Темата за спирането на нощния транспорт в София предизвика спорове в Столичния общински съвет, но какво да очакваме… И каква ще ролята на БСП във властта… Пред ФАКТИ говори Мая Александрова от „Непокорна България“.
- Г-жо Александрова, вие следите много изкъсо нещата в Столична община, но последната тема, която разпали страстите, е спирането на нощния транспорт в столицата. Колко е значима тази услуга…
- Основна цел на градския транспорт - без значение дневен или нощен, е да осигури бърз, безопасен и достъпен начин на придвижване на жителите и гостите на града. И как така едни общински съветници решиха, че нощният транспорт в София е излишен? Та и той се използва със същата цел, както и дневният. Хората, които използват нощния транспорт в София, да не би да са втора категория?
По думите на вносителката на докладната за премахването му – Ваня Григорова, разбираме: “Много хора няма да имат транспорт през деня, ако хабим ресурс през нощта”. А какво да правят хората, обикновените, които работят нощем и до късно вечер или пък трябва да започват рано сутрешни смени? С това антисоциално решение отнемат единственото достъпно превозно средство на хората, които работят през нощта и плащат за услугата 2 лева, принуждавайки ги да се качат на скъпата алтернатива – такси за 20 лв.
И кой ползва всъщност нощен транспорт? Това са медицински лица, служители в заведения, обслужващ персонал, заети в туризма, да не забравяме и всички гости на нашата столица. Нима не искаме София да има европейски вид, което включва лесно и достъпно придвижване 24 часа?
Да погледнем други европейски столици като Париж, Атина, Букурещ, Белград и много други, които имат денонощен транспорт и/или дори безплатен транспорт.
Вместо да се закрива, трябва да се помисли как да се оптимизира!
Дори да се открие още една нощна линия, която да свързва града с летище София. Тоест, нощният транспорт не е прищявка, а е една значима и необходима социална услуга и най-важното – по джоба на всеки, която да осигури лесно придвижване на хората, работещи нощна смяна, и на гостите на града.
- Идеята е на общинския съветник Ваня Григорова, която заговори за тротинетки, къде на шега, къде сериозно… Как приемате това?
- С дълбоко възмущение! Тази общинска съветничка с лека ръка свали хората, работещите, от единственото достъпно превозно средство за придвижване нощно време и най-нагло заяви, че има опция – тротинетки!
Това за мен не е шега, а връх на арогантността и цинизма.
Като няма хляб, да ядат пасти, в стил Мария-Антоанета, май излиза. И то през зимата. Защитничката на интересите на хората, както тя сама се изтъкваше, показа истинското си лице. Нея не я интересува как един човек, работещ нощна смяна, който си изкарва с тежък труд хляба, ще ходи или ще се връща от работа, защото самата тя надали слиза от луксозния си автомобил. И първа си гласува заплата от 6500 лева, при положение, че в почти цялата Европа общинските съветници не са платени. Затова аз предлагам да я качим нея на тротинетка, само че в 2 часа през нощта и при минус 5 градуса. Да я видим как ще ѝ се отрази тази опция! И медиите да я отразяват.
Затова ли ги пратихме във властта – да ни качват на тротинетки!
Шега с правата на хората е недопустимо да се прави. Това е антисоциална политика – крайно неолиберална.
- Скоро шофьорите в градския транспорт стачкуваха и стигнаха до разговори. Всичко ли трябва да се прави през протести?
- В България явно само това ни е спасението, когато не се зачитат човешките права, а държавата и институциите нехаят за нас – хората. Тогава недоволството от нищо случващото се ни събира на улицата.
Протестът на автобусните шофьори е за това – да бъдат чути исканията им и да получат това, което им е обещано. А именно – нов колективен трудов договор с ясно договорените предварително нови клаузи в него като: увеличение на заплатите с 30%, подобряване на условията на труда, по-малко извънреден труд. Искания, които са им обещани, да се изпълнят. Когато обещаното не се спазва, най-логичното е недоволството да изкара шофьорите на улицата с лозунги: “Не искаме извънреден труд!”, “Вашата безопасност е наша отговорност!”
Когато са нарушени човешките ни права, когато трудещите се имат определени искания, а властта не ги чува и не я е грижа за хората, протестите остават единственият вик, за да ни чуят.
- БСП стана част от управлението. Как гледате на това?
- Лъсна истинското лице на “това БСП”. 10 години казваш, че си срещу модела ГЕРБ, срещу паралелната държава, срещу задкулисието и сега – хоп, сватосваш се и влизаш със същото това задкулисие в управление.
Абсолютно предателство, най-вече спрямо членовете и симпатизантите на тази партия. Шепа хора, така нареченото ръководство, узурпирали върха на БСП, влизат в това управление с една заветна цел – осъществяване на личните си и бизнес интереси в името на власт, постове, пари и топли министерски кресла. Въпреки решение на своя висш орган – Конгресът – никога в управление с ГЕРБ. Тази основна червена линия бе спазвана последователно, докато председател на партията беше Корнелия Нинова, която единствена не я престъпи и не предаде хората си. Затова тя бе неудобна и отстранена чрез преврат. Така се разчисти пътя на мафията, завладяла тази партия.
Резултатът е налице – “това БСП” пристана и седна в скута на Борисов с една цел – да лапат заедно с тях.
Пожертваха се принципи, идеали, прекрачиха се смело червени линии, зачеркнаха се с лека ръка решения на Конгрес в името на власт, пари, лични амбиции и постове! Това управление е фалшиво. То е родено от един фалшив парламент, който бе избран на фалшиви избори, изпълнени с кражби и фалшификации. А БСП влезе в управление с тези, които разсипаха и ограбиха държавата, и стана едно с тях.
- Кабинетът Желязков тръгва с 32 % одобрение, което е доста добър показател. Хората дават доверие, но какво очаквате вие?
- Какво доверие? Какъв кабинет? Това правителство е най-безпринципното и вредно, родено вследствие на едни фалшиви избори. Това е световен феномен – два месеца преговори и съставяне на правителство, което тепърва ще си пише програмата. Всичко е било за постове, порции, обществени поръчки.
Това правителство се сформира под предлог - “Да се спаси България от кризата”. А, всъщност, с мисълта за доизглозгване на изглозгания вече кокал на властта. Това е правителство на обединеното задкулисие, договорките, разпределението на постове с една цел – краденето да продължи. Кабинетът Желязков бил компромис в името на държавата.
Аз бих казала – в името на Келепира с главно „К”!
Дълбоката държава се съедини да опоска и малкото останало на софрата на властта. Та какво доверие?! Доверие нула!
- Когато говорим за транспорт в столицата, няма как да подминем темата за паркирането. Съдът каза, че реорганизацията на бул. „Витоша“ трябва да се прекрати, но какво от това? Така ли излиза? Още си седи…
- Целта на всяка една реорганизация на улици е да се подобрят условията за придвижване и престой. В случая реорганизацията на бул. „Витоша4 е спорна, според жителите на града. Велоалеи – добре, но къде са добрите решения за изграждане на допълнителни паркинги и паркоместа, след реорганизацията… Недообмислено в случая.
- Кметът Терзиев призна грешка, но не предприема действия… Как се управлява Столична Община от него. Мина година…
- Кметът Терзиев беше избран, за да разгражда модела ГЕРБ. Управлението на нашия град имаше нужда от „инжекция свежест“. За съжаление, не виждаме така жадуваната промяна след дългогодишното управление на ГЕРБ и натрупаната от него умора.
Не виждаме категорични решения от страна на кмета. Работи мудно, без ясни амбиции, липсват прогресивни политики за развитието на нашата столица.
Надлезът над Бояна вече втора година е затворен. Не се работи по така нужното разширяване на Околовръстното шосе. Не се изкарват корупционните практики на 15-годишното управление на ГЕРБ в София. Изсечените дървета по улица „Опълченска” докараха протести. Няма радикални мерки за мръсния въздух в нашия град. С една дума – софиянци все още чакаме обещаните от кмета Терзиев дългосрочни решения да бъдем “един модерен, прогресивен, красив, сигурен и уреден европейски град”. Мина повече от година, а ние все още чакаме...
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мълчанието на агнетата.
09:31 10.02.2025
2 честен ционист
09:33 10.02.2025
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 Боруна Лом
09:34 10.02.2025
5 Хубава снимка на дамата
09:35 10.02.2025
6 Шолци
09:41 10.02.2025
7 замислен
09:44 10.02.2025
8 Да да
09:49 10.02.2025
9 Никой
Работа - в 2 часа през нощта - да си организира работодателят. Аз не виждам причина общината ни - най-бедната в Европа, опоскана хазната, да ни плаща всичко.
Коментиран от #14
09:51 10.02.2025
10 Весело
Коментиран от #16
09:51 10.02.2025
11 12340
Затова сърдити шофьори ги возят до гараж без пари!
09:51 10.02.2025
12 до нощния транспорт
само престъпници има вечер
09:53 10.02.2025
13 нннн
10:00 10.02.2025
14 Някой
До коментар #9 от "Никой":
"1 метър ... придвижване на това 10 тонно автобусче, снабдено с парно, струва примерно - 20 лева"Написал си голяма глупост, най-много 4-6 лева и то на километър да са разходите за един автобус. И то с включена амортизация и заплата на шофьор.
Би трябвало кмета или общинските съветници да изнесат публично информация, колко струва 1 км пробег на автобус, трамвай, тролейбус, метро ... Също така парламента трябва да изнесе публично информация колко струва 1 км на служебните им автомобили и колко навъртяни километри има всеки депутат.
Ваня Григорова да даде личен пример за икономии като си намали заплатата поне наполовина.
Коментиран от #15
10:07 10.02.2025
15 замислен
До коментар #14 от "Някой":
София от край до край е около 17 километра, така че грубо 1 курс е около 40 километра, разхода е около 35-40 на 100 километра а литър дизел е около 3 лева. Зимно време имаш и отопление (дизелов калорифер) около 5-7 литра на час дизел. Ако са новите газови автобуси завишаваш разхода с около 20-30% а килограм метан е около 2.80. Заплатата на шофьор е около 150 лева на смяна /чисти/ така че му сложи и 30% данъци от шофьор и 30% от работодател а за това че няма шофьори това е извънреден труд така че според КТД увеличаваш заплащането с 150-170% на час за нощен труд. Амортизацията нямам идея колко е но и тя си е цифра. И това е да се превозят 10-15 човека с билетче от 2 лева ако си го купят. Сам си направи сметката колко струва на данъкоплатеца транспорта на тези 10-15 човека. На другия ден пък няма кой да кара, защото някой е бил нощна смяна и автобусите се разреждат и хората мрънкат че не се спазва разписание.Коментиран от #18
10:24 10.02.2025
16 Никой
До коментар #10 от "Весело":
Сравнена със зеленчуци - оранжеви на цвят - не е ясно кой е по-най.11:08 10.02.2025
17 Яко!
"Това е правителство на обединеното задкулисие, договорките, разпределението на постове с една цел – краденето да продължи." 😄👍
11:40 10.02.2025
18 редник
До коментар #15 от "замислен":
Е, а по-скромно - има достатъчно малки електробусчета, едно е достатъчно - на час да минава, като спазва разписанието, нощните пътници ще са доволни!Коментиран от #20
12:51 10.02.2025
19 Хахаха
Терзиев няма какво да направи, операцията по хвърляне на КАЛ и очерняне продължава …
13:05 10.02.2025
20 замислен
До коментар #18 от "редник":
Пак прочети какво съм написал, не е проблем автобуса а шофьора! и малкия електробус и големия автобус се карат от шофьор - пиши 150 за шофьора, 60% данъци (за работник и работодател) пиши ги над 250 и защото няма кой да шофира извънредния труд се плаща по 150% станаха колко към 400? А шофьора не иска ли да си почине? да се прибере у дома и да си види семейството? или недоспал и сънен ще поеме и част от дневната смяна? С малки електробуси на всеки кръгъл час колко шофьора ще са нужни? и ти ще се качиш ли на такъв автобус с преуморен недоспал шофьор? Колко време ще изкарат така шофьорите преди да се разбягат защото на никой не му се лежи в затвора, че преуморен е предизвикал ПТП с 1 гробище хора зад гърба си и някой е пострадал? Автобуси има, няма кой да ги кара това е. Първо да оправят условията на труд и да назначат хора, после е лесно и аз искам да има нощен транспорт.13:26 10.02.2025
21 Висим по спирките
19:55 10.02.2025