царя и при Бойко Борисов. Там всеки район избира своя човек, ефектът на мексиканската вълна не е възможен. Ако през 2001 г. изборите бяха мажоритарни, НДСВ едва ли щеше да има 10-20 депутата. Същото важи и за 2009 г. и ГЕРБ. И обратното - тъкмо при пропорционалните избори “лидерите” и “спасителите” вкарват по 100 напълно непознати депутата с автобуса. Хитлер идва на власт чрез пропорционални избори, а точно преди това губи мажоритарни избори за президент.
7. Кресливите, крайните, особняците, нямат шанс да съберат 51%. Но те лесно събират 5-10%, защото винаги има едно озлобено малцинство. Затова мажоритарният депутат е умерен, възпитан, интелигентен.
8. Ако олигархията имаше изгода от мажоритарни избори, отдавна да ги е въвела.
9. Най-демократичните нации и господарите на света имат мажоритарни системи - САЩ, Великобритания, Франция, Индия. Това не е случайно. Пропорционалните система дават възможност за колонизация на нациите, тъй като те отчуждават елита от народа.
10. Истинската пряка демокрация възниква само при мажоритарни системи. В Швейцария, докато е въведена и утвърдена референдумната система, всички депутати са избирани мажоритарно.
И накрая, всички смесени и компромисни варианти водят до лоши резултати, защото създават ефекта на тълпата, те заразяват мажоритарния избор с ефекта на “мексиканската вълна”.
Още по темата
Валери Найденов
журналист
P.S.
Молим читателите, които подкрепят идеята за 100% МАЖОРИТАРНИ избори с възможност за отзоваване на депутати, да натиснат бутона Like и да разпространяват статията сред техните приятели.
За да гласувате във Facebook, използвайте връзката: https://www.facebook.com/questions/386400881457408/
Логото на кампанията „100% Мажоритарни избори” (кликнете върху снимката, за да я уголемите, разпространите и разпечатате). |
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Росен
08:44 26.02.2013
2 Румен
10:17 26.02.2013
3 ,,,
Коментиран от #4, #5
10:26 26.02.2013
4 Работодател
До коментар #3 от ",,,":
Защо пък да не да предлагат нови избирателни системи и кой си ти та да казваш каква е работата на журналистите.10:30 26.02.2013
5 The Big Boss
До коментар #3 от ",,,":
Явно ти харесва как е в момента в България положението.В коя партия си на хранилка?
10:34 26.02.2013
6 ,,,
Практиката на събиране, анализиране и интерпретация на информация за актуални събития, теми, явления, личности и тенденции на съвременния живот, представена в различни жанрове и форми и разпространена за масова аудитория. Тя е също така професия, свързана със съобщаването и предаването на новини, описателни материали, гледни точки и мнения. Журналистиката може да се разглежда и като наука при определени обстоятелства.
И освен това поне да бяха предложили нещо...Полезно например,закон за неизбежната самоотбрана,Ревизия на всички приватизационни сделки,разваляне на договорите с ерп-тата,разваляне на договорите за концесиите на злато(на 4 място в европа сме по залежи на злато а то се изнася за жълти стотинки) и ценни метали,намаляване на държавната администрация,която служи само за толпи служби за роднините и приятелите на управляващите,която харчи милиарди на година и която 2/3 от нея може да се съкрати.Т.е неща които да водят до подобряване на стандарта на живот,полезни неща и неща които хората не ги знаят и за които хората да настояват... И това са добрите идеи на протестиращите мажоритарната избирателна система не е сред тях обясних много добре защо в предишния си коментар.
10:38 26.02.2013
7 ,,,
Значи когато вкараш човек от една партия която има определена програма той е длъжен да спазва точките и нещата които пише във тази програма и ти можеш да го питаш след това ти защо не ги спазваш??? И трябва да се въведе поправка която да задължава депутатите да спазват обещанията с които са влезли в парламента и ако напуснат партията да напуснат и парламента това е правилното....И как ще стане това с 240 човека та те 1 предизборна програма не искат да прочетат хората,как да се запознаят с вижданията на 240 човека?или дагласуват по харизма :D хора мислете малко не се хващайте на всяка промивка на мозъците .....
Коментиран от #13, #15
10:54 26.02.2013
8 Бисер Караколев
10:58 26.02.2013
9 arbo
11:00 26.02.2013
10 Седми
Коментиран от #12
11:05 26.02.2013
11 дреме ми на .....
11:11 26.02.2013
12 ,,,
До коментар #10 от "Седми":
Не,разбирай го така...Кои ще са 2-те партии които ще управляват България ако се въведат мажоритарни избори което е равно на двупартиен модел...И искаш ли това да стане??11:12 26.02.2013
13 azz
До коментар #7 от ",,,":
"Значи когато вкараш човек от една партия която има определена програма той е длъжен да спазва точките и нещата които пише във тази програма и ти можеш да го питаш след това ти защо не ги спазваш" - Тия в коя държава живееш? Кажи ми поне една партия която е била на власт да си е удържала на обещанията. Б.Б. например беше обещал да изкупи дяловете на ЕРПтата, а в крайна сметка продаде и останалите 30%. Ходи го питай защо.11:17 26.02.2013
14 gost
11:18 26.02.2013
15 The Big Boss
До коментар #7 от ",,,":
Кажи го направо: ХАРЕСВА МИ ПОЛИТИЧЕСКАТА СИСТЕМА В БЪЛГАРИЯ и НЕ ИСКАМ ПРОМЯНАЗащо го усукваш?
Коментиран от #21
11:30 26.02.2013
16 гост
Ако след време България достигне да парламент с ДВЕ партии в него, това ще е огромна крачка напред, тъй като в момента Партията е само една, и просто предлага няколко търговски марки
11:30 26.02.2013
17 ,,,
Коментиран от #24
11:31 26.02.2013
18 няма как
11:36 26.02.2013
19 гост
11:37 26.02.2013
20 тервел
11:45 26.02.2013
21 ,,,
До коментар #15 от "The Big Boss":
За политическата система не съм обелил и дума, определено не ми харесва,но избирателната система ми харесва,и обясних много точно,ясно и подробно защо и защо мажоритарната избирателна система е много лоша идея и до какво ще доведе тя...И моля ако някой е на различно мнение от моето да ми отговори с аргументи ама с истински аргументи както съм се обосновал аз а не с клишета и глупости...11:46 26.02.2013
22 гост
11:50 26.02.2013
23 Гост
11:54 26.02.2013
24 azz
До коментар #17 от ",,,":
Когато държиш сметка на една партия - група от хора, обикновенно се оказва че виновни няма защото всеки твърди че другия е виновен - групова отговорност, а когато държиш сметка на определен човек той няма как да се оправдае с някой друг за решението си. Точно при мажоритарни избори могат да влязат различни хора така като влизат независими кметове на местните избори, в досегашния парламент независими депутати не са били избирани.11:55 26.02.2013
25 Седми
Коментиран от #28
11:58 26.02.2013
26 smolata
11:59 26.02.2013
27 гост
Защо вместо да повтаряте като папагали глупостите на разни келемета,осъдени за лъжи и клевети от същия този Сидеров(не за обиди а за лъжи и клевети) като Слави Трифонов(редно ли е човек осъден за лъжа и клевета да води всяка вечер шоу по националната телевизия?) Та защо вместо да повтаряш като папагал пропагандата и пумията която той излива върху Сидеров ,не вземеш да се поинтересуваш за какво се бори тоя човек каква е неговата предизборна програма и какво ще направи ако дойде на власт? И защо са всичките тея нападки срещу него от страна на всички медии до една? срещу него, а не срещу тези които окрадоха българия и ни докараха до тук-срещу него човек който никога не е учавствал във властта(атака никога не е имала министри и хора на ръководни постове) и никога не е крал от народа.И когато критикуваш(обиждаш) някой го прави с аргументи.Защо е такъв?кое от неговите изказвания е такова?и защо?
12:01 26.02.2013
28 ,,,
До коментар #25 от " Седми":
Еми аз точно това казвах :D че мажоритарната система не работи,че тя би била огромна грешка и е много по-лоша от сегашната...12:02 26.02.2013
29 Ени
Какви гнили ябълки ще чистят сами!Ако искаха,можеха и сега да го правят!
При създалата се ситуция,в България трябва да бъде създаден съвсем нов модел,иначе няма да има промяна никаква!
Ако се използват вече създадените модели на гласуване,това е все едно,върху стари, прогнили основи да правиш нова къща!
Да си направим съвсем новата къща,това е решението!
Всеки един,да има право да се включи в изборите като кандидат!Най-важното изискване да бъде ЧЕСТНОСТ от страна на кандидата!Хората имат алергия към нечестни,корумпирани и алчни,самообявили се "лидери"!
Вие като журналист,погледнете по-широко и вместо да предлагате стари,измислени преди години системи,предложете нещо наше!Швейцария е създала тази система в определен исторически момент!
Българи се намира също в истирически момент,но различен!Затова се иска съвсем нов и различен модел!
12:03 26.02.2013
30 Седми
12:06 26.02.2013
31 ,,,
Коментиран от #36
12:07 26.02.2013
32 Седми
Коментиран от #74
12:13 26.02.2013
33 гост
12:22 26.02.2013
34 azz
12:33 26.02.2013
35 Ганчев
Ето моята идея:
БЕЗПАРТИИНА МАЖОРИТАРНА СИСТЕМА! Когато депутатите са в партия, те се обезличават. Вината им се размива така както става в талпата, сама по себе си партията е по силна от колкото отделния депутат в нея, а според мен трябва да стане точно обратното- депутататите да бъдат уязвими спрямо действията си,да треперят като листо, когато сгрешат нещо и не на последно място- да нямат ИМУНИТЕТ.
Тук възниква въпроса как да се прецени кой депутат да бъде ствален от власт. Когато имаме партия, сваляме цялата партия и слагаме нова на нейно място, което както се вижда към момента води до въпросната "въртележка".
Ако бъде БЕЗПАРИИНО ПРАВИТЕЛСВО има два варианта:
1. Да се свали цялото правителство и да се проведат нови избори. 2. Да не се сваля цялото правителство, а периодично да се изчистват само тази депутати от него, които "не стават". Тук обаче идва и проблема как да се прецени, кой "не става", необходим е някакъв механизъм и за това (може би референдум) или някакъв друг вид гласуване с публично участие.
При всички случаи системата трябва да бъде изградена така, че всички участници в нея да бъдат свързани по между си на принципа на доминото, когато някой згреши, това да дърпа надолу и останалите. Депутатите трябва да се самосизират помежду си и да нямат възможност за създаване на коалиции (каквито всъщност са и самите партии). Не трябва да се допускат осъждани лица, трябва да има изисквания към тях (образование, заслуги и др.)
При БЕЗПАРИИНАТА МАЖОРИТАРНА СИСТЕМА според мен ще бъде по- трудно и маниполирането на изборите, защото всеки депутат по единично, без да разчита на партия зад гърба си няма как да разполага с нужния капитал за да си купи вота.
Що се отнтася до средствата за предизборната кампания, предполагам най- удачния вариант е да има отделен фонд средства за тази цел, които средства да се разходвад по равно в кампанията за всички депотати, като тази кампания да бъде обща за всички.
Ако се създаде МАЖОРИТАРНО ПРАВИТЕЛСТВО С ПАРТИИ, интересно ми е как ще се разпределят депотатите по отделните партии, до сега имената им бяха предлагани от самите партии(като техни представители), ако трябва всичко да започне на чисто не виждам как ще стане така, че новите лица в политиката да нямат общо със старите маймуни на клона. Необходими са ни НАРОДНИ а не ПАРТИИНИ представители, за да тръгнем напред.
Има много трески за дялане, нещата не са никак прости, нито пък аз претендирам че са ми толкова ясни и съм специалист в областа, а в момента просто споделям с вас какво мисля, нека разсъждаваме заедно и съградим бъдещето си върху нови основи.
16:06 26.02.2013
36 амаха
До коментар #31 от ",,,":
pita6 koi 6te si plati predizbornata kampaniq?pla6ta6tiq oligarh nqma li da si podredi listite?ili si vqrva6,4e 6tom nie naroda go izbirame,nqma zna4enie koi oligarh e platil kampaniqta na izdignalata go partiq - mai ne si jivql v BG ot 1944god. dosega?!?16:32 26.02.2013
37 Веселинов
Давате ни за пример Швейцария... айде намалете се малко и се осъзнайте...
Коментиран от #46
16:35 26.02.2013
38 Ганчев
16:57 26.02.2013
39 123
18:17 26.02.2013
40 анти партиец
18:22 26.02.2013
41 гост
Сред предложенията са промени в Закона за енергетиката, с които да се осигури преминаване на ЕРП-та под управление на държавата с 51 процента държавно и 49 на сто гражданско участие, премахване на посредниците в продажбата на ток, индивидуални договори на гражданите с "Топлофикация", продажба на енергията от АЕЦ "Козлодуй" само на вътрешния пазар, да отпадне задължителното изкупуване на електроенергия от НЕК."
От "Атака" ще искат да се увеличат доходите на гражданите с приемане на поправка в Кодекса на труда, премахване на плоския данък, въвеждане на необлагаем минимум, падане на ДДС за лекарства и храни и стоки от първа необходимост, по-нисък акциз на горивата. Националистите настояват за нови промени в Изборния кодекс; за приемане на решение от НС за разсекретяване на договорите в енергетиката; за приемане на законови поправки за регулация на лихвите.
Според "Атака" до разпускането си парламентът трябва да приеме и конституционни промени,позволяващи отзоваването на депутати от НС от избирателите, както и даване на възможност гражданите да сезират КС, пише БТА. Волен Сидеров изрази мнение, че тази програма, която съдържа всички искания на протестиращите от последните седмици, може да бъде приета през следващите десетина дни. Той каза, че ще участва в КСНС при президента и ще му предложи дневния ред. Ако президентът реши да се вслуша в нашия глас може, след като получи трите върнати мандата, да не разпуска Народното събрание, докато не се приемат тези точки, каза Сидеров. Той ще настоява заседанието на КСНС да се предава пряко по медиите и на него да присъстват представители на инициативните комитети на протестиращите.
Според мен това са важните неща за които трябва да протестираме,а не въвеждането на мажоритарни избори,аргументите против мажоритарните избори са много.Недостатъците на мажоритарната избирателна система са много повече от предимствата.Хубаво беше в статията да отбележите и недотатъците и защото подвеждате хората...
Коментиран от #45
18:31 26.02.2013
42 гост
18:43 26.02.2013
43 Ганчев
Пак казвам
БЕЗПАРТИИНА МАЖОРИТАРНА СИСТЕМА!!!
Това е единствения ни шанс да изплуваме от тая кал в момента.
Хора като " ,,, " винаги ще има, те са жертви на комунизма, нека гледаме напред, сега е момента да променим бъдещето си. Протестите трябва да продължат. Трябва обаче да отстояваме позициите си до край и те да бъдат ясно аргументирани...
Вдигането на заплатите е в следствие на всичко останало, не може да се започне от тях, първо трябва да се даде глъдка на икономиката ни (производството) и след това ще се вдигнат и приходите по естествен път, но не искайте първо вдигане на заплатите, това ще ни смъкне още по- надолу, разберете го...
18:57 26.02.2013
44 гост
1- Кои са хората които могат да си платят предизборната кампания и участието си в медии които да ги отразят(което е адски скъпо 10-12 хиляди на минута)и съответно кои са хората,които ще влязат в парламента при 100% мажоритарен вот освен олигарсите, мафиотите и политиците забогатяли от ограбването на народа.
2- Кои са тези 240 личности в България с ясни политически виждания и идеи и познати на народа и които биха работили в негов интерес?
3 Кое гарантира,че независимия мажоритарно избран депутат ще работи за интересите на народа?При партиите поне има предизборна програма която той трябва да следва...
и моля отговора да е аргументиран...Как за бога мажоритарната система ще промени живота ни?КАК!? И защо тя е на първо място във медиите,това ли е най-важното искане на протестиращите какво стана с ЕРП-тата? какво стана с другите искания на протестиращите засягащи икономическия модел и които наистина касаят пряко начина на живот на хората?
19:26 26.02.2013
45 пенчо
До коментар #41 от "гост":
Вие запознати ли сте как Волен е харчил пари от субсидии за партиите в един от най скъпите хотели в Париж?Коментиран от #48
19:27 26.02.2013
46 пенчо
До коментар #37 от "Веселинов":
Защото гласуват много НЕГРАМОТНИ хора!19:31 26.02.2013
47 гост
19:32 26.02.2013
48 гост
До коментар #45 от "пенчо":
Адвокатското дружество „Георгиев, Тодоров и Ко“ разобличиха измама на СКАТКлеветникът Валентин Касабов очаква своята втора присъда за помията, която излива по АТАКА.
"Волен Сидеров за пореден път изправя на подсъдимата скамейка клеветник от СКАТ. И за пореден път това е водещият на предаването „Паралакс“ по кабеларката Валентин Касабов. Рецидивистът, който вече отнесе присъда за обиди и клевети по адрес на лидера на АТАКА, продължава да плюе по единствената националистическа партия и нейния лидер дори с цената на фалшификации и откровени доноси. Това стана ясно от тиражирана на 12 декември от кабеларката клевета за посещение на Волен Сидеров в Париж. Според внушението Сидеров е бил там заедно с депутата на АТАКА Деница Гаджева, като двамата отседнали в „ултраскъпия хотел „Ле Морис“. Валентин Касабов дори „аргументира“ клеветата си с „документи“, които бил получил от администрацията на иначе 5-звездния хотел?! По повод поредната клеветническа кампания на СКАТ Волен Сидеров е оторизирал адвокатско дружество „Георгиев, Тодоров и Ко“ да води официална кореспонденция с цитирания хотел в Париж. В отговор на запитване от адвокатите на Волен Сидеров представител на хотела е уведомил, че са получили искания за предоставяне на информация относно някаква размахвана фактура за гостуване в хотела на името на Волен Сидеров.
Какво се оказа обаче? „Искането е отправено от очевидно фалшифициран имейл адрес в abv.bg, който съдържа грешно изписана на английски език на думата „парламент“ и фамилното име на г-н Сидеров. Адресът явно е създаден специално с цел да се осъществи кореспонденция с хотел „Ле Морис“ от лице, неправомерно представящо се за г-н Волен Сидеров“, четем в становището на юристите. И още: „Представителят на хотела заявява, че са получени и още искания, „но не сме им отговорили“. За отправяне на исканията са използвани и други фалшиви имейл адреси, например [email protected]. Всичко това представлява измамна схема, целяща да възбуди и създаде заблуждение и с това да причини вреди и да накърни доброто име на г-н Сидеров. В своя отговор представителят на хотел „Ле Морис“ заявява, че „изключително съжалява във връзка с приложената измамна схема“, пишат още адвокатите, ангажирани с клеветите на СКАТ.
Припомняме, че Валентин Касабов бе осъден да плати на лидера на АТАКА Волен Сидеров обезщетение за обида. Това реши Бургаският окръжен съд на 11 юли 2011 г. Санкцията е наложена за претърпени от Сидеров „неимуществени вреди – накърнени чест и достойнство от ответника Касабов в качеството му на водещ по време на телевизионно предаване на тема „Атака – лъжи, измами, предателство“ през януари 2010 г.“ Съдът обаче определи едва 350 лв. обезщетение за обидата, тъй като поради слабото разпространение на кабеларката „данните от репликите не са станали широко обществено достояние“.
Поредната доза помия по Сидеров пък прави услуга директно на управляващите от ГЕРБ, които използват всякакви похвати и пионки, за да дискредитират АТАКА. И това при положение, че самият Волен Сидеров постоянно призовава за обединение на патриотичните сили. Последният пример бе при протеста на обединените националисти от АТАКА, ВМРО-БНД и БНРП срещу ислямизацията пред съда в Пазарджик от 29 октомври 2012 г. Тогава партията на СКАТ също бе поканена, но хората на Валери Симеонов предпочетоха да направят сами втори митинг, на метри от големия протест на АТАКА. Така реално от кабеларката работят срещу патриотите, от което са доволни единствено в ГЕРБ."
19:34 26.02.2013
49 гост
19:34 26.02.2013
50 гост
19:50 26.02.2013
51 гост
19:56 26.02.2013
52 tati
20:20 26.02.2013
53 елементарна логика
20:23 26.02.2013
54 елементарна логика
20:28 26.02.2013
55 Ганчев
И
НОВА КОНСТИТУЦИЯ
Коментиран от #56
20:37 26.02.2013
56 гост
До коментар #55 от "Ганчев":
Имам 3 въпроса:1- Кои са хората които могат да си платят предизборната кампания и участието си в медии които да ги отразят(което е адски скъпо 10-12 хиляди на минута)и съответно кои са хората,които ще влязат в парламента при 100% мажоритарен вот освен олигарсите, мафиотите и политиците забогатяли от ограбването на народа.
2- Кои са тези 240 личности в България с ясни политически виждания и идеи и познати на народа и които биха работили в негов интерес?
3 Кое гарантира,че независимия мажоритарно избран депутат ще работи за интересите на народа?При партиите поне има предизборна програма която той трябва да следва...Според мен по разумно би било той да бъде задължен по някакъв начин да я следва примерно чрез отзуваване....
и моля отговора да е аргументиран...Как за бога мажоритарната система ще промени живота ни?КАК!? И защо тя е на първо място във медиите,това ли е най-важното искане на протестиращите какво стана с ЕРП-тата? какво стана с другите искания на протестиращите засягащи икономическия модел и които наистина касаят пряко начина на живот на хората?
20:40 26.02.2013
57 гост
20:42 26.02.2013
58 гост
20:47 26.02.2013
59 Ганчев
Преференциално- пропорционалния принцип е много добра идея и може много добре да работи. Съгласен съм.
Проблема е че за тия 23 години има много маймуни на клона и трудно могат да се свалят от там, вече има твърде много финансови схеми и договорености между силните "играчи" в държавата и на практика на никой от тях не му отърва една промяна в името на хората. Твърде сложно е, за да се оправят нещата е необходим държавен преврат и ревоолюция, иначе ще си караме по старо му, без значение коя партия е на власт принципа е порочен и е винаги в интерес на политиците.
Както казах идеалната концепция е безпартиината мажоритарна система. Тази идея обаяе е много трудно осъществима, защото не е удобна на никой от политическия елит и няма как да се слуяи с лека ръка, може някой да я нарече дори утопия, но това е идеалната стратегия, която работи за хората. Много е сложен казуса и честно казано съм силно притеснен от това което ни чака...
Коментиран от #61
20:56 26.02.2013
60 hienata
Идеята си я бива, но е трудна за осъществяване (изобщо как точно ще се случи).Това е единствената ти мисъл с която съм съгласен (сигурно не само аз). Имам въпрос към теб, ти наистина ли мислиш, че тук всички са малоумни с памет обхващаща най-много част от вчерашното меню? Е аз помня малко повече. Какво беше, там на магистрала Тракия нещо, нещо при развода и още дузина глупости и изцепки на Сидеров, сигурен съм, че не ти трябват подробни описания за да се сетиш за какво говоря. Парите (по над 100 000лв.) изтеглени от неговите депутати и депозирани в сметките на Атака не в български банки и това ли е клевета . За нея няма осъдени, та може и да е истина, ти как мислиш? Като чета как го величаеш, още малко ще кажеш , че Сидеров ходи по вода, че като погледне чаша вода и тя става на вино и че ще ни нахрани с няколко хляба и риби, а по-полека малко.
21:01 26.02.2013
61 гост
До коментар #59 от "Ганчев":
Добре ама тези безпартийни мажоритарно избрани депутати мислиш ли ,че няма да ги накупят на килограм за броени часове?И пак да повторя"1- Кои са хората които могат да си платят предизборната кампания и участието си в медии които да ги отразят(което е адски скъпо 10-12 хиляди на минута)и съответно кои са хората,които ще влязат в парламента при 100% мажоритарен вот освен олигарсите, мафиотите и политиците забогатяли от ограбването на народа.
2- Кои са тези 240 личности в България с ясни политически виждания и идеи и познати на народа и които биха работили в негов интерес?
3 Кое гарантира,че независимия мажоритарно избран депутат ще работи за интересите на народа?При партиите поне има предизборна програма която той трябва да следва...Според мен по разумно би било той да бъде задължен по някакъв начин да я следва примерно чрез отзоваване.... "
правилното решение е : "Пропорционална избирателна система.Всяка една партия да излезе с ясна и точна предизборна програма, с която да се запознаят всички избиратели(а не да ни занимават с личните истории и харизмите на лидерите им) и отзоваване на депутати при условие,че вотът на хората се подмени т.е депутатът напусне своята партия или не следва предизборната си програма - това е правилното решение,това ще доведе до просперитет!"
21:02 26.02.2013
62 Димитър Димитров
Коментиран от #64
21:09 26.02.2013
63 Ганчев
1. Хората няма да си плащат, а парите за кампанията им ще бъде осигурена от специален за това държавен фонт, което на практика изключва и варианта за корупция при избора им.
2. Никой не е казал, че трябва да са 240 личности. Пос скоро по 1 представител, мажоритарно избран от всеки град, от по големите градове може и повече, пропорционално на населението им.
3. Гаранция, че ще работят в името на народа е самия народ и по точно страхът на избранниците, че мога да бъдат свалени ако не си вършат работата. Но за да може това да стане трябва да се изградят механизми на контрол и системата като цяло да се самосезира.
Програмите на партиите са пълен т...к, то е ясно какво трябва да се направи: ръст в икономиката, здравеопазване, образовоние, карйния продукт от всичко това- пенсии и заплати. Все красиви думи, които всички до сега коментират, но не се случват.
При безпарииното правителство преоритета е развитието на държавата като цяло, какъв друг да бъде, поетапно един по един се обработва всеки един проблем и така, всияко в движение. Оценката за добре свъшена работа се дава от хората.
Но пак казвам, това трудно може да се случи...
Коментиран от #65, #66
21:13 26.02.2013
64 D.P
До коментар #62 от "Димитър Димитров":
Отзоваването на депутати или каквито и да е политици трябва да бъде със условия например ако е напуснал парламентарната си група или пък просто не спазва обещанията си и предизборната си програма.Защото нали се сещаш ако е ей така с подписи без условия колко лесно някои хора могат да съберат необходимия брой подписи по циганските махали просто без проблем...21:14 26.02.2013
65 гост
До коментар #63 от "Ганчев":
Не,предизборните програми са много конкретни неща и действия например "подкрепа за проекта аец белене" (от предизборната програма на герб 2009 година) , конкретни реформи в данъчната система например, въвеждане на закон за неизбежна самоотбрана,ревизия на всички приватизационни сделки от 90-та насам,национализация на ерп-тата,разваляне на концесиите за златодобива и ценните метали и т.н (това са от предизборната програма на атака) и ако тази партия вземе мнозинство да се задължи да спазва предизборната си програма чрез отзоваване на депутати.Това е решението.21:19 26.02.2013
66 гост
До коментар #63 от "Ганчев":
И между другото задължителното и еднакво отразяване на абсолютно всички кандидати преди избори,без за това да се заплаща и открити дебати са искане на партия атака от 2005 година насам....Ама нали се сещаш кога това ще се приеме....Не че ви пропагандирам за атака де ама просто отбелязвам...Няма как да стане това защото тогава властта ще я вземе някой националист и патриот,а това някои хора не могат да го допуснат...Мажоритарно избраните независими депутати е много лесно да ги купиш на килограм и да ги отстраниш по някакъв начин просто няма проблем за това.А ако един депутат е член на партия и е избран при сегашната избирателна система и се въведат поправки с които купуването на депутати да стане невъзможно например ако напусне партията и не следва програмата да напусне и парламента и мястото му да заеме следващия в листата....това би бил много по-добър вариант.
21:37 26.02.2013
67 Ганчев
Коментиран от #68
22:14 26.02.2013
68 гост
До коментар #67 от "Ганчев":
В повечето случаи да не кажа всички въпросът не е до това дали си градивен или образован....Обикновено въпросът опира до морал,честност и до това дали работиш за народа си или за олигарсите,чуждите посланици и банковата си сметка...Всеки знае,че плоския данък е лош за обикновения човек и добър за едрия капитал,всеки знае че ревизия трябва да има на всички приватизационни сделки и т.н да не изброявам....Пропорционалната избирателна система може да не е перфектна,нищо не е перфектно, но е много ама много по-добра от мажоритарната....240 независими депутати трудно ще се съберат всички неподкупни и безстрашни,много лесно е да ги накупиш на килограм или заплашиш...Докато ако начело на държавата или на партията стои човек който работи за народа тогава е много по трудно....На пръв поглед наистина звучи много добре мажоритарен вот ама като се замислиш изобщо не е така,това е с цел да се пресече пътя именно на честните политици и на различните партии с различни идеи...Мажоритарна система е равно на двупартиен модел а това е най-лошото нещо което би могло да се случи на България.22:30 26.02.2013
69 неса
Това е като да гласуваме за PR агенции.
Няма по лесен начин от този, освен с икономически престъпници парламента да се напълни и с криминални такива.
22:50 26.02.2013
70 ........
и каква статия само: заглавие: "Най-добрата идея на протестиращите: мажоритарни избори"
20 абсурдни аргумента и то само и единствено в подкрепа на мажоритарната система,за недостатъците нито дума.
И за капак-анкета как искате да гласувате на изборите: мажоритарно или личност, ама са дали на читателя само и единствено предимствата на мажоритарната система,недостатъците ги няма и предимствата на пропорционалната пред мажоритарната също ги няма.Много са хитри тея журналисти :D
Коментиран от #86
23:01 26.02.2013
71 Трибал
Янко Петров - зам.-председател на "СИЛА", която се свързва с името на Алексей Петров. (БСП)
Ангел Славчев - ИТ специалист на вестник "Дума" (БСП)
Дончо Дудев - член е на гражданското движение "Протестирай"
Иван Петров - Петров преди време беше кандидат-кмет на Варна от Българската национално-радикална партия.
Петър Курдов не отрича да е близък с бившата барета, но не е съгласен да бъде набеждаван, че протестира заради Октопода.
“Винаги съм имал връзка с Алексей Петров. Не го отричам. Той, Тити Папазов, Георги Марков и други са направили много за спорта у нас. Затова с удоволствие ще продължа да се срещам и поддържам отношения с Алексей Петров на тема спорт.
Коментиран от #72
23:17 26.02.2013
72 ........
До коментар #71 от "Трибал":
Еми да и сега подобни хора си заплюват гласа на народа и казват "народа иска мажоритарен вот" "народа иска промяна в конституцията"(каква точно промяна,на кое точно? не се уточнява) "да не политизираме" да не политизираме протеста срещу монополите нали интересно как ще се изпълнят исканията на протестиращите ако няма партия която да ги предложи и въобще как да не политизираш един протест който по своята същност е политически??ти значи не искаш този протест да успее ами искаш да свалиш герб....Не сметките за ток,а герб...За това не искаш да политизираме протеста и за това моя съвет е да насочим гнева си към тези които се пишат организатори,да кажем,че те не са нашия глас и да настояваме исканията ни да се изпълнят.Сега е момента....Мажоритарни избори и промяна в конституцията(незнайно каква) не са искания на протестиращите!Ето кои са реалните искания :"Атака" предлага 22 точки(исканията на протестиращите) за дневен ред на парламента до разпускането му. На пресконференция днес лидерът на националистите Волен Сидеров обяви амбициозна програма с най-наложителните решения, които трябва да вземе Народното събрание, преди да се разпусне.
Сред предложенията са промени в Закона за енергетиката, с които да се осигури преминаване на ЕРП-та под управление на държавата с 51 процента държавно и 49 на сто гражданско участие, премахване на посредниците в продажбата на ток, индивидуални договори на гражданите с "Топлофикация", продажба на енергията от АЕЦ "Козлодуй" само на вътрешния пазар, да отпадне задължителното изкупуване на електроенергия от НЕК."
От "Атака" ще искат да се увеличат доходите на гражданите с приемане на поправка в Кодекса на труда, премахване на плоския данък, въвеждане на необлагаем минимум, падане на ДДС за лекарства и храни и стоки от първа необходимост, по-нисък акциз на горивата. Националистите настояват за нови промени в Изборния кодекс; за приемане на решение от НС за разсекретяване на договорите в енергетиката; за приемане на законови поправки за регулация на лихвите.
Според "Атака" до разпускането си парламентът трябва да приеме и конституционни промени,позволяващи отзоваването на депутати от НС от избирателите, както и даване на възможност гражданите да сезират КС, пише БТА. Волен Сидеров изрази мнение, че тази програма, която съдържа всички искания на протестиращите от последните седмици, може да бъде приета през следващите десетина дни. Той каза, че ще участва в КСНС при президента и ще му предложи дневния ред. Ако президентът реши да се вслуша в нашия глас може, след като получи трите върнати мандата, да не разпуска Народното събрание, докато не се приемат тези точки, каза Сидеров. Той ще настоява заседанието на КСНС да се предава пряко по медиите и на него да присъстват представители на инициативните комитети на протестиращите.
За това трябва да се настоява пред президента!
Коментиран от #73
23:31 26.02.2013
73 Трибал
До коментар #72 от "........":
Сидеров е закъснял да ми подпише молбата за членство в Атака,защото от 2006 до сега много вода изтече!Така че не вярвам на никой!Всички са маскари!Познай кой викаше на Бай Петко да слиза от дървото на 3ти март 2006 в София!Просто ти си удобен докато им вършиш работа,нещо като слугинче!Така че тая попара съм я ял,не благодаря.23:38 26.02.2013
74 Иван Нанков
До коментар #32 от "Седми":
Прочетох доста коментари и мисля че има много от пациентите на психиатъра който не са си изпили хапчетата сега 4-5 човека определят кой да влезе в народното събрание истината е една забрана на всички партии защото ми омръзна да гледам пожизнени депутати03:03 27.02.2013
75 леново
03:56 27.02.2013
76 националист
09:11 27.02.2013
77 Моне Моне
10:09 27.02.2013
78 Василев
60 максимум !
Президентска Република.Мажоритарни избори.Депутатите от понеделник до четвъртък да работят по места,да приемат граждани и да решават техните проблеми.В петък отиват в Народното Събрание и гласуват закони.Ще им се закупят служебни нови Шкода Фабия-чудесен автомобил.Заплата на Президента 20000 лева.Министрите назначени от Президента със заплати 10000 лева.А да видим няма ли да работят.Буров е казал....Беден човек -жив дявол.
Политически партии не ни трябват! Разберете ! Трябват ни личности !!!Лондон е 8000000 жители и има един кмет !!!
19:01 27.02.2013
79 Petyr
Разноликите искания на протестиращите хора и техните симпатизанти могат да се резюмират със следните няколко изречения:
Хората желаят установяване на нови правила за политическия и икономически живот в България. Нещо повече – те искат да участват пряко във формулирането на тези правила и налагането им на политическата класа. Хората желаят увеличаване на дела на пряката демокрация, за сметка на представителната – т.е. пряко участие в управлението, прозрачност и контрол с гражданско участие над всички процеси, институции и личности от политическо и държавно естество. Остават и конкретните искания за спешно решаване на проблема със сметките за електроенергия и парно.
Това е.
Една част от българската интелигенция реагира адекватно и полага усилия да помогне за формулирането на прости, ясни, малко на брой изпълними искания, чието реализиране да бутне първата плочка от доминото на промените, без да предизвика катаклизми. Ще видите тези хора по площадите, в медиите, в социалните мрежи. Те предлагат варианти и решения!
Други представители на интелигенцията се дистанцират от протестите. Те виждат само рисковете и опасностите. Не могат да прозрат простата неизбежна истина? Не искат? Или застават срещу тези толкова естествени и логични искания по някакви причини? Позволяват си да се държат високомерно, да обиждат протестиращите, да търсят конспирации и под вола теле – кой на кого откраднал идеите или кой организирал протестите, дали е достоен… Нещо повече – заплашват ни с идването на фашизъм, с бунтове и безредици, с революция и пагубни последствия за страната.
А политиците – тези които подадоха оставка и тези, които им я поискаха преди това, не искат да седнат и да се разберат как да съдействат за излизане от положението.
Да Господа, има рискове, но кой е виновен за тях, кой ги предизвика? Народът ли? На всички е ясно, че няма да продължим както досега.
Затова искаме да се обърнем към всички политици и към интелигенцията – господа политици, уважаеми интелигенти, надмогнете егоизма и късогледството си и съдействайте за извършване на бързи и решителни промени – такива, каквито иска народът!
Обръщаме заплахите, които Вие отправяте към народа си обратно към Вас: Бъдете адекватни и съдействайте на неизбежно назрелите процеси, защото ако настъпят бунтове и безредици – всички Вие, вкупом ще носите вина за тях!
Нека всички протестираме мирно, да не нарушаваме закона и обществения ред, да разобличаваме и отстраняваме провокаторите. Нека бъдем възпитани, нека изчистим максимално исканията си и твърдо да ги отстояваме до победа!
Нова България
19:37 27.02.2013
80 Petyr
Разноликите искания на протестиращите хора и техните симпатизанти могат да се резюмират със следните няколко изречения:
Хората желаят установяване на нови правила за политическия и икономически живот в България. Нещо повече – те искат да участват пряко във формулирането на тези правила и налагането им на политическата класа. Хората желаят увеличаване на дела на пряката демокрация, за сметка на представителната – т.е. пряко участие в управлението, прозрачност и контрол с гражданско участие над всички процеси, институции и личности от политическо и държавно естество. Остават и конкретните искания за спешно решаване на проблема със сметките за електроенергия и парно.
Това е.
Една част от българската интелигенция реагира адекватно и полага усилия да помогне за формулирането на прости, ясни, малко на брой изпълними искания, чието реализиране да бутне първата плочка от доминото на промените, без да предизвика катаклизми. Ще видите тези хора по площадите, в медиите, в социалните мрежи. Те предлагат варианти и решения!
Други представители на интелигенцията се дистанцират от протестите. Те виждат само рисковете и опасностите. Не могат да прозрат простата неизбежна истина? Не искат? Или застават срещу тези толкова естествени и логични искания по някакви причини? Позволяват си да се държат високомерно, да обиждат протестиращите, да търсят конспирации и под вола теле – кой на кого откраднал идеите или кой организирал протестите, дали е достоен… Нещо повече – заплашват ни с идването на фашизъм, с бунтове и безредици, с революция и пагубни последствия за страната.
А политиците – тези които подадоха оставка и тези, които им я поискаха преди това, не искат да седнат и да се разберат как да съдействат за излизане от положението.
Да Господа, има рискове, но кой е виновен за тях, кой ги предизвика? Народът ли? На всички е ясно, че няма да продължим както досега.
Затова искаме да се обърнем към всички политици и към интелигенцията – господа политици, уважаеми интелигенти, надмогнете егоизма и късогледството си и съдействайте за извършване на бързи и решителни промени – такива, каквито иска народът!
Обръщаме заплахите, които Вие отправяте към народа си обратно към Вас: Бъдете адекватни и съдействайте на неизбежно назрелите процеси, защото ако настъпят бунтове и безредици – всички Вие, вкупом ще носите вина за тях!
Нека всички протестираме мирно, да не нарушаваме закона и обществения ред, да разобличаваме и отстраняваме провокаторите. Нека бъдем възпитани, нека изчистим максимално исканията си и твърдо да ги отстояваме до победа!
Нова България
Коментиран от #81
19:38 27.02.2013
81 Emil
До коментар #80 от "Petyr":
Мой човек, давай го по-спокойно, ще получиш и ти, като Бойко проблеми със сърцето:)Относно протестиращите - благодаря, че ги наричаш така, а не 'народът' ... 1% не могат да се наричат народ и нямат право да натрапват насилствено (не)разбирането си на останалите 99%.
21:28 27.02.2013
82 GigaPass
Република България се приема за единен многомандатен (240 мандата) район. Кандидатурите за парламентаристи са индивидуални, издигат се с поне 1 000 "подписа" като на всяка една (личност) от тях ЦИК присвоява номер. На бюлетините за гласуване се оставят десет празни реда "клетки", в които гласопоподавателят вписва номерата на (до) десет свои избраника, вече известни нему според регистрацията на кандидатите. На всеки поставен от избирателя на първо място се дават десет точки, на втория - девет, на третия - осем и така нататък до едно. След изборите точките се изчисляват и в парламента влизат тези 240 избрани, които са получили най-много точки. Такава избирателна система си представям аз.
15:35 01.03.2013
83 Скоро
Парламентът ще бъде принуден да гласува за нея след натиск от улицата.
Скоро.
12:30 20.03.2013
84 Kokich
13:17 22.03.2013
85 Alexander Anguelov
Хора мислете сами, по съвест, а не приемайте внушенията/заговора на медиите/партиите и ще се убедите.
Предимствата на Австралийския избирателен модел: кара те да се замислиш и оцениш кой кандидат е по- добър: а това е определящо!
08:44 18.07.2013
86 Alexander Anguelov
До коментар #70 от "........":
Факт: Просперитета на една държава е пряко свързан с избирателния модел: респективно качествата на хората в управлението. Най-голямата измама на прехода е имено партийния избирателен модел! Това че някой хора не осъзнват това е въпрос на приминтимност и посредственост. Няма интелигентен човек който да твърди противното.Хора мислете сами, по съвест, а не приемайте внушенията/заговора на медиите/партиите и ще се убедите.
Предимствата на Австралийския избирателен модел: кара те да се замислиш и оцениш кой кандидат е по- добър: а това е определящо!
08:47 18.07.2013