Отивам при стар познат в бизнеса по работа.
Посреща ме от вратата: “Твоите ще ни вкарат във война”. Опитвам се да избягам от темата, виждайки, че сме на диаметрални позиции, но той е непримиримо възмутен. Това коментира във "Фейсбук" Евгений Кънев.
“За всичко са виновни американците - как не се наситиха”;
“Олбрайт беше казала, че не може толкова малко население да притежава толкова много земя”;
“Само американците печелят от войната”.
И така стигна чак до бомбардировките на САЩ над София през ВСВ. Това коментира във "Фейсбук" Евгений Кънев.
Опитите ми да подскажа, че има много фейк нюз; че има по-голяма картина; че войната все пак е започната от Русия - само го мобилизира да стигне до неспазените обещания на НАТО да не припарва до свещената сфера на интереси на Русия.
И накрая - без изненада - се оказа фен на Възраждане.
Писал съм за повечето от тези твърдения, че са фейк, а и всеки грамотен човек може да ги провери с Гугъл.
Едно от най-упоритите, обаче е, че само САЩ печелят от войната, а Русия и най-вече Европа губят. Особено Европа, която се е самопростряляла със санкциите. Често срещам русофили, които с блясък в очите обясняват как целта е САЩ да измести Газпром от пазара на газ, а ВПК да си пробва най-новите оръжия.
Любимата грешка - разменяне на причина и следствие.
Не САЩ, а Путин започна да използва газа за геополитическо оръжие още преди войната чрез празните газохранилища миналото лято, което напомпа цените и направи американския газ атрактивен.
Не САЩ, а Путин спря или намали доставките не само на тези страни, които отказаха да уважат едностранната промяна в договора, а и дори на тези ( като няколко европейски частни компании), които се съгласиха да плащат в рубли. Дори на такива като България, които чрез служебния кабинет направиха всичко възможно газът непременно да е руски и пак не ги огря. Ами така американският газ стана незаменима алтернатива - въпреки че пак България направи и прави всичко възможно до ден днешен да го избегне. Както с ядреното гориво. Както пробва и със самолетите.
Що се отнася до това, че САЩ си пласират оръжията - това е свещена простота.
Първо, оръжията се заплащат от американските данъкоплатци, а не от Украйна и става дума за десетки милиарди долари - т.е това са огромни разходи на държавата.
Второ, трябваше доста време да мине, за да почне износа на по-тежки и по-важни оръжия, които все така имат предимно отбранителен характер, за да няма ескалация на конфликта, от което САЩ биха “печелили”, нали?
Трето, дори тази помощ има вероятност да спре - заради своя мащаб - след изборите за Конгрес. Много републиканци тръмписти настояват парите да отиват за американската икономика или за пострадалите от бедствията. Т.е помощта за Украйна всъщност става огромна тежест дори за Америка! Да, частните компании в енергетиката и ВПК печелят, но не държавата САЩ.
Ясно за мислещите е, че САЩ плащат най-голямата геополитическа цена в света, за да поддържат световния ред след Втората Световна война, закрепен в Хартата на ООН.
И защо? Да каже човек, че Русия и Китай са губещи от този ред и затова искат ревизия. А те са сред страните победителки в ВСВ, постоянен член на Съвета за Сигурност на ООН и с право на вето. Китай благодарение на него стана световна сила Номер 2, а СССР закрепи резултатите от войната.
Не, апетитът на авторитарната държава идва с яденето. В нейния мир няма място за държави, които искат самоопределение, които искат собствен път, които искат нвзависимост, но злощастно са неин съсед. И смачква всички договори с нейния подпис, защото вече не ѝ отърва и с фалшив наратив за агресивната НАТО оправдава собствената си агресия.
Най-големият парадокс с нашите русофили?
Че не забелязват руската доминация в България точно през енергетиката и ВПК.
Но разглеждат разчупването на тези наши зависимости от Русия именно с “агресия” на САЩ, който само и единствено - чрез своите “глобални, неолиберални елити” - иска да печели.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Генчоооо
Русия искаше да продава газ на Европа, колкото повече, толкова по-добре. И да няма посредници контролирани от Америка.
Но не стана.
И от това най-вече ЕС страда.
Коментиран от #76, #109, #155, #157
13:42 29.10.2022
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Дедо Джо
До коментар #1 от "Българка":
Ко речи13:44 29.10.2022
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 Българин
Коментиран от #57, #124, #162, #192
13:46 29.10.2022
7 Наблюдател
Коментиран от #99
13:48 29.10.2022
8 кънчо
13:48 29.10.2022
9 Истината
13:49 29.10.2022
10 Сух
Коментиран от #115
13:50 29.10.2022
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 Пинокио
До коментар #5 от "Истината":
има ли познанство с Маджо или не? Нали красивите и умните гласувате за ДБ? Правят ли ви на глупаци? Като шарани ви ловят вас интелигентните.13:53 29.10.2022
13 Дън Бай
13:53 29.10.2022
14 Объркано Атлантиче
"Европа навлиза в своя икономически спад. BASF, центърът на германското индустриално производство планира да напусне Германия и да се премести в Китай. Това ще означава катастрофални загуби на работни места за Германия.
За ЕС това ще означава край на динамото на производството.
Причините за това са различни, но основно - енергийните разходи за газ ще спестят милиарди на BASF. Китай ще доставя газ от РУСИЯ на BASF, след като се премести в Китай!!
И Китай, и Русия ще получат огромни печалби и просперитет, ако това се случи. Такъв е опустошителният ефект, който водените от САЩ санкции срещу Русия оказват върху ЕС."
Когато това стане новина в Германия и ЕС, ще има огромна реакция. Шулц, Макрон и сие са на път да се изправят пред слепия гняв на масите.
Коментиран от #29, #184
13:54 29.10.2022
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Този коментар е премахнат от модератор.
18 Объркано Атлантиче
Тук е медийно затъмнение - буквално са ни пуснали кепенците
Коментиран от #36, #51
13:57 29.10.2022
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Този коментар е премахнат от модератор.
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 Тъпото
Коментиран от #58
14:03 29.10.2022
24 Този коментар е премахнат от модератор.
25 Истината
Коментиран от #59
14:04 29.10.2022
26 Тъп.к
14:04 29.10.2022
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Този коментар е премахнат от модератор.
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Гост
14:08 29.10.2022
31 мдааа
Мир с оръжие...БЕЗБОЖНИЦИ!!!
Ей спрете се малко, засрамете се, намалете хибридията... дайте и друго мнение, истината не е едностранчива... ние можем да мислим и да си правим изводи!!!
Докарахте ни да слушаме безплатно и тайно ГОВОРИ МОСКВА както се е слушала някога Свободна Европа!!!!
Коментиран от #41
14:12 29.10.2022
32 Елефтери
14:12 29.10.2022
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 САП
На победителите от първата световна беше казано, че с Ньойския договор залагат предпоставките за втората световна война но, кой чу тези думи.
Реално войната в Украйна започна 2013 с Евромайдана започнат от краварите
Нали изтекоха записи на г-жа М. О., колко милиарда са платили те за него.
И Украинците от тогава плащат с кръвта си за лакомията на краваристан.
Най-лошото е, че краварите създадоха поредните полезни луди (Азов и др.) за да помогнат на политиката си разделяй владей.
Като си спомня, какво стана с предишните полезни луди (те им събориха близнаците на краварите)те създадоха в арабските страни. Направо не мисли колко десетилетия ще теглим от техните действия в Украйна.
Още от преди първата световна война е практика на краваристан да продават оръжие и да печелят от войните в Европа. Така, че за последните 100 години нищо не се е променило.
Как достигаше оръжие произведено в България до Сирия. Просто краварите бяха яхнали поредната дойна крава за съответния процент печалба.
Коментиран от #42
14:17 29.10.2022
35 Повърхностна статия
14:19 29.10.2022
36 Така е
До коментар #18 от "Объркано Атлантиче":
В действителност крайцерът Москва още плава, както твърди Кремъл, а тук ни лъжат, че е потънал.Коментиран от #141
14:19 29.10.2022
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Чисто и Просто
Коментиран от #64
15:16 29.10.2022
40 Да живеят ВЕЛИКИТЕ
русия е азиатска държава !
15:19 29.10.2022
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Този коментар е премахнат от модератор.
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Илиев
19:46 29.10.2022
46 минаващ
Коментиран от #54
20:35 29.10.2022
47 Евреите
Коментиран от #186
13:01 30.10.2022
48 Госあ
Коментиран от #56
13:04 30.10.2022
49 Лапа мухите
Коментиран от #53
13:06 30.10.2022
50 Русофил
Ако сте предприемачи - запълнете нишите оставени от напусналите западни фирми.
Ако сте работници - заемете мястото на мобилизираните руснаци. Ако сте млади -
имаме много останали самотни млади рускини. Даваме руско гражданство веднага.
Защо не идвате при нас?
Коментиран от #55
13:07 30.10.2022
51 Какво
До коментар #18 от "Объркано Атлантиче":
Затъмнение бе . Всеки има познати и приятели и роднини навсякъде по света . Това да не ти е 1945 ,където квото и да ти кажат вярваш . Ай бегай у ляво .13:07 30.10.2022
52 Анти-маймуна
13:08 30.10.2022
53 Госあ
До коментар #49 от "Лапа мухите":
Не мисля че Китай печели от бедна Европа. Цялата интрига стана и когато Китай се обърна към Европа и загърби простите и нагли кравари.13:09 30.10.2022
54 И да и не
До коментар #46 от "минаващ":
Дали точно е шизофрения или някакво друго психично разстройство може да се каже след обстойни изследвания13:10 30.10.2022
55 Ще дойдат
До коментар #50 от "Русофил":
Ама на Куково лято .Русофляка лае , но не иска в Раша. Хахага . Всички бягат в пропадналия запад хахаха .
Не искат даже и да пробват селско крепостните ценности на Раша . Хахаха
Коментиран от #60, #71, #74
13:10 30.10.2022
56 Коректен
До коментар #48 от "Госあ":
Мхм, всеки който не е платен и има малко мозък в главата си.13:11 30.10.2022
57 КОЛКО АМЕРИКАНЦИ ЗАГИНАХА
До коментар #6 от "Българин":
За свободата на България?Коментиран от #63, #185
13:11 30.10.2022
58 НЕ ЗНАЕШ КАКВО ДА ГИ ПРАВИШ
До коментар #23 от "Тъпото":
Ти си и неграмотенОсвен да ги изгубиш на efbet друго не можеш
13:13 30.10.2022
59 Няма
До коментар #25 от "Истината":
по - гнусно и жалко от соросороб, в последен стадий на стокхолмски синдром.13:14 30.10.2022
60 БЕГОМ В КРАВАРНИКА
До коментар #55 от "Ще дойдат":
Празнувайте хелоуин и прайдовеИ на левия тротоар
Родител 1 и Родител 2 т@ шаци
13:16 30.10.2022
61 ежко
13:16 30.10.2022
62 Госあ
13:18 30.10.2022
63 Госあ
До коментар #57 от "КОЛКО АМЕРИКАНЦИ ЗАГИНАХА":
Аз мога да ти отговоря колко българи загинаха от бомбардировките на американците, обаче.13:20 30.10.2022
64 случаен
До коментар #39 от "Чисто и Просто":
просто и мръсно,атлантик след санкции13:22 30.10.2022
65 умряла украинска медия сте вие
13:22 30.10.2022
66 Въпрос
До коментар #42 от "Божеее,":
Ако в каца с мед пуснат нещо, такова, като тебе, какво се получава? Ако можеш да си отговориш на този въпрос, ще получиш отговора. Не прекалявай с емоциите. Това води до инфаркти и инсулти.13:23 30.10.2022
67 Робокоп
13:23 30.10.2022
68 Смешник
13:24 30.10.2022
69 Гешев
13:25 30.10.2022
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 случаен
До коментар #55 от "Ще дойдат":
вие що не живеете в говедарника или в западния рай13:26 30.10.2022
72 Марги-гълъб на мира
13:28 30.10.2022
73 Ти си менте
13:29 30.10.2022
74 Съвсем скоро
До коментар #55 от "Ще дойдат":
всички ще бъдем свидетели на обратното на това, което твърдиш. Балонът се спука. Безмозъчният запад се връща към корените си - мракобесното средновековие. Ум царува, ум робува, ум патки пасе.13:30 30.10.2022
75 Този коментар е премахнат от модератор.
76 Хахахаха
До коментар #2 от "Генчоооо":
Мунчо, Русия иска да продава газ, но иска и да командва държавите, които купуват газ от Русия! А това няма да стане! Русия няма право да извива ръце, за това че има газ! А и Европа не е нужно да бъде зависима само от Русия, защото това развързва ръцете на Путин да прави каквото си иска, защото мисли, че Европа винаги ще се подчинява заради газа!Коментиран от #183
13:33 30.10.2022
77 Рефлект
Коментиран от #100, #107
13:38 30.10.2022
78 От Лас Вегас за непросветените балканлии
От 400г и повече е така. САЩ + НАТО + кралските фамилии в западна Европа и Ватикана притежават несметни богатства в трезорите си събирани с векове от цял свят. Всичко това се охранява от 20 самолетоносача и 800 военни бази по цялата планета. Няма как това да се промени в следващите 100г освен ако САЩ не потъне или не стане някакво чудо. Русия и Китай са само допълнение към пейзажа на еврейските финансови художници.
Коментиран от #82, #86
13:39 30.10.2022
79 Хари Потен
13:41 30.10.2022
80 Томата
13:43 30.10.2022
81 Виктор Черноземски
Коментиран от #136
13:44 30.10.2022
82 Госあ
До коментар #78 от "От Лас Вегас за непросветените балканлии":
Лондон е бил столица на суперсила за има -няма половин век. Нещо като България. Еврейските художници могат да станат материал за четки за една вечер. Много филми гледаш ве момче ! Толкова ли са ти интересни бондовските истории ? По добре гледай мистър Бийн ;)13:45 30.10.2022
83 Красимир Танев
Коментиран от #85
13:48 30.10.2022
84 Грамотен чистач
GOOGLE е частна фирма която се контролира изцяло от Сащ.
Google посъоянно работят за Пентагона.
Пентагона иска да имаме война за да превземат нови роби, земи и богатсва.
Ти малко разнежено човече нямаш представа Каде се намираш и за какво агитираш.
Продажно Натовско куче си ти, нищо повече. Ще лаеш след като спрат да те хранят, ще лаеш за другите...
13:49 30.10.2022
85 Друс Лий
До коментар #83 от "Красимир Танев":
Отвори си очите, питчага, западната демокрация похарчи 70 милиарда твои пари без да те пита за нещо, което не искаш и не ти върши работаКоментиран от #94
13:51 30.10.2022
86 Лас Вегас
До коментар #78 от "От Лас Вегас за непросветените балканлии":
Да не си седял в казиното 72 часа без да излизаш?Ти нямаш никаква представа за Европейска и световна история. Освен това си абсолютна нула в геополитиката. Стой си там в разрухата на Лас Вегас. Знаем много добре че половината квартали в Лас вегас са пълни с наркомани и банкрутирани бездомни играчи.
13:55 30.10.2022
87 Дойчо Глобалев
13:57 30.10.2022
88 иван
13:58 30.10.2022
89 Америго
13:59 30.10.2022
90 Мнение
Ами следващия път направо да го почват с точилката докато му дойде акъла в главата хаха.Не искаме чужда война!
За какви "русофили" става на въпрос?Укро русофилите ли?Вие слепи ли сте,че не виждате как тези украинци изглеждат?Това са си руснаци.Говорят си руски.Имат роднини руснаци.Какви да са?Едно време днешна Украйна е била дълго време в Руската империя,а после в СССР.Няма как да ми говорите за русофили и русофоби и да ми показвате все руснаци.
Иначе е ясно кой печели...търговците на оръжие и посредниците на газ.Тези търговци не са само в една държава.Ако ни набутате във война ще ни унищожите!
Заря като в Укроленд не щем!
Заради укри няма да умрем!
14:01 30.10.2022
91 Този коментар е премахнат от модератор.
92 !!!?
Коментиран от #95, #96, #102
14:04 30.10.2022
93 Виктор Фекалев
До коментар #91 от "От Истанбул":
Тоа па рез ак, тръгнал да ни дава акъл. Айди чуш бре14:06 30.10.2022
94 Красимир Танев
До коментар #85 от "Друс Лий":
А той путин мислиш ще те пита. Ще ти даде автомата и хайде на фронтаКоментиран от #126
14:06 30.10.2022
95 !!!!!
До коментар #92 от "!!!?":
Докато гледате миналото рискувате да ни унищожите бъдещето!!!Спрете се!
14:07 30.10.2022
96 Пламен Кутев
До коментар #92 от "!!!?":
Естествено, всичко се контролира от САЩ, но как да го обясниш на някой дебелоглави чутури тука.14:09 30.10.2022
97 Анонимен
14:12 30.10.2022
98 Дидро
До коментар #42 от "Божеее,":
Промит мозък! Ако американците не бяха подкрепили мафиотското разграбване на държавата ни, както и боядисаните в синьо комунисти(новите капиталисти), нямаше да чакаме на помощи от ес, а щяхме да имаме работеща икономика.Коментиран от #103
14:14 30.10.2022
99 Ще ми разкажеш ли повече
До коментар #7 от "Наблюдател":
За етичните и моралните норми на евро атлантическата паплач че нещо взех да се обърквам напоследък.14:18 30.10.2022
100 Даа,
До коментар #77 от "Рефлект":
Да, май натам вървим. Много точно казано!!!14:25 30.10.2022
101 Уса
Коментиран от #117
14:35 30.10.2022
102 ВСВотСАЩ
До коментар #92 от "!!!?":
"Случайно" си пропуснал най-важното:Повечето помощите (от ленд-лиза) за СССР бяха получени след битката при Курск, когато вече беше постигната повратна точка във войната. През 1941-1943 г. (преди битката при Курск) доставките са били незначителни. Тоест, битката при Москва, битките при Сталинград, битката за Кавказ, битката на пилотите над Кубан, Курск, са съветски, решаваща роля на съюзниците тук няма.СССР изнесе ВСВ война на плещите си и я спечели----
А днес ленд-лиза на НАТО към Украйна във военщина и военни е от самото начало, но руснаците пак им раздават шутове..
Коментиран от #105, #108, #130
14:36 30.10.2022
103 вземи са в ръце
До коментар #98 от "Дидро":
Държавата я разграбиха комунягите и всичко заграбено замина като данък към кремля.Даже и сега всяко правителство плаща данък.А лук ойл са недосегаеми навеки.Коментиран от #142
14:38 30.10.2022
104 НЯКОЙ
Коментиран от #114
14:38 30.10.2022
105 не забравяйте
До коментар #102 от "ВСВотСАЩ":
Хапчетата редовно!14:40 30.10.2022
106 Румен
14:40 30.10.2022
107 О неразумни и непросветен българино
До коментар #77 от "Рефлект":
Последните 30 г България се управлява от Москва. Нефтохим е руски, продава ни бензина скъпо и последните десет години не плаща данъци. КТБ и Булгартабак ограбени от боко и пеевски с руска помощ. Турски поток за който ние платихме 3 милиарда пак е руски. Списъкът с грабежи е дълъг и следите водат към Москва14:40 30.10.2022
108 !!!?
До коментар #102 от "ВСВотСАЩ":
Лъжите минават само при твойте путинофили...това и Путин го знае !!!?14:47 30.10.2022
109 Ганчоооо
До коментар #2 от "Генчоооо":
Защо се правиш на такъв ,какъвто не си?!?...........на сведущ де????????14:47 30.10.2022
110 То бива, ама чак толкова
Голям абдал си... никой не ти се връзва... естествено че америка с нейното сбъркано мислене Печели.. и то сериозни милиарди...
14:50 30.10.2022
111 Евг Кънев поредния Идиот!!
Коментиран от #118
14:50 30.10.2022
112 Ето колко са тъпи руснаците
За сравнение загубите на британците в Авганистан за 19 години са 457 убити и 2150 ранени.
САЩ за същия период са загубили 2456 убити и 20 752 ранени.
Ясно е че за военното ръководство на руската армия човешкият живот не струва пукната пара.
Коментиран от #116
14:51 30.10.2022
113 Евг Кънев поредния Идиот!!
14:52 30.10.2022
114 Верно е
До коментар #104 от "НЯКОЙ":
Обаче расия ще даде фира около 2030г. Още доста време ще томозят циливизования свят.14:52 30.10.2022
115 Този коментар е премахнат от модератор.
116 Симо
До коментар #112 от "Ето колко са тъпи руснаците":
И някой искат с такива идиоти да сме в съюз срещу запада.14:54 30.10.2022
117 И тоя ако е икономист та дори и Доктор
До коментар #101 от "Уса":
И как ще има промишленост в Европа, като САЩ ти доставя фалшива газ на цени 4 пъти по-скъпа отколкото в Америка. Да провери и да научи урока за СЕБЕСТОЙНОСТ.Коментиран от #123
14:54 30.10.2022
118 Този коментар е премахнат от модератор.
119 Родолюб фон Барух Ал Сабах дьо Муажон
Коментиран от #134
14:55 30.10.2022
120 Петър
14:56 30.10.2022
121 Този коментар е премахнат от модератор.
122 Евгени,
14:57 30.10.2022
123 Любопитен
До коментар #117 от "И тоя ако е икономист та дори и Доктор":
И на тебе какво ти разбира шамандурата от качество на газа?!?14:59 30.10.2022
124 Бай дън
До коментар #6 от "Българин":
Съединението мамун не е съединение, а разединението на България, а причината е, че е започнато именно с тази цел от масоните, чийто представители в България го започват.14:59 30.10.2022
125 Този коментар е премахнат от модератор.
126 Аватар
До коментар #94 от "Красимир Танев":
Като си припомня действията на източните диктатури и на западните демокрации във връзка с мерките срещу пандемията и ваксинирането,то не намирам особена разлика.15:02 30.10.2022
127 Българин
Коментиран от #132
15:02 30.10.2022
128 Този коментар е премахнат от модератор.
129 И аз да напиша нешо
Каква се оказа реалноста, технологично изостанала армия с по няколко десетки нови образци техника, купуваща дронове от Иран. От Иран, да се смееш ли или пак да се смееш. Войници с нисък морал, крадящи перални и нисък боен дух. Ширеща се корупция и посредственост в офицерския състав.
15:04 30.10.2022
130 Доброжелател
До коментар #102 от "ВСВотСАЩ":
Пий си лекарствата на време или смени доктора.15:06 30.10.2022
131 Печкаря
До коментар #128 от "палача":
Чакам те за парти!!15:08 30.10.2022
132 Този коментар е премахнат от модератор.
133 Даката
Коментиран от #139, #148
15:12 30.10.2022
134 Този коментар е премахнат от модератор.
135 Съдията Дред
- Може би Европа печели, или поне не губи от санкциите ?
- Може би американците имат насита?
- Може би Мадлийн Олбрайт не е казвала, че не може една държава да притежава над 60 % от световните ресурси?
- Може би американците не са бомбалдирали Бъргария през 1942-1944 , и не са загинали над 10 000 българи?
Това, че Путин е лош, си го знаем. Друг аргумент имаш ли?
15:15 30.10.2022
136 хахъ
До коментар #81 от "Виктор Черноземски":
че кой си ти , та смяташ, че САЩ са ти съюзници, след като си просто слуга, я си заеми мястото и не се повдигай на пръсти, няма да изглеждаш по-голям. Същото ти е положението в ЕС.15:15 30.10.2022
137 Ние сме на всеки километър
Първа серия се казва "Разпадането на Русия"
15:16 30.10.2022
138 Голем смех
15:18 30.10.2022
139 Този коментар е премахнат от модератор.
140 гошо
15:21 30.10.2022
141 Ъхъ
До коментар #36 от "Така е":
един крайцер Москва ви в главите...и кво? То е все едно да те бия сега, а ти да казваш - а помниш ли преди 2 години как те замерих с камък?Коментиран от #146
15:26 30.10.2022
142 ....
До коментар #103 от "вземи са в ръце":
Тия които разграбиха държавата не са комуняги, а псевдо-демократите. Някои хем искат да работят на пазарен принцип, хем държавата да им плаща субсидии и има протекционизъм. По-добре проверете на кого всъщност държавата плаща данък ... като не Ви харесват Руските енергоносители, намерете си други ... само, че и цената е друга ... Основният печеливш от конфликта в Украйна за момента се оказват големи западни фирми търгуващи с енерго-носители, оръжие, западните държави – инфлацията обезцени доста от заемите им ... Доколкото четох Украйна е разпродала и доста злато ... има да плащат и заемите които западните банките им дават с десетилетия напред, а имаха почни никаква финансова задлъжнялост.15:32 30.10.2022
143 ГЛАС НАРОДЕН
15:34 30.10.2022
144 уaйтнoйз
15:40 30.10.2022
145 Навалний
15:45 30.10.2022
146 Навалний
До коментар #141 от "Ъхъ":
А вчера 4 кораба на един път?15:46 30.10.2022
147 човек от народа
Коментиран от #149
15:47 30.10.2022
148 Голубой
До коментар #133 от "Даката":
Явно Митрофанова ви е изпуснала днес нови опорки, вместо да ви плати и вие сте се настървили още повече?15:48 30.10.2022
149 Този коментар е премахнат от модератор.
150 До автора
16:00 30.10.2022
151 Тоя
16:03 30.10.2022
152 Лев Троцки
затова се включва в битка. Но скоро някой ще го освитка.
16:08 30.10.2022
153 Корекция
16:09 30.10.2022
154 До русофила
Коментиран от #156
16:14 30.10.2022
155 Този коментар е премахнат от модератор.
156 Керът
До коментар #154 от "До русофила":
Бе то тя и Алла ги заряза безаналоговите! ,🤣🤣🤣🤣🤣16:47 30.10.2022
157 ЗЯПАДНА КРАЙНО ЛЯВА ПРОПАГАНДА
До коментар #2 от "Генчоооо":
Авторът на статията - без изненада, подкрепя ДБ.😉
❗
17:26 30.10.2022
158 Маринов
18:39 30.10.2022
159 един от многото
20:21 30.10.2022
160 Духайло Пърдоляк
Коментиран от #169, #172
20:30 30.10.2022
161 Матей преображенски
Коментиран от #164, #166, #168
20:34 30.10.2022
162 Българин
До коментар #6 от "Българин":
Не е от "съединението", а още преди така нареченото освобождение20:42 30.10.2022
163 нормален
Коментиран от #165
20:44 30.10.2022
164 От Лас Вегас до Матей Недоразбиращ
До коментар #161 от "Матей преображенски":
Големите държави, така наречените суперсили по принцип прецакват по малките. За добро или зло в момента всички важни неща се решават от две места, едното е Вашингтон а другото Лондон.От 400г и повече е така. САЩ + НАТО + кралските фамилии в западна Европа и Ватикана притежават несметни богатства в трезорите си събирани с векове от цял свят. Всичко това се охранява от 20 самолетоносача и 800 военни бази по цялата планета. Няма как това да се промени в следващите 100г освен ако САЩ не потъне или не стане някакво чудо. Русия и Китай са само допълнение към пейзажа на еврейските финансови художници.
Коментиран от #167
20:46 30.10.2022
165 Този коментар е премахнат от модератор.
166 Гиорги Тодорин
До коментар #161 от "Матей преображенски":
Русия до няколко години е приключила като федерация от 22 републики. Щом хазната се изпразни разпад голем иде.Китайските другари комунисти и те забоксуваха яко напоследък. Явно не следиш новините. И въобще имало ли е случай комунистите да не я оплескат.
Коментиран от #170
21:03 30.10.2022
167 ГруЮ
До коментар #164 от "От Лас Вегас до Матей Недоразбиращ":
Във вселена, където парите са най-важното нещо, може и да е така. В свят, в който идеите са водещи- нещата е възможно да изглеждат по друг начин. Историята подсказва къде е истината- Рим пада, когато се изтощават испанските сребърни мини, Испанската империя- когато и отнемат морското господство, Британската империя- същото, както при испанците. Има го и другият пример- идва Христос и светът поема друга посока. Преди него - Буда, след него -Мохамед, да не забравяме Мартин Лутър. Това е света на идеите. В по- новата история- Маркс и Фрийдман . В света на първия живяхме до 1989 г., в света на другия живеем в момента.Коментиран от #173
21:13 30.10.2022
168 Андрей
До коментар #161 от "Матей преображенски":
Щатите били закостенели в своето олимпийско величие като късната Римска империя.За твое сведение изобщо не са закостенели а са в начален разцвет. Само на 200 г е САЩ.
Освен това живеем в златният век за евреите ако не си забелязъл да ти кажа. Даже и държава си имат вече ако не знаеш. Въртят си бизнеси за трилиони и не им пука.
21:15 30.10.2022
169 Този коментар е премахнат от модератор.
170 Духайло Пърдоляк
До коментар #166 от "Гиорги Тодорин":
Гиорги, френде мой, не новините а най-напред трябва да следиш собственото си физическо състояние. През цялото това време ти просто не си забелязал че главата ти е пълна с кисело зеле втора употреба. Внимавай с тия неща. Нали знаеш че никога не е късно да станеш за резил.Коментиран от #174, #175, #176
21:16 30.10.2022
171 Един
21:21 30.10.2022
172 Този коментар е премахнат от модератор.
173 От Лас Вегас
До коментар #167 от "ГруЮ":
Напълно прав си за идеите, с разпада на СССР рухна идеята за комунизма която вдъхновяваше милиони по света а загниващия капитализъм процъфтява и благоденства и до днес.Няма нищо по добре работещо в момента от западнита демокрация с всичките и недостатъци. Другото е руска или китайска диктатура в която няма да можем с тебе да си чатаме изобщо.
Коментиран от #178
21:27 30.10.2022
174 Този коментар е премахнат от модератор.
175 Пyтлеpacт
До коментар #170 от "Духайло Пърдоляк":
Драги пyтлерacтe, пyтлepастиятa е тeжкo мoзъчнo състoяниa, Не се Лекyвa в България. Като напрaвление мога да ти предложа Геpмaния и CAЩ. Но имай предрид кoпeйкaтa не въpви като вaлyтa, трябват Еврo или Дoлаpи.21:33 30.10.2022
176 Гиорги Тодорин
До коментар #170 от "Духайло Пърдоляк":
Много яко се оплеска, че чак и запелтечи. Нещо съществено ще кажеш ли или само ще препръцкваш наляво и надясно.21:36 30.10.2022
177 От Лас Вегас
21:51 30.10.2022
178 ГруЮ
До коментар #173 от "От Лас Вегас":
Ако погледнем обаче от неутрална гледна точка - “загниващият” охолен капитализъм е привилегия за 1/10 от световното население. Предимно бяло и живеещо в западното полукълбо. 9/10 обаче живеят в полу-гладен режим и на всичко отгоре - навсякъде има интернет. Тези 9/10 виждат как живеят онези 1/10 . И те имат идея- искат да живеят както първите. Поради факта, че в свят на ограничени ресурси това няма как да стане - има два варианта: те идват тук или ние ще се наложи да се поограничим в желанията си и да споделим достиженията си. Поради факта, че те се оказват невъзприемчиви към идеите на демокрацията, гендерният избор и европоцентричността, изходът е един- приемаме, че те могат да живеят, както на тях им харесва и си сътрудничим или се бием до последна капка демократична кръв. Това са събитията на които сме свидетели в момента. Светът се променя, независимо дали ни харесва или не. Дори Франсис Фукуяма си призна, че сгреши с неговият преждевременно обявен “край на историята”.Коментиран от #179
21:55 30.10.2022
179 От Лас Вегас
До коментар #178 от "ГруЮ":
За съжаление света в който живеем бро е несправедлив. И ако някой си мисли че нашата цивилизация е морална и духовно извисена той греши.Както добре знаеш последните 2000г мирът е бил по скоро изключение. За съжаление хората на тази планета са на такова ниво.
22:24 30.10.2022
180 Вирус
22:36 30.10.2022
181 пояснение
06:43 31.10.2022
182 Тони
09:30 31.10.2022
183 Коментар
До коментар #76 от "Хахахаха":
Минчо Мунчев!Като спреш газта от съседа си и я купиш от съседния град, кое ще ти е по скъпо???
Викаш Европа да не е енергийно зависима от Русия, а да е от Фащ??? Е, коя зависимост е по-изгодна според теб???
Когато възприемате новините от казионните бг медии (собственост на задокеанските корпорации) за чиста монета (без да вложите грам критично мислене), тогава никой не може да ви помогне!!!
П.П. Нещо за "демократично" взривените тръби на Северен поток, да кажеш???
Или Путин отиде лично с подводница и започна да си взривява многомилиардните инвестиции, че да им е "зле" на краварите, които съвсем случайно вдигнаха цената на газта няколко пъти???!!!
По-голям злосторник от кукловодите във фащ, към днешна дата НЯМА!!!
Запомни го това!!!
10:02 31.10.2022
184 Този коментар е премахнат от модератор.
185 Ударил Греда
До коментар #57 от "КОЛКО АМЕРИКАНЦИ ЗАГИНАХА":
Загинали са руснаци но за руските имперски интереси10:21 31.10.2022
186 ама друг път
До коментар #47 от "Евреите":
Леко уточнение , Ционистите !10:48 31.10.2022
187 Русофили?
П
10:52 31.10.2022
188 резервист
Че войната почна Путин, няма спор. И да войната е страшно зло! По какви причини, обаче и можеше ли да не се стигни до там? Дали метежът наречен "Майдан" отговаря на демократичните виждания за управление? Дали настаняването на открито враждебно държаща се военна структура по границите е нормално да се възприема като заплаха и какво да се направи по въпроса? Трябваше ли да се спазват Минските споразумения, гарантирани от Германия и Франция? Каква е ролята на руските суровини във възстановяването и последвалия просперитет на Европа? И да не би под дулото на калашника да си продадоха газохранилищата? Кой направи всичко възможно да не допусне Северен поток 2 до въвеждане в употреба, дори го взриви? Сигурно Русия? Хайде нали си мислещ човек!
Кой даде мило и драго да унищожи СССР и така да стане едноличен господар в световен мащаб?
Колкото до непосилните разходи на САЩ покрай Украйна за малко да заприличат на добри самаряни. И последно, естествено, че печалбите са ВПК а не за обикновения американец. Ти да не би да си очаквал друго.
п.п Сега да взева да те нарека "русофоб", а!?
Коментиран от #189, #190
13:52 31.10.2022
189 Венко Добрев
До коментар #188 от "резервист":
Запада блокира 300 милиарда долара гаранция на руската централна банка в системата СУИФТ. Всяка централна банка задължително държи известна сума в тази система за междубанкови разплащания. Така, че САЩ нищо не плаща. Вече на няколко пъти го обявиха, че с тези пари ще се купува оръжие за Украйна а остатъка ще се използва за възстановяването и15:15 31.10.2022
190 Стойко
До коментар #188 от "резервист":
По време на студената война САЩ определено са желали разпада на СССР. Но разпада му дойде и от вътре. Съветските тайни служби виждаха много добре, че комунистическата система не работи добре и изостават от запада с 15-20г. В същото време осъзнаваха, че ако оглавят промяната ще станат едни от най - богатите хора в света. За това сложиха Горбачов да им свърши мръсната работа.16:25 31.10.2022
191 МАЛКА пенсИЯ
19:08 31.10.2022
192 Да не бъдем крайни
До коментар #6 от "Българин":
Нека да не сме чак толкова крайни към Русия и руския народ. Аз съм от това поколение което реално не е живяло в социализма и няма реален поглед върху онази система. Не мога да кажа нищо лошо обаче за руснаците и Русия. За мен с нищо в последните 30 години върху които имам поглед не са ни навредили. С нищо не са ни попречили. По никакъв начин те не са търсили конфликт с нас а точно обратното. Видимо виждам че има хора които са живели по онова време и ги обичат или мразят. Обаче не е ли редно след като реално 35 години те не упражняват влияние в България да не ги мразим. Това е все едно да мразим турците заради преди 150 години. Редно е да се променим и уважаваме. Аз ги уважавам / не означава подкрепям/ и считам че е грозно и неправлно да се редят такива убиди кам тях. Същото е и за САЩ и ЕС. Нищо лошо за мен не са ни направили нито САЩ нито ЕС. Тези които обичат Русия обикновенно ги мразят. Защо? За мен САЩ и ЕС са ни направили доста добрини освен ползите които са извлекли от нас. Аз не считам че някой там стои и си мисли как да направи българина по нещастен. Това е простотия. Проблема е в нас. Ние сме корумпирани. Ние се изнудваме сами. Ние си крадем държавата. Всички останали които са по големи просто търгуват с нас и си правят бизнеса без лоши чувства. Дано се променим че ще се самозатрием от простотия.16:26 19.12.2022