д.ю.н. Орлин БОРИСОВ, професор по Международно право
Войните са безумие отнемащо живота на обикновените хора от Древността.
Според специалистите след създаването на държавите преди около 5 000 години на Земята са водени около 14 000 войни, по времето на които са убити около 4 милиарда души, а държавите са живели в мир за целия период само около 300 години в мир.
От войните печелят само властимащите – финансови и промишлени олигарси, държавниците, управляващите политици и други, които алчно се стремят към придобиването на неограничена власт, гарантираща трупането на богатства, блага, ресурси и др.
Според френският писател и философ Жан-Пол Сартр (1905-1980) „когато богатите водят война, бедните умират“, мнение, което се споделя от прогресивно мислещите.
Въпрос: Защо войните са безумие ?
Алчността формира агресия в съзнанието на най-богатите, която определя тяхното психическо състояние, формиращо неистово желание за повече власт и пари на всяка цена, които развиват инстинкта на агресията, заложен в човешката природа.
Супер-богатите са притежатели на средствата за производство, както и на всичко друго, което им носи печалба по време на война, което обяснява формулата, защо на богатите е необходима власт „П + В = П+“ тоест (Пари + Власт = умножаване на Парите).
Въпрос: Какво следва да бъде съвременното Международно право ?
Съвременното Международно право е създадено като право за гарантиране на международния мир и сигурност, а междуправителствена организация – ООН е създадена през 1945 г. специално, за да не допуска войни и въоръжени конфликти.
Съгласно чл. 1 ал. 1 от Устава, ООН е длъжна „да поддържа международния мир и сигурност: да взема ефективни мерки за предотвратяване и отстраняване на заплахите за мира…“. Дейността на Организацията се оказа крайно неефективна.
Мирът не само бе нарушаван, но на практика Международното право и респективно от ООН бяха допуснати не една или две, а избухването на около 500 войни от създаването ѝ през 1945 г. до сега, като светът за този период е живял само 26 дни без война.
Въпрос: Какво е отношението към войната в Р. България?
Военнолюбците в Р. България непрекъснато правят всичко възможно, за да вкарат въоръжените ни сили във военни действия използвайки различни пътища като напр.: изпращането на военна помощ, подготвят войници за изпращането им в чужбина, разширено присъствие на чужди войски в държавата, пропаганда за „заплахи“, натиск за приемането на политически решения срещу определени държави и др.
Въпрос: Какво точно задължение произтича за България от чл. 5 на Устава на НАТО?
След приемането на Р. България през 2004 г. за член на НАТО, почти никой в България, включително от управляващите партии, или от техните платени васали (журналисти, учени, социолози, политолози и др.) нито веднъж в ежедневните си коментари по ТВ, радио, СМИ и други явни и тайни средства на пропагандата не са обяснили точно пълното значение на чл. 5 от Устава на НАТО и какво задължение произтича за България.
На „уж“ пълно цитиране „не точно“ бе обяснението, че от текст на чл. 5 от Устава на НАТО, за България изрично произтича задължението да помага с въоръжени сили (което не е истина, но успешно се внушаваше на обществото) !
Вярно е, че съгласно първата част на ал. 1 на чл. 5, всички държави-членки са длъжни да окажат помощ, когато една от държавите-членки е обект на въоръжени нападение, но всички премълчават, че има и втора част на ал. 1 на чл. 5, в която не се съдържат задължителни разпоредби за изпращането на въоръжени сили, а те само изборно могат да се предоставят, т.е. само по желание, членките на НАТО могат да помогнат с въоръжени сили.
Умишлено се премълчава, че съгласно втората част на ал. 1 на чл. 5, като страна-членка България е длъжна да предприеме само „…такива действия, каквито смята за необходими, включително и употребата на въоръжени сили…“.
Такава е умишлената заблуда на българския народ, която предоставя възможност на военнолюбците безнаказано и без допълнително одобрение да осъществят прякото вкарване на България във война. Позоваването на автоматичното задължение за използване на въоръжени сили, което „уж“ е задължение на България, произтичащо от чл.5.
Въпрос: Какъв трябва да стане светът, за да стане войната излишна?
Задължително следва да се разработи и сключи универсален международен договор, съгласно който постепенно следва да се премине към производството само на нелетално химическо оръжие, електрическо нелетално оръжие, светлинно, звуково, механично, травмиращо, психическо и други нелетални оръжия, докато войните станат излишни.
Носителят на Нобелова награда, френският писател и пацифист Ромен Ролан е изказал мнение, че „Истинският мир изисква преди всичко да бъдат отстранени господарите на войната“, това е основната причина войните да станат излишни, и да няма повече масови убийства, ненужни икономически и инфраструктурни разрушения и т.н.
Само отсъствието на войни - отсъствие на безумното Злото, може да донесе за съществуването на траен, Вечен мир, спокойствие и хармония, което е най-голямото Добро за обикновените хора, тъй като само мира може да гарантира правото им на живот и упражняването на всички права и свободи.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 съби събев
20:26 07.04.2025
3 Говорит Москва
Коментиран от #15, #37
20:26 07.04.2025
4 има ли нужда да питате
Коментиран от #10
20:26 07.04.2025
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 всеки случай ,
Пита се , кой остана тогава ? ГЕРБ и ПП... Кирчо и кокорчо заедно с Тагарчев ..
Коментиран от #11, #45
20:28 07.04.2025
7 Аз съм веган
Коментиран от #22, #68
20:28 07.04.2025
8 Пич
Коментиран от #20
20:30 07.04.2025
9 Българин
Коментиран от #48
20:31 07.04.2025
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 асистинт гаргалин басискаф
20:33 07.04.2025
13 БеГемот
20:34 07.04.2025
14 ШЕФА
20:34 07.04.2025
15 Северозапад
До коментар #3 от "Говорит Москва":
За другаря Тиквун намекваш, нали? Да, прав си - но не е само книжката, а и една хартия, на която с големи букви пише "Скръбна вест". Макар че когато този момент настъпи, вестта няма да е скръбна, а повод за национални тържества!20:35 07.04.2025
16 Пол Пот
20:35 07.04.2025
17 йов
Коментиран от #21, #51
20:40 07.04.2025
18 Дишай онзи
20:41 07.04.2025
19 1111
20:41 07.04.2025
20 Копейка
До коментар #8 от "Пич":
На нас ни казаха да викаме че ще има трета световна!20:41 07.04.2025
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Този коментар е премахнат от модератор.
23 ха ха
20:44 07.04.2025
24 1488
20:45 07.04.2025
25 сталкер
Коментиран от #27
20:45 07.04.2025
26 Гост
20:46 07.04.2025
27 Гост
До коментар #25 от "сталкер":
Това, вашето, вече няма никаква разлика от расизъм.Коментиран от #28
20:47 07.04.2025
28 сталкер
До коментар #27 от "Гост":
руснак не е раса бе аленкоолуКоментиран от #31
20:48 07.04.2025
29 Гост
До коментар #22 от "Веганите":
Не съм веган, нито вегетарианец, но твърдението ви е малко спорно. Запазвам си правото да не съм съгласен с вас. Как и защо, е обект на друга тема и ще отнеме много писане.20:50 07.04.2025
30 Страната 404 ще плаща репарации на САЩ
20:52 07.04.2025
31 Гост
До коментар #28 от "сталкер":
Знам, затова само сравних с расизъм.Наричай си фобията както искаш, но тя свидетелства за сериозни ментални проблеми.
20:52 07.04.2025
32 що бе брат
До коментар #11 от "Варненец":
Вие козлягите къде искате да ни вкарате ? В гробището ли ?20:53 07.04.2025
33 що ги ручаха жабетата ,
20:54 07.04.2025
34 бай Доню каза
А и кинтите бяха само 200 милиарда .
Да ама не е сметнал и 200% лихва . А честиту!
Сега ще им вземат и земята и , водата и подземните богатства .
20:57 07.04.2025
35 Доктор
21:00 07.04.2025
36 име
21:01 07.04.2025
37 Китин от Китен
До коментар #3 от "Говорит Москва":
А от твоя джоб стърчи излагащата ти неспособност да възразиш аргументирано на човек, който мисли различно от теб.Споко, това означава, че си в ония 80%.
С народа си!
21:14 07.04.2025
38 деНАТОфикация
21:15 07.04.2025
39 Този коментар е премахнат от модератор.
40 Монтблант
21:18 07.04.2025
41 Артилерист
21:25 07.04.2025
42 000
21:27 07.04.2025
43 Факт
да упражняват насилие.
21:27 07.04.2025
44 Ван дер Любе
21:29 07.04.2025
45 червени фашисти ленинци
До коментар #6 от "всеки случай ,":
Възраждане, МЕЧ , Воля и БСП са проксита на новия Хитлер. Те са във войната отдавна, от момента в който работят за РФ. Това, че са против подпомагането на Украйна си ечаст от войната. Само, че ефекта от работата им ще са повече загинали украинци заради малкото оръжие и муниции. Някой да ги е чул да мрънкат срещу севернокорейците, негрите от централна Африка и т.н. ?21:30 07.04.2025
46 койдазнай
21:32 07.04.2025
47 Тодоров
21:32 07.04.2025
48 Този коментар е премахнат от модератор.
49 Путин гол до кръста на пони
21:42 07.04.2025
50 Този коментар е премахнат от модератор.
51 Ттт
До коментар #17 от "йов":
Хей "демократе",кой си ти че раздаваш присъди.Анонимен боец,смелчага от фейса.21:44 07.04.2025
52 Ффф
До коментар #21 от "Гйгфт":
Виждаме в Интернет,такива смелчаци как реват после!21:46 07.04.2025
53 Тодор Колев
Господин Зеленски, обещайте, че ако Путин изтегли войските си от Украйна, няма да нападете Русия!
Коментиран от #55, #56, #57, #58, #60
21:49 07.04.2025
54 Още един
21:49 07.04.2025
55 Този коментар е премахнат от модератор.
56 Алън Пугачов
До коментар #53 от "Тодор Колев":
Мисля, че ако господин Путин изтегли войските си от Украйна, войната ще спре на секундата!Коментиран от #63
21:52 07.04.2025
57 Пацифист:
До коментар #53 от "Тодор Колев":
Господин Путин изтеглете войските си от Украйна!Господин Зеленски, обещайте, че ако Путин изтегли войските си от Украйна, няма да нападете Русия!
21:53 07.04.2025
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Тодор Колев
До коментар #58 от "Костя Копейкин":
И защо ако ще го нападат не го нападнат сега, ами ще чакат да си изтегли войските от Украйна? Обясни на хората, професор Костя!21:57 07.04.2025
60 Костя Копейкин
До коментар #53 от "Тодор Колев":
Топъл ли си? Нали ако господин Путин изтегли войските си от Украйна, НАТО ще го нападне веднага!Коментиран от #62, #71
21:59 07.04.2025
61 Този коментар е премахнат от модератор.
62 Тодор Колев
До коментар #60 от "Костя Копейкин":
И защо ако ще го нападат не го нападнат сега, ами ще чакат да си изтегли войските от Украйна? Обясни на хората, професор Костя!22:00 07.04.2025
63 да те светна
До коментар #56 от "Алън Пугачов":
Войната започна с Майдана 2014г.22:02 07.04.2025
64 МДАМ
22:15 07.04.2025
65 нато е слабо
22:21 07.04.2025
66 Тоя
22:34 07.04.2025
67 Някой
22:38 07.04.2025
68 Този коментар е премахнат от модератор.
69 Да не сме идиоти?
00:14 08.04.2025
70 Този коментар е премахнат от модератор.
71 Иво
До коментар #60 от "Костя Копейкин":
Какъв господин бе. Путин е фашист и убиец на деца. Само въжето за тоя терорист.02:16 08.04.2025
72 Развийш ли
Коментиран от #73
03:05 08.04.2025
73 Хи хи
До коментар #72 от "Развийш ли":
На нас не ни пука за натото, слабо е, да се оправя само, без нас !04:47 08.04.2025
74 Куку
08:02 08.04.2025
75 ИВАН
08:33 08.04.2025
76 Генерал 🇧🇬
Като победена в последната война страна (Студената война от 1949-1989 година), България търпи следните отношения с победителите си - забрана за военно развитие, включително отбранително .
Ключов момент тук е скритото, систематично внушение, че в отминалия исторически сблъсък от периода 1949- 1989 година, ние не сме били победени; Така от съзнанието на масите постепенно се заличава представата за Запада като наш бивш враг. И така, победилият ни противник, положил гигантски усилия, за да ни отслаби и победи, изведнъж се трансформира в загрижен, но никога безкористен „приятел“, предлагащ да възприемем доброволно неговите „нови, модерни ценности“
Влизането на България в НАТО доведоха до силно отслабване на отбранителните ѝ способности. По политически причини бе ликвидиран военен капацитет, способен да защитава изцяло или частично интересите на страната. След присъединяването ни към атлантическия съюз този капацитет не беше възстановен. Официалната политика на НАТО, приета от българските власти, е страната ни да се специализира в изграждането само на умения за обслужване „истинските войски” на нашите скорошни победители. На българската войска не са разрешени офанзивни дейности! Формално и официално нашата специализация в рамките на НАТО е изключително и само като: • строители (инженерни войски); • чистачи (сапьори); • поддръжка (логистика и медицинско осигуряване) и • охрана (военно-полицейски части). Не
Коментиран от #77
08:41 08.04.2025
77 Генерал 🇧🇬
До коментар #76 от "Генерал 🇧🇬":
..охрана (военно-полицейски части). Не се развиват дейности, свързани с изграждането на способности за активни военни дейности с пехота, авиация, военно морски сили (ВМС), артилерия или друго. Във всеки случай няма никакви съществени дейности по поддържането и съхранението на капацитет за офанзивни действия от части на българската армия. Не се създават възможности за трупане на опит и изграждане на защитни умения и традиции в населението... и още и още...08:41 08.04.2025
78 Никой
Войната е безумие - жалко, че печалбите са огромни.
12:30 08.04.2025
79 МАЙКИТЕ
18:42 11.04.2025