Агрегатът е част от проекта по създаване на рекордния 6.5-литров V12 за суперхибрида Valkyrie и е дело на специалистите от Cosworth. Любопитното е, че е атмосферен, трицилиндров, а мощността му е 250 конски сили.
Трицилиндровото моторче се явява 1/4 от предвидения за Valkyrie мотор, но може да функционира абсолютно самостоятелно. За сравнение ще припомним, че BMW използва подобен трицилиндров мотор в своята кола i8, но той е снабден с турбо, обемът му е 1.5 литра, а мощността му е по-малка от аналогичния атмосферен мотор на Cosworth, за който ви разказваме.
Иначе, когато бъдат сглобени четирите парчета на 6.5-литровия V12, той ще разполага със системна мощност 1014 коня и с максимален въртящ момент 740 Нм. Ще се развърта до 11 100 об/мин, а теглото му ще е 206 килограма.
От Cosworth заявяват, че това е най-ниското тегло за подобен агрегат и дават пример с това, че ако трилитровият V10 от Формула 1 бъде мащабиран до размерите на техния агрегат, то масата му ще е 210 килограма.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Авто спеца
Коментиран от #3, #7, #9
10:37 14.12.2018
2 ЗАЗ
10:44 14.12.2018
3 112
До коментар #1 от "Авто спеца":
Конструкцията на единия няма нищо общо с другия, ама явно толкова разбирате...11:15 14.12.2018
4 Jack Bauer
11:52 14.12.2018
5 1111
Коментиран от #10
13:06 14.12.2018
6 Зорлем
Коментиран от #11
13:51 14.12.2018
7 Haha
До коментар #1 от "Авто спеца":
Малко прочети за ванкеловите мотори и тогава приказвай глупости16:19 14.12.2018
8 Рибкоо
21:40 14.12.2018
9 Авто запецнал
До коментар #1 от "Авто спеца":
Как мислиш, кой ванкелов двигател е по-добър, 6-цилиндров редови или 8-цилиндров, V-образен? А може би реактивния ванкел?23:19 14.12.2018
10 Димов
До коментар #5 от "1111":
През 50-те години моторите в САЩ са били от сорта на V8, 5-7 литра и 120кс. Технологиите се развиват.19:18 15.12.2018
11 Гост
До коментар #6 от "Зорлем":
95 коня от 800сс са нищо. Хонда цбр 600 вади около 120коня от 599сс. При тигъра е важен въртящия момент. Това го прави "адвенчър". Ако вадиш коне от обороти и ниска кубатура, на кал, чакъл, мокро и т.н. става много лъзгаво. По такива места се минава с ниски обороти 'щото става метла и че те метне кат жребец. Но идва проблема с теглото ;). Теглото е враг на "адвенчъра". Трицилиндровите са най-добрия компромис от развъртане и въртящ момент. Много ми се иска да видя трицилиндров 300cc редови адвенчър скоро време, а защо не и да покарам.Коментиран от #12
20:29 15.12.2018
12 Зорлем
До коментар #11 от "Гост":
Дадох примера с Триумфа, защото е трицинидров. Можеше и с някоя от тия новите Ямахи, ама те не се толкова легендарни "тройки" (все още!).20:37 15.12.2018
13 Кермен
22:56 16.12.2018
14 тринити
23:40 16.12.2018