Google обяви, че ще започне да блокира тежките реклами в Chrome заради натоварването, което те оказват върху процесора, бързината и цялостното представяне на браузъра, както и живота на батерията на устройството. Това предаде Softpedia.
Google обяснява, че тези тежки реклами могат да злоупотребяват със системни ресурси, без дори потребителят да знае за това. В някои случаи те се използват за "копаене" на криптовалута или просто са лошо оптимизирани. Именно заради това, Google вече не иска те да се показват при сърфиране Chrome. За целта браузъра ще започне да ограничава ресурсите, които една реклама може да използва.
„За да запазим батериите и мобилния трафик на данни на нашите потребители и да им осигурим добро изживяване в мрежата, Chrome ще ограничи ресурсите, които реклама или банер могат да използват, като зададем пределни прагове. Когато те бъдат превишени, проблемният iframe ще се заменя с празен програмен прозорец, който ще информира потребителя, че на това място е имало реклама, която изразходва прекалено много системни ресурси", казват от Google.
Компанията разкри и как ще отделя тежките реклами от тези, които не причиняват вреда.
„Насочихме се към най-възмутителните реклами. Става дума за тези, които или изразходват над 4 MB интернет трафик или в рамките на всеки 30-секунден период пренатоварват процесора за 15 секунди или натоварват процесора за повече от 60 секунди. Макар че само 0.3% от рекламите в интернет надхвърлят тези прагове и са съответно тежки, те изразходват 27% от световния мрежови трафик и 28% от процесорните ресурси", обяснява Google.
Системите за блокиране на тежки реклами ще бъдат част от стабилните версии на Google Chrome до края на август.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Ами да
12:01 17.05.2020
2 Peci kupona
Коментиран от #4
12:11 17.05.2020
3 Нещастници алчни
13:04 17.05.2020
4 Този коментар е премахнат от модератор.
5 Амигдала
13:13 17.05.2020
6 Гостенин
08:38 18.05.2020
7 VVV
19:35 18.05.2020