10 Ноември, 2021 13:49 31 040 45

Защо собствениците на коли с АГУ, доброволно премахват катализатора?

  • агу-
  • катализатор
Защо собствениците на коли с АГУ, доброволно премахват катализатора? - 1

Докато бюрократите в Европа се борят за „Зелена икономика“ и са концентрирали усилията си върху изгорелите газове на автомобилите, у нас нова тенденция набира популярност. Много автомобили пристигат в сервизите, чиито собственици искат доброволно да премахнат катализатора от колата. Няма съмнение, че след такава операция колата ще върви по-бързо и по-лесно и ще живее по-дълго, това не е тайна, но има още един важен момент.

Природата е природа, всеки обича да седи на брега на река или да се разхожда в гората, но на преден план е собственият джоб. И той може да пострада много, много сериозно от действията на катализатора, особено ако колата е снабдена с АГУ. Факт е, че катализаторът и неговият експлоатационен живот са много зависими не само от редовната и правилна поддръжка на автомобила, но и от качеството на горивото. Освен това зависи от вида на горивото. В случая ние разглеждаме последното.

Преобразуването на бензинов автомобил на газово гориво е не само директна икономия на гориво, но често и удължава, понякога няколко пъти, живота на двигателя. Пропан-бутанът е чист, не оставя утайки по вътрешността на двигателя, не запушва каналите с кал и като цяло е по-екологично гориво, с изключение, може би, на няколко "но".

Първо, газът, за разлика от бензина, няма охлаждащи свойства, което засяга клапаните, които не са готови за такова гориво от фабриката, и второ, неправилно монтирана газова инсталация и неправилна настройка бързо води до повреда на катализатора.

Различната горивна смес води до промени в температурата и състава на отработените газове, които разрушават каталитичния конвертор. В тази история има толкова много неизвестни, че е по-лесно веднага да се премахне катализатора и да не мислите за последствията, отколкото да рискувате.

Проблемите на каталитичните преобразуватели обаче не възникват само от газовото оборудване. Използването на нискокачествено гориво, неподходящи консумативи по отношение на параметрите, проблеми със запалването и подаването на гориво и други често срещани грешки унищожават катализатора не по-бавно от "синьото гориво". А разрушаването на каталитичен конвертор може да бъде наистина скъпо.

Най-лошото при разпадането му е образуването на обратна тяга, която изсмуква керамичния прах обратно в мотора. Появата на такъв абразив моментално води до проблеми в мотора, а малко по-късно - до заклинване на клапаните. По-нататък следва пробив на стената на цилиндъра и... основен ремонт.

За да предпазят колата си от подобна комбинация от обстоятелства, която, да си признаем, може да се случи на много от превозните средства средства, собствениците на автомобили се решават на превантивна „операция“ – изрязват проблема и го забравят завинаги.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 50 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Чичо Гошо

    92 18 Отговор
    Купувам колата и свалям катализатора. Ако не го направя,ще го направят айдуците.
  • 2 Тунберг

    26 78 Отговор
    махат ги зада тровят народа ...........

    Коментиран от #8, #11, #23, #28

  • 3 NikNay

    44 38 Отговор
    Свалям катализатор и не получаваш

    Стикер за технически преглед ....
  • 4 1234

    203 3 Отговор
    Ако на държавата и пукаше за екологията, щеше да определя екологичната категория, по количеството CO2 в отработените газове , а не по годините на колата ;)

    Коментиран от #20

  • 5 Митко

    129 13 Отговор
    махат се по четири причини:
    1 Махат ги защото мислят, че колата ще върви повече.
    2 Махат ги за да ги продадат.
    3 Махат ги защото майстора казал: от тоя катализатор са ти грешките.
    4 Махат им ги без да разберат.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Лош материал

    18 14 Отговор

    До коментар #2 от "Тунберг":

    То това народ ли е ?
  • 9 Gost

    72 3 Отговор
    Въжможно е при старите газови уредби, карам с газов инжекцион над 5 г. и над 200 хил км, нито са изгоряли клапани, нито катализатора е съсипан (мериха изгорялите газове на бензин, на последния преглед).
  • 10 гадно

    90 7 Отговор
    И кой ви каза, че свалят катализатора заради газовата уредба такава глупост скоро не бяхте писали??? В повечето случаи ги свалят защото колите са на години и не вършат работа или ги крадът и никой не е луд след това да слага нов катализатор.
  • 11 Шалом

    22 8 Отговор

    До коментар #2 от "Тунберг":

    Стокхолмския синдром ни е хванал за гушите още през 1944....
  • 12 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 13 Добро Волен

    13 12 Отговор
    Как така "доброволно"? Това не е ли престъпление? Като да кажеш, че крадецът "доброволно" обрал банката!?
  • 14 Това колата

    21 99 Отговор
    да излиза на бензин от завода и да и слагаш газ него разбирам! Хубава рабора ама българска

    Коментиран от #29

  • 15 hhh

    27 32 Отговор

    До коментар #12 от "Този":

    Ти чуваш ли се? АГУ имала 0 вредни емисии? Къде го чу това? В Германия се мерят тези показатели и при АГУ намалението е макс 20%... Ти 100 ги направи

    Коментиран от #18, #21

  • 16 Карам кола на метан

    50 6 Отговор
    И ми го наклецаха много здраво . Купих колата при цена на метана 1.15 в момента е 2.53 , а беше достигнала 2.84 . Говоря за Бургаска област . Бях много запален на тема чистота на въздуха и си казах нека и аз да съм екологичен . Но от това файда няма , нито данъка ми е по- нисък от това че съм на метан , а сега ни го сложиха на два ката и с цената затова минавам на добре познатата нафтичка , а за цената не му мисли тирове бол
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Ха ха

    54 5 Отговор

    До коментар #15 от "hhh":

    а тея дет се топлят на газови бутилки, отваряш само защото горенето изчерпва кислорода, що газовите печки не се връзват към комина я кажи, нали има вредни емисии
  • 19 Георги

    23 3 Отговор
    горивата неса ка4ествени засипват и запушват католизаторите
  • 20 Бай Тошо

    10 1 Отговор

    До коментар #4 от "1234":

    Браво, много точно казано
  • 21 Около 40% надолу е.

    31 4 Отговор

    До коментар #15 от "hhh":

    Навремето сложиха на ролсройс-а на английската кралица газ,не за икономия,а за да покажат че не е вредно,go green ,и т.н.
    Най ми е смешно като някой ми обяснява за 15 годишно ауди: " на тая кола не и отива газ"
  • 22 ЛЕКАР БГ

    42 2 Отговор
    Най-чисто е на газ след тока. Неслучайно в полузатворени складове се допускат САМО газокари.
  • 23 TSI TDI

    4 42 Отговор

    До коментар #2 от "Тунберг":

    Те тези който слагат газ тровят народа , но и вие сте прав, газаджиите са нещо сгрешени хора нещо им трака.Странни хора

    Коментиран от #31, #42

  • 24 Питам

    28 3 Отговор
    Печка на нафта се включва в комина, а газова не, какъв е извода?
  • 25 Пишман

    16 2 Отговор
    Само не разбрах какви са тия канали дето се запушват с кал!Това нова добавка към наще "горива" ли е?
  • 26 Случаен

    9 2 Отговор
    "Публикувано във факти.бг: Няма съмнение, че след такава операция колата ще върви по-бързо и по-лесно и ще живее по-дълго"

    ПЪЛНИ ГЛУПОСТИ! Няма вселена в която това да е истина!

    Коментиран от #27

  • 27 МАК

    4 35 Отговор

    До коментар #26 от "Случаен":

    пални глупусти пишат в тоа саит!!! двигатела са скапва от газта много по барзо отколкото ако караш на бензин!!!ако на бензин може да кара 400-500 000 км. един двигател то на газ тоа двигател ще мине наи-много 80-85000 км и трябва после основен ремонт!!!

    Коментиран от #30, #34, #41

  • 28 Съдията Дред

    12 2 Отговор

    До коментар #2 от "Тунберг":

    Гретхен, ти как си с газовото устройство, проверяват ли ти го редовно ? Щото нали направи 18 .....
  • 29 фффф

    12 2 Отговор

    До коментар #14 от "Това колата":

    Да - и бедните холандци и те с твоя глупав начин на мислене са!
  • 30 фффф

    32 3 Отговор

    До коментар #27 от "МАК":

    Toва го кажи на такситата на по 500-600-700 хиляди км навъртяни в София а не по магистралите. Жалък си...
  • 31 Гост

    11 6 Отговор

    До коментар #23 от "TSI TDI":

    Ти си дизаджия - дизела е само за трактори !
  • 32 CC086

    5 6 Отговор
    Като се махне катализатора наистина колата започва да върви повече. Реално един катализатор се води консуматив и има полезно действие за около 100 хил. км. После се затлачва и започва да спъва автомобила.

    Коментиран от #33

  • 33 Случаен

    14 1 Отговор

    До коментар #32 от "CC086":

    Катализатор се скапва като започне да му се руши питата. Например от кофти гориво или горене на масло. Може да се скапе и за 20 хил, може и за 400 хил. ДПФ се затлачва, но се чисти.
  • 34 дa да да

    7 2 Отговор

    До коментар #27 от "МАК":

    И на какъв опит или знания се основава мнението ти? Или някой ти е казал, че някой му е казал, че е чул някой да казва...
  • 35 незнайко

    7 3 Отговор
    Описаната обратна тяга и разпрашения катализатор могат да се случат и при ползване на ОРИГИНАЛНОТО ГОРИВО !!! Каталитичния конвертор не е в състояние да пречиства напълно газовете и това го знаят всички НО СЕ СЛАГА за да се вземат едни пари-насила !!! Като ти кажат, че трябва да се ВАКСИНИРАШ ИНАЧЕ НЯМА ДА РАБОТИШ си готов прекаран както с катализатора !!!
  • 36 ДИВАКА

    0 2 Отговор
    малее - кой си ти бе приятел . какви са тезе твърдение от твоя страна
  • 37 ДИВАКА

    2 10 Отговор
    газовата уредба износва по - бързо двигателят ,защото няма смазочни примеси

    Коментиран от #40, #44

  • 38 плни глупости

    2 7 Отговор
    освен че е незаконно. такива коли трябва да се спират от движение. ясно е че катализатора трябва да се сменя когато има проблем, също така е ясно че това не е по джоба на българина. но също така е факт че у нас се карат висок клас автомобили на по 12 години на цена почти доближаваща тази на нов автомобил от по нисък клас. което е пълен абсурд и еснафлък

    Коментиран от #43

  • 39 поредния

    6 2 Отговор
    и аз съм за чист въздух, но лятото ми откраднаха катализатора... влезнах веднага в интернет да видя нов колко струва и евентуално да си купя. цените бяха от 500лв нагоре... майстора ми каза че катализатор се сваля за няколко минути от крадците... застраховки и тем подобни глупости не покриват тази кражба та спред вас бих ли си сложил нов катализатор? :) и нова кола да си купя ще си го махна!!
  • 40 Читател

    7 1 Отговор

    До коментар #37 от "ДИВАКА":

    A бензина е "пълен" със смазочни примеси :)))) Ама си гений :)
  • 41 ИНЖЕНЕР

    5 1 Отговор

    До коментар #27 от "МАК":

    Дрънкаш глупости. Това е било валидно за двигатели произведени още през 70-те години. Сегашните двигатели наистина е по-добре да работят на газ. Изследвания от преди много години показват, че паленето на студен двигател го изхабява колкото пробег от около 100 км. Това е така поради частичното кондензиране на бензина по студените стени на цилиндрите и влошаване на смазването. Ако двигателя се пали директно на газ този проблем не същаствува. При газта е имало проблем с по-старите мотори защото развива по-висока температура и това водело до износване на лигенчетата/леглата/ на клапаните. Те са били произвеждани от чугун. По-късно тези детайли се правят от стомана и проблема вече не съществува. Газта е много подходящо гориво за дизелните мотори защото хем е по-евтина, хем се възползвате от високата ефективност на дизелния мотор. Дизелния мотор е по-ефективен поради високата си степен на сгъстяване - това е включено още в теорията на тези мотори. Бензиновите мотори са "ограничени" от към степен на сгъстяване поради ограничение идващо от самия вид гориво
  • 42 TDI

    3 0 Отговор

    До коментар #23 от "TSI TDI":

    От TDI по изтракали няма,кагато карам зад някой дизелак и откачам,не може да се диша.
  • 43 Гъдю

    2 0 Отговор

    До коментар #38 от "плни глупости":

    """"" освен че е незаконно. такива коли трябва да се спират от движение.""""
    Да та спрът мана..те зад неко кьоше .
  • 44 Некой

    0 0 Отговор

    До коментар #37 от "ДИВАКА":

    То щото бензина има нали..
  • 45 Експерт

    0 0 Отговор
    Не ,че аз съм експерт но статията е писана с нулева техническа култура и с термини като от готварско училище до 9 клас....Пълни глупусти...