Транспортното миистерство на Швеция е издало разрешително на стартапа Einride да започне превоз с автономни камиони по цивилната пътна мрежа в промишления район Йоншьопинг, съобщава Reuters. Безпилотният T-pod обслужва логистичната компания DB Schenker.
Автономният камион се движи между складовата база на германската фирма и терминала ѝ със скорост максимум 5 км/ч. Машината се управлява от облачна платформа на мобилния оператор Telia, заради което се е наложило телукомуникационната компания Ericsson на построи две 5G-кули.
T-pod се захранва от батерии с капацитет 200 кВтч и може да измине до 200 км с едно зареждане. Максималната му скорост е 85 км/ч. Системата му за автономно управление е от четвърто поколение, което означава, че намесата на човек се налага само в крайни случаи.
Автопилотът работи с изчислителна платформа Nvidia Drive (най-вероятно Drive AGX Pegasus) и получава данни от две камери, два лидара и три радара. Товароносимостта е 26 тона.
До 2020 г. трябва да влязат в експлоатация 200 камиона T-pod. Einride вече е сключила договори с редица големи компании, сред които немската верига супермаркети Lidl, шведската куриерска служба Svenska Retursystem и и няколко търговски фирми от Fortune 500.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Коментар📝
11:37 18.05.2019
2 Schmitd
Коментиран от #4, #5
11:39 18.05.2019
3 направо на самообслужване
Коментиран от #6
11:51 18.05.2019
4 гост
До коментар #2 от "Schmitd":
Ма да бе , те и без "социализъма" щяха да изгният , ама изгниха социалистите май , хахаххаха !!!12:05 18.05.2019
5 гост
До коментар #2 от "Schmitd":
Ми чети малко , бе серсем !!! Тоя камион се следи хиляда пъти в секунда , а е мръднал един метър встрани от маршрута такава аларма ще писне , че земетресение не ти трябва !!!! Да не говорим колко "труден за разпознаване " от полицията е , дето ще блокира всичко наоколо за минути !!!! Хиляда , не десет хиляди е по-лесно да откраднеш обикновен камион вместо този !!!!12:10 18.05.2019
6 гост
До коментар #3 от "направо на самообслужване":
Нещо днес смешките не ти се отдават , а ?? Какво му е идеалното като собственика на камиона е сериозна фирма , а не някой селски бег с претенции за бизнесмен ?? Точно ако всички камиони бяха такива , щеше да видиш бежанци в камион на куково лято !!!Коментиран от #11
13:10 18.05.2019
7 onq s konq
Коментиран от #10, #15
13:35 18.05.2019
8 Гост
14:07 18.05.2019
9 омфг
14:08 18.05.2019
10 гост
До коментар #7 от "onq s konq":
Всъщност най-лоша е новината за Раша !!! Щото товарния транспорт по всичко изглежда даже ще изпревари лекия в електрификацията !!! Вече в Германия се електрифицират най-натоварените магистрали за електрически камиони , а там и центове на км решават какъв ще е транспорта !! И ако арабите имат поне туризъм , слънце за производство на ток и най-доброто местоположение за търговска база между Азия и Европа , в Раша имат блата в които да се удавят и комари като врабчета дето да им изпият кръвчицата !14:10 18.05.2019
11 направо на самообслужване
До коментар #6 от "гост":
Явно търсиш си ги смешките,ама и не разбираш много от смешки.''Собственикът на камиона бил сериозна фирма,та даже и не бил селски бек''????-Ще спре манговците викаш?Нямат шанс разправяш?Ей тва тука е смешка.Иначе няма нищо смешно.Коментиран от #12
14:45 18.05.2019
12 Big brother
До коментар #11 от "направо на самообслужване":
Ти не прочете ли колко камери и радари има камиона? Не бежанец, врабче не може да прехвърляне около камиона, без да се задейства съответната аларма. Леко са пропуснали в тази новина, за какво е необходимо това 5G, заради което са построили двете кули. На този етап всеки 10 камиона се наблюдават дистанционно от един диспечер, който може да ги управлява дистанционно при необходимост. Те бежанците хубаво ще се качат в камиона, но той ще ги откара в най-близкото районно управление, където ще го чакат въоръжени полицаи.Коментиран от #13, #14
15:33 18.05.2019
13 направо на самообслужване
До коментар #12 от "Big brother":
Като ти чете човек поста,човек веднага разбира,че от години не си излизал от изповедалнята на Биг Брадър и затова си изгубил всякаква представа за бежанци, камери, аларми, полицаи, автомати,митници и т.н.Те всичките тези опции и по границите ги има,но въобще не спират манговците,а и никога няма да ги спрат и то защото имаме едни БИТЕШОЙНИ,едни ПАКТОВЕ ЗА МИГРАЦИЯ, едни ПАРИ и ред други глупости.Последната надежда е да се шегуваш и то яко.Ако ли пък не-явно случаят с теб е патологичен, но и в двата случая на никой не му дреме за това!Така и така обаче тръгна приказката за смешките още от #6,в рамките къде на шегата,къде не,ще ти препоръчам да се посмееш малко,като прочетеш една книга:"КАК ДА НЕ НИ ЛИЧИ КОГАТО СМЕ ПРОСТИ?'' с автор проф. Донев.Хем ще се посмееш,хем може и да се поосвестиш донякъде.Знам ли.Това е шега човече,да не се засегнеш!Ще ти пусна и линк за книжлето,обаче в друг пост,че модератора може да не го хареса.Хайде със здраве.17:49 18.05.2019
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Шофьор
До коментар #7 от "onq s konq":
Не бе... Камиона се движи с 5 км не с 90 ако чакаш тоя камион да ти достави храна или гориво до града ти сигурно ще умреш от глад....Тези камиони са в тестов период, защото е ГЛАД за шофьори и в Европа и в САЩ. Някъде след век може би да са такива камионите. Този камион ще е по скъп 10 пъти от сегашните. И точно Лидъл да са поръчали такива камиони е не вярвам. Лидъл изискват шофьора да се разговаря сам, този камион ще може ли? Има и още много много фактори които да не описвам, но със сигурност като крайни потребители ще плащаме съпо и прескъпо доставките с новата технология. 😜Коментиран от #30
19:43 18.05.2019
16 Допълнение
19:57 18.05.2019
17 777
Коментиран от #18
21:02 18.05.2019
18 888
До коментар #17 от "777":
Ти можеш ли да четеш? "Автономният камион се движи между складовата база на германската фирма и терминала ѝ със скорост максимум 5 км/ч. " Ходил ли си на този 10-километров маршрут? Иди там и няма как да не ги забележиш. И наистина ли твърдиш, че едно триосно самоходно ремарке не е способно да носи 26 тона товар?22:21 18.05.2019
19 Спедитор
Коментиран от #20
22:49 18.05.2019
20 Шофьор
До коментар #19 от "Спедитор":
Представи си като товарят камиона кой ще укрепи товара? Ако си спедитор знаеш за какво говоря? А тези пет пъти повече дето споменаваш, не забравяй че и цената ще е 5 пъти повече, а и батериите не са вечни факт. Та само батериите ще излизат много много скъпо да не говорим за другите фактори. Меко казано правят се опити за камиони убийци по пътищата. Хайде да те питам следната ситуация камиона е бъкан с датчици камери за цената на камерите не питам, но си представи вали дъжд камерите и датчиците се зацапат, би ли карал с твоята кола с/у такъв вече неуправляем камион????Коментиран от #21
08:18 19.05.2019
21 Спедитор
До коментар #20 от "Шофьор":
Ами ето ти е чудесно място за преквалифициране на шофьори - ще станат товарачи и укрепвачи на товари. Ще могат да обслужват по двайсетина камиона на ден, вместо един на няколко дни.Коментиран от #22
08:46 19.05.2019
22 Шофьор
До коментар #21 от "Спедитор":
От такива спедитори... Без коментар по умния отстъпва в безсмислени спорове. Не ми отговори на въпросите по долу. Би ли карал с твоята кола с/у такъв вече неуправляем камион??Коментиран от #25
09:00 19.05.2019
23 Спедитор
09:03 19.05.2019
24 Спедитор
09:18 19.05.2019
25 Спедитор
До коментар #22 от "Шофьор":
Стигнахме до безопасността. Каква е разликата дали чистачките ще изчистят стъклото пред очите на шофьора или пред камерите? За разлика от шофьорът обаче, камионите разполагат и с други датчици които виждат през мъгла, в тъмното и в дъжд. Очите на камиона са буквално навсякъде и гледат през цялото време. Няма вероятност да му се доспи и няма нужда от почивка. Работи по 24 часа в денонощието. Ако видимостта е ниска, винаги може да отбие и да изчака по-благоприятни атмосферни условия. На мен лично два пъти ми се е налагало да отбия от пътя, защото чистачките не смогваха.Коментиран от #26
09:24 19.05.2019
26 Шофьор
До коментар #25 от "Спедитор":
За цени не говоря. Със сигурност такъв камион с датчици и камери ще струва 5-10 пъти по скъпо от сегашните камиони. Надеждността на батериите също не е доказана. Това ще се доказва във времето но е факт като купиш нов телефон батерията работи по седмица без зареждане след няколко месеца зарежда телефона всеки ден и т. н. С тези батерии ще е същото. Нерентабилно!!! И ТАЗИ ТЕХНОЛОГИЯ която ще управляема камионите се управлява от хора не забравяй. IT специалисти които ще искат по-големи заплати и от шофьорите, така че не мечтай за по малки разходи на фирмите. Ето и линк за Тесла с новите технологии какво се случва с коли без шофьор. Няма как да не се случи.....https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.dnes.bg/cars/2019/05/17/za-poreden-pyt-avtopilot-na-tesla-ubi-shofior.410567&ved=2ahUKEwj3yuzu_KbiAhUtxaYKHZT4DncQFjACegQIBBAB&usg=AOvVaw0nuqwE-jvAPwc09gHCUu8W
Коментиран от #27, #28, #29
09:41 19.05.2019
27 Спедитор
До коментар #26 от "Шофьор":
Пропускаш фактите, които ти казах наготово и продължаваш да спориш по убеждение. Колко пъти по-евтино от Тесла семи струва дизелов влекач с подобни характеристики? въобще съществува ли дизелов влекач с подобни характеристики? Веднага след като го купиш, започват и разходите. Колко струва само обслужването на двигателя за милион и шестстотин хиляди километра? Само един комплект гуми струва два пъти повече, отколкото цялата система за автономно шофиране. Смятай колко е скъпа, след като всяка Tesla излиза от завода оборудвана с всички камери и сензори, дори да си я поръчал без автопилот. Ако след това размислиш и си доплатиш, ти го активират по интернет.11:25 19.05.2019
28 Спедитор
До коментар #26 от "Шофьор":
Живота на батериите зависи от няколко фактора. Можеш да съкратиш 10% от живота им след 1500 цикъла зареждане на 80% или с едно-единствено прегряване на батерията. Можеш буквално да я взривиш, ако решиш да я зареждаш при минусови температури, в най-добрия случай просто ще се раздуе. Ако я зареждаш от 0 до 100%, циклите вече не са 1500, а са 800. Ако я държиш повече време заредена над 90%, рязко съкращаваш живота ѝ. Повечето умници гледат да държат телефоните си повече време на зарядно, за да пестят батерия, което по ирония на съдбата съкращава драстично живота ѝ. Най-любимото на батерията е да я включиш в зарядното на запалката, за да ползваш няколко часа телефонът за навигация в колата. Тогава комбинираш презареждане с висока температура. За разлика от телефоните, по-добрите електромобили имат активно охлаждане на батерията и специално трябва да им разрешиш да я заредят над 80%, като те предупреждават, че това съкращава живота ѝ. Има една страница на която собствениците на Тесла и Nissan Leaf публикуват колко процента е останал капацитета след определен пробег. На повечето собственици на Тесла, капацитетът е над 92% от първоначалния след 300 000 км. Това не са предположения, а данни от миналото.11:36 19.05.2019
29 Спедитор
До коментар #26 от "Шофьор":
Относно безопасността - статистиката показва, че автопилота на Тесла е убил четири човека за над милиард изминати километри. За един милиард километра, човеците се самоубиват много повече пъти. Това разбира се не е оправдание. Толкова са съвременните възможности на хардуера. Затова Тесла проектира и започна да произвежда собствен чип който е 10 пъти по-бърз от настоящия. не съм запознат но вероятно вече са започнали да го вграждат в новопроизведените автомобили. Той значително ще намали времето за реакция и съответно опасните ситуации. Самият автопилот е изграден на невронна мрежа и се самообучава от всяка допусната своя грешка. А грешките лесно се регистрират - човешката намеса в работата на автопилота. Всяка причина за намеса се анализира. Ако 90 от 100 шофьора са обиколили някое препятствие по определен начин, автопилота започва да го обикаля по същия начин. С други думи му трябва време за да се научи.Коментиран от #31
11:44 19.05.2019
30 нервен
До коментар #15 от "Шофьор":
Да разговаря сам ?!?!??? Значи Лидл имат изискване към шофьорите да са с доказана шизофрения ??? всеки божи ден се изумявам от интелигентността на аудиторията тукаКоментиран от #32
11:52 19.05.2019
31 Шофьор
До коментар #29 от "Спедитор":
Какви млрд километри кви 5 лева защитаваш безумната идея като че ли си я измислил. Безумна идея която няма бъдеще това е като опитите м/у педерасти да имат деца, но опитите продължаеат 😂 хайде местим че темата не е актуалнаКоментиран от #33
14:50 19.05.2019
32 Шофьор
До коментар #30 от "нервен":
Ти па за грешката ли се хвана разговарят. Така добре ли е? Видях я като пуснах коментара., но няма редакция, айде на другите теми тая се изчерпа14:54 19.05.2019
33 Спедитор
До коментар #31 от "Шофьор":
Фактите са си факти, независимо дали ти харесват. Дори днешните 300 хиляди тесли с автопилот, ако изминат само по 3,3км на ден на автопилот, са 1 милион километра дневно, а те изминават по повече. Тесла имат и друга екстра за камионите - конвой. В първия камион има водач, а останалите следват първия.16:04 19.05.2019
34 123
16:40 19.05.2019
35 Ивайло
09:25 20.05.2019
36 В Швеция
не с 100 а с 150 за още 10 години тиквено управлвние.
19:36 20.05.2019
37 Бай Яни
19:51 20.05.2019