13 Май, 2020 13:11 4 530 10

Страната, която гледа към автомобилното бъдеще, но такова ли ще е то?

  • норвегия-
  • електромобили-
  • бъдеще
Страната, която гледа към автомобилното бъдеще, но такова ли ще е то? - 1

Неведнъж сме разисквали темата за влечението на норвежците към електрическите возила и за цялостното лицемерно отношение на северната страна, който предпочита електромобили, но се изхранва основно от продажбата на петрол.

Независимо от всичко, мнозина я наричат "Страна, която гледа в автомобилното бъдеще", но не са малко и онези, които не смятат, че то ще е именно такова, зависимо само от електричество.

Норвегия отдавна са най-добрият пазар на електрически автомобили в света и това продължава и в условията на вихрещата се пандемия. Например през април тази година 70% от всички продадени автомобили в Норвегия са били електрически или акумулаторни хибриди (електромобилите са 50%).

Тоест, можем с увереност да кажем, че Норвегия вече е с един крак в бъдещето. Ето защо целият свят наблюдава с интерес как се развива ситуацията с продажбите на автомобили в тази страна.

Друг интересен факт е, че докато в България продажбите на нови автомобили спаднаха през април със над 70%, а в страни като Италия, Великобритания и Испания процентът клони към 100, в Норвегия спадът е само 34%.

Кросоувърът на Audi, обозначен като e-tron е на първо място по продажби в северната страна. На второ място е електрическият Volkswagen e-Golf, а на трето е Nissan Leaf. Интересно е, че Tesla постепенно започва да изостава.

Новата американска мечта е чак на шеста позиция в Норвегия, но това е нищо в сравнение с колите с „обикновени“ мотори. Според статистиката най-популярният модел с традиционните ДВГ е Skoda Octavia. Но той се класира чак на 16 място в общата таблица. Вижте я.

Страната, която гледа към автомобилното бъдеще, но такова ли ще е то?


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 7 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 опорна точка

    21 15 Отговор
    А руснаците защо не са богати като норвежците? Приликата с Норвегия по отношение на суровини е голяма, ноо за сметка на това разликата по стандарт на живот също е голяма - на руснаците им се губят едни пари...много пари им се губят.

    Коментиран от #8

  • 2 Driving pleasure

    19 6 Отговор
    Ако утре сутринта Норвегия осъмне без субсидии за електромобили спада в продажбите им за следващия месец ще е 90%

    А Норвегия е една от единиците държави, които имат прородните ресурси за устойчива чиста електроенергия, което е неприложимо другаде.

    А за резултатите на Т'слата ще кажа само ХАХАХА! Скоро и при вас!

    Коментиран от #4

  • 3 Димов

    15 4 Отговор
    Ако петролните возила изчезнат, Норвегия ще загуби над половината от приходите си, от експорт. Да ги видим тогава, от де пари за електрокари.

    Коментиран от #9

  • 4 За Тесла

    7 9 Отговор

    До коментар #2 от "Driving pleasure":

    За Тесла, мога да спомена, че хората вече чакат Модел У, ако не сте чули че скоро ще излиза! А Ауди направи доста продажби от Е-трон с малката батерия, която изминава 300 километра, но е много малко по-скъп от Модел 3!

    Коментиран от #6

  • 5 буля Зузуля

    7 0 Отговор
    Интересното е друго - почти всичките са малогабаритни или в долния среден сегмент.
  • 6 дойчланд

    12 3 Отговор

    До коментар #4 от "За Тесла":

    Колко хора я чакат Тесла У ? Защото според статистиката за щатите - там най продавани са пикапите и то с големи двигатели .
  • 7 Бъркате се

    7 5 Отговор
    Не е влечение, а там е по-изгодно да се кара ел.кола! Когато, цените на ел. колите паднат (или на ДВГ се вдигнат), всички ще минем на ел.коли. Човек взима това което е изгодно! А за тези които са любопитни, може би може да проверите дали след толкова много ел. коли, тока им е станал скъп (не е)! И дали въздуха им е по-чист! Понеже това са основните причини да се минава на ел.коли! А данни вече има от къде да се вземат!
  • 8 джон

    5 2 Отговор

    До коментар #1 от "опорна точка":

    На теб биха ти се изгубили мозъчните клетки, ама не се губи туй, дето го няма. Нали така, тиквоч?
  • 9 Дрън-дрън

    2 1 Отговор

    До коментар #3 от "Димов":

    Правиш ли разлика между приходи от експорт и приходи в хазната? Ако още утре спре търговията с горива за автомобили в световен мащаб, приходите в хазната на Норвегия ще паднат с не повече от 10%.
    От вчера:
    "Правителството на Норвегия намали рязко прогнозата си за цената на петрола и за приходите, които очаква от петролната и газовата индустрия след срива на търсенето в световен мащаб. Това показва ревизираният бюджет на Осло за 2020 година, публикуван във вторник и цитиран от Reuters.

    Норвегия, която е най-големият износител на нефт и газ в Западна Европа, разчита на индустрията за около 40% от износа си и за около една пета от приходите в хазната."
  • 10 гост

    2 1 Отговор
    Лицемерно? Пълни глупости!!! Ако продавам банички и боза които много се търсят това значи ли че и аз трябва да съм на банички и боза? Не е ли по добре да вечерям филе миньон с бутилка хубаво френско червено вино?