9 Май, 2024 23:01 6 645 146

Унижението на българските турци: защо още няма наказани?

  • възродителен процес-
  • български турци-
  • турци-
  • унижение-
  • дпс-
  • българия-
  • държавна сигурност-
  • турция-
  • мюсюлмани

Абсолютната давност за преследване на виновните срещу насилствената асимилация на мюсюлманите в България отдавна е изтекла

Унижението на българските турци: защо още няма наказани? - 1
Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Коментар на Еми Барух:

Преди 35 години на 9 май с подписите на 131 души в Народното събрание е внесена декларация, инициирана от Клуба за подкрепа на гласността и преустройството. Тя осъжда т.нар. "Възродителен процес" и настоява за пълно възстановяване не само на отнетите имена на българските турци, но и на всички техни права. Десет дни по-късно в Джебел започва протест. Недоволството на турското население експлодира. Демонстрацията е смазана от щаба на вътрешните войски, разположен в същия град.

Малко след това започват протести в районите около Шумен, Разград, Варна… и на десетки други места в страната. "Върнете ни имената!", гласи техният лозунг.

Българското население не само не подкрепя мирните демонстрации. На някои места протестиращите биват замеряни с боклуци, от прозорците срещу тях летят предмети.

Майските протести са потушени брутално. Жертвите са повече, отколкото по време на насилствената смяна на имената. Стотици турски активисти са експулсирани от страната.

Това е началото на края на "окончателното решение" на "националния въпрос" - едно от големите безобразия, извършени от комунистическа България: режисираното унижение на стотици хиляди души.

България записва в своята най-нова история позорен рекорд - извършено е най-мащабното прогонване на хора на територията на европейския континент след края на Втората световна война. Около 360 000 души напускат принудително родината си. А обидно много българи се възползват от тяхната трагедия. Плъзват изнудвачи, спекуланти, прекупвачи, черноборсаджии, брокери… "приятели".

Тези разкази все още не са написани. Тази тъга все още не е преработена.

35 години по-късно наказани няма

35 години по-късно наказани няма. Този факт е още един от позорните рекорди в правния мир на България. Част от жертвите вече не са живи. Част от преследвачите им - също. Въпреки че следите от извършените престъпления спрямо турското население са неизличимото наследство, оставено от тоталитарния режим, ние - наследниците на това минало - предпочитаме да извръщаме поглед от онова, което е сторено с нашите съграждани.

Както неотдавна написа Зейнеп Зафер - активистка от Независимото дружество за правата на човека, екстрадирана от режима още преди Майските събития, "голяма част от българите […] все още не знаят истината за тези събития. Те предпочитат да се крият зад лъжеисторията, предлагана им с цел оправдаване на едно престъпление. Мисля, че тогава приблизително 90 процента от българския народ, лесно манипулиран от комунистическия апарат, категорично одобряваше или приемаше по принцип тази политика на Живковия режим".

А днес:

"… политиците или съзнателно избягват да напомнят за събитията, или се стремят да ги тълкуват в своя полза, като всяка партия го прави в унисон с целите, които преследва в момента."

Абсолютната давност

Събрани са достатъчно доказателства за изясняване на истината, разпитани са стотици пострадали, но прокуратурата решава да прекрати наказателното производство след смъртта на последния, привличан като обвиняем - Георги Атанасов. Постановлението за прекратяване на наказателното производство е отменено в края на 2022 от Софийския апелативен съд, който приема, че не е извършено необходимото разследване дали и други лица, освен починалите вече обвиняеми, са извършили престъпления, свързани с така наречения "Възродителен процес" и че прекратяване на производството може да има едва след произнасяне от страна на прокуратурата за това има ли извършено престъпление и какво е то.

Определението на апелативния съд, с което е отменено прекратяването на наказателното производство, както и решенията по гражданските дела показват, че разследването от прокуратурата по това дело не е водено ефективно, не е водено по начин, насочен към разкриване на истината и наказване на виновниците.

И тъй като именно Движението за права и свободи (ДПС) винаги се е обявявало против каквито и да е промени в устройството на прокуратурата и правомощията на главния прокурор, излиза, че през всичките тези години именно ДПС са възпрепятствали процеса по наказване на виновниците за страданията на мюсюлманите в България. Доста лицемерно предателство към собствения им електорат в пълно противоречие с публичната позиция на партийните лидери.

Абсолютната давност за преследване на виновните срещу насилствената асимилация на мюсюлманите в България отдавна е изтекла.

В последните години жертви на т.нар. "Възродителен процес" и техни родственици внасят поредица от искове срещу прокуратурата по Закона за отговорността на държавата и общините за вреди. Тези производства приключват с осъдителни решения, всяко от които за десетки хиляди лева - обезщетения за претърпените неимуществени вреди "от нарушаване на правото на разглеждане и приключване в разумен срок на образуваното разследване по темата".

Независимо от растящия брой осъдителни решения по граждански дела, те не въздават справедливост.

Докато материалната компенсация продължава да стои отдалечена от обществения интерес, споменът за претърпените унижения все така ще разяжда социалната структура на обществото. Отказаното правосъдие не интересува нито политиците, нито медиите. Така осъмваме днес - 35 години след онзи 9 май.

Впрочем, на онзи 9 май преди 35 години полската телевизия излъчва първото предизборно предаване на "Солидарност". Изводите остават за нас.


Поставете оценка:
Оценка 2.1 от 99 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Пич

    218 31 Отговор
    Тук е моментът ДАНС да се задейства , и да арестува Еми Барух за всяване на етническо напрежение !!! Ей , еврейски номера , ей...... После , защо всички ги мразели !!!

    Коментиран от #5, #92, #135

  • 2 Предизборно претоплени

    168 15 Отговор
    но стари манджи на диписето

    Коментиран от #62

  • 3 КОТарАК 🐱

    76 37 Отговор
    турци в БГ няма ,няма и в самата Турция много-колкото сме ние БЪЛГАРИ , толкова са и те турци..оставете тая тема и гласувайте..за ШИШИ

    Коментиран от #10, #11

  • 4 Ломския

    179 29 Отговор
    А тази кукумявка що не пише за атентата на гара Буново вагон за майки с деца извършен от турци.

    Коментиран от #8

  • 5 ИСТИНАТА

    71 25 Отговор

    До коментар #1 от "Пич":

    Няма наказани за възродителният процес, защото навсякъде са комунисти и ченгета! Дори депутатите на ДПС са преобладаващо ДС сътрудници!

    Никога повече, вредната за България
    коалиция между ПП/ДБ и ГЕРБ.

    Нека комунистът Борисов да си управлява,
    с Кримълската Партия Майка и клонингите и!
    Нали орденоносецът на "Ломоносов" за това построи с български милиарди Балкански поток
    и направи възможна войната в Украйна!

    Комунистът е като крокодил!
    Отвори ли си устата, не ти се усмихва, а се кани да те изяде!

    Коментиран от #83, #133

  • 6 Запознат

    135 28 Отговор
    Над 20 загинали българи от терористични атентати извършени от турските служби с помоща ма турци живеещи на територията на НРБ.
  • 7 ТаУмВзе

    143 10 Отговор
    Какво Значи БЪЛГАРСКИ ТУРЦИ? Щото по тая логика, трябва да има и Турски Българи де.

    Коментиран от #9

  • 8 Абе лома

    27 63 Отговор

    До коментар #4 от "Ломския":

    я си помисли имало ли е такъв атентат.
    Аз съм жив свидетел на инсцинировки и какви ги е вършил Ахмед Исмаилов Ахмедов- Ахмед Доган.

    Коментиран от #20

  • 9 Кой ти взе ума

    41 5 Отговор

    До коментар #7 от "ТаУмВзе":

    По логиката ти и то си има български цигани, Васко банго.
  • 10 КОТарАК 🐱

    50 17 Отговор

    До коментар #3 от "КОТарАК 🐱":

    между другото , който се мисли за турчин , да ми пише! мога да поспоря , ако не съм прав-да се извиня

    Коментиран от #14, #17

  • 11 КОТарАКчо 🐱

    46 10 Отговор

    До коментар #3 от "КОТарАК 🐱":

    Турци в България нама има Османлиите.
  • 12 Млад русофил пита:

    30 63 Отговор
    Добре де, нали руснаците са ни асвабадили от турците? Защо в България има толкова много турци?

    Коментиран от #19

  • 13 Путинофил

    46 61 Отговор
    Без подкрепата на руснаците, българите нямаше да се осмелят да направят тази великанска простотия!
  • 14 КОТарАКчо 🐱

    14 15 Отговор

    До коментар #10 от "КОТарАК 🐱":

    Аз съм османлия не съм турчин.
  • 15 Хе хе

    96 25 Отговор
    Бълха ги ухапала българските турци, за сравнение 500 години под турско робство
  • 16 Верно ли бе

    76 7 Отговор
    Еми Боклук
  • 17 В България

    19 19 Отговор

    До коментар #10 от "КОТарАК 🐱":

    Няма турци, както и българи.
  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 СТАР ДАСКАЛ

    49 7 Отговор

    До коментар #12 от "Млад русофил пита:":

    ЗАЩОТО УЧИШ ДЖЕНДЪРСКАТА ИСТОРИЯ
  • 20 Абе троле

    18 4 Отговор

    До коментар #8 от "Абе лома":

    Бях там и видях всичко

    Коментиран от #23

  • 21 Алоооо Еми Барух

    83 11 Отговор
    Поне не сме ги избивали както Израел прави в момента нали ?.....

    Коментиран от #27, #35

  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Трол си ти

    5 23 Отговор

    До коментар #20 от "Абе троле":

    По мен гърмяха. Бил си къде? ДС да те гърмят.
  • 24 Гост

    37 9 Отговор
    Турците в България, търсеха само езика и културата си,НО НЕ И РЕЛИГИЯТА СИ!
  • 25 Шерлок

    43 7 Отговор
    ППДБ и ГЕРБ са проекти на Доган и Костов най вечерните слуги на Козяк от 34 години
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Абе алоооо Еми Барухчето

    6 31 Отговор

    До коментар #21 от "Алоооо Еми Барух":

    Е точно този беше момента и нямаше да има русофилитици, капойки, путлер....
    Щеше да е мир, даже израелтяни нямаше да ги има.
  • 28 Иван

    69 11 Отговор
    Тодор Живков - колкото и да е цинично - "усети" "бомба" - че има "етническа бомба", това е.

    Просто човека - направи така - да няма "бомба", това са прости люде - без да ги обиждаме - работяги и аз съм част от пролетариите - но щяха "хитреци" като Ахмед Доган (дето само се богатее - без да има никакви други качества), да "прилъжат" хората - но като са по малко - няма толкова проблем.

    В Турция винаги има "макс-идея" - да си върнат поне Варна, не е за подценяване - какво е точно станало е неясно.

    Защо ни "натопиха" за убийството на Папата,

    ЦРУ ни е готвило - "сръбски" вариант, Косово. Анклави. Граници.

    Коментиран от #29

  • 29 Иванчо

    11 0 Отговор

    До коментар #28 от "Иван":

    Не е макс идея а е в берлинската конференция.
  • 30 Ние еврейко,

    69 12 Отговор
    Напълно възстановихме не само отнетите имена на българските турци, но и всички техни права и собственост....... А вие живота на палестинците ще върнете ли да те питам ?

    Коментиран от #66

  • 31 Въпросче

    75 3 Отговор
    Да питам дали 1989 г. завари Еми Барух и семейството й като високопоставена комунистическа номенклатура, живееща луксозно благодарение на подвизите на баща й като екзекутор от т. нар. Народен съд?

    Коментиран от #75

  • 32 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 33 Студопор

    50 22 Отговор
    Като са турци - марш в Турция! Ама и там не ги искат.. 3488

    Коментиран от #146

  • 34 1913 година

    78 18 Отговор
    Жестокостите спрямо българското население от Одринска Тракия. Единият ми прадядо е оставил 400 декара ниви, 12 чифта волове, за овцете и кравите баба не помнеше колко точно са били/била е на 8 години/ отделно златото са го заровили в двора с надеждата да се върнат. Едва са успели да минат на наша територия, а много други са били убити. Питам кое е по-голямото зло. Имената, или убийствата и отнетото имущество.
  • 35 Помак

    28 11 Отговор

    До коментар #21 от "Алоооо Еми Барух":

    Турците да от страх ,но бая помаци бяха очистени.Някой няма ли да каже за 1913 година нали всипки сте честни.А после се сърдите на македонците че ви наричат войводите фашисти.
  • 36 защо още няма наказани?

    17 7 Отговор
    Посмъртно ли да ги накажем? ......През 1991 г. заради Възродителния процес са повдигнати обвинения срещу тогавашни държавни ръководители и членове на Политбюро на ЦК на БКП: Тодор Живков – председател на Държавния съвет и генерален секретар на БКП, ген.полк. Димитър Стоянов – министър на вътрешните работи от октомври 1973 до декември 1988г, Петър Младенов – министър на външните работи 1971-1989г, Георги Атанасов – секретар на Централния комитет на БКП през 1977-1986 отгоаварящ за организационната политика в чиито функции влизат въпросите отнасящи се до Възродителният процес и през 1986-1990г министър-председател и Пенчо Кубадински- член на Политбюро на ЦК на БКП и Председател на Националния съвет на Отечесвтения фронт. Първоначалният състав на обвинението е чл. 162, ал. 1 от Наказателния кодекс и се отнася до проповядване и подбуждане на расова и религиозна вражда. През 1993 г. обвинението е заменено с ново, формулирано като „престъпление по служба“.

     

    През следващите години делото е разделено на 5 отделни дела. През февруари 1995 г. Военната колегия на Върховния съд, при поредно връщане на делото за доразглеждане, издава изрично указание да бъдат разпитани всички, които имат отношение към репресиите в периода 1984 – 1989 г.

     

    Това значително забавя и затруднява по-нататъшните следствени действия. В края на 1997 г. обвинителният акт е внесен, но след няколко месеца състав на Върховния касационен съд връща делото за доразследване с аргумента, че
  • 37 Еми Барух,

    64 10 Отговор
    Ревнала за турците и забравила за палестинците. На това му викам аз качествена склероза...
  • 38 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 39 Ъхъъъъъъ мозък

    46 8 Отговор
    споменът за претърпените унижения все така ще разяжда социалната структура на обществото. ....... А нещо и от 1365 г да се сетиш а?
  • 40 защо още няма наказани?

    28 4 Отговор
    Предполагам че Путин е виновен
  • 41 Иван

    36 7 Отговор
    Тодор Живков взе това решение, защото държавата беше към провал, ние фалирахме, а една "етническа карта" щеше да ни унищожи.

    Мнението на турците е следното - ние сме най-велики - те едва сега имат АЕЦ, космонавти, изкуството име на ниво - сцена в дивана на апартамента, но да не обиждам.

    Те не са демократични - но са множество.

    Живков така реши, за съжаление - се наложи "хирургия", защото ако се беше задействало ЦРУ - ето резултата - "Майдан".

    Щеше да стане неприятно у нас, не че сега няма да имаме леки дни - но все пак, надявам се да не съм прав, но мисля - че при внушение на Запада, всичко може да стане.
  • 42 КОМЕНТАР

    36 4 Отговор
    Еми, грух-грух!
  • 43 И Киев е Руски

    38 10 Отговор
    Не наказани а наградени трябва да има
  • 44 Циник

    56 5 Отговор
    Хайде, хайде... оттогава хрантутим ДПС за компенсация. Хич не им е малко възмездието
  • 45 И Киев е Руски

    48 17 Отговор
    Възродителния процес е едно от многото хубави и правилни неща които Т.Живков направи за България.А сега някой да се опита да изгони българските афганистанци сирийци палестинци алжирци и тем подобни " АЙТИ специалисти" дето ги храним и чакаме да се
    интегрират
  • 46 САТЪРА НА ХАНА

    38 12 Отговор
    ЦИОНИСТА БАРУХ НЕ Е ПРАВ В МНОГО НЕЩА.
    ЩЕ ИЗБРОЯ НЯКОИ ОТ ТЯХ :
    - БЪЛГАРИТЕ ВЪВ ВОЛЖКА БЪЛГАРИЯ СА И ХРИСТИЯНИ И МЮСЮЛМАНИ , ТАКА ЧЕ БЪЛГАРИТЕ В ДУНАВСКА БЪЛГАРИЯ НЕ СМЕ ПРОТИВ ИСЛЯМА АКО Е БЪЛГАРСКИ ИСЛЯМ, А НЕ
    ОСМАНИЗЪМ
    - ГЕНЕТИЧНИ ТУРЦИ НЯМА, ФАКТ ОТ ГЕНЕТИЧНАТА АРХЕОЛОГИЯ , ЗА РАЗЛИКА ОТ ГЕНЕТИЧНИ БЪЛГАРИ, ТРАКИ , ГЪРЦИ , ИРАНЦИ ,АРАБИ И Т.Н
    - НИКОЙ ОТ ТИЯ КОИТО СЕ СЧИТАТ ЗА ТУРЦИ НЕ МОЖЕ ДА ПОКАЖЕ И ДОКАЖЕ ЧЕ ДЯДО МУ Е ДОШЪЛ В БЪЛГАРИЯ С РЕДОВНА ВИЗА , ТАКА ЧЕ ВСИЧКИ СА НЕЛЕГАЛНИ ИМИГРАНТИ
    ....

    -
  • 47 САТЪРА НА ХАНА

    27 5 Отговор
    КОГАТО ТАТАРО - МОНГОЛИТЕ ЗАВЛАДЯВАТ ВОЛЖКА БЪЛГАРИЯ , КРАЙ ЕДНА БЪЛГАРСКА КРЕПОСТ ТАМ ОТКРИХА МНОЖЕСТВО ПОГИНАЛИ ЗАЩИТНИЦИ НА КРЕПОСТТА КОИТО СЕ ОКАЗАХА И
    ВОЛЖКИ БЪЛГАРИ ХРИСТИЯНИ И МОРДВА ОТ МОРДОВИЯ , И ВОЛЖКИ БЪЛГАРИ ХРИСТИЯНИ ЧУВАШИ И РУСКИ СЛАВЯНИ
    .....
    А ПОБЕДЕНИТЕ ВОЛЖКИ БЪЛГАРИ МЮСЮЛМАНИ БЯГАТ В РУСИЯ И СТАВАТ РУССКИЕ
    ....
    ТАКА ЧЕ БЪЛГАРСКИЯ ИСЛЯМ НЕ Е ТУРСКИЯ ОСМАНИЗЪМ ,
    ВЪПРЕКИ ЧЕ ПРА- ТУРЦИТЕ СА ВЗЕЛИ ИСЛЯМА ОТ ВЕЛИКИ БОЛГАР ... ИСТОРИЧЕСКИ ФАКТ !
  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Браво

    12 3 Отговор
    На триещия!
    Изтри истината, но истината не можеш да я изтриеш, невежа!
  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 52 САТЪРА НА ХАНА

    17 6 Отговор
    НА МЕН КАТО БЪЛГАРИН ХРИСТИЯНИН ЩЕ МИ БЪДЕ ПРИЯТНО И ГОРДО
    ДА ОТИДА ДА НАПРАВЯ МОЛИТВА В СТАРАТА ДЖАМИЯ НА ВЕЛИКИ БОЛГАР
    .....
    ЗАЩОТО Е БЪЛГАРСКА ДЖАМИЯ, ПОСТРОЕНА ОТ БЪЛГАРИ , НАША КРЪВ :))
    .....
    ДОКАТО НА МОЛИТВА. ВЪВ СВЕТА СОФИЯ В КОНСТАНТИНОПОЛ БИХ ОТИШЪЛ САМО АКО СЪМ ПАРКИРАЛ ОТВЪН ЕДИН БТР 82 :))
  • 53 Уса

    23 4 Отговор
    Внимавайте какво търсите да не хванете бойковия,защото и той е един от биячите на политбюро,колко турчета са пребили и ги няма да разкажат
  • 54 разобличител

    44 7 Отговор
    Докога ще ровите в старите рани?
    А кога ще има наказание за безчинствата на Израел в Палестина?
  • 55 123

    9 49 Отговор
    Браво на Еми Барух!
  • 56 САТЪРА НА ХАНА

    20 4 Отговор
    НА ЕРДОГАН НЕ МУ ПУКА ЗА ТАКИВА ОБИДИ
    ПОНЕЖЕ Е АРМЕНСКИ ПО-МАК :))
  • 57 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 58 А за тормозените

    23 4 Отговор
    Македонски българи?
  • 59 Еми Бахур

    38 5 Отговор
    България е еднонационална държава, българските "турци", българските евреи, арменци, римляни, марсианци, индианци, триполови и други, са български граждани (и селяни) и имат същите права и задължения, както всички останали.
  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Вълканов

    11 16 Отговор
    Вие къде бяхте, госпожо Барух по това враме. Истинскатапричина е започналата разруха на Българската икономика, след идването на Горбачов нначело на Съветският съюз, който пресече безвъзмездната помощ за България. Видя се, че без Съветският съюз, изградената икономика от Тодор Живков зпочна упадъка си - селата разорени , наелението им е мащабно оредяло. Управниците , вместо да решат проблемите си, търсиха начин да отклонят вниманието от тази истина и създадоха проблема с турско говорящото население. Решение имаше и това бе договореност със Демирел, срещу заплащане да разреши преселението на заинтересованите Български образовани турци да се преселят в Турция, която имаше нужда от тях.. С получените средства да се подпомогне икономиката ни. Но не би. България се смоизолира от света, трбваше да се създаде организация, която да измие очите ни пред света. Създаде се ДПС. Българите, дръзнли да покажат истината бяха третирани като врагове. Наказание за партийните лидери намаше. ЦК си изми очите със преврата през 1989 год- БКП се разпадна, след като истината излизе наяве.От 960 хиляди - сега камо една прослойка - БСП и ГЕРБ.
  • 62 Ганьо

    19 2 Отговор

    До коментар #2 от "Предизборно претоплени":

    Не е виновно ДПС-то, ако гласуват 80% от българите те хуните гласове са без значение. Е хайде да видим Ганя кой с какво ще го убеди да гласува..
  • 63 дядото

    44 9 Отговор
    трябва ли германска медия и еврейка да нагнетяват между етническо напрежение в страната и кой има интерес от това преди избори.възмутително е германци и евреи да коментират едностанчиво проблеми на българския народ.и нито дума за турския тероризъм,гемиите с оръжия в черно море, нерешените проблеми на тракийските българи,кланетата на българи,арменци и още и още-цели 500 години.не им позволявайте хора,после ще стане късно
  • 64 гумата

    27 4 Отговор
    Когато пишеш. може да сбъркаш поради лекомислие, но за някои неща като етническия мир трябва да си отговорен, затова си изпий отговора.
    От векове тук живеем в мир с другите етноси и ние носим тази отговорност. Това се оценява и мирът живее с векове. Но това не се харесва на всеки, особено на по- амбициозните и по- алчните. Те се хранят с нещастието на хората.
    В българското общество има борба за неговото разложение, разорение, оглупяване и деморализиране.
    Унищожава се всичко полезно и градивно и се издигат пълни некадърници, на които се дават власт и пари.
    Подлеци ни убеждават, че сме боклуци, предатели, некадърници алкохолици, тъпаци и за нищо не стваваме! Насажда се чувство за вина! Някои хора много искат да се караме, ограбваме, бием и убиваме, за да спечелят. Кой го прави и кой има интерес от това? С две думи:

    "Умрете, за да дойдем на вашата земя и да си направим нашата държава!"
    Първите за това са онези, които нямат земя, вода и климат за живот.
    В момент, когато българите застанаха открито срещу ужасното клане на 07.10.2023 година, само 7 месеца по- късно, една еврейка пише за събития, които единствено служат за вражда, сякаш българите не пострадаха жестоко от комунистическия режим, а евреите не бяха привилегировани във всяко отношение тогава! Какво ни кара да забравим Еми Барух?
    Че бяхме смазани социално, културно, политически, икономически и бяхме определени като бивши хора, за да ни пращат за изтребление. Смесването на политическот

    Коментиран от #68

  • 65 DW и Еми Барух!! Създаване на Напрежение

    40 3 Отговор
    В Обществото, Разлйвате Кучетата!! ЕВРЕЙСКИ МРЪСНИ НОМЕРА!!
  • 66 Ти добре ли си????

    9 20 Отговор

    До коментар #30 от "Ние еврейко,":

    Какво ти пука за палестинците бе?, дето се мяткат из Европа и живеят на гърба на европейските данъкоплатци, и всякакви други м@.н.г@.ли от този тип.
  • 67 Ги направиха те

    25 2 Отговор
    99,9% са доброволни преселници, екскурзианти . Власта доброзорно прогони не повече от стотина активисти. Евреите също побягнаха от България защото най-големите убийства след 09.09.1944г ги направиха те.
  • 68 Да бе...

    14 28 Отговор

    До коментар #64 от "гумата":

    Нашето общество е пред пълно оглупяване, виж само вчера оглупели до неузнаваемост българи шевстват по улиците с руски знамена и подкрепят убиеца и садист Путин, и Русия която извършва на геноцид спрямо украинците.
  • 69 ЕВРОНЮЗ

    35 6 Отговор
    😂 😂 😂. Дами и господа, доживяхте ли да видите и прочетете еврейска наглост и цинизъм. На фона на потопената в кръв и окупирана Палестина тая гад човърка рана със сигурност пак тяхна идея

    Коментиран от #72

  • 70 Фен

    33 3 Отговор
    Вие, чуждестранните агенти от ДВ, не се месете, където не ви е работа! Вижте там, в любимата ви Германия как върви асимилацията на местното население от пришълците, и помагайте, на който... ви плаща!
  • 71 хихи

    35 5 Отговор
    Изключително манипулативна статия вменяваща Колективна вина на бълграския народ.

    "Българското население не само не подкрепя мирните демонстрации. На някои места протестиращите биват замеряни с боклуци, от прозорците срещу тях летят предмети.

    А обидно много българи се възползват от тяхната трагедия. Плъзват изнудвачи, спекуланти, прекупвачи, черноборсаджии, брокери… "приятели".
    "голяма част от българите … все още не знаят истината за тези събития. Те предпочитат да се крият зад лъжеисторията, предлагана им с цел оправдаване на едно престъпление."
    В Германия след ВСВ са наказани чяст от виновните, Колективната вина ако не се лъжа е пресътпление!?!?

    и последно:
    "Мисля, че тогава приблизително 90 процента от българския народ, лесно манипулиран от комунистическия апарат, категорично одобряваше или приемаше по принцип тази политика на Живковия режим".
    Значи ако народ подкрепя "демократичен"(с етикет демократ лепнат от тякой който се смята за демократ) Лидер е ДЕМКРАЦЯ, СВОБДА ПЛУРАЛИЗЪМ
    а ако народ подкрепа "диктатор" е МАНИПУЛАЦИЯ
  • 72 Ти палестинец ли си????

    2 21 Отговор

    До коментар #69 от "ЕВРОНЮЗ":

    Че се тръшкаш за тях, евреите са прави, с такива така се действа.

    Коментиран от #90

  • 73 Колко

    33 3 Отговор
    жалко. Ето тази неблагодарна, еврвйка Барух, е живо доказателство и обяснение защо по целият свят мразят евреите.Сеячи на вражди и интриги.
  • 74 БгТопИдиот🇧🇬

    27 2 Отговор
    Барухите винаги обичат да създвват напрежение между етносите !
  • 75 Ха ха ха

    18 1 Отговор

    До коментар #31 от "Въпросче":

    Завари ги, но тази неблагодарница го е забравила услужливо.
  • 76 Анонимен

    31 6 Отговор
    А за изселването на българи примерно от Одрин какво ще каже? А за това че като се родиш в САЩ си длъжен да имаш американско име.Това пак ли е асимилация.

    Коментиран от #86

  • 77 Анонимен

    25 4 Отговор
    Госпожата защо не пише как нейните сънародници изтрепват хиляди невинни хора в Газа?
  • 78 Дивергент

    31 2 Отговор
    Същата журналистка е автор на статия за вината на България за унищожаването на еврейското население в Македония.
  • 79 Читател

    28 3 Отговор
    Съществуването на ДПС е предостатъчно наказание.
  • 80 факуса

    14 3 Отговор
    ха ха кви наказани ,кат доган и местан са им лидери на обидените и все за тях гласуват,а са били агенти на дс,а обидените не бива се обиждат,да си беха отишли в анаватан след глямото гости
  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 83 факуса

    17 4 Отговор

    До коментар #5 от "ИСТИНАТА":

    истината е,че комунисти, евреи най вече,демократи фашисти,все искат да им се работи без пари
  • 84 Име

    19 2 Отговор
    Кому е нужно това?
  • 85 Анонимен

    10 1 Отговор
    За геноцида над Българите ги пише!
  • 86 Съгласен

    26 1 Отговор

    До коментар #76 от "Анонимен":

    От евреин обективност не се очаква. Тази госпожа рие в миналото и търси конфликти. С въпроса "Кой прОдаде Христос" се изчерпва характеристиката им.
  • 87 Защо

    18 2 Отговор
    На кого е нужно да се вадят скелети от миналото? Но възрастта не прощава никому. А какво означава да служиш на чужди държави и медии против родината си? Предателство! Но това е в гена на юдеите.
  • 88 Гневен

    19 5 Отговор
    Пишештата за компенсации нека бъде така изчерпателна и за турските компенсации. Изселените Българи след присъствието не са получили нищо до днес. Въпреки, че е международно решение. Става въпрос за десетки милиони тогава (сега стотици).?
  • 89 Пилотът Гошу

    19 6 Отговор
    Е нали имат ДПС да им защитава интересите.... Викам да напишат и как са посрещнати от "майка Турция".
    Дрънкане колкото да се пише нещо...
  • 90 ЕВРОНЮЗ

    13 3 Отговор

    До коментар #72 от "Ти палестинец ли си????":

    НЕ, не съм палестинец. Човек съм...... Ти като си запознат с евреите, колко твари познаваш от тях изявени като известни спортисти, музиканти, лекари, архитекти, космонавти, откриватели на нещо полезно за човечеството.. А да лихварството, много е важно да се знае.
  • 91 Няма

    13 2 Отговор
    Български турци
    ИМА
    ТУРЦИ
    ИМА
    БЪЛГАРИ
    поредния пропаганден шит
    На ДВ
    Има ли германски поляци смешници
  • 92 BBБОС

    5 1 Отговор

    До коментар #1 от "Пич":

    Невероятни боклуца са
  • 93 Дойче веле ,🚮🚾

    26 2 Отговор
    Трябва да бъде забранена и изгонена от България
  • 94 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 95 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 96 Тогава им смениха имената

    11 4 Отговор
    За няколко месеца
    Турците не смениха Гена за 500 години
    Хайде да сравняваме
  • 97 Търновец

    10 0 Отговор
    Какво е това Гластност и преустройство"? За да има демокрация едно от важните неща е да имаме равен достъп до властта - адвокатът Филип Димитров и другия - Илко Ескенази направиха ли дълбоки структурни реформи - в изборния кодекс и в държавното управление да имаме истински достъп до властта? Имаше много приказки по митинги от Филип и други за демокрация но демокрация в края на краищата нямаше и корумпета от общинска и държавна власт станаха богати имаше и има сега не власт а безвластие и беззаконие - и се появиха кредитни милионери и латифундисти а сега усвояват милиони евро субсидии. И от тази анти демокрация намаляне с около два милиона.
  • 98 САТЪРА НА ХАНА

    17 3 Отговор
    КУЧЕТАТА ДАЖЕ СА ПО ГОЛЕМИ ЧОВЕЦИ ОТ ЕВРЕИТЕ
    .....
    АКО СПАСИШ КУЧЕ ИЛИ ГО НАХРАНИШ НЯМА НИКОГА ДА ТЕ УХАПЕ :))
    ....
  • 99 Шкембе Войвода

    15 4 Отговор
    Глупав коментар от Глупав човек. Да потърси сметка за робството.
  • 100 500

    17 2 Отговор
    За 500 години няма никой наказан.
  • 101 Перо

    21 6 Отговор
    От кога еврейския автор стана толкова загрижен за турското население, а не за ционистките режими в Тел Авив и Киев? Всички пострадали са имали и имат право на граждански дела, според нанесените им щети, индивидуално! Глобално погледнато, причините за възродителния процес трябва да се търсят в заложените програми на западните служби тогава, които се реализираха в Кипър и Косово! Разбитите шпионски, диверсионни и терористични турски организации, от органите на ДС, доказваха такъв стремеж и подготовка с ръководство от чужбина, които своевременно парираха! Иначе, беше предвидено отделянето на 50% от БГ и създаване на мюсюлманската ос от Турция до Словения. Имената, правата и демокрацията бяха възстановени! Тази статия на еврейския автор търси проблем, който го няма, търси се ново разделение на обществото в соросистки интерес и не се засяга криминалната страна на представители на ДПС и участието им във властта!
  • 102 Перо

    12 0 Отговор
    П.С. Както винаги, в соросистки стил се разглежда следствието, а не причините за събитието!
  • 103 Якото турско "съжителство"

    18 3 Отговор
    Е на тва му се вика Ционистка наглост.
    В момента евреите извършват геноцид и етническо изселване в Газа, а тук еврейката реве за връщането на имената на българските мюсюлмани - насилствено ислямизирани през турското робство.
  • 104 ами

    16 4 Отговор
    аз съм на достатъчно години, за да знам, че насилствено изселване на турци не е имало. Много заминаха за Турция, подгонени от емоции, но и много се върнаха след това...да не говорим, че през 70-те години също е имало изселническа вълна към Турция.
  • 105 Няма да е лошо

    16 3 Отговор
    Гнусните ционисти да си затварят устите, защото наглостта им ни идва нещо в повече. Взели видиш ли и от името на турците вече да говорят ....
  • 106 Гнидооооо

    18 1 Отговор
    А в Израел защо още няма наказани?
  • 107 Г-н.Барух

    24 7 Отговор
    Двама наши премиери ФД и ИК ходиха да се извиняват в Турция за трима убити.
    140 гмТурция не се извини за хилядите деца и жени зверски изклани в Батак и Перущица.
    Кажи за вагина за майки и деца взривен от турците в Буново или на гарата в Пловдив.
    Зверове са турците да убиват деца,жени и цивилни.
    ТОДОР ЖИВКОВ 1985 г.
    " Когато ние видим записано в турски паспорти националност кюрд, тогава в българските ще запишем националност турчин"
    След него няма друг българин държавник.
    Колко българи има в Турция и защо няма?
  • 108 Доче зеле да си

    13 5 Отговор
    гледа германистанците. Германките ходят вече с шалвари
  • 109 Край

    9 1 Отговор
    Ако не беше ВП и Голямата екскурзия сега президента щеше да ви е Сокол а премиера Свинечовек.
  • 110 интриганти

    13 3 Отговор
    Във време когато целия Запад (и САЩ) са разтърсвани от протести и то в най-демократичната им и прогресивна част- университетите, когато България, една от малкото страни ,застана открито на страната на Израел след събитията от 7-ми октомври 23г., тази госпожа се чуди как да сее зърното на враждата. Забележете , надява се на вражда между турци и българи, но се получава нещо различно. Усилва се неприязънта към евреите по принцип. А по принцип българите сме били толерантни към евреите. Замисля ли се госпожата, че настройва един от малкото приятелски народи срещу Израел и евреите? Трябва ли българите да търсим компенсации за обругаването, прогонването от земите им в одринско, узункюприйско и т.н.? Аз съм наследник на тези тракийските бежанци. А да не говорим за 5-вековното мачкане...,
  • 111 Емито от ДВ

    12 6 Отговор
    дали знае, че самите туркини са убивали собствените им деца, за да не приемат български имена, и са извършени доста убийства на етнически българи в този период, плюс това заминаващи турци с влаковете са отправяли смъртни закани за режене на глави на техни довчерашни близки приятели българи?! Защото баща ми е бил и все още е жив свидетел на всичките тези безчинства? Истината има две страни, да не забравяме!
  • 112 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 113 Йероним

    12 5 Отговор
    Преди 35 години в Делиормана една жена ме заговори на турски. Казах и на български, че не я разбирам и че името ми е българско. Реагира така, сякаш съм предател.
  • 114 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 115 Йо Несбьо

    20 6 Отговор
    Само да попитам - дали някой се е извинил за унищожените български села и градчета, за изгонените от Източна и Западна Тракия българи или за имотите на българите в Анадола, за които и досега няма обезщетения?!

    Еми Барух (от еврейски произход), нещо да напишете по въпроса?!

    Това са от 1914 110 години! Интересуват ли ви сълзите, огорчението на онези хора?! Няма ли да заплачете за опустошените им животи и сринати съдби?

    Вашта мамица нахална!
  • 116 Перо

    19 1 Отговор
    Самият факт, че авторката е била част от соросисткия, български екип на DW, обяснява интереса и насочеността на статията от “защитника” на правата на турското население!
  • 117 ССС

    9 2 Отговор
    Както българският народ в своята цялост си заслужава управляващите, така и турците си заслужават дпс-то.

    дпс-то е създадено от дс за да държи турците в определена рамка, всъщност дпс-то е любимата клетка на турците в България.

    дпс-то направи така, че след промените да бъдат подтиснати сепаратиски настроения на турското население, желание за автономия, които биха довели до събития, които видяхме в бивша Югославия (въпреки всички фоерверки през годините), само че тогава нямаше НАТО, но пък имаш втората по сила аримя в НАТО на югоизточната ни граница, така че от тази гледна точка може би трябва да сме благодарни.

    дпс-то направи така, че участниците във възродителния процес да не бъдат наказани, защото дпс-то представлява интересите на тези хора. Съответно основният изпълнител получава и най-голямата награда - дерибействане без край докато е жив, което пък му дава възможност на свой ред да се превърне в кукловод в българската политика. За това по-скоро не трябва да сме благодарни.

    Та в в началото зад дпс-то са ченгета, Сега дпс-то държи (буквално държи) полиция, служби и ВСС (разбирай съдебната влъст), като добавим, че ДПС е последна инстанция относно случващото се в парламента, а изпълнителите в изпълнителната власт също се назначават с благословията на дпс-то излиза, че съдбините на България зависят от Доган. Само че съдбините на България са пълна скръб. За това също не трябва да сме благодарни.

    Както обикновено нищо не е само черно и само бя
  • 118 несъгласен

    16 2 Отговор
    Ами Еми Барух не е ли българска еврейка? Къде е била тя (родена 52-ра год.) и как е воювала срещу недемократичните прояви на властта преди 10.11? Издала нещо във френската гимназия, изключили я, но пак си е довършила учението....защо? Защото се е ползвала от привилегиите на тати? Всички евреи в София бяха или борци против фашизма и капитализма, или наследници на тези "борци". А знаем за техните привилегии. И да учат с предимство, и да се хранят по "специални" столове и да се снабдяват с корекомски стоки и да получават специални пенсии. Най-отвратителното е, че се опитва да заклейми целия български народ (сякаш не е била част от него), да носим колективна вина и защо?
  • 119 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 120 Стамболов

    15 0 Отговор
    Няма как агент Сава да накаже своите началници за възродителния процес.
  • 121 Това е

    22 2 Отговор
    изключително лъжлива и провокативна статия.
    Все още помним онези събития.
    Никой не е гонил никого, всеки сам си избираше дали да замине или да стои.
    Обикновените българи се отнасяхме с уважение към комшиите си, не сме правили никакви изтъпления спрямо тях.
  • 122 А питам

    18 2 Отговор
    България спаси своите евреи, но спасителите бяха осъдени и избити от самите спасени ?!?

    КОЯ е Еми Барух - съдия - главорез от съставите на Народния съд след 09.09.1944 г. ?!?

    В биографията на Еми Барух ( писала текста и родена 1952) е упоменат само баща и ! Защо ?
  • 123 Аугусто Франколини

    8 1 Отговор
    Фашизма, комунизма, ционизма, ислямизма са расистки доктрини. Ако трябва нещо да се осъжда, трябва всичко наред да бъде заклеймено. Но да не фантазираме- никога няма да се случи!
  • 124 Якото турско "съжителство"

    21 5 Отговор
    Само забележете ционисткия двоен стандарт – на 7 октомври палестинците извършват терористични нападения с израелски жертви. Евреите отвръщат ( не със смяна на имена) с геноцид и етническо изселване.

    В България през 80-те турците извършват терористични актове с български жертви, а ние отвръщаме със смяна имената на българските граждани – мюсюлмани. В същото време и тогава и сега в Турция по Конституция „ Всеки турски гражданин е турчун“ ! Точка. В Турция и тогава и сега са забранени българските фамилии.
  • 125 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 126 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 127 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 128 Порно

    17 2 Отговор
    Канто е изтекла давността, защо си чешем езиците ? Да подчертаем за пореден път колко лоши сме българите, и какви ангелчета небесни са всички от малцинствата, та трябва до живот да си ги дундуркаме ?
  • 129 Цецо

    15 5 Отговор
    Защо Еми Барух не прочете и напише нещо за РАЗОРЕНИЕТО НА ТРАКИЙСКИТЕ БЪЛГАРИ 1913 ГОД когато са убити между 80 000 к 150 000 българи,а останалите християни за прогонени от земите си.За това пише Любомир Милетич през1918 год. Прочетете го.
  • 130 Еми бахур

    13 4 Отговор
    Да си гледа геноцида в газа и да не се прави на много "отговорен български политик" ,какъвто в условията в които ние българите сами се поставихме ,със свещ да търсиш ,няма да намериш. Хич да не се пробва да бяга от темата защото много от нас все още помнят "онова време" когато "горките" български турци се събираха на тайни местенца и организираха малки гадости тук и там , тровеха вода ,отваряха шлюзове по време когато военните пресичаха реки ,но Българската държава нито ги прати в концлагер ,нито бомбардира кърджалийския вилает. Нещо повече ,това време не попречи на хората от "районите със смесено население" да живеят в мир и съгласие без да се стига до конфликти. И това ,скъпа Бахур ,идва да ти подскаже ,че еврейските ти номера няма да минат. Извини се първо за газа. Ясно ли ти е.
  • 131 Българин

    13 8 Отговор
    Когато в Кьолн излязоха половин милион турци на протест в подкрепа на Ердоган и всички вееха турски знамена, тогава фрау Меркел взе да говори, че не можело така.
    А български турци - такова животно няма. Те затова се и върнаха от Турция - там не ги приеха за турци. Има българи мохамедани и ние живеем заедно, празнуваме заедно, помагаме си.
    Точно евреи да ти говорят за толерантност предвид какви ги вършите в Палестина - хайде смирете се малко!
    Дойче зеле не изневерявате на стила си, само не знам дали осъзнавате, че такива статии постигат точно обратния резултат.

    Коментиран от #143

  • 132 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 133 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 134 Талибанска Държава

    9 2 Отговор
    Сега унищожават Българи, а турци и цигани ходят на групи като племена за да нямат проблеми!
  • 135 Вервайте ми!

    5 1 Отговор

    До коментар #1 от "Пич":

    Българите Асан, Мехмед, Кадир и т.н. обичат родината си България, готови са и с оръжие да я защитават!
  • 136 Христо

    13 4 Отговор
    А, защо да има? За 480 години? Колко репараьий изплати Турция на България?Това беше един от най-добрите ходове на комумягите... Не трябва да има един на територията на България.. Точка.
  • 137 Ние знаем!!!

    7 3 Отговор
    Кой поръча тази статия!
    Ние знаем точно какво иска да разбере този който поръча тази статия!
    Ние знаем много добре отдавна какво се подготвя на българския народ скоро...
    Ние знаем и как ще завърши всичко това...
    Този път и АЛЛАХ няма да може да ви помогне!!!
    Сам каквото си направите и БОГ не може да ви го причини...
    Предопределено е всичко.

    Коментиран от #144

  • 138 Огромна Тлъста Лъжа

    12 1 Отговор
    аФтора защо не е цитирал заповедта/наредбата.. за това " най-мащабното прогонване на хора на територията на европейския континент след края на Втората световна война"

    Защото такава НЯМА

    Безочлива лъжкиня!
  • 139 айде сега и

    3 5 Отговор
    Ердоган да спретне една СВО за радост на русофилите

    Коментиран от #140

  • 140 Миии

    6 2 Отговор

    До коментар #139 от "айде сега и":

    Ми по тая логика Гърция,България,Армения, Сирия да спретнат едно взаимно СВО , щото в миналото са гонени и избивани от турците
  • 141 Точен

    10 1 Отговор
    Не чете манипулативни статии от небългари. Целта им е омраза.
  • 142 Има и други подробности

    5 3 Отговор
    Турция едностранно прекрати изселническите спогодби 80 те. Обещаваха им мед и масло но повечето се върнаха 1990 защото не ги признаха за турци там. И не подкрепям смяната на имената им.
  • 143 Българоговорящи

    6 2 Отговор

    До коментар #131 от "Българин":

    българи мохамедани /мюсюлмани/ и турскоговорящи българи мохамедани /мюсюлмани/... и двата типа се приемат за мъченици, преследвани и онеправдани, а последните, вместо да се гордеят, че са синове и дъщери, и граждани на най-старата Национална държава в Европа все рипат при ана ватан... Какво е сътворила османската империя през годините на съществуването си - воини, геноцид, разруха на всичко завладяно и напомнящо за народите унищожени от нея? Турция им навива бурмите, ама за хора не ги чини, важното е да ги трови срещу нас!
  • 144 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 145 11111

    0 0 Отговор
    Всичко по ред... а вашият изтече..
  • 146 факуса

    0 0 Отговор

    До коментар #33 от "Студопор":

    искат ама само образованите,силажа не го взеха