Германската компания Continental представи автомобилна гума, която може да се надува сама по време на движение. Системата, наречена C.A.R.E. (Connected. Autonomous. Reliable. Electrified), се състои от сензори, които постоянно събират и анализират информация за дълбочината на грайфера, възможни перфорации, температурата и налягането в гумата.
Най-иновативната част от технологията обаче са центробежните помпи, разположени в самото колело. Когато автомобилът ускорява, въздухът в тях се сгъстява и се подава към камерата на гумата. Така налягането в нея винаги е оптимално, с което се пести гориво и се намаляват вредните емисии. Излишният сгъстен въздух, който центробежните помпи произвеждат, се съхранява в интегрирани резервоарчета и може да се използва в случай на нужда.
От Continental все още не са категорични дали новата технология ще си проправи път до серийно производство. Немците обаче смятат, че C.A.R.E. е отлично решение не само за бъдещите флотилии от роботизирани таксита, а и за частни електромобили със системи за автономно управление.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ХХХ
Експериментите трябва да се правят на "магистрала" в BG
/препоръчителна "Хемус", в отсечката й Правец-София, като думата магистрала, фигурира само като основно определение на инфраструктурното съоръжение и нищо повече/
11:19 08.10.2019
2 Old school
11:32 08.10.2019
3 САП
Дори за автономните коли отчасти е безсмислена с обикновен сензор ще се хване, че има проблем и ще се търси сервиз бързо. Дребни спуквания не изпускат толкова бързо гумата, че да не може да се реагира наврем при постоянно наблюдение, а не вярвам системата да успее да компенсира загубата на въздух от сериозно спукване.
За мен има смисъл само за висок проходими автомобили, но ми изглежда твърде нежна за там.
Коментиран от #4, #5, #6
11:34 08.10.2019
4 САП
До коментар #3 от "САП":
Имам в предвид за промяна на налягането по време на движение.11:37 08.10.2019
5 гост
До коментар #3 от "САП":
Мишлен , Бриджстоун и даже корейците от Кумхо още преди две години показаха готови за производство прототипи на гуми БЕЗ въздух и протектор , който може да се сменя на специален 3д принтер за 10-15 минути , ама германеца ако не измисли най-сложната и скъпа и съответно трошлива система не му е гот !!! За него простите и безпроблемни решения са изключени , как после ще осигурява "обслужване" на "високо ниво" , разбирай рязане на главата до кръста !!12:43 08.10.2019
6 гост
До коментар #3 от "САП":
При Мишлен е елиминирана даже джантата , което значи , че забравяш и за изкривени и спукани джанти при удар , защото цялата система е еластична и удароустойчива !! И протектора се възстановява за минути и за дребни пари , ако искаш всяка седмица , да не говорим за зима , лято и то без даже да се сваля колелото !!https://www.youtube.com/watch?v=kQ5egWqAcP4
12:56 08.10.2019
7 Усмивката
13:13 08.10.2019
8 mediator37
14:04 08.10.2019
9 2935
14:54 08.10.2019
10 НаЧасПоЛъжичка
15:15 08.10.2019
11 Фиат
17:09 08.10.2019
12 Գեւորգ Գ.
23:19 08.10.2019
13 Табаков
08:07 09.10.2019