22 Януари, 2019 16:17 58 971 10

5 признака за неизправни спирачки

  • спирачки-
  • съвети-
  • автомобили
5 признака за неизправни спирачки - 1

На въпроса, защо спирачките се нуждаят от регулярна инспекция и обслужване, могат да отговорят дори и онези, които не управляват автомобили. Сега обаче ще стане дума за няколко признака, които могат да ви подскажат, че колата има проблем със спирачната система, а както знаем, с нея не трябва да се правят компромиси.

Нехарактерни шумове
Важно е не само своевременната смяна на накладки, дискове и спирачна течност, но и често да се заслушваме в звуците (ако има такива), идващи от спирачките. Всякакви скърцания, стържене и щракане при натискане на средния педал трябва да се взимат предвид и да се посети сервиз. Тези нехарактерни звуци могат да подсказват, както за банално износване на накладките, така и за сериозни проблеми със супортите, за които много от водачите дори и не подозират.

Мек педал
Голяма част от водачите на моторни превозни средства смятат, че по-мекият педал на спирачката е свързан само и единствено с наложителна смяна на спирачната течност и отлагат незабавното посещение в сервиза. В много случаи признакът действително сигнализира за смяна на течността, но проблемите могат да са по-сериозни - свързани с цялостната геометрия на системата, което ако е така, определено не търпи отлагане.

5 признака за неизправни спирачки

Твърд педал
Има ситуации, когато, за да приложите спирачно усилие се изисква значително по-голям натиск върху средния педал. Най-вероятно става дума за проблем с т.нар. серво на спирачките. Неизправностите във вакуумния усилител също са опасни и не трябва да се кара с тях. Незабавното им отстраняване е задължително.

Вибрации
Никога не игнорирайте вибрациите, които се получават при натискане на педала на спирачката. Те могат да се предават, както на самия педал, така и на волана. По правило, подобни симптоми са признак на деформирани спирачни дискове, но има и други възможни диагнози - износени или "залепнали" накладки, криви барабани (при по-малките и по-стари автомобили задните колела са с барабанни спирачки), дефекти в спирачните цилиндърчета и др. Като цяло, отново трябва да се отиде при майстор.

Колата "тегли" на една страна
Този термин се използва в разговорния език и означава, че при спиране колата тръгва вляво или вдясно. Често водачите отдават проблема на износени детайли по окачването, на крива или мека гума, но на първо място трябва да се проверят спирачките. Блокирал цилиндър, запушена магистрала или деформация на някой от маркучите, изтичане на спирачна течност са все проблеми, които трябва да се отстранят веднага и се разпознават по този признак.


Поставете оценка:
Оценка 4.5 от 17 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Марто

    39 2 Отговор
    Полезни съвети за начинаещи водачи. Пиша това, защото сега ще почнат едни коментари, ама това го знае всяко дете и от сорта. Не, не го знаят всички, а и тези дето го знаят не го правят навреме. Така че не е зле да се пивашат повече такива материали.
  • 2 Onq s konq

    11 18 Отговор
    Ас от години немам спирачки.ползвам само ръпната и досега проблеми не сам имал.

    Коментиран от #9

  • 3 мимо

    8 8 Отговор
    С моя МАГАРЦЕДЕС НЯМАМ ПРОБЛЕМИ ТОЙ Е 4Х4 С КЪМШИЧНО ЗАПАЛВАНЕ А РЪЧНАТА МУ Е ПОД АСПУХА.
  • 4 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 5 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 6 меки кратуни

    0 4 Отговор
    Публикувано във факти.бг: Колата "тегли" на една страна:
    Публикувано във факти.бг: Често водачите отдават проблема на износени детайли по окачването, на крива или мека гума, но на първо място трябва да се проверят спирачките. Блокирал цилиндър, запушена магистрала или деформация на някой от маркучите, изтичане на спирачна течност.
    ''Теглене'' при спиране не е свързано с окачването. При изтичане на течност няма и да ви е до теглене.
  • 7 vasik atanasova

    7 3 Отговор
    ТУКА НЕЩАТА СА НА КЪСМЕТ
    НИЩО ДРУГО
    С МОЯ ОПИТ МОГА ДА КАЖА ЧЕ ТУКА НЯМА ФИЛОСОФСТВАНЕ
    А Е КЪСМЕТ
    ДВА ПЪТИ СА МИ ОТКАЗВАЛИ СПИРАЧКИ
    И ДВАТА ПЪТИ БОГ МЕ СПАСИ
    ПЪРВИЯ ПЪТ БЯХ НА ДЪЛЪГ ПРАВ ПЪТ
    ПЕДАЛА ПОТЪНА ВЛЯЗОХ В БУС ЛЕНТАТА И ИМАХ ВЪЗМОЖНОСТ ДА СПРА
    КАРАХ С НОРМАЛНА СКОРОСТ
    ТОГАВА СЕ ОКАЗА НАКЛАДКИ И ДИСКОВЕ
    СМЕНИХ ВСИЧКО
    ВТОРИЯ ПЪТ
    ПРАВИХ МАНЕВРА И МИ СЕ СПУКА СПИРАЧЕН МАРКУЧ
    ПАК КРАКА МИ ПОТЪНА И СПИРАЧНОТО МАСЛО ИЗТЕЧЕ
    СМЕНИХ ГИ И ТЯХ
    ТОВА Е ОТ МЕНЕ
    ЧИСТ КЪСМЕТ И ДВАТА ПЪТИ
    СЛАВА НА ОТЦА СИН И СВЕТИЯ ДУХ !!!

    Коментиран от #8

  • 8 Петко

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "vasik atanasova":

    А нещо за ръчна спирачка да си чул и видял къде е.
  • 9 запознат

    0 1 Отговор

    До коментар #2 от "Onq s konq":

    Браво, майстор си. И все пак не е ли време да свалиш Беемвето от трупчета в гаража и да покарам по асфалта? Там на ръчна ще ти е трудно. Явно само 5и можеш да минеш ГТП на ръчна.
  • 10 Иван

    1 0 Отговор
    Здравеите од известно време имам проблем с сперачната система .първо начало задържаше и си нагряваши задна дясна гума сменихме спирачния апарат,след извесно време провлемат се появи в предната дясна страна само че провлемат не веши в спирачния апарат сменихме само нахлатките и следователно проблемат изглеждаше разрешен докато не изминаха около 30 км.питам се дали проблемът не се състои в спирачната течност