Много често се случва, било то от недоглеждане или пък от бързане, при смяна на масло в двигателя, да се сипе повече от необходимото. Принципно, всеки знае, че нивото на масло в повечето автомобили се проверява чрез т.нар. маслена щека, на която ясно е оказано минимално и максимално ниво. Задължително е смазочната течност да е в тези граници.
Много често обаче старото масло не се изцежда докрай, а сервизните майстори наливат по предписание, като по този начин нивото на маслото става по-високо. Независимо от сервиза, официален или от типа гаражен, винаги проверявайте нивото на масло след смяна.
За целта колата трябва да е на равно място и да изчакате петнайсетина минути, за да може смазочната течност да се стече добре. Ако маслото е повече, то това може да доведе до някои проблеми в мотора. Прекомерното количество масло води до изваждане от строя на гумените елементи в системата.
Вторият и по-сериозен проблем е, че се предизвиква ускорено натрупване на нагар по запалителните свещи, което от своя страна води до увеличаване на разхода на гориво и по-трудно палене. Нагар обаче се получава и по маслените канали.
От ауспуха започва да излиза черен дим, което също е показател за повече масло в мотора. Ако смазочната течност е повече, задължително трябва да посетите някой сервиз, в който има машина за изсмукване на масло и да нормализирате нивото.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Най добре
Коментиран от #86
11:59 10.01.2019
2 Аз казах
11:59 10.01.2019
3 Този коментар е премахнат от модератор.
4 BRABUS
12:12 10.01.2019
5 сектант
12:15 10.01.2019
6 Бумер
Коментиран от #11, #17, #18, #19
12:20 10.01.2019
7 onq s konq
Коментиран от #78
12:43 10.01.2019
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Танас
13:53 10.01.2019
10 tost
Коментиран от #12, #33, #60, #67, #75, #76
13:54 10.01.2019
11 Random
До коментар #6 от "Бумер":
Написал си Рено грешно.13:57 10.01.2019
12 ПРЪЧА
До коментар #10 от "tost":
СТИГА ФИЛМИ БЕ 1ЛТ НА 1000КМ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!14:03 10.01.2019
13 Някой
14:14 10.01.2019
14 Недоволен с жълта жилетка
14:26 10.01.2019
15 ххх
Първо, маслото винаги се мери когато двигателя е студен. Ако той е работил, то поради високата температура обема му се увеличава и така щеката ни лъже за нивото. Най-голямо е износването при студен старт, а не когато двигателят е работил.
Второ, прекомерното ниво на масло в картера води до друг сериознен проблем- почва да се пени. Ако това е случи, то маслената помпа засмуква масло и въздух, а както знаем, въздуха няма смазочни свойства. Резултата е ускорено износване.
Трето, какви гумени елементи излизат от строя? За маслообирачите ли става въпрос? Ако да, то трябва да сте напълнити мотора до горе за да има проблем с тях...
Коментиран от #35, #57, #58
14:38 10.01.2019
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Public Owner
До коментар #6 от "Бумер":
Комплексарите и завистниците като теб винаги ще намерят случаи да злобеят, завиждат и да си избиват комплексите по адрес на Краля на Пътя - БМВ. Това представлява малкият ти свят, кибритената кутийка в която живееш - да завиждаш и злобееш. Жалко и нещастно човече!Коментиран от #74, #81
16:10 10.01.2019
18 Public Owner
До коментар #6 от "Бумер":
БМВ правят най-добрите двигатели в света, международно признати и печелили безброи конкурси, редица други марки ги използват, включително и мерцедес и е нелепо и смешно да говориш, че харчели много масло. Харченето на масло е присъщо за кошницата която ти караш жалко завистливо мъничко човече!Коментиран от #23, #42, #77
16:12 10.01.2019
19 onq s konq
До коментар #6 от "Бумер":
Явно нямаш хабер от марката БМВ.Моето съм го купил 9-годишно,карам го 5-година или общо годините му са 14.Сменил съм цял поменик неща по ходовата част за около 6 хил.лв,но НИЩО ПО ДВИГАТЕЛ И ЕЛЕКТРОНИКА.Дизел е-6 цилиндъра,204 коня.Засичал съм го на 1000км по резервоар-6,6л/100 ПРИ ЗДРАВО КАРАНЕ!Естествено щом е кола,гори и масло и ще ти кажа КОЛКО:...700 ГРАМА НА 10000КМ!Относно "пушенето"-В началото го карах с ОБИКНОВЕНА НАФТА И на 2-ра като МУ ДАМ МЪГЕЛА ОТЗАД ИМАШЕ ОБЛАК ДИМ.От 2-3 год му сипвам ДОБАВКА ЗА ЦЕТАНОВО ЧИСЛО "БАРДАЛ"...няма грам пушек при всякакви "изпълнения".Дразните с глупостите си и простотията си...ма много,да си го знаете!Коментиран от #21, #34, #38, #59, #88
16:48 10.01.2019
20 Бай хой
17:09 10.01.2019
21 лекси
До коментар #19 от "onq s konq":
айде да не ти разказвам как 15 годишния ми бензинов Лексус от смяна до смяна не пипа маслото и като го сменям е още жълто, че ще вземеш да получиш удар и да си подпалиш бараката.Коментиран от #24, #40, #70
17:29 10.01.2019
22 Митьо Пистолета
Аз чат пат влизам в мобилето и много често срещам твоите простотии с този псевдоним..
Кой си ти,какъв си?!!
Ти друга работа нямаш ли?
Случайно да си от Хайлазите на Трифон...?
Сигурно с телефона или таблета ходиш в кенефа..!
Коментиран от #25
17:30 10.01.2019
23 Дред
До коментар #18 от "Public Owner":
Бегом марш да си пиеш хаповете17:33 10.01.2019
24 Даа
До коментар #21 от "лекси":
И ти големи ги хвърляш, единствено метана не цапа маслото, ама май забрави да го споменешКоментиран от #71
17:40 10.01.2019
25 onq s konq
До коментар #22 от "Митьо Пистолета":
Толкова ли ти е трудно да осъзнаеш че ном 7 МИ ПОЛЗВА НИКА ИНТЕНЗИВНО ЗА ДА СИ ПИШЕ "НЕГОВИТЕ РАБОТИ"?А ако не правиш разлика в написаното - толкова по-зле за тебе.Коментиран от #27, #29
17:42 10.01.2019
26 Кольо Камиона
17:54 10.01.2019
27 ЛЕСЛИКАРУЧКА
До коментар #25 от "onq s konq":
Кон кога се върна от кастинга в Турция?18:13 10.01.2019
28 Не разбирам и съм за малко
Единствената вреда, когато маслото е над максимума, че се получават повече маслени пари, които както знаем двигателя ги изгаря и в следствие на това катализатора и DPF-a се затлачват по-бързо и доста често се развалят и трябва да се сменят. Затова не трябва да е над максимума.
Коментиран от #36
19:18 10.01.2019
29 ХХХ
До коментар #25 от "onq s konq":
Не си ни интересен кон.Намери си друга занимавка.Много ни е интересно кога си вършиш служ.задължения.Щефа ти ще те надуши скоро и ще стане лошо.С здраве и без лоши мисли.19:20 10.01.2019
30 Тракторист хулиган
20:03 10.01.2019
31 Zazkata
20:23 10.01.2019
32 ЗАЗ
21:12 10.01.2019
33 tost
До коментар #10 от "tost":
Извинявам се за коментара ми под номер 10,в бързината съм пропуснал една нула (вместо 10 000км съм написал 1000). Проблема при новите коли е че маслото се сменя между 15 000 и 20 000 км. и ако даден автомобил гори 1 литър масло на 10 000км е ясно че има проблем с двигателя,било то и гаранционен. В случая производителя прави всичко възможно да не смени мотора.21:31 10.01.2019
34 проф коста тазобедрев
До коментар #19 от "onq s konq":
ахилесов; добавката се казва хадо, и е за октаново число ,какво е това цитаново , кьде си го учил това , в учебника по химия и физика това понятие не сьществува , абе ти пак си се нашмьрка с коката, ех ,ох ,ахилесов ще получа инфаркт от тебе бе ахилесов .Коментиран от #46
21:31 10.01.2019
35 Ненчо
До коментар #15 от "ххх":
Обясни, ако е можеш с колко % се увеличава обема на маслото при загрят двигател и как маслената помпа засмуква въздух при повече масло.Коментиран от #48
21:32 10.01.2019
36 Ненчо
До коментар #28 от "Не разбирам и съм за малко":
Увеличава се налягането в кратера, а от там започват проблемите с уплътненията.Коментиран от #72
21:38 10.01.2019
37 Щерев
21:44 10.01.2019
38 Golf-R
До коментар #19 от "onq s konq":
От БМВ по-голям кенеф няма22:03 10.01.2019
39 Pero
22:13 10.01.2019
40 майстора
До коментар #21 от "лекси":
Я дай тоя Лексус да ида до Бургас и обратно и ще видиш как бара маслото .... деа и побитите тойоти деа22:35 10.01.2019
41 vasik atanasova
не съм забелязал проблеми
Коментиран от #43, #44
22:44 10.01.2019
42 ГОСТ
До коментар #18 от "Public Owner":
явно малък ти е света( твоето село и светая светих бавария) на твоя свят да няма по добри двигатели23:00 10.01.2019
43 ASTRA F
До коментар #41 от "vasik atanasova":
Opel Astra F CARAVAN 1.4 16V - X14XE, в момента е на 128 000 км. карам я само с МОТУЛ X-clean 5W30, оставям маслото на 1-2 мм. преди максимума, от смяна до смяна (около 10-12000 км.) не доливам нито капка!23:03 10.01.2019
44 ASTRA F
До коментар #41 от "vasik atanasova":
Opel Astra F CARAVAN 1.4 16V - X14XE, в момента е на 128 000 км. карам я само с МОТУЛ X-clean 5W30, оставям маслото на 1-2 мм. преди максимума, от смяна до смяна (около 10-12000 км.) не доливам нито капка!Коментиран от #49
23:04 10.01.2019
45 1944
23:31 10.01.2019
46 onq s konq
До коментар #34 от "проф коста тазобедрев":
Не злоупотребявай с името на проф.Тазобедров-лично го познавам,а ти си просто Коста Простаков.Не знам за какво "хадо" ми говориш,но ще ти обясня нещата за да поумнееш:Октановото число е при бензинките,а Цетановото/не цИтаново както си мислиш/ е при Дизелите.Пък дали съществува или не СПОРЕД ТЕБЕ такова понятие В ТВОИТЕ УЧЕБНИЦИ няма никакво значение.И аз си мисля че не съществуват такива тъпанари като тебе,ама те си същестествуват че и все по-нагли стават!А колкото до инфаркта от който се опасяваш-дори и да те прасне,няма да разбереш че е това,защото обзалагам се че НЕ ЗНАЕШ от коя страна ти е сърцето:)23:55 10.01.2019
47 Малеее
00:07 11.01.2019
48 ХХХ
До коментар #35 от "Ненчо":
Коляновият вал започва да го разплисква в картера. Заради механичното разбъркване от кол вал се образува пяна. Тази пяна понякога може да се види и като много малки балончета по самата щека. Именно поради това максимума на щеката е заложен под нивото на кол вал.За това колко се променя в проценти е трудно да се каже, без да знаем каква е плътността на маслото, както и при каква температура стартира двигателя. Обемът е един при 0С на маслото и друг при 50С и разбира се трети при 80С и т.н.
00:07 11.01.2019
49 москали и янки
До коментар #44 от "ASTRA F":
Opel Astra F седан 1.6 16V 1994,март първа регистрация - X16XEL, в момента е на 233 000 км. карам я само с GM Genuine 10W40,газ-110-130-150 на gaz никакво жалене,и върви кучето.Най ми е интересно някой джип след 2000г. като се доближи зад мен и като изрежа котура до дупка и изчезна половин километър напред + още 1-2 км.мъгел на педала и повечето омаляват не за друго ами братче тоз джип харчи,пък мен ме боли фара дали ще изгори 5-6 литра газ повече.....хо хо хоКоментиран от #50
00:07 11.01.2019
50 Джипкаджията с коня
До коментар #49 от "москали и янки":
Минавам покрай опелчетата все едно че са спрели, все ми е на ума че съм дал 200 хилки за жибка а няма да я настъпвам щот ше харчи много, ти верно изби рибата с тая Астра на гас07:45 11.01.2019
51 Патиланчо
10:54 11.01.2019
52 Реалист
12:41 11.01.2019
53 Кольо Дапа
14:43 11.01.2019
54 Кумчо Вълчо
15:03 11.01.2019
55 гост
15:51 11.01.2019
56 Опа
16:48 11.01.2019
57 някой
До коментар #15 от "ххх":
Да, вредно е повишеното над максимум ниво на маслото. Изчетох коментарите на всички, но никой не е засегнал проблема, който се появява след повишеното ниво. А резултата е, че двете семериги на коляновия вал протичат и освен загубата на масло, съединителя започва да приплъзва, вследствие омасляването от задната семерига. Задна, защото си представям кола с надлъжно разположен двигател. Та следва смъкване на двигателя, отварянето и сменяне на семеринги. Другото, което аз практикувам- през лятото с масло на максимум, защото маслото освен да смазва и охлажда. Зимата около и под средата, защото маслото трудно добива необходимата температура, особено в градки цикъл, а следователно и мазилните му свойства не са така добри.20:28 11.01.2019
58 Този коментар е премахнат от модератор.
59 Този коментар е премахнат от модератор.
60 ttТТТТТТ
До коментар #10 от "tost":
Имам Toyota RAV4 2007г - никога не съм доливал масло. Карамя с Motul 5W30.Предишната ми кола беше нова: Toyota Corolla Verso - същата работа. Откраднаха я, но това е извън темата...
10:21 12.01.2019
61 Шаран БГ
10:18 13.01.2019
62 Язе
18:34 17.01.2019
63 PlimP
21:37 17.01.2019
64 гощо
09:54 19.01.2019
65 Минчо
17:20 31.01.2019
66 Док
Коментиран от #68
19:14 23.03.2019
67 ЪпсурТ
До коментар #10 от "tost":
Карам 20 годишна ситроен Ксара , идеално подържана . Преди 6000 км сменях маслото и беше около 3 мм над горната резка на масломерната пръчка . За този пробег нивото на маслото падна около 4 мм. Никъде нямам течове на масло . Не ми се налага доливане до следващата смяна на маслото .Двигателя работи тихо , с равномерни обороти и почти не се чува . Нямам идея защо новите модели харчат масло в пъти повече и това се счита за нормално !08:55 08.06.2019
68 Съвет
До коментар #66 от "Док":
Минал си метър ! Могло е да бъде и по-зле ! Иди и строши главата на този майстор и пак ще му е малко !09:00 08.06.2019
69 Го60
08:55 28.07.2019
70 Ti paw
До коментар #21 от "лекси":
Не цапа маслото защото имаш газова уредба07:59 06.09.2019
71 Нет
До коментар #24 от "Даа":
И при метана маслото потъмнява, ако има има добри миещи свойства.15:59 09.09.2019
72 Този коментар е премахнат от модератор.
73 Ония с магарето
20:59 09.11.2019
74 Xaxa
До коментар #17 от "Public Owner":
БМВ Бърка Масло и Вода21:11 09.11.2019
75 Каруцаръ
До коментар #10 от "tost":
Начииии, маслото се сменя на десетина хил км ......... 10 х 1 литър-10 литра...........е то за кво да сменяме масло, като един двигател поема 4 до 6 литра :D :D :D Имам две 15-20 годишни бараки, на които още не съм доливал масло ............08:42 10.11.2019
76 Тео
До коментар #10 от "tost":
И аз имах Авенсис 2.2 D4-D, който обслужвах до изтичане на удължената пет годишна гаранция в официалния сервиз на Тойота. Винаги след обслужване, показанието на маслото отчетено по щеката беше с два милиметра над горния белег. Отговорът на сервиза: "облужването е по предписание на производител. Няма проблем."И наистина не съм имал проблеми. Продадох колата на 72К км на осем години в отлично състояние.
09:34 10.11.2019
77 Христо
До коментар #18 от "Public Owner":
Тук грешиш ! Мини Купър нали е на БМВ а използва 2.0 бензин 1.6 дизел на Пежо.10:05 10.11.2019
78 К. ра ми янко
До коментар #7 от "onq s konq":
То, ти и във вазелина стружки обичаш да си слагар, разправят 😂17:01 10.11.2019
79 Да кажа и аз
18:30 10.11.2019
80 Селянчето
20:07 10.11.2019
81 Този коментар е премахнат от модератор.
82 Елка
19:27 19.11.2019
83 Ел.техника
Коментиран от #90
19:31 19.11.2019
84 Ст З
08:47 26.11.2019
85 Гад Мръсна
10:50 21.12.2019
86 Colt
До коментар #1 от "Най добре":
Глупости всичко се случва масло може да се загуби доста лесно и доста бързо не бе пукнатина на картера уплатнение и тн. може и мотора да пипа винаги е добре да държите маслото на максимума може да спаси мотора някой път и ядове11:40 21.12.2019
87 Джовани
Стара Италиянска мисъл!
12:40 21.12.2019
88 beast
До коментар #19 от "onq s konq":
Съгласен съм с теб , караш най-добрия двигател на БМВ и аз мисля да си вземам нещо 3 литрово ( дизел ) бмв , не ги слушай хората какво говорят за бавариите , нека завиждат !14:00 21.12.2019
89 Иван
09:30 22.12.2019
90 Димов
До коментар #83 от "Ел.техника":
Как пък го натискаш тоя термостат бе колега? И откога слагат термостати на газта в електромобилите? Като не разбирате, не пишете само слагайте плюс и минус.19:56 23.12.2019
91 малйи
00:28 28.12.2019