8 Октомври, 2019 11:06 5 332 13

Continental измисли самонадуваща се гума

  • continental-
  • c.a.r.e.-
  • гума

Германската компания Continental представи автомобилна гума, която може да се надува сама по време на движение. Системата, наречена C.A.R.E. (Connected. Autonomous. Reliable. Electrified), се състои от сензори, които постоянно събират и анализират информация за дълбочината на грайфера, възможни перфорации, температурата и налягането в гумата.

 

Най-иновативната част от технологията обаче са центробежните помпи, разположени в самото колело. Когато автомобилът ускорява, въздухът в тях се сгъстява и се подава към камерата на гумата. Така налягането в нея винаги е оптимално, с което се пести гориво и се намаляват вредните емисии. Излишният сгъстен въздух, който центробежните помпи произвеждат, се съхранява в интегрирани резервоарчета и може да се използва в случай на нужда.

 

От Continental все още не са категорични дали новата технология ще си проправи път до серийно производство. Немците обаче смятат, че C.A.R.E. е отлично решение не само за бъдещите флотилии от роботизирани таксита, а и за частни електромобили със системи за автономно управление.

 

 


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 7 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ХХХ

    30 1 Отговор
    За hard тестове и издръжливост на екстремни условия:
    Експериментите трябва да се правят на "магистрала" в BG

    /препоръчителна "Хемус", в отсечката й Правец-София, като думата магистрала, фигурира само като основно определение на инфраструктурното съоръжение и нищо повече/
  • 2 Old school

    22 0 Отговор
    Още едно нещо,което да може да дефектира, и да създава само ядове и проблеми....!
  • 3 САП

    20 1 Отговор
    Прекалено много неща които да се чупят в тая система. За да се наложи реално. Особено с количеството пластмаси в нея.
    Дори за автономните коли отчасти е безсмислена с обикновен сензор ще се хване, че има проблем и ще се търси сервиз бързо. Дребни спуквания не изпускат толкова бързо гумата, че да не може да се реагира наврем при постоянно наблюдение, а не вярвам системата да успее да компенсира загубата на въздух от сериозно спукване.
    За мен има смисъл само за висок проходими автомобили, но ми изглежда твърде нежна за там.

    Коментиран от #4, #5, #6

  • 4 САП

    4 0 Отговор

    До коментар #3 от "САП":

    Имам в предвид за промяна на налягането по време на движение.
  • 5 гост

    13 1 Отговор

    До коментар #3 от "САП":

    Мишлен , Бриджстоун и даже корейците от Кумхо още преди две години показаха готови за производство прототипи на гуми БЕЗ въздух и протектор , който може да се сменя на специален 3д принтер за 10-15 минути , ама германеца ако не измисли най-сложната и скъпа и съответно трошлива система не му е гот !!! За него простите и безпроблемни решения са изключени , как после ще осигурява "обслужване" на "високо ниво" , разбирай рязане на главата до кръста !!
  • 6 гост

    6 1 Отговор

    До коментар #3 от "САП":

    При Мишлен е елиминирана даже джантата , което значи , че забравяш и за изкривени и спукани джанти при удар , защото цялата система е еластична и удароустойчива !! И протектора се възстановява за минути и за дребни пари , ако искаш всяка седмица , да не говорим за зима , лято и то без даже да се сваля колелото !!
    https://www.youtube.com/watch?v=kQ5egWqAcP4
  • 7 Усмивката

    4 1 Отговор
    И при ежегодните технически прегледи се проверява и тази джаджа.Сваля се изпитва се на стенд.И се бие печат на колелото ,да не би друг да го ползва.
  • 8 mediator37

    1 3 Отговор
    Измислил го руснака!
  • 9 2935

    5 2 Отговор
    Тия гуми без въздух, без спици, без незнамси какво ги гледаме на филмчета от зората на демокрацията, ако не и по-рано, пък засега дори и "военните", които обикновено получават първи най-готините играчки, май си джиткат с добрите стари гуми и вериги. Говорим за това, което се използва реално, а не за някое рекламно филмче от Тубата. То и "runflat"-а щеше да е голямата работа, ама нещо греда и там. Знаем, че ти си много надъхан за всичко ново и "негерманско", обаче освен въздух под налягане друго май не генерираш, та вече и столипинци ти се смеят.
  • 10 НаЧасПоЛъжичка

    4 1 Отговор
    На Час по лъжичка ... ще оправяте климатичните промени с гуми, които като се спукат ще изхвърляме в природата и батерии, помпи, пластмаса ... това са като крушките с WiFi ... изгори грушката и ти изхвърляш и устройство с нея ... като цяло набутване на много неща в едно, така че което и да спре да работи - ще ги смениш всичките. Това е капиталът си казва думата - така ти продават 3 в едно ... пък дали ще спукаш гума или ще изгори компресора - твоя си работа )
  • 11 Фиат

    4 0 Отговор
    По българските пътща, завалили дъжд, направо си вадя лодката от багажника..., това не е нормално на галвен път или в града, да караш във вода до броня, че и над нея, стартер ремонтирах, добре, че двигателя не глътна вода... иначе Винетки, Тол такси, Данъци, и Скъпа гражданска редовно се плащат...
  • 12 Գեւորգ Գ.

    3 0 Отговор
    Противно на тенденцията за намаляване на подресьорната маса, тези самонадуващи се гуми допълнително ще натоварват окачването на автомобила.
  • 13 Табаков

    8 0 Отговор
    Ех,ако можеха в Континентъл да измислят как и циците да се помпят сами,цена нямаше да имат.