27 Декември, 2018 11:10 43 091 38

3 съвета за колата от сервизни майстори

  • съвети-
  • автомобили-
  • майстори
3 съвета за колата от сервизни майстори - 1

Германската асоциация на сервизните работници честа излиза с различни съвети към водачите на моторни превозни средства. Тези препоръки идват от самите майстори в сервизите и се базират на дългогодишния им опит. Три от тези съвети са свързани с изтощен акумулатор, повишен разход на гориво и разработване на нов автомобил.

Ако ви "падне" акумулатора на колата на място, където няма кой да ви даде ток или да ви "бутне", то пробвайте следното: Изключете автомобила, след това включете на контакт, изчакайте 2-3 секунди и дръпнете лоста за дългите светлини. Дръжте фаровете включени 5-10 секунди и след това пробвайте да запалите. Ако не се получи, повторете операцията. По този начин има шанс батерията да се "възбуди" от реакциите между електролита и пластините.

3 съвета за колата от сервизни майстори

Ако забележите, че без видима причина разхода на вашата кола се увеличи, постарайте се да разберете сами от какво е продиктувано това. Коригирайте начина си на шофиране, проверете налягането в гумите, заредете на друга бензиностанция и не забравяйте за най-важното - въздушният филтър. Ако е задръстен с мръсотия, то разходът неминуемо се повишава. И чак след като извършите гореописаните операции и проблемът не се реши - потърсете помощ в сервиз.

Дилърите на нови автомобили ни уверяват всеки път, че новите коли не трябва да се разработват. Просто се качваш и започваш да караш. Ако обаче искате по-дълъг живот за вашия нов автомобил и не планирате смяната му след 4-5 години, то бъдете нежни с него през първите поне 1000 километра. Или с други думи дайте шанс на детайлите да се напаснат един към друг, като това трябва да става възможно най-неагресивно.


Поставете оценка:
Оценка 3 от 1 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 jo hustan

    260 9 Отговор
    Аз така едно време разработвах жена си,лекичко и нежно около 10г.Ама после един ѝ пръсна халката,защо толкова я пазих се чудя?

    Коментиран от #2, #3, #16, #33

  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Антон

    30 9 Отговор

    До коментар #2 от "Larsen":

    А ти защо реши че знаеш какво правиш с жените, та си седнал другите да критикуваш. Та в духа на твоя коментар ти си мислиш че правиш нещо, а то нищо.

    Коментиран от #27

  • 5 Гад

    100 10 Отговор
    Пак тъпи съвети. Паднал ти акумулатора, ти ще го "съживяваш" с дълги. А защо преди това да даваш контакт също е пълна мистерия, вероятно за да включиш още консуматори и съвсем да загубиш шанс да запалиш.
    Чели сте ама не сте вдянали. Дълги се включват в много голям студ преди запалване за да се подгрее електролита и да да падне вътрешното съпротивление на акумулатора, респективно той да успее да даде по голям ток към стартера!

    Коментиран от #14

  • 6 Радо

    42 6 Отговор
    Като ти падне акумулатора - стартери мнооого!!!...ама файда йок!
  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Разбрания

    7 2 Отговор
    Евала
  • 9 русняк

    68 11 Отговор
    едно време руските панцери имаха манивели в зип иструмента нямаше електроника датчици дросели комутатори интегрални схеми и диоди а сега има новиумни коли с прости идиоти
  • 10 Мзп

    32 26 Отговор
    Бензинка на газ е най-добре.
  • 11 525

    26 9 Отговор
    тъпо , най тъпо , статия за сервизни майстори
  • 12 фжр

    68 6 Отговор
    А чисто нова кола с разход по документи 9/100 - градско, която се кара с гориво в БГ, харчи 13/100 и след минаване на границата ( в Турция, Сърбия, Гърция, Румъния и т.н. почва да харчи 10/100 при това вече е на 7 години и 86000км. - карам я рядко, когато се прибирам в БГ, иначе живея в Канада ))) Нещо за тоя феномен да напишете??

    Коментиран от #13, #31

  • 13 filo

    12 54 Отговор

    До коментар #12 от "фжр":

    Три литра на 100 км. по-голям разход с гориво заредено в България? Наистина ли очакваш някой да ти повярва?

    Коментиран от #15, #35

  • 14 бензино наполони

    21 8 Отговор

    До коментар #5 от "Гад":

    Пич,точно така е както е описано в статията.Знам го от опит.
  • 15 нафто

    8 30 Отговор

    До коментар #13 от "filo":

    Тоя фжр, се фука,че живее в Канада.
  • 16 панагюрския бик

    8 10 Отговор

    До коментар #1 от "jo hustan":

    сигурно сьм бил аз не си спомням оти много ги прекараа язе

    Коментиран от #20

  • 17 Въпрос

    17 9 Отговор
    Да бе - бензинов Ярис с повреда под капака - аре малко по сериозно

    Коментиран от #22

  • 18 До Фило

    24 0 Отговор
    На мен ми се е случвало да даде разлика до 2 на 100. Тук ми гори 10,5-11 на 100, а в Европа 9-9,5.

    Коментиран от #23

  • 19 МСИ

    25 2 Отговор
    Спрях да дозареждам на границата, когато тръгвам на Запад. Навсякъде горивото е перфектно и няма обикновен, специален и Евро дизел, само дизел но какъв! Разходът пада най-вече заради постоянната скорост по магистралите, но така тих двигателя не съм го чувал никога у нас.

    Коментиран от #21

  • 20 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 21 Емил

    14 12 Отговор

    До коментар #19 от "МСИ":

    Щом караш дизел в България, явно си го заслужаваш! И аз пробвах, но бързо поумнях!
  • 22 Гад

    9 8 Отговор

    До коментар #17 от "Въпрос":

    Двама тъпунгера са ти сложили минус на иначе точния коментар. Това зверче просто е мега здраво, не се разваля. И ако не се налага да му се налее вода за чистачките ще му клеяса жилото на капака.
  • 23 Николай

    10 3 Отговор

    До коментар #18 от "До Фило":

    Много зависи от сезона в който се шофира колко е натоварена колата и други фактори. При мен например ако сме двама в колата или четирима разликата в разхода е почти литър.
  • 24 Ахахаххаха

    7 5 Отговор
    тея "майстори" си правят т.шак - като пуснеш дългите за 10 секунди и акумулаторът съвсем ще умре. Напротив, никакви светлини не трябва да се включват при опита да се запали, ако акумулаторът ти е паднал.
  • 25 панагюрския бик

    3 1 Отговор

    До коментар #20 от "Жожо":

    епа ако не ти се свиди давая
  • 26 Боко

    4 0 Отговор

    До коментар #20 от "Жожо":

    Давай я тази женица,нема да и вадим зъб!
  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Антон 1

    5 1 Отговор

    До коментар #27 от "АLFA Q 4":

    Ей , невъзпитан си ти ! 80% !

    Коментиран от #29

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Еколъг

    9 3 Отговор
    "B 1896-a гoдинa oгpaничeниeтo нa cĸopocттa нa aвтoмoбилитe в пpeдeлитe нa нaceлeнитe мecтa в Aнглия билo eдвa двe мили/3,2 ĸм в чac. И нe caмo тoвa - пpeд aвтoмoбилa тpябвaлo дa въpви чoвeĸ paзвявaщ чepвeн флaг." Всяко ново начало е трудно. НО трябва да се работи и в посока за намаляване на въглеродния отпечатък на Е автомобилите! ЩОТ ПЛАНЕТАТА ЗЕМЯ Е ЕДИНСТВЕНАТА ЗА СЕГА КЪДЕТО ИМА РАКИЯ И ШОПСКА САЛАТА!
  • 31 Влад

    4 7 Отговор

    До коментар #12 от "фжр":

    Това са пълни глупости,че колата в чужбина харчи по-малко . Живея в Германия и колата ми харчи 10на 100 градско,а по техн.характеристики дават 7.3 .

    Коментиран от #34

  • 32 Съветник разбирач

    16 1 Отговор
    Най-важните съвети: грижете се за автомобила, никога не допускайте колата да остане без гориво, масла, спирачна течност и антифриз, подържайте си акумулатора, помпайте гумите и най-важното, не бъдете самонадеяни,
  • 33 До еколог

    7 3 Отговор

    До коментар #1 от "jo hustan":

    Електриките са много по вредни, искат петрола за военна мощ, след години ще разберете когато ще има небостъргачи от акомулатори пълни със киселина, тогава да му мислим или е по_разумно сега
  • 34 може

    3 0 Отговор

    До коментар #31 от "Влад":

    Ела с колата си в България и ще почне да харчи 14.
  • 35 Дойчо

    3 0 Отговор

    До коментар #13 от "filo":

    При мен разликата между Германия, където живея и България, когато се прибирам през отпуската ми е 2-2.5 литра.....
  • 36 Калоян

    0 1 Отговор
    При цената на нафтата и бензина в бг важи оня виц в който се казва....Като си купиш бисквити "Катеричка" и като ги отвориш катеричка ли има вътре?!Естествено е че ще има разлика в разхода.....и специално за "швабите"....най смотания бензин е по скъп от най хубавата нафта или почти колкото нея и после що имало 2 литра разход разлика
  • 37 Калоян

    0 0 Отговор
    Налей и бг бензин и карай в немските задръствания и тогава ще си помислиш дали не ти е спукан резорвоара!
  • 38 Никата

    0 0 Отговор
    :D пичове ми много ясно, че на вънка колата ша ви харчи по-малко, на вънка никой не се шпора кат ненормален и кара точно колкот е ограничението, като бабичка, тука при ограничение 50, никой не пада под 70 в града и отделно извън него пак е над тавана?! :D