3 Март, 2019 11:30, обновена 11 Юни, 2022 14:18 118 159 87

Могат ли да се смесват различни моторни масла?

  • двигател-
  • масло-
  • съвети
Могат ли да се смесват различни моторни масла? - 1

В т.нар. автомобилен фолклор битува мнението, че различните видове моторни масла не трябва да се смесват и това е пагубно за двигателя на колата. Доколко това твърдение отговаря на истината и по-важното - какво да правим ако спешно се нуждаем от доливане на масло, а не разполагаме със същото?

Както е известно, моторното масло е своеобразен коктейл от основа (минерална, полусинтетична или синтетична) и различни присадки, които допринасят за експлоатационните характеристики на двигателната смазка. И точно производителите на масла не препоръчват смесването на различни масла.

Това е вярно, но само от части. Не бива да комбинирате различни видове масло в двигателя, защото има възможност за получаване на т.нар. пяна, утайка или прегряване. И дори съседът ви да твърди, че е смесил различни масла и си кара колата безпроблемно, при вашата кола нещата могат да се развият и по друг начин.

Съветът ни е да не експериментирате, защото ремонтът на двигателя е значително по-скъп от това да си купите точно препоръчителното от производителя масло. Мнението, че в никакъв случай не трябва да смесвате масла, които са идентични по своите свойства, но произведени от различни производители принципно трябва да се спазва.

Могат ли да се смесват различни моторни масла?

Ясно е, че производителите на автомобили имат договори с производителите на смазочни материали, които се интересуват от това собственикът на колата да остане ангажиран със същата марка. Най-лошото нещо, което наистина може да се случи, е, че съвсем умишлено, течностите ще реагират и ще загубят свойствата си. Ето защо не трябва да си правите такива експерименти и да смесвате различни марки масла.

Що се отнася до смесването на масла с различен вискозитет, то това няма да причини повреда на силовия агрегат. И особено когато става въпрос за смазочни материали от един и същ производител. "Коктейл" от две масла с различни параметри ще има "осреднени" свойства. С други думи, ако смесите масло 5w40 и масло 0w30, ще получите 2w34 или 4w38, в зависимост от пропорциите.

Като цяло, ако спешно трябва да долеете масло в двигателя, а нямате смазка с подобен вискозитет под ръка, можете да вземете всяко друго масло, но е добре да е на същия производител. Това обаче трябва да се прави само в краен случай и при нужда. Защото различните агрегати са приспособени за работа към масла с различни вискозитети и е добре те да се спазват.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 16 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Трънчев

    53 4 Отговор
    Краят на статията е най-верен.
  • 2 Petko

    80 16 Отговор
    Не знам колко е вярно това. Преди време си купих автомобил, който се указа, че гори масло. Поради тази причина му наливах всякакво масло и така три години го карах. След това го продадох.

    Коментиран от #85

  • 3 Мобил

    60 14 Отговор
    Ясно, купувайте от най скъпите марки. Не виждам проблем да смесите масло от два различни производителя, стига, примерно и двете да са със същия вискодитет 5w30. По скоро другото е опасно дето пише. Виж да квесиш 95 с 98 бензин, няма проблем.
  • 4 реално

    163 18 Отговор
    На нашия пазар маслата са 99% ментета и е все едно какво наливаш.

    Коментиран от #6, #44

  • 5 onq s konq

    27 85 Отговор
    ЩО ЗА МАЛОУМНИК би смесил маслата,след като ако не е доволен по някаква причина от определено масло,нормално е да го смени с друго СЛЕД ОПРЕДЕЛЕНИТЕ КИЛОМЕТРИ ЗА ТОТАЛНА СМЯНА?А че в България както и по целия свят има екземпляри които карат дори и без масло и наливат в дизела "отработено олио" от пържени картофи-факт!Но те са толкова шофьори,колкото и колите им са коли.

    Коментиран от #20, #21, #51

  • 6 Plameni

    20 9 Отговор

    До коментар #4 от "реално":

    Дай малко подробности ,факти или както винаги празни приказки

    Коментиран от #7

  • 7 реално

    27 27 Отговор

    До коментар #6 от "Plameni":

    В Хамбург 1литър CASTROL EDGE 5W-30„струва 20.99евро.Виж тук колко е.И това съм го виждал там лично„не съм само плямпало.

    Коментиран от #15, #54

  • 8 Нищо не разбиращ

    56 18 Отговор
    Глупости сте написали
    Минерални и синтетични са произведени от петрол.Начина на синтеза е различен.Няма причина да не се смесват.

    Коментиран от #65

  • 9 Хамбург

    42 7 Отговор
    Реално
    Ти си лъжец.Цените на маслата тук са по ниски от бг.5w30 кастрол е 7до 11 евро.На бензизиностанцийте до 17 евро .

    Коментиран от #13, #14

  • 10 бай

    28 19 Отговор
    На мен са ми казвали хора, които се занимават с масла от години , че в БГ маслото е едно и също, само опаковката е различна...е, има някои марки, които може и да са оригиналдъ, ама ...трябва да знаеш от къде и от кого да си вземеш....Правят примерно от един вискозитет две качества(средна работа и уж малко по-убаво) на различна цена и опаковат....колко е вярно написаното в статията и написаното от мен - всеки си преценява...
  • 11 Русначе!

    13 42 Отговор
    Доколкото знам синтетичните масла са произведени в лаборатория от растителни и животивски мазнини, а минералните масла са от нефтени продукти и въпроса ми е кои масла от двете имат по голяма смазочност!?
    Според мен, минералните масла са по добри, но ни налагат синтетични заради еко норми, и затова от завода излизат с синтетично масло принудени са!

    Коментиран от #58

  • 12 Жоро

    1 7 Отговор
    http://www.avtocatalog.org/index.php/таблица-за-вид-и-количество-масло
    Порезно !
  • 13 реално

    12 15 Отговор

    До коментар #9 от "Хамбург":

    Ако купиш там такова масло на цените които си посочил„съм готв да ти го платя двойно-не те лъжа.

    Коментиран от #70

  • 14 реално

    6 5 Отговор

    До коментар #9 от "Хамбург":

    пардон- готов
  • 15 Plameni

    22 6 Отговор

    До коментар #7 от "реално":

    Едно е да гледаш цена на литър масло в бензиностанцията в Германия ,и друго е цената на литър по Интернет в България . В Amazon.de 10.90€,ако купиш 4×1 на 9€ Има значение и спецификацията ,която също оказа влияние върху цената. Въпросът ми е как го изследва и от къде черпиш информация ,че са ментата

    Коментиран от #16

  • 16 реално

    15 10 Отговор

    До коментар #15 от "Plameni":

    Струва ми се„че си грамотен човек и за това би ме разбрал.За държава с ниски доходи и стандарти дали ще е масло или нещо друго„важна е само цената.В масовия случай евтиното е най търсено„а знаеш цената на стоките почти винаги се определя от качеството.Така„че народа сам си предпочита ниското качество.
  • 17 волен сидеров

    5 12 Отговор
    да бе да .слагайте им добавки и не ви трябват изобщо масло-вижте бри4ка с джетата,особено препоръчително е за ауди

    Коментиран от #62

  • 18 gost

    20 4 Отговор
    Имам две коли като едната е закупена чисто нова през 2012. Сервизно и дават дженеръл мотърс масло дженюин 5в30, но след изтичане на гаранцията преминах на Мотул. Това което ми направи впечатление е че мотула преди смяната на 15000 си седеше кафеникаво докато другото беше черно и по гъстичко вече! Така че има масло и масло. А другата кола я карам само с газпром полусинтетика и не намира м нещи кофти.

    Коментиран от #66, #77

  • 19 sgt

    20 7 Отговор
    Аз,знам,че масла не се мешат поне на запът ,но във България може и да мешаш,че на запад цените на маслата са по високи- факт,че във БГ се храним с храна от запад второ качество-факт,и не на последно място ако влезете в немското мобиле и прочетете за продаваните коли пише-произведен за НЕМСКИЯ ПАЗАР,лампата ви трябва да светне,какво,остава за маслата във,БГ

    Коментиран от #22

  • 20 Кумчо Вълчо

    26 6 Отговор

    До коментар #5 от "onq s konq":

    Oня,чул си ама не си разбрал,олиото от пържените картофки някои го слагат в резервоара за гориво на обикновени дизели без турбо.

    Коментиран от #86

  • 21 гост

    22 9 Отговор

    До коментар #5 от "onq s konq":

    Тебе няма какво да те коментираме разбирачо. Ти си за освидетелстване и отдавна трябваше да си в някоя лудница.

    Коментиран от #35, #52, #63

  • 22 Plameni

    18 5 Отговор

    До коментар #19 от "sgt":

    Коли които пише.,че са за Германия ,просто са в добро състояние ,а автомобили които са за износ просто са в укаяно състояние и не могат да минат TUV
  • 23 гост

    70 15 Отговор
    Приказки от хиляда и една нощ. Не се мешат на боклучите след 2000 година който се произвеждат, защото са пълни с разна ненужна електроника и датчици , не може и да пръднеш в купето ,че може да се включи някой сензор по погрешка и да влезе в авариен режим. На старите коли до към края на 99 година съм сипвал каквото ми попадне та дори и обработено масло от смените на другите автомобили , вървят си и нищо им няма. Но тогава се правеха истински коли а не като днешните боклуци.
  • 24 Не Не

    33 7 Отговор
    Тук не става въпрос за смесване на няколко вида масла, а за доливане.Според мен няма никакъв проблем да долееш с масло друга марка само да е с подобни показатели.Получени са от нефт и присадките им са подобни,също както бензина ,повечето фирми го вземат от Нефтохим и си му слагат техни присадки.
  • 25 селянин 1

    19 25 Отговор
    вече 5-6 год..сипвам,,М10Д,,на d4d-2.0.имам у мазето едно бидонче към 70 кг,един брат,,чед работеше у,,плама,,таа зима сипвах и у нафтата..1 към 10,пуши след 140,по,,тракия,,на помпата и е много добре..нема восък,нема парафин-всичко през аспухо..

    Коментиран от #50

  • 26 ти го каза

    50 6 Отговор
    Колеги,работех на гара Драгоман и преди 15-18 години идваше един пич и внасяше цистерни с масло.Като влезеше цистерна се подаваше на рампен коловоз и пича я допълваше с разни смески от варели.Далаверата беше ,че той закупува някакво базово масло на ниска цена,заплаща си всичко законно и след като я обмити и си плати каквото трябва СЛАГА добавките и ето ти ШЕЛ,КАСТРОЛ ИЛИ КАКВОТО СЕ СЕТИШ.Не съм сигурен ,но е възможно още да върви тая далавера някъде.
  • 27 vasik atanasova

    17 8 Отговор
    В БЪЛГАРИЯ ВСИЧКО Е КРЪСТЕНО
  • 28 Amix

    47 7 Отговор
    След като си смените маслото, старото масло отива за преработка. Толкова добре го преработват, че се махат всички мръсотии от него и пак го продават. А вие си мислите, че си купувате масло от фабриката...
    От къде го знам това ли.
    Старият ми шеф купи машина за преработка на масло на която ми беше писнало да сменям филтрите. А маслото се продаваше като ново наливно.

    Коментиран от #78

  • 29 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 30 Механо

    24 37 Отговор
    С вашите бангий каквото и масло да сложите трошлаците ви са отдавна сдухани. Карате кошове на по 10-15 годишни, с навъртян километраж от Земята до Луната и обратно и сте почнали на сериозно да се взимате....
  • 31 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 32 Док

    13 18 Отговор
    Пичове с консервите ви изчистени от Европа които карате, от давна сте сдухани. Не го разбирате, но околните страдат.
  • 33 Парадокс

    11 16 Отговор
    Кара гняс на 10 годинки, взел ЕКО масла и горива да ръга.
  • 34 wgw

    19 5 Отговор
    Според мен а и според опита ми става въпрос да не се смесват масла които имат различно предназнаяение. Например двигателно с трансмисионно масло и др. подобни смеси.
  • 35 Шашав

    3 6 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    Олио не може да се използва за гориво в комуникацията реклама и помпа дюза системи.

    Коментиран от #37

  • 36 Дзуко

    8 9 Отговор
    С баракудите на старческа възраст, сте абонатни станции на пишман майстори, маслари и търговци.
  • 37 Шашав

    5 2 Отговор

    До коментар #35 от "Шашав":

    Комънрейл
  • 38 Масларя

    14 22 Отговор
    Имате барутници на 10 и нагоре години, а ревете за качествени консумативи. Само М10Д...
  • 39 Анонимен

    22 6 Отговор
    На истинските коли до 2000г може всичко. Аз моя голф го карам сами с наливно масло и доливам и каквото ми падне и нищо му няма
  • 40 хмм

    15 3 Отговор
    Абе хора това на Кауфланд маслото, дали е по лошо от Кастрола там.Гледах ги и двете, но си купувам Кастрол , цената на Кауфландското ме блазни:Д
    Нали съм БГ с предрасъдъци..Споделете опит!

    Коментиран от #59

  • 41 Дедо ви

    36 4 Отговор
    Слушайте дядо си! Може да смесвате всякакви масла, греси, олио, зехтин, кетчуп, мармалад. Смесвайте си ги щом ви харесва, но не ги сипвайте в колата.
  • 42 Яни

    12 6 Отговор
    Има всяко масло трябва да има индекси ACEA и АPI, ако съвпадат доливаш и няма проблеми. Не съм чел статията понеже нямам време а и за мен няма смисъл да я чета. Спазват горене писаното и караш.
  • 43 ASD

    19 0 Отговор
    Основния проблем при смесване е пресичане, пеносване и утаяване на маслата. Ако маслата са от една марка няма да има никакъв проблем при смесване. Смесване на чисто синтетично с чисто минерално също не е препоръчително и могат да възникнат проблеми, но повечето масла вече са с добавки - полусинтетични. Така че няма проблем със смесването.
    Основно проблема е при двигатели, които "харчат" някъде масло. Така че доливайте, но само от една марка и само купено от едно и също място /че има доста ментета/. Така ще сте сигурни че са от един производител /дори и да не са оригинални/.
  • 44 Браво

    13 1 Отговор

    До коментар #4 от "реално":

    Браво.най точно казано.слагал съм от най добрите марки с препоръчан вискозитет и все ги гори.преди 7000 км сложих френско масло от 25лева тубата,щото ми писна...засега е изгорила 400гр,толкова съм долял...никакви прехвалени боклуци повече
  • 45 Тракторист хулиган

    10 1 Отговор
    Дивите прасета не ги бърка какво е маслото важното е да е черно месим ги маслата а те се търкалят да им пада крастата после малко цапат докато ги дерем.
  • 46 net

    20 6 Отговор
    Господа сега ще Ви кажа , нещо. Няма значение какво е маслото, защото Всички караме издухани коли. Само за справка , когато умира собственика на маслата шел ,той казва , важното е да смазва , и не е нужно да се сменя , но понеже той трябва да печели и създава такова масло да се сменя и да печели.
  • 47 Alpha_Lone_Wolf

    4 8 Отговор
    Моята бензинка я карах с масло за дизел, каква тяга имаше не е истина. Гръмна ми радиатора и прегрях двигателя.
  • 48 Маца чичо й

    18 5 Отговор
    Глупости на търкалета. Ако се смесва масло със същия вискозитет НЯМА проблем. 5w40 се долива с 5w40. Е да . Европейско масло с европейско. Не с руско или индийско. Аман от глупави статии.
  • 49 авторчето

    3 6 Отговор
    Само не смесвай 5W40 c 0W30, че ще я оплескаш.
  • 50 уточни

    2 3 Отговор

    До коментар #25 от "селянин 1":

    Стържиш ли катран и нагар покрай клапаните, като отвориш капака?
  • 51 Onq s konq

    5 1 Отговор

    До коментар #5 от "onq s konq":

    Малиииий къв съм ръб. Отивам да яздя
  • 52 onq s konq

    9 1 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    Мен масло ми не гребе. Кола нямам. Коня руча зоб. И боб и сефтето и мусака даже. Ама си имам плакати над леглото. На беенве и алфа. Даже съм се возил на алфа 164. Супер е. Била е кола на годината 1999г . Ма аз тогава съм ходил прав под масата. И не съм за лудница. Аз съм там. Директор съм. На фонтана в градинката. Разбираемо...
  • 53 ханшуй

    10 1 Отговор
    Мешал съм масло 10w40 с 15w40 на различни марки с + някаква добавка и нищо. Колата като си е гробница, няма да спре да гори масло, нито пък ще й стане нещо от мешането на маслата.
  • 54 Мужик

    1 0 Отговор

    До коментар #7 от "реално":

    Tолкова ги продават и у нас, когато е на промоцив. Винаги около Велик ден например и тогава си го купувам
  • 55 Марк

    2 1 Отговор
    Какви са тия цени дето ги пишете, 4 л. Кастрол струва 20 евро тука
  • 56 Жоро

    11 0 Отговор
    Съгласен съм с коментарите, че караме трошки на по милион километра, но щом съм дал 1100 кинта за смяна на веригите на моята 18 годишна трошка с показатели евро 4, ми е интересно какво пишат хората за тия масла! Аре стига с тоя хейт бе хора! Кво ви става?
  • 57 Аз съм никой

    1 0 Отговор
    https://m.youtube.com/watch?v=7sZa7tXBxbg
    Едно видео по темата
  • 58 Аслан Акъ

    2 2 Отговор

    До коментар #11 от "Русначе!":

    Моторните масша се правят от три групи базови масла и крекинг синтетика.Вискозитетът има значение само за защита,по-добро мазане и пробег.Водещо е одобреноето на производителя.Например блат МВ 229.3 няма нищо общо с МВ 229.31 или 505.00 с 505.01.🙂
  • 59 Хайл

    11 6 Отговор

    До коментар #40 от "хмм":

    Нищо му няма на кауфландското масло,поне знаеш че не е менте като другите

    Коментиран от #60

  • 60 Гост 5

    6 1 Отговор

    До коментар #59 от "Хайл":

    Да те Кауфланд имат и рафинерия

    Коментиран от #68

  • 61 Дъводелец

    4 0 Отговор
    Мойта тесла масло нище.
  • 62 АLFA Q 4

    8 4 Отговор

    До коментар #17 от "волен сидеров":

    НА ВСЯКО ЗАКУПЕНО АУДИ И ВАРЕЛ МАСЛО,, ЗА ДОЛИВКА

    Коментиран от #71

  • 63 АLFA Q 4

    1 0 Отговор

    До коментар #21 от "гост":

    АБЕ ПРИЯТЕЛЧЕ ТО С ДАЧИЙТЕ НЯМА КАК ДА ГО ПИПНЕ КОНЧЕТО
    НЕПОБЕДИМ Е
  • 64 гощо

    3 1 Отговор
    Карах кола която обсужвах в фирменият сервиз.Там точеха маслото от варели с етикет на производителят на колата! Смяната беше ефтина и всичко беше ОК. Веднъж реших да сложа някакво много скъпо и уж жестоко масло на известна марка и почнаха да ми тракат клапани! Изхвърлих го сложих си фирменото което е 3 пъти по ефтино и всичко се оправи! Сега карам кола която на капачките и в книжката дават Кастрол! Веднъж сложих същият визкозитет Тотал и клапаните почнаха веднага.Върнах Кастрола и се успа пак! Но едно време съм мешал масла когато и колите бяха други и маслата по обикновени!
  • 65 От мен

    2 3 Отговор

    До коментар #8 от "Нищо не разбиращ":

    Другатю нищо не разбиращ, я вземи и смеси минерално със синтетично в твоята кола и да видим дали нищо няма да стане.

    Коментиран от #67

  • 66 hienata

    12 1 Отговор

    До коментар #18 от "gost":

    Колега онова "черното" масло е работило по-добре от Мотула. Основно маслото изпънява няколко функции : охлажда,смазва и почиства двигателя. Нормално е маслото да потъмнява и да намалява нивото си (от max до min), в противен случай , ако маслото е чисто и не го губи изобщо, означава, че не си върши добре работата т.е е неподходящо. Съвременните ДВИГАТЕЛНИ масла не се пресичат при смесване независимо от марка и вискозитет (онова с пресичането ще го чуете от гаражни разбирачи на над 65г), единственият недостатък е, че цялата смеска придобива качествата на най-лошото.
  • 67 hienata

    11 0 Отговор

    До коментар #65 от "От мен":

    Нищо няма да се случи, ако си карал с пълна синтетика 0/30 и долееш 15/40 ще тракат малко повдигачите и няма да изкараш 15 000 , атрябва да го смениш на 8000 (пробвано) .Обратно на 15/40 долееш 0/30 изобщо няма и да усетиш разлика, но трябва да следиш нивото, защото може да го гори .
  • 68 Хайл

    3 0 Отговор

    До коментар #60 от "Гост 5":

    Те 90% от "фирмените" масла наливат от едни и същи рафинерии в различни туби...както в България-шел,омв и петрол наливат от една и съща тръба нафта и бензин от нефтохим и ти продават горивото с различна цена
  • 69 Ядеитн

    7 3 Отговор
    Меша ги маслата как си искам, ама горелите. После са филтрират как да е и ги ръгам у резервоарите на камазо и двата дърти буса. Камазо пуши кат паравоз, ма върви на поразия, че и без пари!
  • 70 filo

    6 1 Отговор

    До коментар #13 от "реално":

    Дали е менте или не е менте какво значение, след като колите ми вървят с тия "ментета" стотици хиляди километри, факт. Това изчерпва темата. Лек ден.
  • 71 filo

    1 1 Отговор

    До коментар #62 от "АLFA Q 4":

    Айде не се напъвай да не се отпуснеш, както се опускат италианските коптори.
  • 72 висок

    6 0 Отговор
    Ся ,че автора не знае какво пише е едно, превел, публикувал....
    Не се смесват минерално и синтетично масло. Под синтетично имам предвид истинско синтетично. Едва ли някой от вас е виждал или пипал такова масло. Това което продават при нас като синтетика, полусинтетика /полубременна/ е обикновено минерално масло, получено чрез крекиране на базови тежки фракции, смесено с маслени естери..... и в туби с различни надписи!!! Смесвайте смело!
  • 73 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 74 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 75 293

    15 1 Отговор
    Изобщо не четох статията! Направо влязох за коментарите, понеже знаем - българина най-много от коли разбира!
  • 76 Ганьовец

    2 2 Отговор
    Един приятел някога работеше във заводаПриста Оил тук в Русе. Казваше че всички разновидности на маслата ги наливат от един варел, само М10Д се налива от различен. Така че смятааай за Ко иде реч тук в България. Аз за туй кат ида в странство, си купувам от там,така или иначе все съм на някъде ИЗ държавите.
  • 77 Митко

    6 0 Отговор

    До коментар #18 от "gost":

    Маслата имат детергентни свойства и ако преди смяна не са черни, значи не са си свършили работата, т. е. отложенията не са отстранени, а са останали в двигателя, като така подпушват тръбопроводите и т. н.
  • 78 Митко

    5 2 Отговор

    До коментар #28 от "Amix":

    "Леон Таджер" а сега Приста оил Русе е предприятие за преработка на отработили масла. Извличат базовата фракция и добавят необходимите добавки. Това е в общи линии. Собственост са на Тексако оил. Смесвайте масла, няма проблем, НО двигателно с двигателно, защото добавките им са със сходни характеристики. Ако се притеснявате то смесете малка част от двете масла, загрейте на котлон и след като изстине охладете във фризер. Ако не се получи утайка, значи добавките не са си взаимодействали. Смесвайте ги спокойно. НЕ смесвайте двигателно с трансмисионно масло. Тогава ще има взаимодействие по химически път на добавките, защото режимите на работа са различни.
  • 79 Професора

    6 0 Отговор
    Абсолутно некомпетентна статия!
    Вярно е само, че смесени масла от различен вискозитет, променят показателите на маслото относно вискозитета. "получаване на т.нар. пяна, утайка или прегряване" такова нещо не се получава от смяната на маслата! Пяната се получава от конденза при вариране на температурата в мотора и външната температура, в по-големи количества, при кратки растояния след запалване на двигателя. Можете да долеете всякакъв вид масла, само имайте в педвид, че това се отразява на качеството му, като може да се подобри, ако е с по-високи показатели, от минерални към полусинтетични, синтетични. Разбирасе, че всеки производите, ще търси защита на своят продукт! Замислете се, какви са добавките, които се влагат в маслата! Те са идентични и в повечето случаи еднакви, а основата на самото масло е една! Няма вариант да се пресече, да стане на пяна или да преглее двигател, ако фрапиращо не му промените показателите на маслото, като примерно при масло 5W30 не долеете от 1/2 и повече количество от да кажем 15W40. Едното е напълно синтетично, второто е минерално, в такъв случай е гарантирано прегравяне или друго. В обратния случай, ако двигателят е старичък, може да се поразтропа, предимно клапани, повдигачи, да подхарчи повечко масло, но до там, няма да има подобен ефект, като при нов, съвременен мотор. Просто си слагайте/доливайте масла с близки параметри от заводските, които са предписани.
    Всичко написано е от практика!
    Безаварийно и разумно шофиране
  • 80 onq s konq

    3 1 Отговор
    Кво и да му долеем на бавареца се ше го изгори тека че му сипвам квото ми падне!Отскоро съм го поткарал на приста штото е по ефтино и немам проблеми!
  • 81 Веско

    3 0 Отговор
    По-голяма глупост не съм чел през живота си. Авторът има развито въображение, браво!
  • 82 Мишо

    2 1 Отговор
    Като прочетох коментарите и разбрах, че тук има много мъдри хора и бих искал да попитам следното. Моята кошница бута масло, но не пуши и не капе отникъде. Вече се чудя къде изчезва! А, и антифриза ми си е добре!

    Коментиран от #84

  • 83 Прошльо

    4 1 Отговор
    Няма проблем да се смесват различни марки и вискозитети. Не се пресича маслото. Имам 200 хил. км. с коли и мотоциклети, горящи 0.5-1 литър на 1000 км. Доливал съм и сменял с какво ли не, вкл. масло за дизелак на мотоциклета. Още си вървят с изключение на единия мотоциклет, на който превъртях километража, след което го продадох за части. Важното е да е масло за 4Т двигател, все пак.
  • 84 луд

    2 0 Отговор

    До коментар #82 от "Мишо":

    Ако е с турбо, разгледай кулера, турбото.
  • 85 До Петко

    2 1 Отговор

    До коментар #2 от "Petko":

    "... който се оказа ..." - пиши грамотно!!!
  • 86 Тъй

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Кумчо Вълчо":

    И ти си чул ама... може и с турбо..
  • 87 Иван

    0 1 Отговор
    Абе незнам , но наскоро реших да взема за моето BMW , както препоръчва производителя CASTROL EDGE 5W-30 и колата започна да пуши и смърди , докато не му сложих от евтиното 10W-40 на OMV и колата сега мърка ...