Mercedes признава, че манията за екрани в интериора се нуждае от преосмисляне

24 Февруари, 2025 12:04 1 038 6

  • mercedes-
  • mercedes-benz-
  • hyperscreen-
  • дисплей-
  • дисплеи

Становището идва от създателя на Hyperscreen

Mercedes признава, че манията за екрани в интериора се нуждае от преосмисляне - 1

Mercedes-Benz сигнализира за промяна в подхода си към дизайна на луксозни автомобили, като признава, че настоящата мания на индустрията по огромните екрани не е устойчив път към истински лукс. В скорошно интервю за ABC News, Гордън Вагенер, главен директор по дизайна в Mercedes-Benz, заяви, че „екраните не са лукс“ - изненадващо признание от страна на архитекта на 56-инчовия Hyperscreen.

Коментарите на Вагенер отразяват нарастващото признание, че разпространението на големите дисплеи, които вече са нещо обичайно дори в масовите автомобили, е намалило тяхната новост и не е успяло да осигури истински премиум изживяване. Той предполага, че Mercedes-Benz трябва да погледне отвъд дигиталната сфера и да преоткрие основните принципи на лукса: изработка и изтънченост. Това означава подновяване на фокуса върху качеството на допир, богатството на материалите и цялостното усъвършенстване на вътрешната среда на автомобила.

Шефът на отдела по дизайн обърна внимание и на недостатъците, присъщи на подхода, ориентиран към екрана, включително податливите на отпечатъци от пръсти повърхности, грозните рамки на дисплея и премахването на традиционните физически контроли. Той изрази съжаление за загубата на висококачествените превключватели, отличителна черта на класическия дизайн на луксозните автомобили, заменени от често тромави сензорни интерфейси. Освен това той критикува прекомерното използване на амбиентно осветление - тенденция, която според него превръща интериора на автомобила в „нощни клубове от 90-те години“.

Въпреки критиката си към сегашната тенденция на натоварване на екраните, Вагенер потвърди, че Hyperscreen ще остане елемент от оборудването на автомобилите Mercedes-Benz. Предстоящият фейслифт на S-Class през 2026 г. например ще наследи оформлението на Hyperscreen от EQS, като по този начин флагманският модел на марката с двигател с вътрешно горене ще се изравни с електрическия си аналог. Това подсказва, че Mercedes-Benz се стреми да постигне баланс между модерните технологии и традиционните ценности на лукса.

На въпроса за потенциалната роля на изкуствения интелект в автомобилния дизайн Вагенер даде ясна оценка. „С изкуствения интелект се получават 99% глупости“, заяви той, признавайки настоящите ограничения на технологията. Въпреки това той също така изрази убеждението си, че ИИ ще играе по-значителна роля в бъдеще, като прогнозира, че потенциално може да се справи с по-голямата част от задачите по проектиране в рамките на десетилетие, което може да направи човешките дизайнери излишни. „Моят наследник ще бъде машина и ще бъде много по-евтин от моята заплата“, пошегува се той. Тази откровена гледна точка подчертава развиващия се пейзаж на автомобилния дизайн и потенциалното въздействие на нововъзникващите технологии.


Поставете оценка:
Оценка 4.2 от 11 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Казаха

    4 0 Отговор
    и се чудят как да вградят оше по-голям екран. Понеже от МБ вече се изчерпаха с инжинерни решения, затова ще радват клиентите си с повече и по-големи екрани,
  • 2 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    5 0 Отговор
    Ха дубрутру! Журналисти, изпитатели и техници Ви го пеят от години. Ама не, ши праим лаптопи с колела.
  • 3 Пешеходец

    8 0 Отговор
    Екраните разсейват и са предпоставка за ПТП. Същото - и за смартфоните.
  • 4 Механик

    6 0 Отговор
    Всяко ненужно и непрактично нещо, рано или късно отпада.
    Всеки опит да се наложи нещо принудително е обречен на неуспех.
    Колкото и модерно да изглежда да си обуваш слипа през главата, няма как това действие да добие популярност.
  • 5 Ами така е

    5 0 Отговор
    Най-удобно и безопасно е бутоните да могат да се напипват и разпознават, без да се отвлича погледът, особено за музиката и климатика ! А в тия съвременните да се чуди човек ще шофира или ще си играе с екраните !

    Коментиран от #6

  • 6 Някой си

    2 0 Отговор

    До коментар #5 от "Ами така е":

    Ох, лично за мен това е най - голямата мъка и проблем.
    На "стария" ми Мерцедес, който все още е с физически бутони, е изключително удобно да ги напипаш и просто да направиш това, което искаш без да отделяш поглед от пътя.
    Карах за около 2 седмици новата Ц-класа и е абсолютна мъка да направиш каквото и да е. Буквално ме беше страх да гледам екрана и да опитвам да намаля/увелича температурата, като трябваше да си говоря с полуинтелигентния асистент да я сменя той. Супер непрактично и досадно. "Бутона" за музиката е капацитивен слайдер, който, като пробваш да го използваш намалява музиката до 0, или я увеличава до спукване на тъпанчетата. Трябва да си много внимателен и да плъзгаш пръста 5 пъти, докато я наместиш. Това цялото нещо те разсейва супер много и дори ми се случваше да отбивам, че да си настроя нещо, което искам, понеже ме беше страх да го правя докато шофирам.
    Нямам против голям екран за навигация и инструментно табло, но не и всичко да се прави от него.