5 Март, 2020 13:07 31 970 95

За колко време се изплаща газовата уредба?

  • агу-
  • газова уредба-
  • автомобили-
  • съвети
За колко време се изплаща газовата уредба? - 1

Много хора знаят отговора на този въпрос, но има и по-млади и неопитни водачи на моторни превозни средства, които са пред дилемата дали да монтират на автомобила си газова уредба. По-конкретно става дума за АГУ с пропан-бутан - гориво, което е доста по-разпространено у нас, в сравнение с т.нар. метан. Това, което трябва да знаете, е, че от изключително важно значение е качественият монтаж. Добре монтираната газова уредба няма да създава допълнителни проблеми и ще икономисва пари от горивото, което в случая е по-евтино. Самата първоначална инвестиция обаче не е малка.

Трябва да имате представа колко километра ще изминавате на година и колко харчи въпросната кола. Ако пробегът ви е предимно градски и е от порядъка на 4 - 5 хиляди километра на годишна база, то монтирането на АГУ не е много финансово аргументирано. Ако обаче вашият автомобил е с по-голям бензинов мотор и харчи средно 10 литра бензин на 100 километра пробег, на газ разходът му ще се увеличи до 11.5 - 12 литра на 100 км. Предвид цените на бензин и газ у нас излиза, че ще плащате горе-долу наполовина по-малко ако имате АГУ.

Ако средно на година изминавате 15 000 километра и приемем, че цената на бензина е малко над 2 лева за литър, излиза, че за една година ще си изплатите дори и по-скъпа авто газова уредба. Ежегодното обслужване не оскъпява много нещата. То включва по-честа смяна на въздушен филтър и почистване на газовия, но това също е относително евтина операция, която на годишна база не ви повишава разходите особено много.

Както и да го погледнете, придвижването на газ излиза доста по-изгодно, но съществуват и недостатъци. АГУ-то е относително по-опасно и заради него обемът на товарния отсек намалява, а при неправилен монтаж и настройки, което съвсем не е рядко срещано явление у нас, може и да имате ядове с работата на двигателя. С вече задължителната регистрация и годишен преглед на АГУ-то се изчерпват основните недостатъци.

При някои модели двигатели могат да се получат повреди, свързани с бензиновите дюзи и помпа, но въпреки това, управлението на автомобил с АГУ се изплаща. Така че ако изминавате над 15 000 километра годишно и имате бензинов автомобил с двигател с по-голям обем, монтирането на АГУ определено е оправдана стъпка.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 39 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ГЛУПАВ ВЪПРОС

    54 4 Отговор
    ЗАСЛУЖАВАТЕ И ГЛУПАВ ОТГОВОР..АМА ЩЕ ТРИЕТЕ..

    Коментиран от #15

  • 2 ддд

    40 45 Отговор
    то някой кара ли дизел?
  • 3 Ал та фанах Атаопънах

    157 19 Отговор
    А нервите кой ще ми ги плати. Аз моята газ я изтръгнах и сега ще карам на бегзин. Догодина като отмине тази истерия може да сложа пак газ. Аз да не съм луд сега да чакам на опашки пред 10 различни места и да давам над 200 лева за една прищявка на правителството? Трябвало да отговаряме на "стандарта" ми викат. А вие нищожества кога ще оправите "стандарта" на пътната настилка!?

    Коментиран от #24, #49, #93

  • 4 Lpg

    52 6 Отговор
    Зависи от цената на газовата уредба..на една от колите ми сам си монтирах уредбата и излезе около 650лв с узаконяването и прегледа и... Същата уредба с монтажа излиза около 1300лв... Говорим за висок клас италианска газова уредба. Иначе средно за около 10 000км се избива от разликата в цената между газ/бензин
  • 5 NikNay

    66 55 Отговор
    Това е за "гъзарите" , купил си Туарег , Кайен или АМГ и му монтират газова уредба - егати и смешниците . . . .

    Коментиран от #11, #13, #27, #72

  • 6 ПРИ ГА3ОВ ИНЖЕКЦИОН

    74 20 Отговор
    И ПРИ ДОБРА НАСТРОЙКА РАЗХОДА Е ПОЧТИ КАТО НА БЕНЗИН..
  • 7 Борис

    27 127 Отговор
    защо подвеждате некомпетентните хора като вас газовата уредба убива двигателя ако искате да ви е евтино предвижданетоне си купуваите по големи двигатели карайте 1.2 просто неможе хем да имате мощтна кола хем да се возите евтино има поговорка за това евтиното винаги иЗлиза скъпо след 2години на газ по-добре продаваите колата двигателя е тотал щета вие си правете сметка

    Коментиран от #28, #80, #83, #95

  • 8 Driver

    37 49 Отговор
    Ако се взриви бутилката - моментално се изплаща !
  • 9 NikNay

    53 60 Отговор
    Аз лично признавам само дизела . . . .
    КПДто му е най-голямо.
  • 10 БОРИ СЕ БОРИСЕЕЕ..

    36 8 Отговор
    КОЛАТА МИ 12 Г.Е НА ГАЗ..БОРИ СЕЕЕ..
  • 11 Прав чеп

    35 16 Отговор

    До коментар #5 от "NikNay":

    Само пълен лаик, може да направи толкова селско заключение. Да свързваш цената на автомобила с това на какво гориво се движи, говори само лошо за самият теб! ХАХАХА

    Коментиран от #14

  • 12 Алфа Вълкът

    31 32 Отговор
    Аз признавам само бензина, другите ако искат да карат и на кюмюр!
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 NikNay

    13 8 Отговор

    До коментар #11 от "Прав чеп":

    Извинявай не знаех, че си от "гъзарите" не съм имал да цел да те обиждам . . . .
  • 15 куку руку ку

    33 9 Отговор

    До коментар #1 от "ГЛУПАВ ВЪПРОС":

    Цитат: "Aкo прoбeгът ви e прeдимнo грaдcки и e oт пoрядъкa нa 4 - 5 хиляди килoмeтрa нa гoдишнa бaзa, тo мoнтирaнeтo нa AГУ нe e мнoгo финaнcoвo aргумeнтирaнo."
    Aвторът забравя и един психологичен момент... цената на горивата. Ясно е, че една сума сме я прежалили за газова уредба. Да, но после идва успокоението, че Варна-София-Варна ни излиза 100-110 лв., а не 200+лв.
    А и при 4-5000 км и цена на уредбата около 1200 лв., ще се изплати максимум за 3 години (при сегашни цени на горивата)
  • 16 NikNay

    2 8 Отговор

    До коментар #13 от "bandita":

    Май теб са те излъгали са затова пишеш от два различни ника в защита на "гъзарите" . . . .

    Коментиран от #17

  • 17 mafiota

    26 18 Отговор

    До коментар #16 от "NikNay":

    а ти докато се прибере6 с градкския тия от газифицираните туарези и амг-та са минали жена ти 2 пъти. пък после разправяй че е лошо на голям мотор да сложиш газ

    Коментиран от #30

  • 18 гост

    16 9 Отговор
    Винаги купувам кола с вече поставена газ а не аз да я слагам.

    Коментиран от #20, #21

  • 19 Митко

    21 3 Отговор
    📌 Мой приятел монтира газови уредби и казва, че покрай мълвата за поевтиняване на синьото гориво са му вдигнали цените на рейките, бутилките и другите консумативи!
  • 20 Митко

    12 22 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    📌 Това не е много ОК, понеже ако е карана много само на газ е възможно двигателят да има нужда от доктор!

    Коментиран от #31, #43

  • 21 Теслар

    11 3 Отговор

    До коментар #18 от "гост":

    Защо ти е ,нали си имаш Тесла ! Или имаш дръжка?
  • 22 Opel Vectra

    23 3 Отговор
    Слагайте бутилките. Акцията свърши.
  • 23 Бачо Иван

    8 6 Отговор
    Въпросът не стои. Иначе-винаги, ама винаги на газ! Между другото, ето това на снимката е бутилка за LPG!!!!!!!!!!!! Всичко останало е МИНДИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИИЛ!!!!!!!!!!!!
  • 24 СссереМ

    11 46 Отговор

    До коментар #3 от "Ал та фанах Атаопънах":

    Бомбаджии не ни трябват по пътищата,достатъчни са ни чедата на червената сган.
  • 25 Тролове

    36 7 Отговор
    Нали сте джендъри CNG LPG са много по еко който кара на бензин е утрепан Team BMW и ходи по колонките да зарежда по 10 лв.Резил А и разхода на газов инжекционно е 100% колкото на бензин !!!
  • 26 гост

    26 5 Отговор
    Не забравяйте, че ви заема и място в багажника. Заредена една бутилка добавя и 50кг. повече към теглото на колата. След това новите системи палят на бензин докато колата загрее и след това сменя на газ, не е съвсем без бензин да минаваш особенно зимно време. Има си двигатели, които са добри за газ и такива, които не са. Може да си създадете много проблеми с една газова, но обезателно е вярно, че пестите, особенно ако карате стара кола, да кажем моноинжекция, където цената на уредбата е 500лв, а не като при модерен двигател 1500лв. Тогава първото нещо което правиш е монтаж и след 5х.км си избил даденото.
  • 27 Японеца

    29 6 Отговор

    До коментар #5 от "NikNay":

    И какво от това, Газта е на половина по евтина, по-екологична! Защо да плаща 200лв. на резервоар, като може 100лв. Теб какво те вълнува кой, на какво гориво се движи?

    Коментиран от #34

  • 28 Чул не до чул с чул

    32 4 Отговор

    До коментар #7 от "Борис":

    Май не си карал на газ, а си слушал баща си, който е дочул от гаража на бай Петко от Люлин. Киа, Хонда, Ваг, Хюндай, имат коли фабрично на метан и пропан, кое се скапва, жигулата у вас ли или москвича.

    Коментиран от #32, #33

  • 29 до 20

    24 7 Отговор
    До 20

    Май главата ти е за доктор.
    Щял мотора да е за доктор хахаххаха
    Това не са ти любимите лади и москвичи
  • 30 NikNay

    7 10 Отговор

    До коментар #17 от "mafiota":

    Жена ми ще дава на когото си иска и по три пъти ! А предполагам, че ти трябва да знаеше по-добре за тия с "туареЗите" и амг . . .
  • 31 Киро

    7 5 Отговор

    До коментар #20 от "Митко":

    Много е добре даже. Ти не ме учи. Това с доктора не ме плаши. И да има нещо ще си го оправя. Мога да си поддържам колите.
  • 32 Борис

    10 25 Отговор

    До коментар #28 от "Чул не до чул с чул":

    Приятели балъци кефете се на кенефите ви на газ това е от мене

    Коментиран от #58

  • 33 Борис

    7 15 Отговор

    До коментар #28 от "Чул не до чул с чул":

    Има си хора които с товасе занимават щом те доказватче се скапвадвигателя вие си правете сметкана кой да вярвате на тъпите селяни които искат да карат мощтни коли ама да не им е скъпо е не става

    Коментиран от #50, #84

  • 34 NikNay

    7 24 Отговор

    До коментар #27 от "Японеца":

    С един резервоар 60 литра 1372 км без спирка ! С газ колко пъти трябва да спираш за дозареждане на тая отсечка?

    Коментиран от #40, #41, #51

  • 35 Lovato

    31 29 Отговор
    Газта е за бедните. Аз също съм на газ. Не че е лошо, но признак на недобро финансово състояние.

    Коментиран от #42, #53

  • 36 hktjy

    20 5 Отговор
    Абе в пъти по добре е газчицата от колкото да слагам все за 10 15 лв бенз и накрая да ми гори бензиновата като свърши и да ме яд
  • 37 Ehoo

    39 3 Отговор
    Един безсмислен спор. Който не иска газ, да си кара на бензин. Никой не го кара да си слага газова. 10 години карах Вектра 2000 кубика на LPG. Вървеше си като пушка! Сега си карам Форд Ц-макс на LPG и ми е кеф че 30 литра минавам 300 км. Ами кой както си иска. А регистрацията в КАТ да ти сменят талона е точно 20 лева!
  • 38 Гъзар тънкач с А8 на гаС

    27 2 Отговор
    Не става ли на газ не я поглеждам.
  • 39 До 35

    16 9 Отговор
    До 35

    Ти омраза към бедните хора ли имаш г-н богаташче?

    Определяш и делиш хората според кой на какво гориво ли е?

    Нали знаеш че 90% българите са с "недобро финансово състояние" и ги обиждаш по-този начин?

    Сигурно майка ти и баща ти се гордеят с тебе... какво хубавко и уважаващо другите богаташче са отгледали.
  • 40 Бай Фий

    33 6 Отговор

    До коментар #34 от "NikNay":

    Е ти 1300 км ги минаваш без да спираш.Внимавай някой път да не се опикаеш!
  • 41 Ся щи кажа

    19 8 Отговор

    До коментар #34 от "NikNay":

    Ще спра три пъти и пак по-бързо от тебе ще ги мина тея километри, щото при разхода който даваш едва ли вдигаш повече от 100км./ч.

    Коментиран от #47

  • 42 Въпрос

    15 5 Отговор

    До коментар #35 от "Lovato":

    В тоя смисъл, счита ли се за богат човек с S - класа, който сипва за 7лв. бензин или дизел?

    Коментиран от #52, #55

  • 43 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 44 хфхиурхиухгч

    13 2 Отговор
    искам утре статия: как е по-добре да си помпим гумите с компресор или ръчна помпа и в резервната гума колко да е налягането и каква де е зимна или лятна???
  • 45 бай Шиле

    11 3 Отговор
    Радославе,жив да си пиленце!Години на ред търсих отговор на този въпрос.Ама прост човек и вързано куче го апе.Благодарско,че ме осветли.
  • 46 Нааско

    7 1 Отговор
    Слагам си агу на изплащане и тя сама се изплаща от разликата в цената на горивата. След 10 месеца сежвозя на половин цена,а след 3-4години много по-лесно продавам колата когато е на газ!
  • 47 NikNay

    3 7 Отговор

    До коментар #41 от "Ся щи кажа":

    Не уточних , че горивото е дизелово а средната скорост е 85 км/ч . Кето за твоя изненада ще рече , че по-голямата част от отсечката се кара с с над 100 км/ч

    Коментиран от #48

  • 48 Браво

    3 2 Отговор

    До коментар #47 от "NikNay":

    Кажи каква е тая икономична кола, че да сложа край на мъките с газта.
  • 49 да бе да

    4 1 Отговор

    До коментар #3 от "Ал та фанах Атаопънах":

    Смяната на талона е 13 лева и се прави не сега, а когато си сложил уредбата.
  • 50 Математико

    10 2 Отговор

    До коментар #33 от "Борис":

    Абе ти си много пр*ст човек. След 120 хил.км. и спестени спрямо дизелов автомобил около 4000 лева знаеш ли колко ми дреме че може някога двигателя да се скапе. Да не говорим че на дизела консумативите му / на всеки 15 000 км / са 100 лева отгоре на бензиновия мотор на газ. Горивен филтър за дизела неоригинален 80 лева, горивен филтър на газ - 25 лева със смяната.
  • 51 Охльо си ти

    7 3 Отговор

    До коментар #34 от "NikNay":

    Ами и аз при 75 км/ч ще изкарам над 1000 км с двата си резервоара. Разликата е че не карам със 75 защото горивото ми е евтино и не се налага като теб да се стискам - 4.3 на сто нафта харчи една Фабийка с 80 км/ч. Извинете ме че карам голям седем местен автомобил с голям двигател с почти 200 к.с.

    Коментиран от #71

  • 52 qwerty

    10 5 Отговор

    До коментар #42 от "Въпрос":

    Според мен ДА, онзи ден на бензиностанцията момчето като видя една Х5 и си скъса дупето, то не беше чистене на стъкла, а и с хартия му мина огледалата, а тоя зареди за 20 лева. Аз като по-сиромах човек си напълних резервоара догоре. :) :) :)

    Коментиран от #63

  • 53 Въпросчо

    11 5 Отговор

    До коментар #35 от "Lovato":

    Да питам всички - вие в магазина като влезете хляб и домати само от най-скъпите ли си купувате.

    CNG, LPG са просто вид горива. Особено ако колата е заводски произведена с такова гориво няма никаква разлика с дизел/бензин - освен че е по-евтино. За съжаление в България всеки гараж монтира някакви сбирщайни / за по-евтинко /, после собственика не минава инспекция / за по-евтинко / и така.

    И втори въпрос - ако съм си купил Опел Зафира Турер 1.6 турбо заводски произведена на метан от Булвария за 60+ хиляди лева все още ли съм бедняк, циция, прошляк, нещастник, бомбаджия и прочее. Благодаря за отделеното време!

    Коментиран от #54

  • 54 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 55 Lovato

    3 2 Отговор

    До коментар #42 от "Въпрос":

    Отговора е ясен от само себе си.
  • 56 Миро

    10 11 Отговор
    Пак сметки без кръчмаря! Не се смята обслужването, не се смята, че не можеш да паркираш в закрит паркинг .... да, за жигула на село може и да става, като не минаваш даже ГТП. Но за голям град не става! В един паркинг на хотел или МОЛ да не можеш да влезеш като нормален човек,а да обикаляш като муха без глава. Като минаваш над 15 000км на година, караш дизел. Като минаваш по малко-бензин. Като ти се кара 3,2 бензин си го караш на бензин. Ще си взема голям бензинов двигател, па ще търся икономия. Таргашки истории!

    Коментиран от #65, #66

  • 57 ДОКО

    0 4 Отговор
    АЗ НАПРИМЕР ИСКАМ ДА ЗАМЪРСЯВАМ ОКОЛНАТА ЦИГАНСКА СРЕДА ..И ЗА ТОВА ЩЕ СИ КУПЯ ДИЗЕЛОВ МОТОР..БРРРРЪМ
  • 58 Таксиджия

    22 3 Отговор

    До коментар #32 от "Борис":

    Борко, прост си като дупе, моето момче. 4-то такси караме с колегите. Скъсваме ги. На 600000 (като за теб - шестстотин хиляди) км. ги продаваме. Обикновено ги купуват приятели, защото знаят как поддържаме. Двигателите са без ремонти - само обслужване. И не са фабрични уредбите. Малоумниците, които се изказват против АГУ да замълчат, защото нямат никакъв допир с тази технология. Един чул, друг - неразбрал. Глупаци, АГУ-то не скапва двигателя. Калпавата подръжка я скапва. На бензин, на дизел, на газ - ако не сменяш консумативи на време, ако си мърляч - колата ти ще е кошница.

    Коментиран от #69

  • 59 ттт

    7 1 Отговор
    През 2011-та си сложих газова на астрата. С едно ходене до дома на Дева Мария в Ефес си я изплатих. Но тогава цените на горивата в Турция бяха най-високите в света. Сега съм на дизел, но с бензинов двигател с газова уредба е и по-приятно и по-евтино. Но пък се губи място в багажника.
  • 60 клапан

    1 4 Отговор
    Нагорели изпускателни клапани, "ама тя ся не върви както преди" и т.н.

    Коментиран от #62

  • 61 Всъщност

    1 2 Отговор
    Не е за време а за пробег около 20 000 км или една година при личния ми автомобил. Имам и дизелови коли но те харчат с 20% повече пари от тези на газ. Да не говорим че с българската нафта съм хвърлял дюзи на 250 000 км пробег на нов дизел.
  • 62 Така става

    3 1 Отговор

    До коментар #60 от "клапан":

    Като искаш на двигател инжекцион да сложиш обикновена газова да минеш по-тънко и да гори по-малко отколкото на бензин.
  • 63 Ху.

    0 1 Отговор

    До коментар #52 от "qwerty":

    И той може да си го е напълнил за 20лв
  • 64 Гост

    5 2 Отговор
    имах една колица на газ, 8/100 бензин - 8/100 газ, не разбирам на кой му вдига 20% разхода?
    засичал съм го на еднакви участъци от 1000км в сходно климатично време.
    да не е само на колонките където сипвате по 60 литра в 50 литрови уредби да има разлики? че редовно сипвах повече от възможността на това което може да побира...

    Коментиран от #67

  • 65 Гост

    5 3 Отговор

    До коментар #56 от "Миро":

    Не можеш да паркираш на подземен паркинг в България. Провери как стоят нещата в Германия например:

    Parking is now permitted in underground car parks in every country in the European Union with the
    exception of Bulgaria, though in some countries, there are certain conditions that must be met by the LPG
    vehicle or/and the parking facility.

    Както винаги Лукойл си защитава паничката с български средства
  • 66 Гост

    2 1 Отговор

    До коментар #56 от "Миро":

    И не само в ЕС са по-напред от нас:

    LPG-fuelled cars to enter underground Turkish car parks. 05.11.2014 10:17

    Продължавайте да купувате гориво от монополиста. Лукойл харесва това
  • 67 Гост

    3 6 Отговор

    До коментар #64 от "Гост":

    Газта физически има по-малко енергия на литър. Ако искаш да върви като на бензин разхода ще ти е по-висок. Друг е въпроса че е възможно като караш с лукойлски бензин да харчи повече заради високото му качество. Газта поне не е лукойлска така че не храниш Златев и компания.

    Коментиран от #68

  • 68 Читател

    5 2 Отговор

    До коментар #67 от "Гост":

    Така е, колкото и добре да е настроен АГУ - разходът на газ винаги е малко повече от този на бензин. Моята кола - Хонда ЦРВ, 2004 "гори" 8-8.5/100 бензин и 10-11/100 газ.
  • 69 Борис

    3 10 Отговор

    До коментар #58 от "Таксиджия":

    Караи си таксито и си свиркаи балък зашто ме занимавате с ниската ви компетентност газта не е течна рапон двигателя на колата е направен за бензин течност да ти е по лестно а не газ на светофара лятото като си отвориш стъклото и ти става лошо главата те заболява от готината газ ха хаха отделно скапва бутала на двигателя защтото там минава газ а трябва да минава течност идиот

    Коментиран от #85, #87

  • 70 Шофьор

    13 2 Отговор
    От както имам книжка вече 16 години карам само на газ вече трета кола. 1.VW passat 1.6 карбуратор 1986г. 2. Audi Б4 2.0 моноинжекцион 1991г. и сега VW passat 1.8T 2002г. На първите две сложих обикновена газ а на сегашната инжекцион. Никога не съм имал проблем с двигателя. Карам със свещи за газ който са около 100лв и сменям въздушен филтър и този на газовата заедно с маслото на 10000км. Минал съм към 200000км. и съм спестил над 20000лв. Демек си заслужава!!!
  • 71 NikNay

    0 2 Отговор

    До коментар #51 от "Охльо си ти":

    Оффф. Май не ти е ясно какво е това средна скорост . . .
  • 72 Атанас

    1 4 Отговор

    До коментар #5 от "NikNay":

    Как се монтира газ на амг при положение, че мотора е с директно впръскване?

    Коментиран от #73

  • 73 Plameni

    2 1 Отговор

    До коментар #72 от "Атанас":

    Пълно е с модели на газови уредби с директно впръскване. Друг е въпроса, че на AMG не е нужно, особено ако се имам предвид че съществувават от 1967г.
  • 74 Алфа Ромео

    7 2 Отговор
    И 5-6000 хиляди годишно да минавате пак е от полза газовата, просто разликата в цената на двете горива е много голяма.
  • 75 Бивш газаджия

    4 7 Отговор
    Старата ми кола 54к.с. на газ градско харчеше 14-16 л. Само "къси пасове" 3×1к.с.
    НО ИЗВЪНГРАДСКО ПРИ 100 КМ-7Л. -+++++и
    при 140-14-15л.
    Смених я с дизел 90к.с две поколения по-нова и по- висок клас, разхода градско остана същият като пари, извънградския е по- висок но удоволствието при карането е повече аз бих си купил пак бензинова кола но ГАЗ НИКОГА ДОРИ И ДА Е ПО- ЕВТИНО.
    Това е моето мнение.
  • 76 Бивш газаджия

    3 6 Отговор
    Старата ми кола 54к.с. на газ градско харчеше 14-16 л. Само "къси пасове" 3×1км.
    НО ИЗВЪНГРАДСКО ПРИ 100 КМ-7Л. -+++++и
    при 140-14-15л.
    Смених я с дизел 90к.с две поколения по-нова и по- висок клас, разхода градско остана същият като пари, извънградския е по- висок но удоволствието при карането е повече аз бих си купил пак бензинова кола но ГАЗ НИКОГА ДОРИ И ДА Е ПО- ЕВТИНО.
    Това е моето мнение.

    Коментиран от #81, #82

  • 77 Иво

    5 1 Отговор
    точно в града е препоръчително да се кара на газ че тука на 200 метра спираш и тръгваш на светофар,а това харчи най много гориво
  • 78 Маестрото

    8 4 Отговор
    На газ извършваш същата услуга от т.А до т.Б за двойно по-малко пари срванение с бензина. И някой като кара стар кенеф на бензин и си мисли че е гъзе ми е най-смешно
  • 79 ohh

    3 6 Отговор
    Горива под налягане - мерси, по-добре дизел.
  • 80 компетентен

    9 2 Отговор

    До коментар #7 от "Борис":

    Само ще ти кажа ,че през 2011г си купих Мазда 3 --2.0i и веднага и сложих газов инжекцион от тогава колата е минала 180хил км само на газ и не е мръднал мотора нито харчи масло нито губи антифриз нито имам разлика с динамиката и разхода на гориво,тъй ,че не говори глупости.

    Коментиран от #90

  • 81 Алфа Ромео

    9 1 Отговор

    До коментар #76 от "Бивш газаджия":

    Аве професоре кой двигател който има турбо не върви, въглищарника ти 100% е с турбо, иначе щеше да е мъртвец ако беше атмосферен.
  • 82 Алфа Ромео

    5 1 Отговор

    До коментар #76 от "Бивш газаджия":

    Ако си палил направо на газ и си карал на късо колко искаш да ти гори, особено зимата.
  • 83 руси чанев

    5 2 Отговор

    До коментар #7 от "Борис":

    Борисчо, ей туй не мога да разбера моето момче, след като не разбираш от нещо, не се изказваш по въпросното нещо. или първо се ограмотяваш, карам на газ от 15 години пък още си карам и нямам ядове с мотора а ти как реши че за две години двигателя е тотал, май ще си остане загадка...хахаха
  • 84 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 85 гогата

    3 3 Отговор

    До коментар #69 от "Борис":

    ти си непоправим идиот, ти самия ни занимаваш с ниската си, даже никаква компетентност, бах ти смешника
  • 86 Изключителен и уникален непрофесионализъ

    2 1 Отговор
    България се е запътила към дъното и това личи вече доста силно. Липсвайки хара за каквото и да било, включително и за писане на статии. Обикновенно както се забелязва и в тази статия, някой кпира всичко от някъде и го пейства без да вложи никаква мисъм и в някои случаи без да прочете какво пейства. Моето дете на 12 години щеше да я напише по- добре. Липсват много неща като по- малката мощност на газ, липсват и много плюсове, липсват формули липсват изчисления, ако бяхте намерили някой инжинер и му бяхте платили щяхте да имате много хубава статия. Резил!!!

    Коментиран от #88

  • 87 перничанин

    6 1 Отговор

    До коментар #69 от "Борис":

    Боже, слез и си прибери вересията (Борис)!! Ти , чувал ли си термина "гориво-въздушна смес" - да знаеш използва се и за газ и за бензин , напиши в "гуглето" и може и да разбереш нещо. (в твоя случай това последното е съмнително )
  • 88 перничанин

    7 1 Отговор

    До коментар #86 от "Изключителен и уникален непрофесионализъ":

    За по-малката мощност на газ сравнена с бензин, може да спорим, както и за по-високия разход на газ. Това , което ти казват в сервиза е стандартно презастраховане от страна на монтажниците на газова уредба "до 5-10%по-ниска мощност и до 5-10%по-висок разход" . Всъшност, може да се настрои компютъра на ГИ да дава по-нисък разход, но тогава колата ще е малко по-спъната, може и да се направи да върви малко повече от на бензин, но разхода е по-висок. Така , че всичко е относително и въпрос на приоритет. Аз лично съм настроил моята да работи както на бензин , като разхода ми е по-висок (на газ) с около 1-1,5 литра на 100км. Купих си комуникационен кабел за ГИ и сам си правя настройките. Е първо се учих от настройчик на газови уредби.
  • 89 Мето

    1 3 Отговор
    Газ каравана умря за доспат ...бензин или дизел.......
  • 90 Борис

    0 1 Отговор

    До коментар #80 от "компетентен":

    Напълно вазможно японските коли имат най яки двигатели ако е немска френска италянска или други по скапани го прецаква доста по бързо и 200хил. Се прави основен ремонт на повечето а през това време се проблеми дребни неможе немския инженер да го е направил за бензин и на газ да не го скапва по бързо невъзможно е приятел

    Коментиран от #92

  • 91 Жоро

    1 1 Отговор
    За 4 години съм спестил над 7000лв. от гориво, благодарение на газовата уредба (струваше ми 750лв.). Пишете си каквото си искате...
  • 92 Съвет

    0 1 Отговор

    До коментар #90 от "Борис":

    Спри да пишеш вече, че се излагаш.
    Как не написа нещо смислено и вярно.Бегай в БГ мама там може да уцелиш.
  • 93 ......

    0 1 Отговор

    До коментар #3 от "Ал та фанах Атаопънах":

    Колега ако е сложена преди 2014 не задължително да се регистрира
  • 94 Пешо каруцаря

    0 1 Отговор
    4-5 хиляди градско на година?? Че тя ще има ли време да обръща на газ?? А бензина който гори докато е студена някой сметна ли го там за избивките. За един преател питам ....
  • 95 ХАСАН

    0 0 Отговор

    До коментар #7 от "Борис":

    Ей смешник