"На мен ми се струва, че Америка, под лидерството на Тръмп, се преориентира геостратегически и заема страната на Русия. Тя изоставя не само Украйна, тя изоставя и Европа и очевидно е решила, че Русия е нейният правилен партньор. Така че войната на Украйна няма да бъде само срещу Русия, но и срещу Америка.
Това заяви пред БНР Владимир Йончев, главен редактор на OFFNews.
"А какво следва, моето мнение е, че тези двамата толкова еднакви типажи Путин и Тръмп ще се скарат. Това много прилича на ситуацията, в която Хитлер и Сталин, чрез техните външни министри Молотов и Рибентроп, си поделят Полша. Така в момента изглежда, че Тръмп и Путин искат да си поделят Украйна. Крайният финал ще бъде, че те ще се сбият помежду си и ще стане нещо наистина страшно."
САЩ и светът
"Ще настъпи охлаждане по всички линии, търговска, икономическа война, американските борси ще се сринат. Сега има една особеност, че американците могат да печатат пари, ако ги изнасят в чужбина, тогава тази инфлация я изнасят в чужбина. Благодарение на неговата политика, с която се опитва да върне производствата в САЩ и да накара американците да купуват американски стоки, Тръмп причини срив на търговските вериги и по-важното срива на авторитета и това ще доведе до срив на борсите. В един момент, когато всичките тези богати хора, с които се е заобиколил, започнат да губят заради твърдия отговор на Европа, той ще бъде принуден да смени политиката. И тази политика ще бъде централен сблъсък с Русия, но вече без съюзници и без доверие. Най-голямата щета, която Тръмп нанесе, е, че разруши доверието."
Кого наказва Тръмп
"В момента наказва само приятелите си, докато не ги изгуби. Ще дойде време, в което ще трябва да се оправя с враговете си. Развръзката ще бъде много тежка. Тази милитаризация на Европа не е за добро, въпреки че е неизбежна и аз я подкрепям. Но я подкрепям, защото е неизбежна, а не защото е за нещо хубаво. Знаем лошите неща, които тя води след себе си, но Европа е длъжна да го направи, за да съхрани себе си. Не виждам никакъв лъч светлина в развръзката на войната. Моята прогноза е, че съвсем, съвсем скоро, броени месеци, ще се запалят поне още два конфликта, а може би и повече.
За мен най-вероятната следваща жертва ще е Естония, според френския президент Макрон, най-вероятната следваща жертва ще са Молдова и Румъния, и другият конфликт, който според италианците е най-възможен, е в бивша Югославия. Русия няма възможност да нападне едновременно и Молдова, и Балтийските страни, но поне два от тези конфликта ще избухнат в съвсем обозримо бъдеще. А Югославският конфликт е неизбежен. Няколко нелегитимни фактора ще обявят, че Република Сръбска и Косово се присъединяват към Сърбия, известно време Вучич няма да казва нищо, все ще стане някаква беля, спомняте си как избухна Босненската война от една сватба, на която убиха младоженците, и от там нататък това в врящ котел."
Всички бариери са паднали
"Целият свят се променя заради голямата промяна в САЩ. Ние досега живеехме в доста еднополюсен свят, в който бяхме свикнали Америка да получава редица облаги срещу това да гарантира сигурността на целия световен ред. Америка се отказа от тази си роля. Защо се отказва, дали това е плод на лудостта на Тръмп, или е плод на някакъв дълбок анализ на голяма общност зад него, аз не мога да кажа, но Америка влиза в ситуация, в която тя самата иска да бъде преразгледан световният ред.
Америка е правила много грешки в историята и през ХХ век. Да си припомним началото на Втората световна война, когато Америка не иска да влезе във войната, докато японците не нападат Пърл Харбър. Дотогава в Америка е имало митинги, в които се носят плакати: "Хитлер не е враг на Америка", "Не пращайте оръжие срещу Хитлер" и т.н. Ами войната в Косово или Афганистан, или Виетнам. И понеже в американската политика винаги е стоял въпросът дали да се намесва навсякъде по света, или да бъде по-изолирана, това не е първият път, когато тя иска да се развива по неин си начин. Този начин, когато е пробван, се е оказало, че е невъзможен и е довеждал до още по-голямо въвличане на Америка. Нямам никакво съмнение, че Тръмп и Путин ще се скарат скоро, но преди да се скарали, заедно ще натворят няколко войни."
Посоките на Русия
"В мисленето на Русия два града играят изключителна роля – Москва и Петербург. Това е основата на Русия в мисленето на техните елити. Ако погледнете на картата, в момента Петербург е напълно изолиран. Ако решат да изкарват оттам армия или бойни кораби, те трябва да минат стотици километри в зона, която отвсякъде е обградена с НАТО. Спомнете си за какво избухва Руско-Финландската война – именно заради желанието на Сталин да защити по-добре Петербург. Очаквам много скоро нападение над Естония.
Следващата проблемна точка е Кьонингсберг, градът, в който е роден Кант, който след края на Втората световна война се оказва, че е руски и е прекръстен на Калининград. Руснаците сега нямат никакъв достъп до този град, защото е обграден с НАТО-вски територии. Литва дели Беларус от Кьонингсберг и съм сигурен, че руснаците ще направят всичко възможно да превземат и Литва. За да го направят обаче, трябва да въвлекат и Полша във войната, но Полша е голяма сила и затова мисля, че това няма да е първата им стъпка. В същото време им трябват Балканите, за да ангажират огромна част от европейското усилие."
Изтощена ли е Русия от войната в Украйна
"Не съм убеден, че е изтощена Русия. Тя мина изцяло на военни релси. От Чехов знаем, че пистолет в първо действие задължително гърми във второ действие. Те са вложили толкова много пари в армията си и имат готовата армия, а армия, която веднъж се изкара, тя не може да не бъде използвана. Не може да изкараш войската за битка и да ѝ кажеш, че днес няма да има битка. Така че Русия ще използва икономиката на военни релси. Точно защото Русия все пак няма да може да кара дълго на тези военни релси, аз си мсиля, че войната ще бъде много скоро. Защото след година - година и половина Русия наистина ще бъде изтощена. Вероятно част от украинските успехи на фронта се дължат на това, че руснаците изтеглят някаква част от силите си от Украйна и предислоцират на Северозапад, т.е. в района на Прибалтийските републики."
Европа
"Европа в момента е много по-голяма, отколкото сме свикнали да я виждаме и мислим. В момента в това европейско пространство се завърна Великобритания, в него се присъединиха Канада, Австралия, която каза, че е готова във всеки момент да изпрати армия в Украйна, присъедини се и Турция. На срещата, на която се ковеше новото НАТО, присъстваше Турция, която е втората по големина армия в НАТО. Парите никога не са били проблем на Европа. Европа е по-богата от Америка или Китай. Просто всичките пари, които европейците имат, досега се харчеха за потребление, за нашия райски живот. Европа има повече оръжие, отколкото САЩ и Русия, но това оръжие е пръснато по различните страни и то е 70% американско. Ние го купувахме досега срещу някаква приказна сума и то беше нашият данък към Америка."
Голямата промяна е друга
"Най-голямата разлика между Европа и останалия свят е, че ние приемаме смъртта като нещо изключително и фатално и много страшно. Ние правим всичко възможно да останем живи и да живеем в комфортен свят. И си мислим, че навсякъде по света е така. Но не е. Има много общества, например руското, които приемат смъртта за нещо естествено. Пращат там 100 000 войници да мрат, нищо, че са млади. А ние тук искаме младите хора да учат, да са успешни, да се развиват, а не да ги пратим да умират. Това е голямата промяна, която ще претърпим, и тя е за лошо, тя ще направи живота ни по-лош, но очевидно сме притиснати. В следващите години много европейци ще умрат. И това в момента звучи много скандално и лошо, но няма начин. Изглежда това е бъдещият свят, в който ще живеем, звучи страшно и отвратително, но, това е.
Има някакъв шанс някакви здрави сили в САЩ да се събудят, политиката да бъде сменена, но в момента ми се струва, че тенденцията не е такава. Това може да се промени и след седмица, но за мен тенденциите синхронно водят към друго – и то е много страшно."
Какво искат Тръмп и Путин
"Украйна е голяма страна, но в сравнение с Европа е малка. Това, към което Тръмп в момента се е насочил, е да търси Путин за съюзник срещу Европа. Това, което иска Тръмп, е да даде Източна Европа, включително България, на Путин, и да остави за себе си една слаба Западна Европа, която американците да могат да изсмукват. Защото Западна Европа не може без Източна, ако говорим за армия, за човешки ресурс, за войници, те в по-голямата си част ще дойдат от Източна Европа. В момента ставаме свидетели на нова Желязна завеса. Тръмп и Путин искат да си разделят Европа, като Тръмп иска по-доброто парче, по-богатото – Западна Европа. А Путин се съгласява на такива мизерници като България."
Българската позиция
"Исторически България е разделена и е точно на ръба между три много големи геополитически зони на влияние. Едната е Руската, Съветската, сегашната Путинска империя, другата е Европа, а третата е Турция. Винаги във всяко време всяка една от тези политики е имала своите фенове. Ако се върнете назад исторически, винаги европейската е побеждавала, но побеждава изключително трудно и невинаги крайният резултата е добър. Само веднъж на 9 септември сме били прикачени към руската сфера на влияние. Не се съмнявам, че у нас има немалко хора, които биха се радвали да станем руска губерния.
Колкото до думите на президента за "мир", те имат голяма стойност. Той можеше да влезе в политиката много по-рано, но не го направи. Защото вижда своята историческа роля – ще бъде да управлява България тогава, когато Русия е победила и ние сме част от "руския мир". Той се готви и тика натам. Негова твърда увереност е, е Русия ще победи, а той ще бъде тук местният деребей, който ще работи с Русия и ще управлява България. Нещо, в което също съм сигурен обаче, е и, че огромна част от българското общество все пак се надява, че Европа ще победи и ние ще останем част от този благоденстващ свят, в който живеем несъизмеримо по-добре, отколкото живяхме по време на "Желязната завеса"."
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 третият пол е ужасен
10:40 08.03.2025
2 Боруна Лом
10:40 08.03.2025
3 Джендърът
Така ли си изглеждащ или си МОП за пода на Байдън
10:41 08.03.2025
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Да мечтаеш за Урсула
Коментиран от #8
10:43 08.03.2025
6 Стенли
10:44 08.03.2025
7 Руцкий КИНЕФ
10:47 08.03.2025
8 Колко са добродушни руснаците
До коментар #5 от "Да мечтаеш за Урсула":
Може да питаш 40 000 убити полски офицери и безбрий полски интелектуалци, когато руснаците атакуваха Полша в гръб в съюз с НАЦИСТКА ГЕРМАНИЯ НА ХИТЛЕР!80 години руснаците крият истината за събитията и като ги заподозряха, започнаха да разпросраняват лъжи.
Коментиран от #20, #21, #23, #45
10:48 08.03.2025
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Мик
10:50 08.03.2025
12 Трак
10:51 08.03.2025
13 Айде,бе
10:51 08.03.2025
14 Много
10:51 08.03.2025
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Червената шапчица
10:54 08.03.2025
17 Френски М а наф
10:54 08.03.2025
18 Порно
10:54 08.03.2025
19 Реалист
САЩ ще са със Западните си партньори, а терораша ще бъде навряна в кучи ...
Америка не е тръмп!
Коментиран от #54
10:55 08.03.2025
20 Абе
До коментар #8 от "Колко са добродушни руснаците":
Без червената армия дедите на Пасито щяха да са изгорели всички ,а България щеше да загуби земи до Стара планина каквито са били исканията на съседите ни,а в Полша е имало малцинство рускоговорящи и е нямало как да ги оставят и сега няма как да оставят руснаците в собствените им земи подарени на Украйна барабар с хората на геноцид и да им забраняват руския,това и Бог няма да го позволи.10:55 08.03.2025
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Никой
10:59 08.03.2025
23 Полша, Марс и тям подобни
До коментар #8 от "Колко са добродушни руснаците":
Под вола може и други телета да има, но само едно се е изказало! Има една староизвестна максима, "Не се страхувай от гнева на кибритлията, а от сянката в очите на добряка!"10:59 08.03.2025
24 г-н
Коментиран от #27
11:01 08.03.2025
25 Това
11:02 08.03.2025
26 Историк
Коментиран от #53
11:02 08.03.2025
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 Розово Пони
11:12 08.03.2025
29 Такива са времената
11:18 08.03.2025
30 инфо
11:20 08.03.2025
31 хаха да да
11:25 08.03.2025
32 Червената шапчица
11:33 08.03.2025
33 Този коментар е премахнат от модератор.
34 Този коментар е премахнат от модератор.
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 офнюз
11:50 08.03.2025
37 Този коментар е премахнат от модератор.
38 Глупако
Хитлер се отблагодарява като подарява на Полша Тихвинска област.Защо Полша ни е върне на Чехия.
През 1921 г.в гр.Тухле Полша избива 121 000 руски пленници.
Катин е отговорът на Сталин и убитите поляци са 50 000.
Путин си извини за Катин, но Полша не.
90% от охраната в немските концлагери са поляци.
След 1945 г. поляците изгонват 250000 евреи и ограбват имуществото им.
За това на честванията в Израел Полша не се кани никога.
Коментиран от #46
12:11 08.03.2025
39 Просто човек
Коментиран от #40
12:13 08.03.2025
40 България е в Европа
До коментар #39 от "Просто човек":
Трагедията и е че е във фашистките ЕС и Нато12:14 08.03.2025
41 Егати у наглеца
12:38 08.03.2025
42 Мнение
13:03 08.03.2025
43 фАНТОМасс
Може и повече да сполучиш , а не да се правиш на разбирач !
13:03 08.03.2025
44 инж. Ганчо Илков
13:10 08.03.2025
45 тиквенсониада
До коментар #8 от "Колко са добродушни руснаците":
А защо да не попитаме милионите избити индианци НАПРИМЕР ?Или пък НЕГРИТЕ-РОБИ , чийто живот е струвал по-малко от щипка тютюн.
Да видим какво ли ще ни кажат ?
13:14 08.03.2025
46 ПЪГУОШ
До коментар #38 от "Глупако":
Човече , казал си неща , които НЕ СА в духа на новите демократични ценности , които ни налагат сега насила ! Ще те заклеймят като реакционер ! А може да получиш и забрана !Внимавай .....ИСТИНАТА не е УДОБНА и пречи на правилните , хуманни и либерални хора и държави !
13:18 08.03.2025
47 Накозен американец
13:27 08.03.2025
48 Точен
13:38 08.03.2025
49 И правилно!
14:28 08.03.2025
50 Мик
14:29 08.03.2025
51 Софиянец
14:35 08.03.2025
52 Тоя ухиления
15:40 08.03.2025
53 Не те
До коментар #26 от "Историк":
Знам какъв историк си ама като се самоопределяш като такъв намери си документа на Сорос в който в прав текст пише какво е казал на западняците за страните от бившия соц. лагер и тогава пиши коментари. Историята се основава на факти, а документите са именно такива.15:50 08.03.2025
54 Иди се
До коментар #19 от "Реалист":
Гръмни.Иска ти се ама няма.Бг Л.ай.н.о17:52 08.03.2025
55 #идиоти вън
21:36 08.03.2025
56 Този коментар е премахнат от модератор.
57 Майко мила!
23:54 08.03.2025
58 Йончев ,
00:22 09.03.2025
59 Йончев,
Америка какво би получила от направената инвестиция в размер на 500 000 000 000 $??? ЕВРОПЕЙЦИТЕ СА УЖАСНИ !!! С ТЯХ СЕ ПРЕГОВАРЯ ПО-ТРУДНО ОТ КОЛКОТО С ПУТИН . Ееее , в крайна сметка , част от руската КУРТИЗАНКА може да отиде при Е, Империя ? Кой ли иска да има куртизанка в семейството ? Йончееев , но ЗЕСТРАТА Е ДРУГА РАБОТА ! ДОГОВОРЕНО Е ЗЕСТРАТА ДА ОТИДЕ В АМЕРИКА !!! На кой ли му е притрябвала куртизанка в семейството ???
00:40 09.03.2025
60 Магура 2
11:17 09.03.2025