Мая Александрова пред ФАКТИ: Хората, които използват нощния транспорт в София, да не би да са втора категория?

10 Февруари, 2025 09:23 1 956 21

  • мая-
  • александрова-
  • бсп-
  • герб-
  • нощен транспорт-
  • софия

БСП влезе в управление с тези, които разсипаха и ограбиха държавата, казва тя

Мая Александрова пред ФАКТИ: Хората, които използват нощния транспорт в София, да не би да са втора категория?   - 1
Снимка: Личен архив
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Темата за спирането на нощния транспорт в София предизвика спорове в Столичния общински съвет, но какво да очакваме… И каква ще ролята на БСП във властта… Пред ФАКТИ говори Мая Александрова от „Непокорна България“.

- Г-жо Александрова, вие следите много изкъсо нещата в Столична община, но последната тема, която разпали страстите, е спирането на нощния транспорт в столицата. Колко е значима тази услуга…
- Основна цел на градския транспорт - без значение дневен или нощен, е да осигури бърз, безопасен и достъпен начин на придвижване на жителите и гостите на града. И как така едни общински съветници решиха, че нощният транспорт в София е излишен? Та и той се използва със същата цел, както и дневният. Хората, които използват нощния транспорт в София, да не би да са втора категория?
По думите на вносителката на докладната за премахването му – Ваня Григорова, разбираме: “Много хора няма да имат транспорт през деня, ако хабим ресурс през нощта”. А какво да правят хората, обикновените, които работят нощем и до късно вечер или пък трябва да започват рано сутрешни смени? С това антисоциално решение отнемат единственото достъпно превозно средство на хората, които работят през нощта и плащат за услугата 2 лева, принуждавайки ги да се качат на скъпата алтернатива – такси за 20 лв.
И кой ползва всъщност нощен транспорт? Това са медицински лица, служители в заведения, обслужващ персонал, заети в туризма, да не забравяме и всички гости на нашата столица. Нима не искаме София да има европейски вид, което включва лесно и достъпно придвижване 24 часа?
Да погледнем други европейски столици като Париж, Атина, Букурещ, Белград и много други, които имат денонощен транспорт и/или дори безплатен транспорт.

Вместо да се закрива, трябва да се помисли как да се оптимизира!

Дори да се открие още една нощна линия, която да свързва града с летище София. Тоест, нощният транспорт не е прищявка, а е една значима и необходима социална услуга и най-важното – по джоба на всеки, която да осигури лесно придвижване на хората, работещи нощна смяна, и на гостите на града.

- Идеята е на общинския съветник Ваня Григорова, която заговори за тротинетки, къде на шега, къде сериозно… Как приемате това?
- С дълбоко възмущение! Тази общинска съветничка с лека ръка свали хората, работещите, от единственото достъпно превозно средство за придвижване нощно време и най-нагло заяви, че има опция – тротинетки!

Това за мен не е шега, а връх на арогантността и цинизма.

Като няма хляб, да ядат пасти, в стил Мария-Антоанета, май излиза. И то през зимата. Защитничката на интересите на хората, както тя сама се изтъкваше, показа истинското си лице. Нея не я интересува как един човек, работещ нощна смяна, който си изкарва с тежък труд хляба, ще ходи или ще се връща от работа, защото самата тя надали слиза от луксозния си автомобил. И първа си гласува заплата от 6500 лева, при положение, че в почти цялата Европа общинските съветници не са платени. Затова аз предлагам да я качим нея на тротинетка, само че в 2 часа през нощта и при минус 5 градуса. Да я видим как ще ѝ се отрази тази опция! И медиите да я отразяват.

Затова ли ги пратихме във властта – да ни качват на тротинетки!

Шега с правата на хората е недопустимо да се прави. Това е антисоциална политика – крайно неолиберална.

- Скоро шофьорите в градския транспорт стачкуваха и стигнаха до разговори. Всичко ли трябва да се прави през протести?
- В България явно само това ни е спасението, когато не се зачитат човешките права, а държавата и институциите нехаят за нас – хората. Тогава недоволството от нищо случващото се ни събира на улицата.
Протестът на автобусните шофьори е за това – да бъдат чути исканията им и да получат това, което им е обещано. А именно – нов колективен трудов договор с ясно договорените предварително нови клаузи в него като: увеличение на заплатите с 30%, подобряване на условията на труда, по-малко извънреден труд. Искания, които са им обещани, да се изпълнят. Когато обещаното не се спазва, най-логичното е недоволството да изкара шофьорите на улицата с лозунги: “Не искаме извънреден труд!”, “Вашата безопасност е наша отговорност!”
Когато са нарушени човешките ни права, когато трудещите се имат определени искания, а властта не ги чува и не я е грижа за хората, протестите остават единственият вик, за да ни чуят.

- БСП стана част от управлението. Как гледате на това?
- Лъсна истинското лице на “това БСП”. 10 години казваш, че си срещу модела ГЕРБ, срещу паралелната държава, срещу задкулисието и сега – хоп, сватосваш се и влизаш със същото това задкулисие в управление.
Абсолютно предателство, най-вече спрямо членовете и симпатизантите на тази партия. Шепа хора, така нареченото ръководство, узурпирали върха на БСП, влизат в това управление с една заветна цел – осъществяване на личните си и бизнес интереси в името на власт, постове, пари и топли министерски кресла. Въпреки решение на своя висш орган – Конгресът – никога в управление с ГЕРБ. Тази основна червена линия бе спазвана последователно, докато председател на партията беше Корнелия Нинова, която единствена не я престъпи и не предаде хората си. Затова тя бе неудобна и отстранена чрез преврат. Така се разчисти пътя на мафията, завладяла тази партия.

Резултатът е налице – “това БСП” пристана и седна в скута на Борисов с една цел – да лапат заедно с тях.

Пожертваха се принципи, идеали, прекрачиха се смело червени линии, зачеркнаха се с лека ръка решения на Конгрес в името на власт, пари, лични амбиции и постове! Това управление е фалшиво. То е родено от един фалшив парламент, който бе избран на фалшиви избори, изпълнени с кражби и фалшификации. А БСП влезе в управление с тези, които разсипаха и ограбиха държавата, и стана едно с тях.

- Кабинетът Желязков тръгва с 32 % одобрение, което е доста добър показател. Хората дават доверие, но какво очаквате вие?
- Какво доверие? Какъв кабинет? Това правителство е най-безпринципното и вредно, родено вследствие на едни фалшиви избори. Това е световен феномен – два месеца преговори и съставяне на правителство, което тепърва ще си пише програмата. Всичко е било за постове, порции, обществени поръчки.
Това правителство се сформира под предлог - “Да се спаси България от кризата”. А, всъщност, с мисълта за доизглозгване на изглозгания вече кокал на властта. Това е правителство на обединеното задкулисие, договорките, разпределението на постове с една цел – краденето да продължи. Кабинетът Желязков бил компромис в името на държавата.

Аз бих казала – в името на Келепира с главно „К”!

Дълбоката държава се съедини да опоска и малкото останало на софрата на властта. Та какво доверие?! Доверие нула!

- Когато говорим за транспорт в столицата, няма как да подминем темата за паркирането. Съдът каза, че реорганизацията на бул. „Витоша“ трябва да се прекрати, но какво от това? Така ли излиза? Още си седи…
- Целта на всяка една реорганизация на улици е да се подобрят условията за придвижване и престой. В случая реорганизацията на бул. „Витоша4 е спорна, според жителите на града. Велоалеи – добре, но къде са добрите решения за изграждане на допълнителни паркинги и паркоместа, след реорганизацията… Недообмислено в случая.

- Кметът Терзиев призна грешка, но не предприема действия… Как се управлява Столична Община от него. Мина година…
- Кметът Терзиев беше избран, за да разгражда модела ГЕРБ. Управлението на нашия град имаше нужда от „инжекция свежест“. За съжаление, не виждаме така жадуваната промяна след дългогодишното управление на ГЕРБ и натрупаната от него умора.

Не виждаме категорични решения от страна на кмета. Работи мудно, без ясни амбиции, липсват прогресивни политики за развитието на нашата столица.

Надлезът над Бояна вече втора година е затворен. Не се работи по така нужното разширяване на Околовръстното шосе. Не се изкарват корупционните практики на 15-годишното управление на ГЕРБ в София. Изсечените дървета по улица „Опълченска” докараха протести. Няма радикални мерки за мръсния въздух в нашия град. С една дума – софиянци все още чакаме обещаните от кмета Терзиев дългосрочни решения да бъдем “един модерен, прогресивен, красив, сигурен и уреден европейски град”. Мина повече от година, а ние все още чакаме...


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мълчанието на агнетата.

    16 2 Отговор
    Според управници от герб и дпс хората са хората. То факта че ни наричат хората значи че не сме хора за тях. Демек овцете.
  • 2 честен ционист

    18 13 Отговор
    Тези които работят нощна смяна са втора категория, след като са си намерили работа, която никой не иска да работи. За пияндурниците и безделниците, които ползват градския транспорт гратис нощем, не се предвижда категория.
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Боруна Лом

    13 2 Отговор
    ЗАЩО СПРЯХТЕ АВТОМОБИЛИ НА ГАЗ ВТОРА ЕКОГРУПА В ЦЕНТЪРА НА СОФИЯ?
  • 5 Хубава снимка на дамата

    8 0 Отговор
    Корнелия също. Почва да ми е интересно.
  • 6 Шолци

    11 2 Отговор
    Много дълго интервю нямаме толкова време.
  • 7 замислен

    16 4 Отговор
    Аууу "непокорна софия" много яко заглавие. Хайде да ви напомня нещо, хората искаха промяна, искаха Боко далече от властта, искаха да я няма Фандъкова, да излезе корупцията и какво получиха? Ами чисто и просто Мис Бони бойкотира всичко! реши че трябва да се намести ма корупционната хранилка и да управлява еднолично. Това по един или друг начин отврати всички останали и те тръгнаха срещу него. Ако искате нощен транспорт се оправете с шофьорите, те не простестират за пари, а за условия на труд! заради лоши условия няма кой да кара автобусите, за това спряха и нощния транспорт.
  • 8 Да да

    16 6 Отговор
    Втора са, само пияни дрогирани и напушени с балони ползват нощен рейс защото са си похарчили парите за горе написаното… предимно утреппки
  • 9 Никой

    14 4 Отговор
    1 метър - не километър - метър придвижване на това 10 тонно автобусче, снабдено с парно, струва примерно - 20 лева. Тази жена наясно ли е - че автобусите се движат с гориво. То има и автомобили - с разход. Чакащите за нощен превоз са единици. Значи това са важни курсове. Аз съм чакал след купон на Нова година - в жк Младост, преди 30 години - над 3 часа на спирката. Значи - не е приятно и да чакаш - но - чакаш след купон.

    Работа - в 2 часа през нощта - да си организира работодателят. Аз не виждам причина общината ни - най-бедната в Европа, опоскана хазната, да ни плаща всичко.

    Коментиран от #14

  • 10 Весело

    11 4 Отговор
    Ваня Григорова е менте социалистка и некадърна като Мая Манолова.

    Коментиран от #16

  • 11 12340

    3 1 Отговор
    Не са!
    Затова сърдити шофьори ги возят до гараж без пари!
  • 12 до нощния транспорт

    10 1 Отговор
    които ползва нощния транспорт е вампир това не е човек

    само престъпници има вечер
  • 13 нннн

    15 3 Отговор
    Стига глупости! За нощните смени може да се организира ведомствен транспорт. Не може един автобус да вози един пътник. Де е Киро на кирия? Отказвам да плащам за такова безумие.
  • 14 Някой

    3 7 Отговор

    До коментар #9 от "Никой":

    "1 метър ... придвижване на това 10 тонно автобусче, снабдено с парно, струва примерно - 20 лева"

    Написал си голяма глупост, най-много 4-6 лева и то на километър да са разходите за един автобус. И то с включена амортизация и заплата на шофьор.
    Би трябвало кмета или общинските съветници да изнесат публично информация, колко струва 1 км пробег на автобус, трамвай, тролейбус, метро ... Също така парламента трябва да изнесе публично информация колко струва 1 км на служебните им автомобили и колко навъртяни километри има всеки депутат.

    Ваня Григорова да даде личен пример за икономии като си намали заплатата поне наполовина.

    Коментиран от #15

  • 15 замислен

    9 2 Отговор

    До коментар #14 от "Някой":

    София от край до край е около 17 километра, така че грубо 1 курс е около 40 километра, разхода е около 35-40 на 100 километра а литър дизел е около 3 лева. Зимно време имаш и отопление (дизелов калорифер) около 5-7 литра на час дизел. Ако са новите газови автобуси завишаваш разхода с около 20-30% а килограм метан е около 2.80. Заплатата на шофьор е около 150 лева на смяна /чисти/ така че му сложи и 30% данъци от шофьор и 30% от работодател а за това че няма шофьори това е извънреден труд така че според КТД увеличаваш заплащането с 150-170% на час за нощен труд. Амортизацията нямам идея колко е но и тя си е цифра. И това е да се превозят 10-15 човека с билетче от 2 лева ако си го купят. Сам си направи сметката колко струва на данъкоплатеца транспорта на тези 10-15 човека. На другия ден пък няма кой да кара, защото някой е бил нощна смяна и автобусите се разреждат и хората мрънкат че не се спазва разписание.

    Коментиран от #18

  • 16 Никой

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "Весело":

    Сравнена със зеленчуци - оранжеви на цвят - не е ясно кой е по-най.
  • 17 Яко!

    3 1 Отговор
    Това интервю много ме радва. Особено определението за редовното правителство:
    "Това е правителство на обединеното задкулисие, договорките, разпределението на постове с една цел – краденето да продължи." 😄👍
  • 18 редник

    1 1 Отговор

    До коментар #15 от "замислен":

    Е, а по-скромно - има достатъчно малки електробусчета, едно е достатъчно - на час да минава, като спазва разписанието, нощните пътници ще са доволни!

    Коментиран от #20

  • 19 Хахаха

    1 1 Отговор
    Точно ГЕРБ-ДПС-БСП-Възраждане и останалите маймуни спряха нощния транспорт !
    Терзиев няма какво да направи, операцията по хвърляне на КАЛ и очерняне продължава …
  • 20 замислен

    0 0 Отговор

    До коментар #18 от "редник":

    Пак прочети какво съм написал, не е проблем автобуса а шофьора! и малкия електробус и големия автобус се карат от шофьор - пиши 150 за шофьора, 60% данъци (за работник и работодател) пиши ги над 250 и защото няма кой да шофира извънредния труд се плаща по 150% станаха колко към 400? А шофьора не иска ли да си почине? да се прибере у дома и да си види семейството? или недоспал и сънен ще поеме и част от дневната смяна? С малки електробуси на всеки кръгъл час колко шофьора ще са нужни? и ти ще се качиш ли на такъв автобус с преуморен недоспал шофьор? Колко време ще изкарат така шофьорите преди да се разбягат защото на никой не му се лежи в затвора, че преуморен е предизвикал ПТП с 1 гробище хора зад гърба си и някой е пострадал? Автобуси има, няма кой да ги кара това е. Първо да оправят условията на труд и да назначат хора, после е лесно и аз искам да има нощен транспорт.
  • 21 Висим по спирките

    0 0 Отговор
    А хората, които чакат в студа на спирките в провинцията по 40 минути автобус, защото фирмата която е спечелила поръчката не плаща редовно заплати на шофьорите и подкупва кмета коя категория са?