1. Хасково - на терен работят Ами (Капитан Андреево, свързан и с Таки) и Семката.
2. Габрово - В Габрово и Севлиево купува Памперса. Наглостта е стигнала такива размери, че се правят срещи, на които присъстват полицаи на високи нива (от Севлиево), като доказателство, че МВР няма да пречи на търговията с вот. Другият купувач за района е с прякор Трите хикса (ХХХ).
3. Монтана и Враца - Митко Галата.
4. В София област (Ихтиман, Ботевград и Самоков) вършее Радо Слънцето. Там се очакват много гласове за бившия вътрешен министър Калин Стоянов и пресен партиец при Пеевски.
5. В Костинброд за Пеевски пазаруват дама с първо име Анелия и прякор Трафикантката, както и известният в района Д.Г. с прякор Мишо.
Това разбрахме от пост на Иво Мирчев, който конкретизира кой, как, къде и защо упражнява „търговия с влияние“ по места, когато става въпрос за избори. Но трябва ли ти пари, или вече може и без тях… Оказва се, че може и без тях. Как?
Идват поредните избори. И за какво започва да се говори… За политики ли… Не. Кой го интересуват политики за хората… Говори се за купуването на гласове, разбира се. Защо? Защото това се превръща в нещо обичайно за България. Задейства се цяла една „хранителна верига“, която е пряко свързана с пари, а у нас избори започнаха да се провеждат доста често. А така „храната“ е повече.
Защо има купуване на гласове
Народът прост, животът скучен – озъбено свирепо куче! Това пише Никола Вапцаров в стихотворението си „История“.
Народът беден, а 100 лева са си 100 лева. Хората (МВР), които се занимават с охраната на избори, много добре знаят кой къде "работи", какви пари се предлагат. Да, трудно се доказва това, но ако някой иска да го докаже, ще го направи.
Само да се върнем на прякорите на дилърите, които Ивайло Мирчев изнесе - Коча, Пръча, Квазимодото, Ушака, Психото, Питона, Бургията, Нафтата... Класика…
Това са „оперативните работници“. Но някой по веригата ги „храни“ с пари, за да може и те да „хранят“ онези след тях - гласоподавателите. Тук вече идва и новият момент. С пари всеки знае, но има и нова заплаха, която звучи така: „Просто го правиш, защото иначе знаеш какво ще стане?“
За какво става въпрос
Понеже изборите зачестиха, малко са хората, които имат неограничени ресурси. Но точно те наблягат на новото. След като от дълго време са работили с едни и същи хора от „хранителната верига“, разговорът се свежда до „просто го правиш“. И той, въпросният, „просто го прави“. Прави същото като и при други избори, но за него няма толкова, колкото е имало преди, а понякога и нищо няма. Защото, ако не го направи, „знае какво го чака“. Обикновено това работи, когато човекът от „хранителната верига“ е пряко зависим от закона – разбирай, ще му се опрости присъда, досие, няма да пострада. Когато човекът е такъв, „просто го прави“.
Какво е решението
Кой каквото „натиска“, каквато и пружинка „да е навита“, колкото и пари да се раздават, това е нещо „много малко“ (влиянието на купуването на гласове).
„Много“ е, когато малко гласуват. „Малко“ е, когато „много“ гласуват. Ако искаме да го направим това нещо „малко“, трябва да се гласува колкото може по-активно (много). Ето така се неутрализира в голяма степен купеният вот. 100 лева са си 100 лева, но гласът на всеки значи много повече от една зелена хартийка. Когато го разберем, ще станем много. Когато станем много и сме обединени, България ще е друга. Просто е.
24 Октомври, 2024 09:05 4 143 41
„Хранителната верига“ – само с пари ли се купуват избори…
Когато станем много и сме обединени, България ще е друга
Снимка: БГНЕС
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.
Поставете оценка:
Оценка 4.8 от 47 гласа.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 провинциалист
09:12 24.10.2024
2 хахахаха какви стройни структури за
09:13 24.10.2024
3 Град Козлодуй
09:13 24.10.2024
4 Kaлпазанин
09:18 24.10.2024
5 Дончо
Коментиран от #19
09:21 24.10.2024
6 Що така ?!
09:22 24.10.2024
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Господин Някой
Ако гласуваш "Не подкрепям никой" вдигаш избирателната активност, но не влияеш върху процентите на партиите( Ако 90% гласуват "Не подкрепям" и само 10 ГЕРБ, се отчита 100% ГЕРБ, вместо 10%, такъв е закона, който удобно си направиха)
Затова единствената промяна може да стане, ако масово НЕ се гласува. В Европа да видят, че демокрацията в България не работи и те да вземат мерки, защото ние сами няма как да изчистим мафията.
Коментиран от #12
10:02 24.10.2024
9 радвам се
10:11 24.10.2024
10 Марко
Странно....
10:52 24.10.2024
11 Дарвин
10:55 24.10.2024
12 Марко
До коментар #8 от "Господин Някой":
Елементарните познания на един седмокласник по математика и статистика биха помогнали на всеки да разбере, че ако огромната част от гражданите не гласуват / под влиянието на такива платени от партиите на статуквото "експерти"/ , то избирателите ще се ограничат основно до купения/корпоративния вот. Което ще бетонира досегашните крадци на заетите позиции.Единственият начин влиянието на платения/корпоративен вот да бъде намалено до незначително равнище е да се гласува толкова масово, че вложенията в тия неща да бъдат обезсмислени. И когато масовото гласуване се ориентира и към някои несистемни партии с разумни програми, тогава пъзелът на политическата мафия ще пострада сериозно.
Затова са всички призиви за негласуване, от негласуването печелят само крадците с парите и несекващ мерак да продължат с краденето!
Коментиран от #26, #31
10:59 24.10.2024
13 Край
Коментиран от #18
11:10 24.10.2024
14 Ти си
11:10 24.10.2024
15 Ами да
Коментиран от #20
11:11 24.10.2024
16 туман
11:12 24.10.2024
17 Край
11:14 24.10.2024
18 Ами да
До коментар #13 от "Край":
И като се добави крайна мандатност в държавните власти и институции, купуването спира! Но, сегашните от парламента не го искат!11:16 24.10.2024
19 Айрян мен
До коментар #5 от "Дончо":
Защото през целия предизборен период се говори , че купуването и продаването на гласове е престъпление но никаде не се говори че се наказва от закона - щом има престъпление и не се наказва значи е нещо багателно како те хванат може да те накажа а може и да не те накажат нещо като да караш без колан .Коментиран от #21
11:18 24.10.2024
20 Марко
До коментар #15 от "Ами да":
Още един тотален мозък, който не може да разбере, че дори да няма открояващи се алтернативи на досега управлявалите крадци, едно разместване на пластовете чрез гласуване за несистемни партии въздейства много възпитателно на крадците.Освен това ясно заявената воля на хората за изритване на доказаните боклуци ще даде ясен знак и ще вкара в политиката и смислени, свестни българи, които сега се въздържат да го правят, защото са убедени, че гласуването за тях няма шансове при така работещата система на купен/корпоративен вот!
Коментиран от #30
11:20 24.10.2024
21 Марко
До коментар #19 от "Айрян мен":
Умниче, ако нещо е "престъпление" , то наказателното преследване по закон се подразбира от само себе си. Само законовите текстове дефинират ония действия, които се обозначават с термина "престъпление".Коментиран от #23
11:24 24.10.2024
22 Евро Пейка
11:25 24.10.2024
23 Айрян мен
До коментар #21 от "Марко":
Ако беше чел внимателно щеше да ти направи впечатление думата "багател" (дреболия-от френски). Това ще рече , че не си заслужава да се отделят ресурси за нещо което ще падне в съда на първа инстанция .Коментиран от #25
11:33 24.10.2024
24 Демократ
Коментиран от #32
11:47 24.10.2024
25 Марко
До коментар #23 от "Айрян мен":
Употребил си думата "багателно", а не "багател". Очевидно не си в състояние да си спомниш факта, че дума "багателно" няма във френския език....Не знаеш и това, че "багател" на френски / в първичното й значение/ е име на игра, подобна на билярд... И, понеже там се бутат с топче едни дребни дървени пръчици, идват и вторичните й значения на "дреболия" и синонимите й.Отделно е това, че не знаеш - не всички производства по купуването на гласове са паднали в съда, но явно незнанието ти е хоби.
Както вече ти обясних - мозък си😂
Коментиран от #28, #29
11:59 24.10.2024
26 Господин Някой
До коментар #12 от "Марко":
Единственият начин да се влияе на процентните резултати от купеният вот е да се гласува за някоя малка партия. НО малките партии са създадени от същата мафия и все едно гласуваш за големите, те са една обща мафия.Мислете малко, моля ви!
Коментиран от #39
12:03 24.10.2024
27 Политкоректен
12:48 24.10.2024
28 Айрян мен
До коментар #25 от "Марко":
Их колко сме умни и начетен с Гугъл и Уикипедия !Коментиран от #37
12:51 24.10.2024
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 Про Стачка
До коментар #20 от "Марко":
Аз мисля , че човек най-често използва думи за това което му липсва - в твоя случай е мозък .Коментиран от #38
12:58 24.10.2024
31 Ти си
До коментар #12 от "Марко":
Колега , тия така наречени несистемни партии са проксита на на вече утвърдените големи партии .Надявам се , че си наясно с това ...
13:02 24.10.2024
32 Про Стачка
До коментар #24 от "Демократ":
Демократично, ако партиите сами се финансират всеки с малко повече джобни ще си купува , политици и дори цели партии които ще играят по неговата свирка ! И сега имаме такова нещо при положение , че партиите са субсидирани.Надявам се да не си сляп за да невижда какво се случва днес
13:09 24.10.2024
33 В Крайна Сметка Да!
Иначе със Всекакви Услуги които водят до Печалба ! Която може да се измери и С Пари!
Откраднато Чуждо право и Т.н. !
13:38 24.10.2024
34 Никой
14:14 24.10.2024
35 Избирателите
14:25 24.10.2024
36 И Киев е Руски
14:30 24.10.2024
37 Марко
До коментар #28 от "Айрян мен":
Ах, колко елегантно се скрихме от сгафените думи и твърдения😂😂😂Коментиран от #41
14:59 24.10.2024
38 Марко
До коментар #30 от "Про Стачка":
Плюнките не са аргументи, а само изблик на телесни течности от интелектуално затруднен злобар.Плюй на воля, на никого не пречиш😉
15:01 24.10.2024
39 Марко
До коментар #26 от "Господин Някой":
Произходът на това твърдение е точно същият, какъвто е произходът и на апелите да не се гласува.Партиите на институционализираните крадци.
Продължавай да крещиш идиотизми в тяхна полза, това е занаятът ти😂😂😂
15:04 24.10.2024
40 Рюхо
15:06 24.10.2024
41 Айрян мен
До коментар #37 от "Марко":
А за това трябва мозък и това оборва няко твои теории . А и са се върнем на думата "багател" която твърдиш че съм я използвал погрешно "багателно" . Как моля ще определим някакво деяние като багател или като багателно ? Нещо си пропуснал от уроците по граматика в часовете по български език.21:53 24.10.2024