10 Януари, 2019 11:53 174 787 91

Проблем ли е ако има повече масло в мотора?

  • масло-
  • двигател-
  • съвети-
  • автомобили
Проблем ли е ако има повече масло в мотора? - 1
Снимки: Shutterstock

Много често се случва, било то от недоглеждане или пък от бързане, при смяна на масло в двигателя, да се сипе повече от необходимото. Принципно, всеки знае, че нивото на масло в повечето автомобили се проверява чрез т.нар. маслена щека, на която ясно е оказано минимално и максимално ниво. Задължително е смазочната течност да е в тези граници.

Много често обаче старото масло не се изцежда докрай, а сервизните майстори наливат по предписание, като по този начин нивото на маслото става по-високо. Независимо от сервиза, официален или от типа гаражен, винаги проверявайте нивото на масло след смяна.

За целта колата трябва да е на равно място и да изчакате петнайсетина минути, за да може смазочната течност да се стече добре. Ако маслото е повече, то това може да доведе до някои проблеми в мотора. Прекомерното количество масло води до изваждане от строя на гумените елементи в системата.

Проблем ли е ако има повече масло в мотора?

Вторият и по-сериозен проблем е, че се предизвиква ускорено натрупване на нагар по запалителните свещи, което от своя страна води до увеличаване на разхода на гориво и по-трудно палене. Нагар обаче се получава и по маслените канали.

От ауспуха започва да излиза черен дим, което също е показател за повече масло в мотора. Ако смазочната течност е повече, задължително трябва да посетите някой сервиз, в който има машина за изсмукване на масло и да нормализирате нивото.

Проблем ли е ако има повече масло в мотора?


Поставете оценка:
Оценка 3.4 от 50 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Най добре

    88 26 Отговор
    Да е посредата между минимума и максимума.

    Коментиран от #86

  • 2 Аз казах

    155 28 Отговор
    Колата и жената излишното го изхвърлят
  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 BRABUS

    28 29 Отговор
    Не! Може до горе,леко да прилее....
  • 5 сектант

    32 132 Отговор
    проблем е ако си с френска кола, защото френските коли винаги са с проблем по принцип но Румънските са много здрави вече
  • 6 Бумер

    264 64 Отговор
    В БМВ-тата никога не може да има повече масло. Те харчат повече масло от колкото бензин

    Коментиран от #11, #17, #18, #19

  • 7 onq s konq

    161 51 Отговор
    Ас винаги турам на беенфето кило кило и полвина утгоре така за 150👍 200 килметра сам спукоен

    Коментиран от #78

  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 Танас

    73 8 Отговор
    Ако е повечко собственика трябва да го изсмуче със сламка.
  • 10 tost

    35 72 Отговор
    През 2014 си купих Тойота Аурис и за периода в който беше в гаранция винаги маслото беше над максимума с около 200 милилитра. Според мен се прави умишлено, за да не остане под минимума. Имам двама колеги, единият с Ситроен С 4 а другия с Фият 500 ХЛ, колите им консумират около 800 мл. до 1 литър масло на около 1000 км. И двете са закупени чисто нови и са гаранционни, от фирмените сервизи са им отговорили че е нормално!!!

    Коментиран от #12, #33, #60, #67, #75, #76

  • 11 Random

    19 22 Отговор

    До коментар #6 от "Бумер":

    Написал си Рено грешно.
  • 12 ПРЪЧА

    75 6 Отговор

    До коментар #10 от "tost":

    СТИГА ФИЛМИ БЕ 1ЛТ НА 1000КМ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 13 Някой

    103 2 Отговор
    Как един литър на 1000 км ще е нормална консумация?!?! То 5 литра двигателите нямат такава.. Какви са тези майстори и сервизи?
  • 14 Недоволен с жълта жилетка

    75 11 Отговор
    Що пък трябва да има масло изобщо. Не стигат бензина, газта, антифриза, спир. течност, ами и масло! Аз да не съм милионер!
  • 15 ххх

    80 28 Отговор
    В статията има неща с които не съм съгласен.
    Първо, маслото винаги се мери когато двигателя е студен. Ако той е работил, то поради високата температура обема му се увеличава и така щеката ни лъже за нивото. Най-голямо е износването при студен старт, а не когато двигателят е работил.
    Второ, прекомерното ниво на масло в картера води до друг сериознен проблем- почва да се пени. Ако това е случи, то маслената помпа засмуква масло и въздух, а както знаем, въздуха няма смазочни свойства. Резултата е ускорено износване.
    Трето, какви гумени елементи излизат от строя? За маслообирачите ли става въпрос? Ако да, то трябва да сте напълнити мотора до горе за да има проблем с тях...

    Коментиран от #35, #57, #58

  • 16 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 17 Public Owner

    42 83 Отговор

    До коментар #6 от "Бумер":

    Комплексарите и завистниците като теб винаги ще намерят случаи да злобеят, завиждат и да си избиват комплексите по адрес на Краля на Пътя - БМВ. Това представлява малкият ти свят, кибритената кутийка в която живееш - да завиждаш и злобееш. Жалко и нещастно човече!

    Коментиран от #74, #81

  • 18 Public Owner

    54 110 Отговор

    До коментар #6 от "Бумер":

    БМВ правят най-добрите двигатели в света, международно признати и печелили безброи конкурси, редица други марки ги използват, включително и мерцедес и е нелепо и смешно да говориш, че харчели много масло. Харченето на масло е присъщо за кошницата която ти караш жалко завистливо мъничко човече!

    Коментиран от #23, #42, #77

  • 19 onq s konq

    54 41 Отговор

    До коментар #6 от "Бумер":

    Явно нямаш хабер от марката БМВ.Моето съм го купил 9-годишно,карам го 5-година или общо годините му са 14.Сменил съм цял поменик неща по ходовата част за около 6 хил.лв,но НИЩО ПО ДВИГАТЕЛ И ЕЛЕКТРОНИКА.Дизел е-6 цилиндъра,204 коня.Засичал съм го на 1000км по резервоар-6,6л/100 ПРИ ЗДРАВО КАРАНЕ!Естествено щом е кола,гори и масло и ще ти кажа КОЛКО:...700 ГРАМА НА 10000КМ!Относно "пушенето"-В началото го карах с ОБИКНОВЕНА НАФТА И на 2-ра като МУ ДАМ МЪГЕЛА ОТЗАД ИМАШЕ ОБЛАК ДИМ.От 2-3 год му сипвам ДОБАВКА ЗА ЦЕТАНОВО ЧИСЛО "БАРДАЛ"...няма грам пушек при всякакви "изпълнения".Дразните с глупостите си и простотията си...ма много,да си го знаете!

    Коментиран от #21, #34, #38, #59, #88

  • 20 Бай хой

    44 10 Отговор
    Ако по някакъв начин допуснете нивото на маслото да се покачи доста над максимума ще си докарате много повече и по сериозни проблеми от описаните в статията и каквито можете изобщо да си представите. А до конья ми щом беенвето ти гори масло карайго с маргарин. Той е био.
  • 21 лекси

    68 26 Отговор

    До коментар #19 от "onq s konq":

    айде да не ти разказвам как 15 годишния ми бензинов Лексус от смяна до смяна не пипа маслото и като го сменям е още жълто, че ще вземеш да получиш удар и да си подпалиш бараката.

    Коментиран от #24, #40, #70

  • 22 Митьо Пистолета

    32 2 Отговор
    До коментар#19 onq s konq от оnq на магарето петият!
    Аз чат пат влизам в мобилето и много често срещам твоите простотии с този псевдоним..
    Кой си ти,какъв си?!!
    Ти друга работа нямаш ли?
    Случайно да си от Хайлазите на Трифон...?
    Сигурно с телефона или таблета ходиш в кенефа..!

    Коментиран от #25

  • 23 Дред

    24 3 Отговор

    До коментар #18 от "Public Owner":

    Бегом марш да си пиеш хаповете
  • 24 Даа

    15 6 Отговор

    До коментар #21 от "лекси":

    И ти големи ги хвърляш, единствено метана не цапа маслото, ама май забрави да го споменеш

    Коментиран от #71

  • 25 onq s konq

    7 13 Отговор

    До коментар #22 от "Митьо Пистолета":

    Толкова ли ти е трудно да осъзнаеш че ном 7 МИ ПОЛЗВА НИКА ИНТЕНЗИВНО ЗА ДА СИ ПИШЕ "НЕГОВИТЕ РАБОТИ"?А ако не правиш разлика в написаното - толкова по-зле за тебе.

    Коментиран от #27, #29

  • 26 Кольо Камиона

    39 14 Отговор
    Напоследък немските производители съзнателно оставят по големи луфтове в двигателя за да намалят разхода на гориво. Логично е че харчат малко повече масло, което според тях е “нормално”, така са конструирани. При японките при смяна на масло е на горното деление, на следващата смяна след 10 хиляди км пак си е там.
  • 27 ЛЕСЛИКАРУЧКА

    18 0 Отговор

    До коментар #25 от "onq s konq":

    Кон кога се върна от кастинга в Турция?
  • 28 Не разбирам и съм за малко

    30 5 Отговор
    Статията е грешна, и няма никаква логика в нея, какво е значението, дали има повече масло или по-малко, че да цапало свещите(а ако е дизел значи нямаме проблем? :D). Никва логика просто. Ако са ти изнесени сегментите или гумичките на клапаните, ако ще и под минимума на щеката да имаш масло пак ще ти гори и ще цапа свещите по същия начин и когато си над максимума...
    Единствената вреда, когато маслото е над максимума, че се получават повече маслени пари, които както знаем двигателя ги изгаря и в следствие на това катализатора и DPF-a се затлачват по-бързо и доста често се развалят и трябва да се сменят. Затова не трябва да е над максимума.

    Коментиран от #36

  • 29 ХХХ

    12 4 Отговор

    До коментар #25 от "onq s konq":

    Не си ни интересен кон.Намери си друга занимавка.Много ни е интересно кога си вършиш служ.задължения.Щефа ти ще те надуши скоро и ще стане лошо.С здраве и без лоши мисли.
  • 30 Тракторист хулиган

    11 5 Отговор
    Ни пречи ва,жилязуту тряаа са мажи!
  • 31 Zazkata

    25 10 Отговор
    Абе калъф къде виде Мерцедес да ползва ДВГ от "бавно мърдаш варел" BMW демек??? Това че някой е решил да се изгаври с124ка не означава, че Мерцедес ползват!?!
  • 32 ЗАЗ

    13 8 Отговор
    А опелите как са с маслото?По колко праскат на сто км.
  • 33 tost

    17 6 Отговор

    До коментар #10 от "tost":

    Извинявам се за коментара ми под номер 10,в бързината съм пропуснал една нула (вместо 10 000км съм написал 1000). Проблема при новите коли е че маслото се сменя между 15 000 и 20 000 км. и ако даден автомобил гори 1 литър масло на 10 000км е ясно че има проблем с двигателя,било то и гаранционен. В случая производителя прави всичко възможно да не смени мотора.
  • 34 проф коста тазобедрев

    3 33 Отговор

    До коментар #19 от "onq s konq":

    ахилесов; добавката се казва хадо, и е за октаново число ,какво е това цитаново , кьде си го учил това , в учебника по химия и физика това понятие не сьществува , абе ти пак си се нашмьрка с коката, ех ,ох ,ахилесов ще получа инфаркт от тебе бе ахилесов .

    Коментиран от #46

  • 35 Ненчо

    27 4 Отговор

    До коментар #15 от "ххх":

    Обясни, ако е можеш с колко % се увеличава обема на маслото при загрят двигател и как маслената помпа засмуква въздух при повече масло.

    Коментиран от #48

  • 36 Ненчо

    16 8 Отговор

    До коментар #28 от "Не разбирам и съм за малко":

    Увеличава се налягането в кратера, а от там започват проблемите с уплътненията.

    Коментиран от #72

  • 37 Щерев

    38 0 Отговор
    Карането на сухо,също не е добре.Зачервява се главичката и може да се обели кожата.
  • 38 Golf-R

    32 17 Отговор

    До коментар #19 от "onq s konq":

    От БМВ по-голям кенеф няма
  • 39 Pero

    6 0 Отговор
    А за турбините да не става и дума , всичко е изрядно
  • 40 майстора

    16 26 Отговор

    До коментар #21 от "лекси":

    Я дай тоя Лексус да ида до Бургас и обратно и ще видиш как бара маслото .... деа и побитите тойоти деа
  • 41 vasik atanasova

    7 4 Отговор
    аз съм карал с повечко масло
    не съм забелязал проблеми

    Коментиран от #43, #44

  • 42 ГОСТ

    3 6 Отговор

    До коментар #18 от "Public Owner":

    явно малък ти е света( твоето село и светая светих бавария) на твоя свят да няма по добри двигатели
  • 43 ASTRA F

    11 3 Отговор

    До коментар #41 от "vasik atanasova":

    Opel Astra F CARAVAN 1.4 16V - X14XE, в момента е на 128 000 км. карам я само с МОТУЛ X-clean 5W30, оставям маслото на 1-2 мм. преди максимума, от смяна до смяна (около 10-12000 км.) не доливам нито капка!
  • 44 ASTRA F

    6 2 Отговор

    До коментар #41 от "vasik atanasova":

    Opel Astra F CARAVAN 1.4 16V - X14XE, в момента е на 128 000 км. карам я само с МОТУЛ X-clean 5W30, оставям маслото на 1-2 мм. преди максимума, от смяна до смяна (около 10-12000 км.) не доливам нито капка!

    Коментиран от #49

  • 45 1944

    4 10 Отговор
    русофил - машина за изсмукване.
  • 46 onq s konq

    54 4 Отговор

    До коментар #34 от "проф коста тазобедрев":

    Не злоупотребявай с името на проф.Тазобедров-лично го познавам,а ти си просто Коста Простаков.Не знам за какво "хадо" ми говориш,но ще ти обясня нещата за да поумнееш:Октановото число е при бензинките,а Цетановото/не цИтаново както си мислиш/ е при Дизелите.Пък дали съществува или не СПОРЕД ТЕБЕ такова понятие В ТВОИТЕ УЧЕБНИЦИ няма никакво значение.И аз си мисля че не съществуват такива тъпанари като тебе,ама те си същестествуват че и все по-нагли стават!А колкото до инфаркта от който се опасяваш-дори и да те прасне,няма да разбереш че е това,защото обзалагам се че НЕ ЗНАЕШ от коя страна ти е сърцето:)
  • 47 Малеее

    27 4 Отговор
    Както беше заглавието дали може повечето масло в двигателя да навреди ? Може да навреди особенно ако карате на по високи обор-оти на дълаг път .може да се появи биелата от някъде блок картер.всички капачки на маслото на ваг групата са надписани че ако има над максимума може да доведе до разбиване.а относно горенето има коли които горят и които не горят зависи дали е прегрявана и от много други фактори също и от маслото имал съм кола 2000км 1 л.масло с друго масло 15000км 1л. Каране на дълго около 3000 оборота за дизел става въпрос.Ако карате на високи обороти го дръжте на средата.при проблем първо сменете марката масло и магазина вместо да се нахендрите при някой мастор да ви вайка сигменти бутала .пиша коментара защото съм запознат и имам опит но знам че има много които коментират на изуст .Бъдете полезни с коментарите си не драскайте глупости.няма бмв няма москвич ваичко е машина и си иска неговото.
  • 48 ХХХ

    8 7 Отговор

    До коментар #35 от "Ненчо":

    Коляновият вал започва да го разплисква в картера. Заради механичното разбъркване от кол вал се образува пяна. Тази пяна понякога може да се види и като много малки балончета по самата щека. Именно поради това максимума на щеката е заложен под нивото на кол вал.
    За това колко се променя в проценти е трудно да се каже, без да знаем каква е плътността на маслото, както и при каква температура стартира двигателя. Обемът е един при 0С на маслото и друг при 50С и разбира се трети при 80С и т.н.
  • 49 москали и янки

    6 16 Отговор

    До коментар #44 от "ASTRA F":

    Opel Astra F седан 1.6 16V 1994,март първа регистрация - X16XEL, в момента е на 233 000 км. карам я само с GM Genuine 10W40,газ-110-130-150 на gaz никакво жалене,и върви кучето.Най ми е интересно някой джип след 2000г. като се доближи зад мен и като изрежа котура до дупка и изчезна половин километър напред + още 1-2 км.мъгел на педала и повечето омаляват не за друго ами братче тоз джип харчи,пък мен ме боли фара дали ще изгори 5-6 литра газ повече.....хо хо хо

    Коментиран от #50

  • 50 Джипкаджията с коня

    16 7 Отговор

    До коментар #49 от "москали и янки":

    Минавам покрай опелчетата все едно че са спрели, все ми е на ума че съм дал 200 хилки за жибка а няма да я настъпвам щот ше харчи много, ти верно изби рибата с тая Астра на гас
  • 51 Патиланчо

    41 5 Отговор
    До 5 мм над максимума не е никакъв проблем. Що се отнася за повреда на гумени уплътнения и семеринги, това са пълни глупости. Налягането, което се създава в картерното пространство под буталата се освобождава от отдушници и влиза в входящите колектори. Когато маслото в двигателя е на минимум се получава засмукване на масло разредено с въздух, т. е. пяна или неплътен маслен филм по триещите се части, което скъсява осезаемо живота на двигателя особено, когато се шофира в участък със завои. В завоите центробежните сили изхвърлят малкото останало масло в страни от сондата на маслената помпа и от там се получава засмукване на въздух или неплътен маслен обем с ниска смазочна способност ! Благодаря за вниманието !
  • 52 Реалист

    9 3 Отговор
    Стига бе 800 мл на 1000 км. Било нормално.От 5години карам Сеат Ибиза бензин които е на 7 като цяло нз как е бил първите 2 ама аз от 5 не доливам нито капка от смяна до смяна на 10000 км
  • 53 Кольо Дапа

    39 1 Отговор
    Ако отидете в сервиз да ви сменят маслото или ще ви го препълнят до върха на щеката или няма да затегнат филтъра та да може двигателя да изхвърли маслото по 20лв литъра. Аз си сменям сам маслото на колите не защото нямам пари а защото 90% от автомонтьорите са пълни тъпанари.
  • 54 Кумчо Вълчо

    5 2 Отговор
    Коня е прав, ръгай чушки в боба и не се притеснявай.
  • 55 гост

    13 3 Отговор
    Колата е като жената, като й е много... плюе.
  • 56 Опа

    5 8 Отговор
    Какви са тези талиги, където ви горят масло? А и било нормално, за мен гори ли масло хвърляй я на вторични.
  • 57 някой

    7 3 Отговор

    До коментар #15 от "ххх":

    Да, вредно е повишеното над максимум ниво на маслото. Изчетох коментарите на всички, но никой не е засегнал проблема, който се появява след повишеното ниво. А резултата е, че двете семериги на коляновия вал протичат и освен загубата на масло, съединителя започва да приплъзва, вследствие омасляването от задната семерига. Задна, защото си представям кола с надлъжно разположен двигател. Та следва смъкване на двигателя, отварянето и сменяне на семеринги. Другото, което аз практикувам- през лятото с масло на максимум, защото маслото освен да смазва и охлажда. Зимата около и под средата, защото маслото трудно добива необходимата температура, особено в градки цикъл, а следователно и мазилните му свойства не са така добри.
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 ttТТТТТТ

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "tost":

    Имам Toyota RAV4 2007г - никога не съм доливал масло. Карамя с Motul 5W30.
    Предишната ми кола беше нова: Toyota Corolla Verso - същата работа. Откраднаха я, но това е извън темата...
  • 61 Шаран БГ

    4 3 Отговор
    Ако сте водачи и собственици на автомобили от преди 50 години и през ръцете и главата Ви са преминали поне 7-8 "тенекии", ще знаете това, което Ви се казва в коментари № 15,26, 28, 47 !!Това са знаещи и патили хора. Всеки двигател е като човешки организъм и си иска своето.Има особености, които още производителя отбелязва и препоръчва да се спазват.С годините машините станаха много по-добри и по точни във всяко едно отношение.Сега се чудите на 1 лТ масло на 1000 км.Например за чехските Шкодички от 1000 МВ до 130 Л си беше нещо нормално. Сега със присмех и пренебрежение се отнасяме към двигателите от преди 40 години - това бе теЙниката.........Всички мАтори имат нивомерна щека за маслото - тя не е за красота.....Като поизстине двигателя , дръпни, виж, ако трябва корегирай умно и си карай каруцата - да ти върши работа !
  • 62 Язе

    9 2 Отговор
    Моите коли си ги карам с това което е написал производителя.Смяна на 10К км защото съм 70/30 градско/извънградско.Никакво доливане между смените но и не карам като състезател.Не едната вече две години не е сменяно и пак не го гори.Шефа си взе преди години чисто ново Ауди А4 и от ново беше....1литър масло на 1000км.Много се зарадва когато го откраднаха.
  • 63 PlimP

    4 0 Отговор
    до сега не съм видял на някой да му е повечко, все им липсва
  • 64 гощо

    0 0 Отговор
    Преди години едни малоумници на Симионовско шосе сменяйки ми маслото бяха препълнили. Видях на следващият ден та един до нас ми дръпна с помпа от пръчката да се оправят нещата.
  • 65 Минчо

    2 1 Отговор
    На моето АУДИ 80 1,9 тди пише в книжката че 100мл.на 1000км не е проблем в двигателя и е нещо нормално!
  • 66 Док

    3 1 Отговор
    На мен преди две години един майстор, като поправяше колата / форд мондео/ сложи масло два сантиметра над максимума с думите- нищо му няма, карай спокойно. След два два месеца се счупи маслената помпа - не знам дали има връзка между двете?

    Коментиран от #68

  • 67 ЪпсурТ

    3 1 Отговор

    До коментар #10 от "tost":

    Карам 20 годишна ситроен Ксара , идеално подържана . Преди 6000 км сменях маслото и беше около 3 мм над горната резка на масломерната пръчка . За този пробег нивото на маслото падна около 4 мм. Никъде нямам течове на масло . Не ми се налага доливане до следващата смяна на маслото .Двигателя работи тихо , с равномерни обороти и почти не се чува . Нямам идея защо новите модели харчат масло в пъти повече и това се счита за нормално !
  • 68 Съвет

    3 3 Отговор

    До коментар #66 от "Док":

    Минал си метър ! Могло е да бъде и по-зле ! Иди и строши главата на този майстор и пак ще му е малко !
  • 69 Го60

    5 0 Отговор
    Карам Пежо 405 дизел на 30 години и милион и 63х. километра. Половината са минати на чист биодизел. Маслото винаги съм го държал около и над максимума. Карал съм го и с 1 л. отгоре ей така за проверка и е без знчение по високото ниво. Губи около половин литър на 10000 км. Сегментите са сменени на 800000км, а клапаните са без гумени вложки, но с бронзови водачи. Не е добре зимата да се кара с гъсто масло и ниско ниво на маслото. Сегментите остават без мазане.
  • 70 Ti paw

    3 0 Отговор

    До коментар #21 от "лекси":

    Не цапа маслото защото имаш газова уредба
  • 71 Нет

    1 1 Отговор

    До коментар #24 от "Даа":

    И при метана маслото потъмнява, ако има има добри миещи свойства.
  • 72 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 73 Ония с магарето

    3 2 Отговор
    Ако маслото е над макс.малко или него нема проблеми никакви.А да този Onqa s konqa мога да кажа че кара възможно най-скапания мотор на БМВ това у бахси и нафтовата печка.
  • 74 Xaxa

    4 0 Отговор

    До коментар #17 от "Public Owner":

    БМВ Бърка Масло и Вода
  • 75 Каруцаръ

    0 0 Отговор

    До коментар #10 от "tost":

    Начииии, маслото се сменя на десетина хил км ......... 10 х 1 литър-10 литра...........е то за кво да сменяме масло, като един двигател поема 4 до 6 литра :D :D :D Имам две 15-20 годишни бараки, на които още не съм доливал масло ............
  • 76 Тео

    6 1 Отговор

    До коментар #10 от "tost":

    И аз имах Авенсис 2.2 D4-D, който обслужвах до изтичане на удължената пет годишна гаранция в официалния сервиз на Тойота. Винаги след обслужване, показанието на маслото отчетено по щеката беше с два милиметра над горния белег. Отговорът на сервиза: "облужването е по предписание на производител. Няма проблем."
    И наистина не съм имал проблеми. Продадох колата на 72К км на осем години в отлично състояние.
  • 77 Христо

    2 0 Отговор

    До коментар #18 от "Public Owner":

    Тук грешиш ! Мини Купър нали е на БМВ а използва 2.0 бензин 1.6 дизел на Пежо.
  • 78 К. ра ми янко

    1 1 Отговор

    До коментар #7 от "onq s konq":

    То, ти и във вазелина стружки обичаш да си слагар, разправят 😂
  • 79 Да кажа и аз

    3 2 Отговор
    Прочетох много от коментарите ви колеги.Няко слислени, други донякъде, трети без с исъл и покритие.Да, не е добре маслото в двигателят да е повече, но никлои не се обосновава, колко повече.Моето лично мнение, с което не искам да янгажирам, е е масло с до 10 процента над максимума, както е в масата от случаите, не е проблем за повечето агрегати, дори и дизеловите.Тези от вас, които имат дизелови автомобили с дпф система, знаят че при регенерацията на дпф се впръсква голямо количество нафта, което трябва да изгори при много висока температура и по този начин да "почисти" дпф.Тази нафта в повечето случай не може да бъде изгорена и навлиза при маслото и по този мачин, то повишава обемът си. За пример ще ви дам Мазда 6 2.0 дизел с дпф филтър. На щеката на маслото си има минимум и максимум, като при всеки автомобил, но тук има и един хикс, доста над максимумът, за който пише ако бъде достигнат да се смени маслото.Този хикс е поне литър над максимума.От Мазда казват да се смени, най вече, защото съотношението масло-нафта в картера е 80-20.
  • 80 Селянчето

    4 2 Отговор
    Карам Алфа Ромео 147 1,9 jtd с тунинг мотор, повишена мощност от 116 на 157 конски сили и 347 Nm-1 и използвам двигателно масло"Total" IneoECS 5w30. Сменям го на 10 000 километра и никога не форсирам мотора докато не е загрял двигателя. Загрее ли обаче, пържа го. Когато стартираме двигателя първоначално, мазането става чрез разплискване и е добре количеството да е в повече. Особено зимно време. Пенливостта на маслото няма нищо общо с количеството му. Синтетичните масла от висок клас не се пенят дори и при температура от 600'С. Високото съдържание на сулфатна пепел и молибденови фракции играят ролята на стабилизатори в екстремни условия. Маслото винаги трябва да е на „макс” по щековата резка. Дори два-три милиметра над нея. Правете така и няма да сбъркате.
  • 81 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 82 Елка

    5 4 Отговор
    На електромобила масло и антифриз не сменям,ремъци водни помпи и термостати не сменям, свещи не проверявам, бензин и нафта не зареждам!
  • 83 Ел.техника

    1 4 Отговор
    Аз пък моя електромобил не го подгрявам сутрин а направо тръгвам и натискам термостата/газта/ яко докато ДВГ още се прогряват особено зимно време като не запалят ДВГ ми е още по кеф.

    Коментиран от #90

  • 84 Ст З

    2 1 Отговор
    По високо ниво на маслото не е проблем , проблем е ако е под минимума. Не стресирайте хората с такива статии , описаните проблеми са в следствие от износен двигател не от високо ниво на маслото.
  • 85 Гад Мръсна

    3 1 Отговор
    Това в статията няма нищо общо с действителноста. Нивото трябва да се установява в даденото ниво за да не може коляновия вал да загребва маслото. Ако биеш маслото дълго време , качеството му бързо намалява, образува се и пяна (вкарва се въздух в маслото) и масло с въздух нарушава мазителните свойства. Количеството на маслото е точно толкова за да може и да има време да се отпени. За това в картера има и пластини които успокояват стеклото се масло. Ако подгоните един двигател продължително време с високи обороти, маслото в картера няма време да се отпени, маслената помпа засмуква маслено въздушната емулсия и я праща към лагерите. В това си състояние маслото неможе да образува необходимия маслен клин, лагера почва да вдига температура и се поврежда, както и целия двигател.
  • 86 Colt

    7 0 Отговор

    До коментар #1 от "Най добре":

    Глупости всичко се случва масло може да се загуби доста лесно и доста бързо не бе пукнатина на картера уплатнение и тн. може и мотора да пипа винаги е добре да държите маслото на максимума може да спаси мотора някой път и ядове
  • 87 Джовани

    9 1 Отговор
    Спре ли да капе на асвалта, маслото в двигателя е свършило. Трябва да се долее...
    Стара Италиянска мисъл!
  • 88 beast

    1 0 Отговор

    До коментар #19 от "onq s konq":

    Съгласен съм с теб , караш най-добрия двигател на БМВ и аз мисля да си вземам нещо 3 литрово ( дизел ) бмв , не ги слушай хората какво говорят за бавариите , нека завиждат !
  • 89 Иван

    5 0 Отговор
    Няма да плюя по марки автомобили,ще споделя личен опит.От 3г. карам рено лагуна 2 2.0 турбо бензин 163 к.с за 10к.км. съм долалял 50мл.масло.Много приятно съм изненадан от този автомобил от тази недолюбвана марка-мощен тих и за мен безпроблемен двигател.За мен кола втора ръка е въпрос на подръжка не на маркаЗа щастие попаднах на много добре потдържан автомобил нищо че е рено
  • 90 Димов

    2 1 Отговор

    До коментар #83 от "Ел.техника":

    Как пък го натискаш тоя термостат бе колега? И откога слагат термостати на газта в електромобилите? Като не разбирате, не пишете само слагайте плюс и минус.
  • 91 малйи

    2 0 Отговор
    няколко пъти ми беше маслото над мах и нищо избутва го през капачката само омраза малко... сменям маслото над 10000 пускам малко аванта 12-13 доливам около 500мл